Zucht…..

AHV  De broek die ik op deze foto droeg kocht ik begin 2013 en ik kan me nog herinneren dat ik ‘m aanvankelijk éng smalle pijpen vond hebben.
De broekspijpen worden n.l. al enige jaren steeds smaller en uiteindelijk is de meest gangbare  broek ondertussen in z’n geheel  zó smal en strak dat  er een glijmiddel nodig is om ‘m aan te kunnen trekken.
Jonge meiden met een  slank  zandloper figuurtje  staat dat best aardig maar wat moet ik er als 72 jarige vrouw met een (paar) maatje (s) meer ermee!
Natuurlijk is er ondertussen wel énige gewenning en dat is maar goed want er  moest toch wel wat nieuwe voorjaarskleding gezocht worden!
Nee geen zorgen hoor, je zal mij niet in een fluisterbroek tegenkomen maar tóch, er moest wat gerestyled worden worden om op een mooie voorjaarsdag voor de dag te kunnen komen.

Geen ontkomen aan de modekleurtjes, álles is roze en turquoise  in alle tinten.
Na een diepe zucht  ga ik met een  roze én een turquoise broek naar huis die me redelijk bevallen maar ik laat de kaartjes er nog even aan tot dochterlief me verzekert dat “het kan”!
vlek
Bijpassend jasje héb ik nog van vorig jaar evenals een truitje dat er onder kan … laat Hemelvaartsdag maar komen!
En zo lunchte ik met Henk én Marion op het terras van Knus in het Delftse hout in “” het nieuw”,  als dát maar goed gaat zag ik Henk denken  want hij  kent me langer dan vandaag.

En het gáát ook niet goed!
Vooral effen kleding komt bij mij nóóit ongeschonden de eerste draagdag door en dus  liet ik vandaag een gebruikt theebuiltje op de broek vallen!
Zo erg als ik het op de foto gemaakt heb was het niet maar met alleen maar water tot m’n beschikking bleef het toch een lelijke vlek.
De broek draait nu z’n rondjes  in de wasmachine, samen met de nieuwe  roze want die droeg ik gisteren ….. kwam natuurlijk  óók de dag niet vlekkeloos door….., maar dát is weer een ander verhaal……..!

59 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. gewoonanneke
    Mei 18, 2015 @ 14:46:27

    Gisterenavond had ik een mooie witte broek aan en nam nog een beker warme chocolademelk, tenslotte is het half mei en nog winterskoud grrrrr. Je raadt het al hij kan meteen de was weer in, weer geknoeid… Ik leer het ook nooit.

    Beantwoorden

  2. hanscke
    Mei 17, 2015 @ 13:52:53

    ha ha ik herken dit helemaal! Nooit knoeien, behalve als je wat nieuws aan hebt. Ik keek even wat foto’s van een aantal jaren terug en ik zag dat mijn lief toen een belachlijk wijde broek voor de tijd van nu aan heeft. Was toen kennelijk heel gewoon, maar ik begrijp nu zijn klacht toen we onlangs een nieuw spijkerbroek voor hem gingen kopen

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 17, 2015 @ 13:58:25

      Zo vergaat het mij ook altijd, er rust gewoon een vloek op” nieuw”!
      Het is al een paar jaar gaande dat het modebeeld steeds maar smaller en strakker wordt. Ik heb nog goede broeken van 4 jaar terug die nu belachelijk staan omdat het “zovéél broek is” .

      Beantwoorden

  3. J@n.
    Mei 16, 2015 @ 18:17:59

    Mmja, 72 jaar ook 😉

    Beantwoorden

  4. minoesjka2
    Mei 16, 2015 @ 16:24:07

    Staat je goed die kleur 🙂

    Beantwoorden

  5. IngridMoorenBlogs
    Mei 16, 2015 @ 11:43:41

    Staat je mooi Rietepietz. Ff afkloppen….maar hier gaat het nog aardig zonder knoeien,maar ik ben natuurlijk pas 52…..

