“mannen-tag”

Afgelopen week ben ik door Desiree getagd voor deze tag,in het leven geroepen door Metro Paul.

1.Welke vijf mannelijk bloggers volg jij.

Niet één, als we het over”volgen” hebben want ik volg niemand ook geen vrouwen, eigenzinnig oudje ja, wéét ik!  (I did it my way is mijn lijflied)
Op m’n linken pagina staan 11 mannen, die ik bij ieder rondje dat ik maak bezoek, lees, en een reactie achter laat. Even zélf aan de bak dus en naar m’n linkenpagina waar je ze zó aan kunt klikken als je wilt weten wie dat zijn maar alle mannen zijn ondertussen wel érgens aan de beurt geweest.

2. Wie van deze mannen is jouw favoriete blogger? En waarom?

Iedereen heeft zo z’n eigenaardigheden verdiensten waarom ik hem/haar gelinkt heb maar een favoriet kan ik eigenlijk niet noemen, ze zijn me allemaal even lief.  Ja helaas, hier worden jullie niet wijzer van natuurlijk maar ik ga er vanuit dat ik alleen maar héél wijze lezers heb… dus hóeven jullie helemaal  niet wijzer  te worden.

3. Heb je een voorkeur voor een blog van mannen of vrouwen? En zo ja waarom?

Nee. Ik vind juist de mengvorm leuk,  had altijd al wat mannen over de vloer, sommige vrijwel vanaf m’n prille stapjes in logland. Dát vind ik dan wel weer iets om te vermelden want dát zijn volhoudertjes die zich niet door af en toe “wijvenpraat” weg laten jagen.
Leidse Glibber, J@n (die zelf niet meer héél regelmatig blogt maar wél trouw blijft lezen en  reageren)  en Tagrijn die tijdelijk niet blogt wegens “werkzaamheden” aan een boek.

4.Wat is jouw verklaring voor het feit dat bloggende mannen in de minderheid zijn?

Is dat zo? Zo ja…., ik lig er niet wakker van en waarom zou jij dat wél doen, daar krijg je wallen van onder ogen!

5.Wat moeten mannelijke bloggers doen om op te vallen?

Je bedoelt aan mij opvallen?  Ik ga zélf zelden op zoek naar andere loggers, (erg luxe ja)  dus moet je sowieso bij mij reageren (of op een reactie van mij) om op te vallen  wat ik niet zie bestaat niet dan moet je óók nog een beetje volhoudertje zijn want ik link niemand voor ik hem (maar ook haar)  in m’n gevoel een beetje ken (en éérder kom je niet in m’n vaste rondje).
Dat lukt  bij de één sneller dan bij de ander omdat de één openhartiger  blogt dan de ander.
Bij voorkeur ook niét aan schrijfopdrachten meewerken want dit oudje raakt in de war wanneer hetzelfde onderwerp tig keer voorbij komt,  “al gelezen” probeert m’n hersenpan er dan door te drukken wat dan weer gepruttel in voornoemde “pan” veroorzaak waarna de vlam erin kan slaan.

6. Wat is jouw favoriete blogpost geschreven door een man?

Ik heb géén idee! (zie je wel, ik kán best korte antwoorden geven hoor)

7. Welke man moet er volgens jou morgen een blog beginnen? En waarom?

Mijn eigen Henk. Omdat ik dan éindelijk een reden zou hebben om te geloven dat wonderen bestáán! Henk is DDB ( DubbelDigiBeet) tot ver in z’n nieren.

8.Welke beginnende mannelijke blogger vind jij een aanstormend talent?

Geen idéé! ( nog korter zelfs)

9.Nomineer enkele bloggers voor deze tag!

Dat gaat ‘m niet worden hoor, ook hier is zelfredzaamheid geboden, wie graag wil mag het stokje zélf oppakken!

72 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. gewoonanneke
    Apr 22, 2015 @ 00:20:13

    Ja ik hou helemaal niet van lijstjes en nominaties en dat soort dingen moet ik zeggen. Ja ik heb ook wat mannelijke volgers en volg ook wat mannenblogs. Kijk niet zo wat voor soort (Man-Vrouw) iemands blog is. Als ik het leuk vind lees ik er en anders niet.

