plasje gedrupt

Toen ik dit weekend de WC binnenstapte  om een plasje weg te brengen lág er al een plasje op de tegelvloer. In zo’n geval ligt het misverstand op de loer, en met een schuin oog op je man vraag je “ben jij net naar de wc geweest”, Ja hoor eens, Henk is uiteindelijk dichter bij de 80 dan bij de 75 . Er zijn genoeg mannen van die leeftijd die dan wat moeite hebben met “leiding geven  aan ondergeschikte”  die “niet niet zo stram meer in de houding wil staan ” als je begrijpt wat ik bedoel! lekjeMaar eigenlijk wist ik al dat Henk onschuldig was, het was gewoon  teveel voor een beetje knoeien! Wil de echte druppelaar opstaan? En ja, er wás een druppelaar,  het kraantje van de watertoevoer naar de stortbak van het duoblok. Kraantje dicht gedraaid probleem opgelost,  alleen  heb je dan een nieuw probleem want zo kun je niet doorspoelen! Is ook op te lossen, kraantje open, emmertje eronder  terwijl de stortbak volloopt,  kraantje weer dicht!
Zal wel een nieuw leertje in moeten stelt Henk deskundig vast, gaat snel  op zoek in de schuur  en komt terug  met een zakje leertjes-allerlei. Dus we kúnnen aan de slag. Voor mij de eervolle taak de hoofdkraan onder  de gang vloer  even dicht te draaien…. maar dat lukt me niet. Het kraantje zit een beetje ongelukkig gemonteerd en naar rechts of naar links draaien is al zo’n verwarrende toestand voor vrouwen! Maar ook Henk krijgt de kraan niet dicht gedraaid. De meter is een paar jaar geleden vernieuwd en nadien heeft het niet meer hard gevroren, dus nooit meer gebruikt nadat de potige monteur hem wijd open heeft gezet.

Henk wil een tang gaan halen, maar dát vind ik dan weer  geen goed plan! Het is zondag en laat dan iedere bouwsuper tegenwoordig een opendeurdienst houden waar menig kerkgenootschap jaloers op zou zijn… bij openbare instellingen is op zondag niemand thuis voor dienstverlening!  ….  Ja,  in noodgevallen maar  wie wil er nou een noodgeval zijn als dat niet nodig is. En mócht Henk z’n eigen krachten niet kennen en de kraan stuk draaien zit je toch mooi ongevraagd met een spuitende fontein in de gang  wat vást een nog veel grótere plas tot gevolg gaat hebben.

Gelukkig hebben nog een wc boven als de nood aan de man komt. In de loop van de dag gaat het stortbak kraantje óók druppelen  als het  kraantje dicht is dus laten we het emmertje staan, morgen weer een dag! lekje2De andere morgen krijgen we zónder spuiter de hoofdkraan dicht gedraaid, en prutsen we zij aan zij in de 85 cm breedte die ons ter beschikking staan,  je begrijpt, het is een beetje dringen. Toch is mijn hulp wél nodig  want het nieuwe leertje op z’n plek houden én de twee met elkaar  te verbinden onderdelen naar elkaar trekken lukt niet met twee handen. Maar samen lukt het …. hoofdkraan weer aan ….. en dan loopt de stortbak niét vol. Door alle gerommel  ligt de vlotter een beetje dwars en moet  vlot getrokken worden  ….. maar dán werkt alles ook  perfect en kunnen we  “de pot op”!

58 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Mei 25, 2015 @ 12:01:09

    Gelukkig wonen handige vrienden dichtbij. voor het geval dat….. Blijft vervelend dit soort dingen…..

    Beantwoorden

  2. J@n.
    Mei 24, 2015 @ 09:54:25

    Bij ons is het de thermostaatkraan van de douche die lekt, maar omdat ik de tekening heb gezien van het binnenwerk van zo’n kraan moet die maar lekker blijven druppen ……… 😦 😉

    Beantwoorden

  3. Corja
    Mei 23, 2015 @ 21:40:14

    Zoals altijd weet je van iets (betrekkelijk) kleins een groots blog te maken! Prachtig geschreven en ik zag het dan ook helemaal voor me. Knap! (Ook dat jullie het euvel zelf verhielpen)

    Beantwoorden

  4. Hartelijke Hot Hulk
    Mei 23, 2015 @ 08:03:34

    Nou, dat is weer vol verve beschreven. (de pot op en zo 😉 )
    Zulke klusjes blijken soms lastiger te zijn dan je vooraf denkt.

