vlek in ’t roze

Zoals ik al vertelde verging het ook de roze broek niet vlekkeloos en dat kwam zó!

Dochter Inge had een vrije dag en wist een leuke wandeling aan de rand van haar woonplaats Zoetermeer waar je,  behalve polders, ook het recreatiegebied “Noord A” kunt tippel1vinden.
Er zijn prima wandel en fietspaden maar we gingen die dag voor “het avontuur” en dus … tussen de dierensluisjes door om langs de dijk te  beginnen waar de schapen vrij rondlopen.
De sluisjes worden duidelijk niet veel gebruikt, waarschijnlijk omdat je er niet met honden mag wandelen juist vanwege die schapen, bloemig hé!
Ook aan ganzen is geen gebrek in die omgeving en we komen een broedend zwanenpaar tegen waar we veiligheidshalve met een flinke boog omheen lopen.

Op aandringen van Inge neem ik tóch een warme ponchoachtige sjaal mee,  maar goed en wel op weg breekt de zon echt door is het me te warm dus bind ik ‘m (met dank aan Inge) dan  maar om m’n middel!
Inge waarschuwt regelmatig voor de her en der verspreid liggende  schapenpoep  die in  de profielzolen van m’n stevige stappers behoorlijk op kunnen hopen, en dus létten we op!
Op naar het volgende sluisje…….

tippel2
De schapen gaan gewillig opzij als we aankomen en onderbreken hun middagslaapje zodra we laten merken dat we  er door willen.

tippel3
Het is een héérlijke wandeling met onverwachte paadjes waar je je in tropisch gebied waant.
Stukjes moerasachtige  natuur waar je als je pech hebt alleen met laarzen door kunt omdat de houten vlonders die de doorgang mogelijk maken soms  óók onder water liggen.
Maar dit keer kunnen we er gewoon door al is het oppassen geblazen om niet onderuit te gaan.

tippel4
Nabij het kunstmatige strand is een gezellig restaurant en tja, vakantie is een gevoel dat je zelf maakt, en dus strijken we neer voor een bescheiden lunch én een rustpauze.
Terug langs een ander pad, omzoomd met bloeiend koolzaad en fluitenkruid….. Inge wil ons graag vereeuwigen tussen al dat moois en vraagt of even de op de hurken willen gaan zitten….. we hébben  de hurken toevallig  bij ons en de foto wordt gemaakt.

zakisffdoor
Van de “hurken” áf komen is een ander verhaal dat we niet door de camera laten snappen, de knietjes willen niet altijd wat wij willen  en op een “spectaculair filmpje” van neerstortende oudjes zitten jullie natuurlijk niet te wachten. Wél? Wat jammer nou, dat filmpje hebben we niet! (Wél een filmpje waar de vogels te horen zijn)
Maar goed, bij het “soepel” overeind komen valt m’n oog op de pijpen van m’n nieuwe roze broek …..
Toch iets minder goed op de profielzolen gelet, hoeft geen probleem te zijn als je keurig recht loopt! Maar op het ongelijke terrein hebben mijn hakken blijkbaar regelmatig tegen de onderkant van m’n broekspijpen geschuurd… en dié zijn nu voorzien van dessin van  gemengde schapen- en ganzenpoep
Ik wéét het, dat zagen jullie  al aankomen maar….shit… ik trapte er weer vol in….. !

51 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. cornma
    Mei 19, 2015 @ 12:05:37

    Nog een mazzel dat je er pas aan het eind van de wandeling achter kwam. Hoewel…als het aan het begin van de wandeling was geweest, had je je de rest van de tijd niet druk hoeven maken. Vies was die broek dan toch al en had je verder gewoon overal doorheen kunnen banjeren.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 19, 2015 @ 12:39:08

      Ik denk dat ik me inderdaad niet druk gemaakt had wanneer ik het eerder gezien had, kleding is toch ook wel “gebruiksvoorwerp” al zou ik natuurlijk wel een oudere broek aangetrokken hebben als ik m’n hersens had gebruikt, maar ja, ijdel hé!