    Beantwoorden

  2. Petr@
    Apr 21, 2015 @ 21:29:54

    Ik had er nog niet van gehoord Riet, een mannentag. Maar de laaste tijd ben ik wat minder online (mooi weer he haha)
    Om sommige antwoorden van jou moet ik gieren. Je bent zo lekker jezelf!
    Ik zag wel dat je veel reacties hebt, maar het zijn ook wat reacties op reacties zie ik nu 😉
    Ik ben ook niet zo van de stokjes en de nominaties, je moet er een ander ook weer mee op zadelen, dus voor mij: Thanks but no thanks!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 21, 2015 @ 22:09:26

      Ja en óók nog de helft reacties van mezelf sinds ik op de nieuwe manier terug reageer;-)
      Tags of stokjes die ik niét op m’n eigen manier mag invullen neem ik natuurlijk niet aan. Ik ga er niemand mee opschepen hoor;-)

      Beantwoorden

  3. hanscke
    Apr 21, 2015 @ 16:38:18

    Je hebt het leuk ingevuld. In het begin, jaren geleden vond ik het nog wel eens leuk om een stokje te krijgen maar ik krijg er gelukkig bijna nooit een en het moet wel uitzonderlijk zijn wil ik er aan meedoen.

    Beantwoorden

  4. cornma
    Apr 21, 2015 @ 12:18:27

    Je hebt het schitterend ingevuld, die opdracht. Oh nee, jij doet geen opdrachten (ik ook niet), het was een stokje. Je zou zo’n stokje kunnen laten liggen, zodat iemand z’n been er over breekt, maar je kunt het ook oppakken en weggooien. Ik zie eigenlijk nooit stokjes.
    Het zijn trouwens rare vragen, iedereen, man of vrouw, blogt zoals ie zelf wil en dat kun je leuk vinden of niet.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 21, 2015 @ 16:36:42

      Nou het verschil met een opdracht een verhaal in opdracht schrijven en een tag of stokje is. Bij een een stokje wordt je aangewezen om mee te doen en bij andere schrijfopdrachten kan ieder die dat wil vrijwillig meedoen.
      Stokjes/tags komen nu (gelukkig) veel minder voor dan in de begintijd. het is, net als meedoen aan schrijfopdrachten, een prima manier om aan meer log contacten te komen. Dat is ook één van de redenen dat ik liever niét meedoe want ik ben altijd benauwd dat ik alles niet meer bij kan houden op de manier zoals ik het graag doe.
      Ik laat de ruimte dié ik heb lieve open voor mensen die me spontaan vinden.
      Maar zo’n tag werk ik dan weer makkelijk weg mits ik het op mijn manier kan doen, anders wijger ik;-)

      Beantwoorden

  5. Marion
    Apr 21, 2015 @ 11:46:39

    Dat heb je weer prachtig opgelost.
    XXX

    Beantwoorden

  6. John
    Apr 21, 2015 @ 09:32:59

    Ik vind dat jij deze tag als beste geschreven hebt. Je hebt het heel erg netjes gedaan door geen namen te noemen. Sommige blogs noemen namen van mensen die nog maar net beginnen. Bloggers moeten ook een beetje hun sporen verdienen.
    Nee, goed gedaan Riet. Echt jou stijl dit.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 21, 2015 @ 11:59:54

      Nu ik jouw reactie zie realiseer ik me dat wij óók al heel lang “bij elkaar over de vloer komen” . Heb even vluchtig gekeken en dat klopt, ik vind in het laatste deel van 2007 al reacties van je. Waarschijnlijk vonden wij elkaar via de véél te vroeg overleden Sylvester ,die natuurlijk qua log véél meer bij jou paste dan ik bij jullie.
      Maar dát is nou het leuke van bloggen, het maakt totaal niet uit wie of wát je bent , het kan evengoed klikken.
      En ook van jou kan ik zeggen dat je nooit een “wijvenlogje” uit de weg gaat.;-)