    Beantwoorden

  5. gewoonanneke
    Mei 22, 2015 @ 23:10:39

    Ja mijn stortbak loopt veel te langzaam vol. Voor mij is dat normaal geen probleem maar met meer visite is het een ramp, je snapt wel waarom, het loopt gewoon niet op tijd door. Dus goeie tips, zal er mee aan de slag gaan.

    Beantwoorden

  6. Marion
    Mei 22, 2015 @ 14:57:04

    Daar heb ik gelukkig geen last meer van, we hebben vroeger heel wat van die klusjes samen opgelost, jullie zijn niet voor een gat te vangen:-)
    XXX

    Beantwoorden

  7. terrebel
    Mei 22, 2015 @ 13:42:11

    Fijn dat jullie nu weer in de pot kunnen piesen in plaats van ernaast. 😉 Ik vind jullie helden want ik haal gewoon mijn ontzettend handige vriendin erbij…

    Beantwoorden

  8. lisoverseks
    Mei 22, 2015 @ 03:45:01

    Sjonge, wat een gezeik. 😄

    Beantwoorden

  9. Zus
    Mei 21, 2015 @ 22:09:05

    Wat heerlijk als er af en toe wat kapot gaat. Dan kom je elkaar nog eens tegen.;-)XXX

    Beantwoorden

  10. Petr@
    Mei 21, 2015 @ 20:59:24

    Goed gedaan Riet! Je bent een handig wijffie zou mijn man zeggen haha.
    Samen klussen, altijd gezellig!

    Beantwoorden

  11. Tessa | 52druppels.nl
    Mei 21, 2015 @ 20:03:26

    Ohh, als je zo’n klus samen tot een goed einde brengt zonder ruzie, dan ben je echt een topteam!

    Beantwoorden

  12. Regenboogvlinder
    Mei 21, 2015 @ 13:30:00

    Jullie zijn een goed team samen, dat blijkt wel! Nergens je hand voor omdraaien, behalve om de kraan open of dicht te doen dan hé.. 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 21, 2015 @ 16:52:31

      Ja in “rechts/links zaken”ben ik gewoon “blont” ,vooral als de kraan onder de grond is aangebracht in een vreemde hoek, dan hang ik al ondersteboven en is m’n oriëntatie helemaal weg;-)

      Beantwoorden

  13. cornma
    Mei 21, 2015 @ 12:29:47

    Geweldig weer! Ik zie jullie gewoon samen op de knieën, klooien met een leertje in een zeer beperkte ruimte. Ergens in mijn achterhoofd heb ik het idee dat jullie dat al eerder hebben gedaan. Klopt dat.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 21, 2015 @ 16:22:50

      Ik weet niet of jij hier toen al las maar ik heb inderdaad al eerder een logje gemaakt over die zelfde toiletruimte , toen was het de afvoer van het fonteintje waar we vreselijk mee moesten klooien. ik zal ff zoeken of het kan vinden zo gauw

      Beantwoorden

  14. Desire
    Mei 21, 2015 @ 12:06:21

    Oei, het water stond jullie bijna tot aan de lippen … maar wat een samenwerking! En dat staat als een paal boven water 😉

    Beantwoorden

  15. IngridMoorenBlogs
    Mei 21, 2015 @ 11:36:25

    Was ben je toch lief Rietepietz,daar kan ik nog wat van leren. ‘Heb jij naast de pot staan pissen’?

