duidelijk toch?

Er waren veel, soms meer dan indrukwekkende, logjes rond de dodenherdenking dit jaar. Je zou er pessimist van worden als je de huidige wereld bekijkt.
Nou bén ik gelukkig al een pessimist dus met mij komt het wel goed….. eh… niet logisch zeg je?
Jawel hoor, ik schreef 6 jaar geleden al een logje over de grote voordelen van het pessimist zijn…… even herbloggen dan maar? Kunnen jullie er ook je voordeel mee doen!

P.S. HELP! Het éne deel van de reacties blijkt onder het oorspronkelijke log terecht te komen, het andere deel op het nieuwe, wie weet hoe dat komt?

van koninklijk tot knettergek

Jullie hebben toch hoop ik wél door dat ook in huize Rietepietz wel eens een dagje de vlag er een beetje slierterig bij hangt .
Momenten als die in het vorige log zijn gewoon de krenten in de pap en onder anderen het gevolg van het feit dat ,zowel Henk als ik , nooit  een vervelend “ochtendhumeur” hebben.
Wie mijn logjes regelmatig leest zal het vreemd in de oren klinken maar ….. éigenlijk ben ik  een tamelijk somber mens met een pietsie negatieve inslag ……!

Ja écht waar hoor, ik hoor zeker niet bij de mensen die bij iedere tegenslag meteen gaan roepen “positief denken hoor ” , ik ga meer voor “er het beste van maken ” wat al in zich heeft dat ik niet verwacht  het maximum uit een bepaalde  situatie te kunnen halen .
In wezen ben ik een pessimist uit overtuiging en dat is mooi, want…

View original post 200 woorden meer

25 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Blog Zonder Naam
    Mei 07, 2015 @ 22:18:51

    Ik onhoud het zo:
    Een pessimist is neerslachtig en denkt bij een dergelijk grijs weerbeeld: wat een pest-die-mist.
    Een optimist denk aan de zonnige kant en denkt bij een grijs weerbeeld: Straks trekt ‘ie op-die-mist!
    Dus het verschil zit ‘m in een zonnig of neerslachtig.karakter. ’t Is maar hoe je het bekijkt.

    Beantwoorden

  2. Petr@
    Mei 07, 2015 @ 19:56:44

    Ik ben zelf een optimistische pessimist, dus heb een beetje van beide.
    dus net zoiets als jij denk ik.
    Wat lang ben je eigenlijk al aan het bloggen Riet, ik ben nog maar een groentje haha

    Beantwoorden

  3. beaunino
    Mei 07, 2015 @ 17:13:01

    Mijn motto: ‘Gewoon doorroeien’. Tot nu toe vaar ik er wel bij.

    Beantwoorden

  4. J@n.
    Mei 07, 2015 @ 10:54:12

    Zoals ik toen ook al reageerde, voor mij is het glas ook altijd half leeg. 😉

    Beantwoorden

  5. John
    Mei 07, 2015 @ 09:40:29

    Tja Riet, zo is het nu eenmaal. Tegenslagen diene overwonnen en verwerkt te worden en dan is het beste er uithalen het beste wat je kan doen.
    Wat ik niet doe is door klikken om het origineel te lezen. Ik kom toch al op je blog om te lezen? Een andere blogger had dat pas ook. Ik vind het zo raar…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 07, 2015 @ 09:58:17

      Dat herbloggen is een optie die ik nog niet zo goed ken, om het uit te proberen heb ik dat dus nu eens met een oud logje van mezelf gedaan, en het werkt heel vreemd .
      Voor zover ik nu zie kan ik beter gewoon het oude blogje kopiëren en een nieuw blog publiceren . Nú worden, waarschijnlijk afhankelijk vanuit wélk log je reageert( oud of nieuw), de reacties in het oude óf het nieuwe logje geplaatst.
      Nogal onoverzichtelijk, maar dat wéét ik dan maar weer, aldoende wordt een mens wijzer. Het oude logje uit 2009 was voor jou sowieso “oude meuk” want toen las jij hier allang. Maar omdat er ondertussen best veel nieuwe lezers zijn is het voor veel lezers spiksplinternieuw.

