machinaal…

In februari schreef ik al dat we bijna bekeerd waren en  “het voor het eerst machinaal deden en dat beviel eigenlijk bést.

Het gaat  sowieso véél vlugger dan het ouderwetse “handwerk” dat in huize Rietepietz  tot voor kort de standaard was .
Waar het anders toch wel een uurtje kan nemen eer het karwei geklaard is  neemt het nu maar hoogstens 10 minuten in beslag.

En ook nooit weg, het spaart heel veel van Henk z’n energie  waar we dan weer ándere leuke dingen door kunnen doen.
Voor wie nog altijd zélf aan de bak moet heb ik het maar even gefilmd . wat inside informatie is nooit weg toch?

51 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Cassilda
    Mei 03, 2015 @ 20:40:54

    Zou het er maar benauwd van krijgen, lichtelijk iets wat (misschien best veel) claustrofobisch en even uitstappen zit er hier natuurlijk niet in. Toch heel grappig om er een video van te zien 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 03, 2015 @ 20:59:34

      o zeker, voor mensen met een tikkie claustrofobie is dit 3x niks. Maar het is grappig om het eens mee te maken. Maar voor jou natuurlijk leuker op film;-) zo kom je nog eens ergens!

      Beantwoorden

  2. meninggever
    Mei 03, 2015 @ 16:05:07

    IK was altijd van de machines. Handig en snel. Maar toen de nieuwe flitser voor de deur stond meende ik er toch goed aan te doen met spons en zeem de boel bij te houden. Ging prima, uurtje werk en de kleine staat er weer glimmend bij. Maar in de winter, met al die pekel en lage temperaturen, toch maar weer toegegeven aan mijn verlangens, de wastunnel opgezocht. Als altijd snel, schoon en efficient. Maar ook de eerste krassen in de lak. Dat is en blijft toch een risico bij het gebruik van die wastunnels. Niet te vermijden kennelijk. Dus..bij gelegenheid, toch maar weer met de spons aan de gang…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 03, 2015 @ 19:00:34

      O dat zal hier in de zomermaanden ook zeker nog wel gebeuren, Henk doet het gewoon graag. Maar in de winter wordt het te koud voor hem dus dat bespaar ik hem graag. En ach krasjes…. bijna niet omheen te komen in het drukke stads parkeren .

      Beantwoorden

  3. Anna Naomi
    Mei 02, 2015 @ 12:02:35

    Leuk om te zien! Ik ben ooit toen ik heel klein was met paps en mams door zo’n ding gereden. Vond het magisch! Nu ik het weer zie, heb ik dat gevoel weer helemaal terug, haha.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 02, 2015 @ 16:25:07

      Ik kan me goed voorstellen dat het op een kind een grote indruk maakt, het water maakt aardig wat herrie en wanneer die grote borstels op je af komen kan dat heus een beetje spookachtig zijn voor een kind.

      Beantwoorden

  4. kakel
    Mei 01, 2015 @ 21:41:46

    Ik vind het een leuk verzetje om door de wasstraat te rijden, maar meestal wast mijn man mijn auto. Jammer, hè 😉 Leuke kleur fototoestel heb jij!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 01, 2015 @ 21:52:58

      Het is in ieder geval véél beter dan dan dat ik het zélf moet doen, auto’s wassen is écht m’n hobby niet ;(
      Een heel mooie tint rood is dat toestelletje, zit vrijwel altijd in mn zak of tas want je wéét maar nooit!

      Beantwoorden

  5. Petr@
    Mei 01, 2015 @ 20:12:03

    Ik vind het altijd gezellig om door de wasstraat te gaan, kinderachtig he?
    Maar ik doe het ook net zo makkelijk met de hand hoor.
    Het moet trouwens nodig weer gedaan worden, maar zondag gaat het regenen dan wordt ie vanzelf schoon haha.

    Beantwoorden

  6. minoesjka2
    Mei 01, 2015 @ 20:09:39

    En, zijn jullie achter de oren ook gedroogd haahahahaha ……. ik moet zeggen, toen ik nog een auto had ging ik eigenlijk bijna altijd door de wasstraat, makkelijk en snel 🙂

    Beantwoorden

  7. riet(je)
    Mei 01, 2015 @ 17:21:01

    supersnel….en schoon……………heel fijn weekend, liefs van mij

    Beantwoorden

  8. Regenboogvlinder
    Mei 01, 2015 @ 16:53:02

    Wat een leuk feestje is dat toch altijd hè.. Ik ga er ook heel graag naartoe ;-).
    Grappig gedaan Riet 🙂

    Beantwoorden

  9. datzalwel
    Mei 01, 2015 @ 11:44:52

    Een goede uitvinding, alleen de ruiten van binnen nog.

    Beantwoorden

  10. terrebel
    Mei 01, 2015 @ 11:29:04

    Het gemak dient de mens tenslotte…goed weekend, Riet!