      Beantwoorden

  2. Hartelijke Hot Hulk
    Mei 19, 2015 @ 10:44:00

    Ha ha ha
    Ik had onlangs ook zo een ervaring, vanwege de weblogwandeling door het Heemskerkse duingebied.
    Vooraan zit nog een tuinder met zijn grondgebied waarover een breed pad loopt.
    Heen geen probleem
    Terug was er mest gestrooid (en geen kunstmest)
    Goed dat ik het schaatsen nog niet verleerd was. 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 19, 2015 @ 12:37:23

      Whahaha, ik zou bijna zeggen”laat de Hulk maar schuiven” maar je bleef dus op de been begrijp ik! Gelukkig is gier niet meer zichtbaar herkenbaar als wat het is….. shit!

      Beantwoorden

  3. Christel
    Mei 18, 2015 @ 22:17:57

    Kak dus.

    Beantwoorden

  4. kakel
    Mei 18, 2015 @ 22:05:14

    Wat een shitblog! Zo, dus jullie hadden de hurken bij jullie? Haha, mafketel 🙂
    Volgende keer maar je sokken of pantykousjes over je broekspijpen trekken. Die zijn een stuk makkelijker schoon te krijgen dan je broek zelf. En wat maakt het nou uit of dat wel/niet charmant staat? Je bent toch al getrouwd!
    LIefs Kakel

    Beantwoorden

  5. Petr@
    Mei 18, 2015 @ 21:15:45

    Dat klinkt me als muziek in de oren!
    Haha Riet, poep aan je schoen betekent bijna altijd poep aan je broek 🙂
    Even in de biotex of vanish dan is het zo weer schoon toch?
    Prachtig mooi die bermen met fluitekruid en koolzaad!

    Beantwoorden

  6. marjak
    Mei 18, 2015 @ 17:46:27

    Oh, dat gebeurt mij ook hoor. Ik heb goede, hoge wandelschoenen, maar blijkbaar sla ik, net als jij, mijn hakken tegen mijn broek….
    Ik erger me er maar niet aan, dat zou de mooie wandeling maar verpesten!

    Beantwoorden

  7. gewoonanneke
    Mei 18, 2015 @ 14:44:38

    Ik voel toch wel verwantschap met je Riet haha alleen al dat overeind komen, kijk ook altijd even om me heen als ik even in het gras gezeten heb om foto’s te maken voordat ik weer opsta haha…… Tja en zonder vlekken en smeren gaat het meestal ook niet.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 18, 2015 @ 15:56:39

      En in m’n gevóel zou ik dan zo overeind kunnen springen maar áls ik dat probeer zeggen m’n knieën gewoon “doe het lekker zelf”!
      Maar waarom nou áltijd als ik nieuws aan heb en niet met een oude spijkerbroek rondloop;-(

      Beantwoorden

  8. terrebel
    Mei 18, 2015 @ 12:05:59

    Leuke wandeling, Riet! En wat fijn dat wij er deel van konden uitmaken. Ik hou ook erg van wandelen. Zeker sinds mijn nieuwe heup lekker meewerkt!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 18, 2015 @ 15:54:09

      Wandelen is ongeveer het beste wat je voor conditie kunt doen en levert veel minder schade op dan hardlopen . We kunnen in de buurt gelukkig ook wel “groen” wandelen ,maar zo af en toe zoeken we natuurlijk wel andere mooie plekjes op!

      Beantwoorden

  9. Renesmurf
    Mei 17, 2015 @ 22:43:51

    Ik raak ook wel eens van het pad af tijdens wandelingen, en zo ontdek ik vaak leuke nieuwe doorgangen of juist plekken om nooit meer te komen.

    En je maakt zo nog eens wat mee!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 18, 2015 @ 15:58:26

      Dit was voor ons niet eens helemaal onbekend terrein maar meestal bleven we keurig op de paden omdat we er dan met de hond wandelde. Maar nu de hond er niet meer is mogen we overal komen en dat is leuker natuurlijk.

      Beantwoorden

  10. Melody
    Mei 17, 2015 @ 14:13:35

    Zo zie je maar dat je nooit genoeg goed voorbereid kan zijn 😉
    Maar die foto van jou met je lief is schitterend, dat is winst !

    Beantwoorden

  11. hanscke
    Mei 17, 2015 @ 13:57:38

    Zo’n wandeling kun je maar beter in je oude kloffie doen, ik weet er alles van. Daarom heb ik ook maar heel weinig de gele broek die ik vorig jaar gekocht heb aan. Want echt iedere keer als ik die broek aan heb lijkt het wel of ik dan juist zin heb om even een rondje bos te doen…..