      Beantwoorden

  6. Suskeblogt
    Mei 07, 2015 @ 08:13:44

    Ik heb momenteel alle redenen om het hoofd te laten hangen door de situatie met onze dochter, maar ik probeer er mee door te gaan. Dat “positief denken” roepen werkt bij mij alleen op de zenuwen. Iedereen mag wel eens een mindere dag hebben, maar dat na regen zonneschijn komt is nu eenmaal een feit ook al kan de zon soms lang op zich laten wachten.

    Beantwoorden

  7. Leidse Glibber
    Mei 07, 2015 @ 00:30:00

    Als je het zo bekijkt dan is het niet zo gek een pessimist te zijn. 🙂 Maar bij mij blijft altijd het glas half vol en nooit half leeg 🙂

    Beantwoorden

  8. ria
    Mei 06, 2015 @ 19:40:15

    Als laatste vandaag bracht ik een bezoek aan jou logjes.Die hoofddoekjes met de mobieltjes ,ik grinnik er nog om. Sebastiaan komt nog wel eens op You Tube en gaan wij zwijmelen.
    Wat betreft het pessimisme en optimisme.Tja ik hang er denk ik tussenin, heb van allebei wat.:-O

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 06, 2015 @ 19:46:02

      Nou het scheelt altijd al heel veel wanneer je niet in wonderen geloofd, want dán krijg je het moeilijk in het leven.
      Sebastian zou inderdaad wel in zwijmellogjes passen, ze hebben op zijn school een schoolorkest dat is pas écht muziek maken hé!
      De hoofddoeken liggen weer in de kast, als pessimist kan ik natuurlijk niet de hele dag lachende mensen om me heen hebben;-)

      Beantwoorden

  9. Renesmurf
    Mei 06, 2015 @ 19:09:01

    Ja, ik heb dat ook wel, altijd het donkere zien, maar dan zie de lichtpunten ook weer beter. En ik heb er mee leren omgaan ook. Want pessimisme lost niks op, maar ja, positivisme ook niet, en dat is niet per se altijd leuker. Want overdaad schaadt.

    Beantwoorden

  10. Marja
    Mei 06, 2015 @ 18:52:59

    Jij vertolkt perfect hoe sceptische, argwanende, nuchtere lui hun zegeningen kunnen tellen. Zo simpel is het gewoon.

    Beantwoorden

  11. Melody
    Mei 06, 2015 @ 18:41:38

    Het klopt gevoelsmatig niet bij mij maar wat je nu wel bereikt hebt is dat ik dit stukje niet meer zal vergeten …. En het zal me vast helpen als ik weer eens oo ‘zwart’ (dreig te) ga(an)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 06, 2015 @ 18:44:23

      Er zit ook zéker wel iets van waarheid in, hoe kun je nou lol in je leven hebben als bijna alles altijd tegenvalt;-)

      Beantwoorden

      • Melody
        Mei 10, 2015 @ 18:55:33

        Ja precies, dat bedoelde ik dus. Met mijn 24/7 depressief hoofd sinds vele jaren heeft ‘lol’ voor mij een andere betekenis dan voor een gemiddelde ander. Evengoed ben ik wel in staat lol te hebben.

        Wat je vraag betreft….. de reacties worden daar geplaatst waar het bericht gelezen wordt omdat de achterliggende link van een reactie aan een bepaald logbericht is gekoppeld. Als men dus dat ‘oude’ logbericht las en vervolgens op reageren klikte… komt de reactie daar. Bleef men bij het ‘nieuwe’ bericht of keerde men ernaar terug dan komt de reactie daar onder.

        Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