    Beantwoorden

  11. Harrij Smit
    Mei 01, 2015 @ 11:10:33

    Ja sinds enkele jaren maken wij ook maar al te graag gebruik van dat geautomatiseerde schuimbad. Voor een tientje ga – en hoef – ik echt niet meer met een emmertje sop aan de gang. Soms is decadentie onweerstaanbaar, nu zelfs voor een ijzervreetster als Rietepietz 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 01, 2015 @ 13:51:18

      Nou voor mij maakt het vrijwel niets uit natuurlijk, ik haat auto’s wassen maar Henk vindt het gezellig werk en doet het graag. Maar tegenwoordig is hij erg kouwelijk dus zolang de kraaien niet van het dak vallen van de hitte wil ik het hem graag besparen. Gelukkig is het geen geldkwestie !

      Beantwoorden

  12. John
    Mei 01, 2015 @ 10:12:37

    Dat maakte opeens een hoop herrie zeg. Ik spuit die van mij altijd schoon in een box hier niet ver vandaan.
    Ze reinigen daar het water weer. Als ik het op straat doe gebeurt dat niet. Die box kost een euro, en is echt zo gedaan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 01, 2015 @ 13:48:20

      Er hier in de buurt ook een heel uitgebreide wasserette zijn die veel meer mogelijkheden heeft, moeten we toch eens gaan kijken. We zijn nog maar beginners in dit circuit natuurlijk;-)

      Beantwoorden

  13. Suskeblogt
    Mei 01, 2015 @ 00:43:06

    Vroeger ging ik ook regelmatig maar de laatste tijd was het weer handmatig. Probleem is dat het soms maanden duurt vooraleer ik me bedenk dat ik de handen uit de mouwen moet halen of de auto lijkt op een composthoop.

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Apr 30, 2015 @ 23:44:08

    Bij een dergelijke installatie hebben wij al jaren een abonnement, want als je in een appartement woont zit er niet veel anders op. Het is trouwens helemaal naar onze volle tevredenheid.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 01, 2015 @ 09:58:14

      Nou wij zijn ook al aardig bekeerd hoor, misschien hoogstens op een zomerse dag nog eens zelf lekker voor de deur poedelen, maar verder! Wat me opvalt is dat de wieldoppen zo netjes schoon zijn en dat is me toch een rotbaan om zelf te doen;-)

      Beantwoorden

      • J@n.
        Mei 01, 2015 @ 11:17:37

        Het enige wat wij nog zelf moeten doen is de sponningen drogen en het interieur, maar dat is niet zo’n zware klus als je dat ff met z’n tweeën doet.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Mei 01, 2015 @ 13:46:19

          Eh….. sponningen drogen? Volgende keer dan maar eens beter opletten! Ja die binnenboel moeten ze óók nog eens iets op verzinnen, verschrikkelijk dat gedoe met een stofzuiger!

          Beantwoorden

  15. Renesmurf
    Apr 30, 2015 @ 23:13:28

    Ja, je moet het maar durven, met je wagen door het gevaarte. Maar ze kunnen er tegen en zijn er voor!

    Beantwoorden

  16. Blog Zonder Naam
    Apr 30, 2015 @ 23:01:28

    Volgende keer met de raampjes open, dan hoef je zelf ook niet mer onder de douche! scheelt weer in het waterverbruik en ben je dubbel mulieubewust bezig!

    Beantwoorden

  17. Corja
    Apr 30, 2015 @ 22:31:27

    Het ziet er spectaculair uit. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 01, 2015 @ 09:54:30

      Het was grappig om te doen , hier kregen we de keus om erin te blijven of niet. Waar we normaal gaan mág je er niet in blijven, geen idee waarom niet. Bij een storing moet je een ram op de claxon geven dus hoef je er ook niet uit.

      Beantwoorden

  18. Zus
    Apr 30, 2015 @ 22:03:41

    Die van ons moet ook nodig in bad.Dan vraag ik of ik ook mag blijven zitten.
    Het lijkt wel wat op kermis. Weer een uitje !! XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 30, 2015 @ 22:14:07

      Het is wel grappig om een keer van binnenuit te zien, maar het mag niet overal. Bij deze carwash kon je ervoor kiezen in een menuutje. het maakt wel flink herrie als ze met water gaan sproeien;-)

      Beantwoorden

  19. powerpointgreetje
    Apr 30, 2015 @ 20:31:15

    een ware uitkomst zo’n wasstraat, die Splash van ons geniet er altijd zo van hahaha….

    Beantwoorden

  20. Melody
    Apr 30, 2015 @ 20:22:48

    😉 Soms zijn ‘her-uitvindingen’ zo gek nog niet…. en wat fijn dat er ruimte is voor leuke dingen omdat Henk zijn energie anders benut !!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 30, 2015 @ 20:52:19

      In ieder geval is het fijn dat m’n “koukleum” nu niet op straat hoeft te staan kledderen, vanmiddag is hij lekker met z’n ballen gaan spelen ….ja gaan biljarten dat zeg ik toch 😉

      Beantwoorden

  21. Desire
    Apr 30, 2015 @ 20:08:29

    Het gemak dient de mensch … en de auto vaart er wel bij 😉

    Beantwoorden

  22. Marja
    Apr 30, 2015 @ 20:04:19

    Stukken beter dan handwerk. Was het lekker?

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