      Beantwoorden

  7. lisoverseks
    Apr 21, 2015 @ 04:37:39

    Tjemig Riet, werk je nou weeeeeer aan een schrijfopdracht mee
    😄

    Beantwoorden

  8. Paul
    Apr 20, 2015 @ 21:10:52

    Kort maar krachtig Riet. En jouw blogmannen uit het linklijstje die ken ik allemaal.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 20, 2015 @ 21:17:07

      Nou zó kort is het nog niet hoor, ruim 500 woorden veel méér schrijf ik er meestal niet want dat schrikt lezers af.
      Maar precies, zoals ik al zei al mijn mannen bloggers zijn al hier of daar er sprake gekomen dus het leek me niet zo nodig ze allemaal te linken in het log.

      Beantwoorden

  9. Corja
    Apr 20, 2015 @ 19:17:22

    Heerlijk om te lezen; zo echt op z’n Rietepietz’: recht voor z’n raap, geen gedoe eromheen.

    Beantwoorden

  10. terrebel
    Apr 20, 2015 @ 19:03:31

    Helemaal mee eens, Riet! Een stukje is het lezen waard of is het dat wat minder. Ongeacht of degene die het geschreven heeft roze of blauwe babykleertjes droeg. 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 20, 2015 @ 19:18:12

      Precies, ik ben er zelf altijd blij mee dat ik vanaf het begin zowel mannen als vrouwen over de vloer krijg. Ik heb iets tegen mannen en vrouwen “scheiden” hoewel dat in sommige gevallen toch spontaan gebeurt.

      Beantwoorden

  11. J@n.
    Apr 20, 2015 @ 17:52:15

    En ik ben het vrijwel helemaal met je eens Rietz.
    Dat ik niet veel meer plaats komt eigenlijk omdat ik niks te kletsen heb.
    En dat zou nou wel eens de oorzaak kunnen zijn dat er meer dames bloggen, die zijn daar beter in 😉
    Trouwens heb ik het ook veel te druk, omdat ik ook nog dagelijks mijn rondgang over facebook moet maken en ik wil nog wel zo nu en dan achter die laptop vandaan komen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 20, 2015 @ 18:04:23

      Op Facebook kun je je met véél minder woorden makkelijk handhaven,dat klopt.
      Je ziet ook wel dat de bloggers die overblijven in hoofdzaak mensen zijn die graag en/of makkelijk schrijven. De andere die overblijven zijn de foto- en informatieve bloggers. Toch is het jammer dat jij nu de Facebooker uithangt, je had altijd zulke grappige filmpjes .En al doe je dat héél weinig, ja kán best een leuk verhaaltje neer zetten.

      Beantwoorden

  12. Regenboogvlinder
    Apr 20, 2015 @ 17:30:57

    Dit is echt een ‘taglogje’ à la Rietepietz ;-).
    Lekker eigengereid en dat mag natuurlijk ook!
    Je bent een heerlijk mens voor zover ik je nu ken, echt leuk!

    Beantwoorden

  13. Harrij Smit
    Apr 20, 2015 @ 12:56:12

    Hehe, eindelijk een mannentag die echt verhelderend is 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 20, 2015 @ 16:12:49

      Wéét je toch, dat kun je wel aan mij overlaten;-)
      Er is trouwens helemaal niet zoveel verschil in mannen en vrouwen sites. Je hebt saaie mannensite én saaie vrouwensites en zowel mannen als vrouwen kunnen soms verrekte leuk schrijven. Beetje met woorden spelen kom je óók zowel bij mannen als vrouwen tegen, ik ben er gek op.
      Ik vertelde me zelfs, er staan 13 mannen op bij mij maar, maar Maurice blogt helaas niet meer , wat heel jammeris ( maar eigenlijk ook niet) maar de oorsprong van zijn blog is verdwenen, na een flinke geestelijke opdonder heeft hij z’n draai weer gevonden. Dan is er nog één man die het samen met z’n vrouw doet…… het loggen bedoel, in de rest meng ik me niet. Twee van m’n eerdere mannen zijn nooit terug gekomen nadat zij Maarten z’n pijp gingen brengen én er stoppen wel eens mannen met loggen. Maar dat gat vullen mannen zoals jij dan weer leuk op.