    Beantwoorden

  6. lisoverseks
    Mei 16, 2015 @ 07:35:16

    Het staat je enig hoor, maar als je nou gewoon die broek mét een paar theezakjes in de wasmachine gooit. Zie je die vlek niet meer.😄
    X

    Beantwoorden

  7. Leidse Glibber
    Mei 16, 2015 @ 00:07:48

    Je lijkt mijn moeder wel die heeft er ook patent op gelijk ene vlek ergens op te maken. Het blijft er dan bij eentje, maar hij zit er wel in not time. Off topic, ook ik vond dat beeld wat jij koos samen met de neushoorn het mooiste

    Beantwoorden

  8. Tessa | 52druppels.nl
    Mei 15, 2015 @ 19:07:20

    Het kan zeker Riet! Zelfs met vlek! Ik vind vlekken altijd wel gezellig 😉
    Mensen die een hele dag een witte broek aanhebben en die dan ’s avonds nog steeds wit is… Ik weet nie, maar ik denk dan altijd dat hun dag niet zo leuk was…

    Beantwoorden

  9. Mrs. T.
    Mei 15, 2015 @ 15:33:07

    Hahaha, je lijkt mijn moeder wel. Die kan ook echt niets eten of drinken of ze knoeit wel wat.

    Beantwoorden

  10. Marion
    Mei 15, 2015 @ 14:31:47

    Tja, je hebt van die mensen, maar ze zijn meestal gezellig, ach en een vlekje meer of minder. XXX

    Beantwoorden

  11. Petr@
    Mei 15, 2015 @ 13:25:03

    Wat een leuk stelletje heb je daar aan Riet! Staat je goed.
    Wat jammer van die vlek, ik hoop dat je hem er uit krijgt, misschien met Vanish?
    (Door jouw blogje over de putdeksels, viel het mij op dat wij dezelfde hier in ons dorp hebben, maar misschien wel in alle dorpen in ons land haha)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 15, 2015 @ 15:13:25

      Hij is er nog niet helemáál uit maar oke….als ik een beetje doorstap zie je het niet;-)
      Grappig dat je die putten dan gewoon niet opmerkt hé, ik had destijds in een wijkkrant gelezen dat waar die putdeksel zou komen en vond Koningsdag een leuke gelegenheid er iets mee te doen!

      Beantwoorden

  12. Trees
    Mei 15, 2015 @ 12:32:24

    Dat setje staat je enig! Die roze broek vast ook…
    Maar die vlek… Zo zonde…
    Maar ik herken het hoor, ik kan ook bij tijden een behoorlijke knoeikont zijn 😉

    Beantwoorden

  13. John
    Mei 15, 2015 @ 12:03:17

    Dat van die broek, ik schreef er een poos terug ook over http://red-star.nl/blog/craps/
    Het is een serieus probleem vind ik maar ja, als je naar de gemiddelde benen kijkt… Veel mensen hebben ook maar gewoon wat stokjes onder hun lijf..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 15, 2015 @ 14:47:02

      O ja, dat kan ik me nog herinneren, al ligt voor jou het probleem nóg ingewikkelder dan voor mij doordat het bij jou om nogal wat spieren in huis hebben draait.
      Ik zou er nog wel in kunnen als ik de juiste maat kan vinden, en die zijn er wel want er zijn ook jonge meisjes met 44/46, maar dat ziét er niet uit natuurlijk om op mijn leeftijd in zo’n “cocon” te lopen. Ik vind dit al best wel op het randje;-)

      Beantwoorden

  14. meninggever
    Mei 15, 2015 @ 11:59:12

    Wat hebben wij mannen het dan makkelijk…..donkere tinten en geen gedoe met vlekken…..hoewel….ik had eens een presentatie in mijn professionele verleden. Trok een nieuwe combinatie aan, met een zijden stropdas. Had ik nooit eerder gehad zo’n ding, maar dit keer paste hij qua gelegenheid en kleur. Maar ja, lopend buffet, lekker (vette) hapjes en ja hoor….morsen….op de das….vlek. Met heet water kregen we die er wel aardig uit (leek het). Maar thuisgekomen bleek de vlek hardnekkerig dan gedacht. Wassen, ontvlekken, wassen….het ding kwam nooit meer in de oude vorm terug., Verkleurde ook gek genoeg. Nooit meer gedragen….Zonde!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 15, 2015 @ 14:42:43

      Nou zelfs mannen dragen tegenwoordig pasteltinten hoor, en echt niet alleen homo’s!
      Maar inderdaad,bij mannen ligt het zwakke punt dan vaak op de stropdas…. maar die die vraagt er eigenlijk al zelf om door z’n naam…. een “strop”das die kán je toch alleen maar strop bezorgen;-)

      Beantwoorden

  15. cornma
    Mei 15, 2015 @ 11:37:02

    Je ziet er fantastisch uit. Ook ik draag eigenlijk liever oude kleding dan nieuwe. Alleen knoei ik daar zelden op, Met nieuw is het meteen raak. Ach, dan is het meteen ingewijd, moet je maar denken.:-)

    Beantwoorden

  16. beaunino
    Mei 15, 2015 @ 10:41:55

    Wat zie je er leuk uit zo! -behalve die vlek dan hè- Staat je goed hoor dat lichtblauw.