    Beantwoorden

  12. meninggever
    Mei 17, 2015 @ 13:07:55

    Natuurwandelingen zijn nu wel erg leuk gezien de exploderende natuur om ons heen. Daardoor zie je soms niet zo goed wat er onder de voeten en schoenen doorgaat…Maar als je om je heen kijkt is dat ook niet eens mogelijk. Wij liepen vanochtend vroeg ook al in de polder…en dat was heerlijk en mooi….maar wel voeten vegen natuurlijk….:)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 17, 2015 @ 13:13:24

      Klopt, alles is echt op z’n mooist en je kijkt je ogen uit! Logisch dat je dan al gauw een misstap maakt;-) Ik had mijn schoenen dus eigenlijk aan m’n broekspijpen geveegd ;-(

      Beantwoorden

  13. IngridMoorenBlogs
    Mei 17, 2015 @ 11:48:44

    Dan kun je zien dat je leeft Rietepietz….heerlijk toch 😉

    Beantwoorden

  14. Blog Zonder Naam
    Mei 17, 2015 @ 11:29:32

    Je bent dus nooit te oud om te leren. Voortaan geen nieuwe roze broek meer aan om te wandelen, maar een wat ouder spijker-exemplaar, dat tegen een stootje kan!

    Beantwoorden

  15. John
    Mei 17, 2015 @ 10:04:31

    De knietjes dat is bij iedereen uiteindelijk een probleem denk ik. Dat hoeft ook niet per se op de foto 🙂
    Die ganzen en schapenpoep versiering op je broek.. Krijg je dat er nog uit of is het een bekeken zaak?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 17, 2015 @ 10:10:14

      Klopt, uiteindelijk slaat op die punten vaak slijtage toe, zeker als je ze veel hebt gebruikt zoals ik vroeger. Maar zolang het nog zo gaat laat ik er niet aan knoeien.
      Ja de poep is er helemaal uit, de theevlek in de andere broek is lastiger.

      Beantwoorden

  16. Regenboogvlinder
    Mei 16, 2015 @ 21:49:58

    Weet je, het eerste wat ik dacht toen ik jullie op je hurken zag zitten was: “jemig ze kunnen nog op hun hurken zitten, dat kan ik al bijna niet meer”. Maar je was wel eerlijk, van die hurken afkomen is niet niks hè… Mijn klutsknietjes doen ook niet altijd meer wat ze horen te doen helaas… Wel een heerlijke wandeling met dochter en schoonzoon hè. En die poep aan je broek gaat er vast wel weer uit…
    Leuke log Riet!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 16, 2015 @ 22:05:07

      Henk is nog 6 jaar ouder dan ik maar hij hurkt nog moeiteloos op én neer. (af Lis… in je hok) zal wel erfelijk zijn want zijn moeder kon dat nog makkelijk toen ze 88 was!
      Ik moet inderdaad wel iets vast kunnen pakken omdat de knietjes het vaak even nét niet alleen trekken. Schoonzoon was er niet bij,die moest helaas gewoon werken!

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        Mei 16, 2015 @ 22:29:38

        Lenige fitte man hoor, was mijn bijna-ex ook, mankeert nooit wat..
        Ik kan ook inderdaad niet makkelijk op mijn knieën zitten, tenminste niet op een harde ondergrond, balen hoor… Maar goed, verder gaat het goed hoor ;-).

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Mei 16, 2015 @ 22:32:46

          Nou Henk heeft wel wat in moeten leveren aan lenigheid na een grote buikoperatie 14 jaar geleden wegens darmkanker, zijn buikspieren doen niet zo veel meer maar heeft hij er geen schade aan overgehouden gelukkig!

          Beantwoorden

          • Regenboogvlinder
            Mei 16, 2015 @ 23:07:03

            Gelukkig maar, joh, jullie hebben toch ook al wat op je bordje gehad hè.
            Maar jouw Henk is volgens mij ook iemand die altijd fysiek bezig is, zoveel als mogelijk dan zeker.

