van koninklijk tot knettergek

Goed gezien, helemaal tegen m’n gewoonte in al na één dag een nieuw logje.
Maar als je een enorme veer in  het ondereind van je rug gestoken krijgt  laat je dat natuurlijk even merken.
“Onze” Harrij  doet misschien wel stiekem  een poging mijn “gemaal” te worden door voor steeds meer bloggers een persoonlijke limerick te maken. Een limerick-koning dus, géén slecht huwelijk voor een knettergekke koningin!
En denk nou niet dat hij ze afraffelt, ze klinken stuk voor stuk als een klok….. verhuismodus of niet!
Harrij je bent een kanjer, maar eh… dat huwelijk wordt niks;-)

gedacht & gedicht

Rietepietz

van koninklijk tot knettergek

in  Rijswijk regeert een charmante

doorknede  en zeer bijdehandte

die Rietepietz heet

een halfdigibeet

die weet heeft van taal en van wanten

*

©Harrij Smit

limerick 23

al mijn limericks 

View original post

51 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Apr 29, 2015 @ 16:11:35

    Ik kijk en lees…in alle bescheidenheid…..een echte schrijver is op zijn toekomstige limerick voorbereid….:)

    Beantwoorden

  2. minoesjka2
    Apr 28, 2015 @ 16:35:05

    Geweldig!!

    Beantwoorden

  3. Boerin Zonder Naam
    Apr 28, 2015 @ 09:44:42

    Wauw, die man is smoor op je! Een gedicht speciaal voor jou! Henk mag wel op zijn tellen passen, anders kan hij straks alleen op de drukkerij blaadjes uitwaaieren.

    Beantwoorden

  4. tagrijn
    Apr 28, 2015 @ 01:21:58

    Jij een gemaal? Dan ben je toch zo’n ding dat water moet wegpompen uit een sloot?
    Ja, inderdaad, eindelijk weer even een teken van leven!

    Beantwoorden

  5. powerpointgreetje
    Apr 28, 2015 @ 00:18:06

    erg leuk, een heel mooi eerbetoon, hier mag je trots op zijn

    Beantwoorden

  6. Spontanity
    Apr 27, 2015 @ 19:19:25

    Ik zeg, “inlijsten.”

    Beantwoorden

  7. beaunino
    Apr 27, 2015 @ 16:14:54

    Hij is weer leuk en treffend!

    Beantwoorden

  8. cornma
    Apr 27, 2015 @ 13:07:41

    Geeft dat geen vreselijke jeuk, die veer onder in je rug? 😉

    Beantwoorden

  9. J@n.
    Apr 27, 2015 @ 10:33:29

    In ieder geval is het waar wat die Harrij schreef.

    Beantwoorden

  10. Marion
    Apr 27, 2015 @ 10:15:32

    Leuk gevonden, XXX

    Beantwoorden

  11. John
    Apr 27, 2015 @ 10:06:41

    Dat is inderdaad een veer in je rug Riet. Hier steken we die trouwens ergens anders zodat die beter blijft zitten 🙂

    Beantwoorden

  12. Petr@
    Apr 27, 2015 @ 10:04:28

    Ja da’s een leuke Riet!
    Je hebt het verdiend hoor!
    Misschien dat dat lintje ook ooit nog komt haha

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 27, 2015 @ 15:40:05

      Nou ik doe het hier wel mee, dat lintje gaat er niet komen. Dat krijg je alleen als je iets “moois voor de maatschappij”doet, zoals vrijwilligerswerk en dat doe ik niet.
      Ik was en ben mantelzorger én vrijwilliger zonder dat ooit georganiseerd en/of geregistreerd te doen dus dáár kan niemand een lintje voor aanvragen..

      Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    Apr 27, 2015 @ 00:08:20

    Mooi eerbetoon misschien wel mooier dan een lintje 🙂

    Beantwoorden

  14. Melody
    Apr 26, 2015 @ 21:50:43

    een terecht eerbetoon!!!

    Beantwoorden

  15. kakel
    Apr 26, 2015 @ 21:27:35

    Een paar van die koninklijke veren in je ….misstaan je niet, Rietepietz 🙂
    De limerick past je als een jas. Applausje voor Harrij.
    Beterschap met je rug!

    Beantwoorden

  16. Regenboogvlinder
    Apr 26, 2015 @ 20:58:29

    Hij is echt geweldig hoor Riet!
    Harrij is en blijft de meester hè 😉
    Goh, dat huwelijk tussen jullie leuk me juist zo leuk en nou blijkt het niks te worden, helaas… Ik dacht misschien mag ik wel bruidsmeisje zijn, ik voel me namelijk een soort van prinses die het helemaal alleen voor het zeggen heeft!
    Nou jammer hoor :-(. Ik zoek wel een ander baantje!