    Beantwoorden

  17. Marja
    Mei 15, 2015 @ 09:32:44

    Je ziet er sprankelend uit. Nadeel van pastelkleuren is dat het zo besmettelijk is. Het staat je trouwens heel goed.

    Beantwoorden

  18. powerpointgreetje
    Mei 14, 2015 @ 23:35:09

    Je mag je best zo laten zien hoor, staat je goed en dat op jouw leeftijd…hahaha..
    Gelukkig zijn er wasmachines.

    Beantwoorden

  19. Corja
    Mei 14, 2015 @ 23:07:49

    Nee, geen bloemetjesbroeken, maar je was aardig op weg om die blauwe te dessineren! 😉
    Het staat je heel mooi, dat lichtblauw. En ik weet zeker dat de roze broek ook kan. Je ziet er niet als een 72-jarige vrouw uit. Dat heb je knap gedaan!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 15, 2015 @ 09:54:24

      Ik droeg vroeger veel váker blauw dan tegenwoordig, geen idee hoe dat komt, ben nu meer “van de aardekleuren” .
      Dankjewel, al zal het voor een deel geen eigen verdienste zijn maar mazzelige genen.;-)

      Beantwoorden

  20. kakel
    Mei 14, 2015 @ 21:38:08

    Wat zie je er buitengewoon charmant uit! Vlekken zijn zó onbelangrijk…als ze eruit zijn 🙂 Ik heb ook een abonnement op ongelukjes, alleen nooit als ik mijn oude plunje aan heb.
    Ik ben juist hartstikke blij met die zuurstokkleurtjes!
    Liefs Kakel

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 14, 2015 @ 21:56:47

      Dankjewel voor het compliment X
      Misschien kruisen onze stambomen elkaar toch ergens, dat kan geen toeval zijn dat we uitsluitend op nieuwe kleding knoeien;-)
      Het turquoise is nog wel leuk,mits niet té fel, maar het roze in minder mijn kleur.

      Beantwoorden

  21. Cassilda
    Mei 14, 2015 @ 20:54:57

    Het is dat ik van moeder heb geleerd dat ik altijd netjes moet doen tegen ouderen, maar 72?! Oh je mag wel geloven dat je een knappe dame bent dan! Mijn omie van 62 ziet er veel ouder oud dan jij, en zij heeft nooit de fashion taste die jij hier even rockt. Prachtig! (En godzijdank voor de wasmachine) X

    Beantwoorden

    • Cassilda
      Mei 14, 2015 @ 20:56:05

      En dan ook nog eens op een ladder gaan zemen.. Pas je wel op!

      Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 14, 2015 @ 21:24:05

      Weet je, het onwijs léuke van het bloggen is dat leeftijd véél onbelangrijker is dan in het “gewone leven” . Het gaat meer om kun je je inleven bij de lezers en durf je jezelf te zijn en dáár heb ik geen problemen mee.
      Het is leuk om zo bij “alle leeftijden” iets op te steken en brengt “de huismus”. die ik eigenlijk ben een beetje onder de mensen.
      Ik ben wél altijd een beetje benauwd om bewust té jeugdig te kleden maar mijn dochter is goudeerlijk en zal het me zéker zeggen als ik het té gek maak!
      En ja, ik ben réuze blij met de wasmachine in dit soort gevallen;-)

      Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 14, 2015 @ 21:24:44

      Maar ik zorg wel dat het veilig gebeurd hoor!

      Beantwoorden

  22. Melody
    Mei 14, 2015 @ 20:37:38

    72 ???????????

    Roze mag best hoor…. kan ook heel mooi staan mits goed gedessineerd en gecombineerd ook bij jou, weet ik zeker !

    Beantwoorden

  23. Spontanity
    Mei 14, 2015 @ 20:08:56

    72!!! Dat zou ik echt niet zeggen. Maar ook ik draag roze. Want, het laat mij er gewoon wat beter uitzien.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 14, 2015 @ 20:19:30

      Ja en zelfs dát heeft z’n langste tijd al gehad, van de zomer komt er wéér een jaar bij! Roze is niet zo mijn kleur maar op dit moment is alles pastelkleurtjes óf grijs en beige . en ik ben ook niet echt van de bloemetjesbroeken;-)

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

