muziek dan maar?

Tja, op 4 mei plaats je natuurlijk een beetje beschaafd logje, gelukkig kreeg ik  een nieuw filmpje binnen van Sebastian aan de piano.
Hoewel hij zelf het liefst “los gaat” in jazz en dat soort zaken moet hij natuurlijk van álles leren en het  is lang niet altijd makkelijk om dan echt gemotiveerd te zijn.
Volgens mij is wat hij hier speelt iets uit de Disneyfilm Fantasia, (maar dat weet ik niet helemaal zeker) .
Ook op de trompet maakt hij vorderingen, maar voor nu dus alleen even de piano……

33 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Regenboogvlinder
    Mei 07, 2015 @ 16:17:52

    Wat goed en gewoon uit zijn hoofd ook nog? Niet eens met bladmuziek?
    Ohhh ik zou echt willen dat ik het kon hoor!
    Leuk om te horen zeg, trots mogen jullie zijn!

    Beantwoorden

  2. Leidse Glibber
    Mei 06, 2015 @ 01:17:50

    Hij speelt inderdaad erg mooi maar helaas van de muziek leven is slechts voor enkelen weggelegd

    Beantwoorden

  3. powerpointgreetje
    Mei 05, 2015 @ 23:10:45

    Hier mag je apetrots op zijn Riet…..

    Beantwoorden

  4. kakel
    Mei 05, 2015 @ 22:02:46

    Sebastiaan heeft duidelijk talent. En hij speelt alles zo…hopla! uit het koppie. Knap hoor. Ik hoop niet dat je trots op hem bent 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 05, 2015 @ 22:13:33

      Nou misschien is trots zijn het verkeerde woord, uiteindelijk is het niet mijn verdienste , maar ik geniet van het feit dat hij zo leuk doet én van de muziek natuurlijk. Hij speelt inderdaad liever uit z’n hoofd dus zodra hij het een beetje weet laat hij de bladmuziek voor wat het is!.

      Beantwoorden

  5. Cassilda
    Mei 05, 2015 @ 20:22:55

    Dat doet hij maar zo eventjes, jeetje mina! Ik zeg, met die ster naar de beste singer songwriter over een paar jaar en knallen! Heel leuk om te doen en wat moet het voor hem een genot zijn om zich zo uit te kunnen leven. Veel beter dan al die kids die alleen maar gamen!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 05, 2015 @ 20:38:40

      Sebastian is ons “Amerikaantje”, hij woont met onze zoon en zijn vrouw in de buurt van Boston USA. De beste singer songwriter gaat ‘m dus niet worden;-)
      Ze hébben niet eens TV dus dat soort programma’s kent hij niet. Hij speelt wél al vanaf z’n 5de jaar piano, half uur les in de week én een half uur trompet voor het schoolorkest.

      Beantwoorden

  6. Melody
    Mei 05, 2015 @ 16:59:05

    Om van muziek zijn beroep te maken moet hij over een meer dan gezonde portie doorzettingsvermogen beschikken en als ik het zo zie dan is dat volgens mij totaal geen probleem 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 05, 2015 @ 17:04:19

      Met muziek je brood verdienen is tegenwoordig nauwelijks een optie. Sebastian zal zeker , net als zijn broer die de kunstacademie doet, nog een ander beroep leren.
      Van kunst en muziek leven is “voor de uitschieters” , daar gaan we maar niét van uit!

      Beantwoorden

  7. Mrs. T.
    Mei 05, 2015 @ 15:50:46

    Jongste hier speelt ook al een heel aardig stukje, maar zoiets dat laat nog wel enige tijd op zich wachten denk ik.

    Beantwoorden

  8. datzalwel
    Mei 05, 2015 @ 14:28:57

    Als het al niet voor je beroep is is het nog altijd een heel mooie uitlaat klep en gezellig bj alle mogelijke feestjes.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 05, 2015 @ 15:20:33

      Tja, als beroep is muiskant best wel lastig. Zéker tegenwoordig nu men alles zó van het internet afhaalt. Geen droog brood in te verdienen tenzij je echt boven de middelmaat uitsteekt óf in de juiste kringen verkeerd. Gelukkig leren ze op school ook nog andere dingen;-)

      Beantwoorden

  9. J@n.
    Mei 05, 2015 @ 11:00:02

    Oma mag best wel trots zijn hoor!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 05, 2015 @ 15:18:24

      Het is natuurlijk totáál niet mijn verdienste dat hij al vrij goed piano speelt , maar ik vind het wél prachtig dat hij het kán en er plezier in heeft en daar geniet ik dan weer heel erg van.

      Beantwoorden

  10. Petr@
    Mei 05, 2015 @ 09:13:27

    Wat een leuk filmpje weer! En wat kan hij goed spelen!
    Ik vind het zo knap, zeker voor een kind, dat je met beide handen iets anders doet, dat is echt heel moeilijk!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 05, 2015 @ 15:16:38

      Je leert wél veel makkelijker met twee handen iets anders doen als je er jong mee begint, en Sebastian speelt al vanaf toen hij nog niet bij het pedaal kon piano, dus het gaat ook steeds beter. Het liefst “doet hij maar wat” maar natuurlijk moeten er ook bepaalde dingen geleerd worden .

      Beantwoorden

  11. Boerin Zonder Naam
    Mei 05, 2015 @ 09:10:23

    Kaarsjes op de piano, kniebroek (model drollenvanger) aan….. oja en het haar in de krullers…… Dan kan hij zo meedoen aan de Gilbert-look-a-like……

    Beantwoorden

  12. John
    Mei 05, 2015 @ 08:31:29

    Oei, dan hoop ik maar dat mijn blog gister beschaafd genoeg was. Spelen kan jullie kleinzoon zeer zeker al.
    Muziek hoort bij het leven en bij het gevoel. Ik heb er een emotionele band mee.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 05, 2015 @ 08:36:28

      Daarom kan een muzikaal log ook nooit fout zijn. Van mij hoeft ook niet iedereen een gedenk log te maken hoor, maar veel bloggers “doen”er toch iets mee, en dan zoek ik iets neutraals i.p.v. uitgerekend op die dag iets knettergeks!

      Beantwoorden

  13. lisoverseks
    Mei 05, 2015 @ 05:00:13

    Wat enig!
    Ook toevallig, ik heb van mijzelf ook zo’n foto mét petje. Zou het erbij horen? 😄

    Beantwoorden

  14. Renesmurf
    Mei 04, 2015 @ 23:05:13

    ja, het is vooral mooi gefilmd, dat ik denk van wat gebeurt er nou.
    En het wordt muzikaal begeleidt.

    Beantwoorden

  15. Marja
    Mei 04, 2015 @ 21:25:23

    Super. Hij doet mij denken aan Gilbert O’Sullivan. Qua uiterlijk dan. Wat zit hij er heerlijk ontspannen bij.

    Beantwoorden

  16. beaunino
    Mei 04, 2015 @ 21:05:08

    Wauw Riet, wat knap van hem. Hij doet me aan Elton John denken, zo met die pet. Wat zul je trots zijn.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