            Beantwoorden

            • rietepietz
              Mei 17, 2015 @ 09:41:03

              Dat valt relatief gezien reuze mee hoor en zijn genoeg mensen die het slechter treffen , Alleen 2001 was een heel slecht jaar maar maar Henk kwam er weer goed bovenop.
              Scheidingen van kinderen maakt iederéén tegenwoordig mee en bij ons waren het gelukkig géén vechtscheidingen. Tja ouder wordende ouders zijn een aantal jaren “een ding” maar nu zijn we zélf ouder wordende ouders;-)
              Nee we mogen echt niet klagen hoor!

              Beantwoorden

  17. Corja
    Mei 16, 2015 @ 21:20:14

    Nou, die modderige zomen neem je natuurlijk op de koop toe, als je zo’n cadeautje krijgt, eh zelf maakt en inpakt, bedoel ik. Prachtige foto’s van jullie en van een schitterend stukje natuurgebied. Is die broek echt roze?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 16, 2015 @ 21:31:24

      Ja hoor, daar lig ik niet wakker over en de broek is ondertussen al weer schoon .
      De kleur vertekend op de foto’s inderdaad erg, hij lijkt wel wit maar het is écht pastelroze. Niet dat heel heftige knal roze natuurlijk;-)

      Beantwoorden

  18. Mrs. T.
    Mei 16, 2015 @ 18:45:07

    Wat fijn dat jullie je hurken bij je hadden!

    Beantwoorden

  19. Tessa | 52druppels.nl
    Mei 16, 2015 @ 18:25:29

    Wat een mooi plekje joh! Da’s wel een smerige broek waard lijkt me…
    Echt, er moet meer gesmeerd worden!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 16, 2015 @ 18:45:44

      Zeker weten, het is er práchtig. Het verwonderd me altijd weer dat je zó dicht bij de bebouwde kom dit soort plekjes tegen kunt komen. Onze dochter woont er dicht tegenaan en we hebben daar veel gewandeld met haar hondje dat helaas verleden jaar rond deze tijd moest inslapen, op hoge hondenleeftijd, dat wél!

      Beantwoorden

  20. datzalwel
    Mei 16, 2015 @ 18:15:31

    Een prachtig besteedde middag! Bij een lichte kleur valt elk vlekje op hé. Gelukkig is het al weer opgelost. Heb je ooit wielrennen gezien als het regent? De ruggen van de renners door het opgooien van water daar moest je nog wat etttelijke kilometers voor lopen :-).

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 16, 2015 @ 18:42:50

      Het was gewoon weer moederdag én vaderdag tegelijk. Al wandelen we ook veel samen is het toch héél gezellig als er nog iemand meeloopt!
      Bij de wielrenners is me dat nooit opgevallen maar dat komt vast omdat ik nooit kijk naar wielrenners, niets aan. Maar het klinkt wel logisch met al dat opspattende water van de weg!

      Beantwoorden

  21. J@n.
    Mei 16, 2015 @ 18:14:53

    Heel leuk, het is dan ook wel de mooiste tijd van het jaar met al die splinternieuwe blaadjes aan bomen en struiken.

    Beantwoorden

  22. beaunino
    Mei 16, 2015 @ 17:40:28

    ‘Vakantie is een gevoel wat je zelf maakt’. Mooi gezegd Riet. Ach, kan jou die broek bommen na zo’n heerlijke dag!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 16, 2015 @ 17:57:22

      Ja hé, het valt me vaak op dat ik bij dit soort dingen méér vakantiegevoel heb dan bij échte vakanties. Waarschijnlijk gewoon omdat ik dan lekker naar m’n eigen huis kan , m’n eigen bed enz….
      Klopt, de broek is alweer schoon hoor, het ging er béter uit dan die theevlek;-)

      Beantwoorden

  23. Marja
    Mei 16, 2015 @ 16:29:15

    O jakkes, dat heb ik ook regelmatig. Heel zompige zomen. Vies hè? Volgende keer maar een zwarte broek aan?
    Die foto van jullie is geweldig. Zijn er nog meer gemaakt? Inlijsten!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 16, 2015 @ 16:32:53

      Had ik ook zéker gedaan als ik haar plannen had geweten maar ik had ze natuurlijk een flink stuk om kunnen slaan, maar daar dacht deze “dommie”weer ff te laat aan;-) Het is er gelukkig helemaal uitgegaan, beter dan de thee.
      Ja leuk hé, er is er nog één gemaakt, ook leuk en hij zal vast wel een lijstje terecht komen want Inge is nog bezig een grote “collagelijst”te vullen.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