    Beantwoorden

  17. Harrij Smit
    Apr 26, 2015 @ 20:46:12

    Ach het zij zo – ik heb eigenlijk toch een bloedhekel aan Oranje. Met en zonder een hoofdletter 🙂 Fijne avond. Is weer mooi geweest voor vandaag.

    Beantwoorden

  18. Marja
    Apr 26, 2015 @ 19:48:46

    Herbloggen? Nooit van gehoord. Ik word te oud voor die rotzooi …….. zucht ……

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 26, 2015 @ 19:58:38

      Héél herkenbaar, dat is ook altijd mijn eerste reactie! Ik weet niet of blogspot en andere sites ook die mogelijkheid hebben maar op WP kun je die mogelijkheid vinden in de zwarte balk die direct boven je blog begint. Het is wonderlijk eenvoudig …..áls je het eenmaal weet dan hé!
      Maar ik heb ook altijd het idee dat voor iédere vaardigheid die ik oppak 7 nieuwe mogelijkheden worden geplaatst!

      Beantwoorden

  19. Harrij Smit
    Apr 26, 2015 @ 19:20:28

    En door deze zeer geslaagde digitale herblogging ontpopt zij zich als een volstrekt halfdigibeet met glanzende toekomstmogelijkheden 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 26, 2015 @ 19:24:53

      Volgens mij is die mogelijkheid er ook nog niet zo lang, en omdat ik nooit eerder iets “herblogde” was dat nog een zwart gebied voor me…. tjonge, wéér iets geleerd vandaag!

      Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 26, 2015 @ 19:26:12

      Ik heb het zelfs nog aan kunnen vullen met een aankondiging, het moet niet gekker wórden hé!

      Beantwoorden

      • Harrij Smit
        Apr 26, 2015 @ 19:29:04

        Zeker zeker, zelfs je grootouders mogen trots op je zijn 🙂 enne die mogelijkheid is er al zo lang als ik blog (al moet ik toegeven dat ik daar pas half november mee begonnen ben.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Apr 26, 2015 @ 19:40:08

          M’n grootouder krijgen dit glorieuze moment natuurlijk niet mee , zelfs m’n ouders niet, zonde hé! 😉
          Het is me nooit eerder opgevallen maar dan ga ik met een diepe zucht maar op zoek omdat ik weet dát het zou moeten kunnen. Ach zo heb ik alles met vallen en opstaan geleerd in bijna 10 jaar loggen.

          Beantwoorden

          • Harrij Smit
            Apr 26, 2015 @ 19:45:14

            Zolang je niet bang bent om te vallen, blijf je leren, dat zie je maar weer. En het brengt altijd weer de zoete vruchten van de voldoening!!!

            Beantwoorden

          • Harrij Smit
            Apr 26, 2015 @ 19:47:04

            En wie weet zitten je ouders en grootouders nu ergens daarboven zo te glimmen van trots, dat we binnen de kortste keren van dat smerige wolkendek zijn bevrijd.

            Beantwoorden

            • rietepietz
              Apr 26, 2015 @ 19:59:34

              Als dát zou kunnen, hier probeert inderdaad een zielig zonnetje er door te breken!

              Beantwoorden

              • Harrij Smit
                Apr 26, 2015 @ 20:18:16

                Nou zie je wel …. 🙂

                Beantwoorden

                • Harrij Smit
                  Apr 26, 2015 @ 20:36:22

                  Oh my god… in al mijn narcisme heb ik tot zo-even steeds over jouw prachtige intro heen gelezen, om maar zo snel mogelijk weer bij mijn geesteslimerickkind te zijn. En nu zie ik opeens dat jij, lieve Rietepietz, mij op wat digibete wijze ten huwelijk vraagt. Vooral omdat je het aan het eind van het relaas ontkent, is het mij glashelder dat het je ernst is. Je hebt Henk na de onthullingen in de roddelbladen natuurlijk gedumpt en wil nu met mij verder als de heer en mevrouw van Limerick – de adelijke ‘van’ toevoeging is wel het minste wat ik uwe koninklijke hoogheid te bieden heb. Wat mij betreft helemaal goed hoor, van Mariet mag het. Als ik maar voor donker thuis ben 🙂

                • rietepietz
                  Apr 26, 2015 @ 20:43:12

                  Tja…. dat ga je niet redden voor donker thuis, is een pest eind rijden hoor 😉
                  Nou ja, ik red me wel alleen dan want tja, gezien het vorige logje is Henk nu een beetje exit! Maar met koningsdag voor de deur zóuden we en mooi koningspaar geweest zijn;-)

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