    Beantwoorden

  16. Lenjef
    Mei 21, 2015 @ 11:09:46

    Plasprobleem

    oud worden
    kan
    mensen soms oceaandiep verdrieten

    een pamper ligt vaak in het verschiet
    ik kies er een waar men bloemen op ziet

    daar deze
    toch altijd nat zijn
    moet niemand ze met water begieten

    Lenjef 😀

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 21, 2015 @ 16:18:38

      Gelukkig is het nog net aan de orde maar als het moet móet het. Dan gaan we het tóch maar met humor proberen draaglijk te houden zoals we eigenlijk álles met humor relativeren.

      Beantwoorden

  17. John
    Mei 21, 2015 @ 09:54:25

    Dat soort klusjes kan ik echt niet samen doen hoor. Nee, dat doe ik gewoon alleen. Veel beter voor mijn gemoed en voor de relatie 😛
    Maar jullie kunnen weer de pot op en lekker doorspoelen als het moet.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 21, 2015 @ 16:16:12

      Met jouw postuur zou ik er hier niet eens bij passen;-) Maar het is maar net wat je gewend bent, wij hebben altijd heel heel samen geklust en daar heb ik toch ook het nodige van opgestoken;-0

      Beantwoorden

  18. beaunino
    Mei 21, 2015 @ 03:35:40

    Ik zei het al eerder: jullie zijn net buurman en buurman. Zie het zo voor me, wat een goed team zijn jullie toch!

    Beantwoorden

  19. gewoonhanny
    Mei 21, 2015 @ 00:20:06

    Jullie zijn en blijven een uniek stel dat samen al vele problemen het hoofd heeft geboden. Alleen bepaalde ambachtslieden (zoals de installateur) zullen niet blij met jullie zijn. Broodroof. 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 21, 2015 @ 09:34:08

      Dat hebben we ons hele huwelijk gedaan maar het wordt minder hoor, de buitenboel hebben we láten verven en we klussen niet meer bij de kinderen of kleinkinderen. Maar het blijft prettig wanneer je zelf nog het een en ander kunt verhelpen.

      Beantwoorden

  20. Renesmurf
    Mei 21, 2015 @ 00:04:11

    Ja, alles kan een keer kapot gaan en moet dan gemaakt, en dan kunnen we er weer even tegen, tot er weer wat anders onderhoud nodig heeft.

    Beantwoorden

  21. Leidse Glibber
    Mei 20, 2015 @ 23:35:26

    Oppassen hoor met dit soort logs, voor je het weet vragen ze je voor een klusprogramma op tv.

    Beantwoorden

  22. kakel
    Mei 20, 2015 @ 21:51:20

    Als echtpaar zijn dit soort gelegenheden de krent in de pap, de kers op de taart. Mijn complimenten dat jullie er in geslaagd zijn. Meestal beginnen wij bij dergelijke klusjes “te geiten” en komen we niet meer bij. Daar verdenk ik jou en Henk ook enorm van! Toch fijn dat jullie je plasje gewoon weer beneden weg kunnen brengen 🙂
    Liefs Kakel

    Beantwoorden

  23. Marja
    Mei 20, 2015 @ 20:02:27

    Jullie zijn kanjers op de vierkante meter. Dat heb je al eerder bewezen. Zo lief dat je ons een stukje laat delen in die intieme momenten.

    Beantwoorden

  24. ♫ Mel☺dy ♫
    Mei 20, 2015 @ 19:49:59

    jij bent ook nooit voor 1 gat te vangen hè?
    Geweldig!

    En ja ach, jullie kamer 100 mag dan wel niet de breedste zijn maar ik vind het een mooi plekkie hoor, heb me er niet verveeld 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 20, 2015 @ 19:55:23

      Nou we moeten tegenwoordig wel eens iets uit handen geven( en dat kost meestal heel veel geld) maar dit soort gepruts kunnen we nog zelf aan!
      Gelukkig heeft het kamertje wél een klein beetje lengte,dat maakt toch iets goed;-)

      Beantwoorden

  25. Harrij Smit
    Mei 20, 2015 @ 19:35:42

    Jemig, da’s al met al toch weer een heel intiem weekend geweest – wat is het toch mooi om samen zulke kleine geneugten te mogen ervaren 🙂

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