      Beantwoorden

  14. Melody
    Apr 20, 2015 @ 12:28:19

    G,E,W,E,L.D.I.G.
    Jouw antwoorden, helemaal a la Rietz zoals ik haar ken … moest dus regelmatig even grinniken.

    Beantwoorden

  15. Desire
    Apr 20, 2015 @ 11:31:37

    Lekker kort maar krachtig, haha! Leuk dat je dit hebt opgepakt Rietepietz, alhoewel het natuurlijk geen verplichting is of moet zijn. Aan de andere kant had je opnieuw mazzel, want ook dit onderwerp werd je zomaar in de schoot geworpen 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 20, 2015 @ 16:03:18

      Géén zorgen hoor, wanneer ik me aan de regeltjes móet houden neem ik zo’n stokje echt niet mee. Mensen die minder makkelijk schrijven dan ik voelen zich niet prettig bij. zo gedwongen nominatie dus dat weiger ik te doen.
      Voor mij is het inderdaad iets van ” komt het me gelegen of niet” .
      Ik zie dat ik je naam fout heb geschreven, macht der gewoonte want heb een collega die het wél met dubbel e schrijft. . 😉

      Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Apr 20, 2015 @ 02:32:43

    Kijk, hier houd ik van korte duidelijke antwoorden 🙂

    Beantwoorden

  17. gewoonhanny
    Apr 19, 2015 @ 23:48:22

    Wat heb jij je best gedaan om keurig te reageren op de tag. Ik snap werkelijk niet waarom mensen nog steeds tags sturen. Niemand zit te wachten op dit soort flauwekul. Ik doe er nooit en te nimmer aan mee.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 20, 2015 @ 07:49:13

      Zolang het niet dwingend wordt opgelegd kan ik er mee leven. En ik doe het dan op mijn manier zonder me om “regels” te bekommeren. Ik heb iets tegen de éne blogger boven de ándere verheffen, dat wil niet zeggen dat er geen verschillen zijn, maar op z’n tijd heeft iédere logger wel een dijk van log en aan állemaal beleef ik plezier.

      Beantwoorden

  18. Renesmurf
    Apr 19, 2015 @ 22:12:28

    Ja, prima antwoorden, zonder mensen speciaal in het zonnetje te zetten.
    Een merkwaardig stokje, maar het heeft wel wat, geneuzel is soms ook eens fijn.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 19, 2015 @ 22:20:42

      Ik meen eigenlijk serieus dat je al die blogs niet met elkaar kunt vergelijken, ieder heeft z’n eigen leuke en minder leuke dingen omdat we toch allemaal mensen zijn en blijven.

      Beantwoorden

  19. beaunino
    Apr 19, 2015 @ 21:59:52

    Ach, even reagerende op alle bovenstaande reacties. Leven en laten leven. Wie het leuk vind pikt het op en zo niet, lekker links laten liggen hoor. Ik zou nooit iemand het gevoel willen geven dat ze voor mij iets moeten gaan bloggen vanwege een of andere tag.

    Beantwoorden

  20. beaunino
    Apr 19, 2015 @ 21:56:06

    Wat zou dat een mooi blog setje zijn zeg, die Henk van jou met die Remco van mij. Kan ‘ie een beetje spellen? ;-))

    Beantwoorden

  21. kakel
    Apr 19, 2015 @ 21:40:34

    Het is een compliment als mensen aan je denken maar het kan ook aanvoelen als een verplichting. En dan zit je tussen de wal en het schip omdat je de gever niet wil teleurstellen… Je hebt je er als een manwijf doorheen geslagen (Dat bedoel ik uiteraard zeer positief.)
    Liefs Kakel

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 19, 2015 @ 22:02:05

      Ach zolang het niet écht als een verplichting wordt opgelegd (en dat werd het niet) kan ik er nog mee omgaan, uiteindelijk schrijf ik makkelijk genoeg . Maar ik ga dan toch liever géén mensen nomineren ! Ik denk bij het loggen ook niet erg in mannen of vrouwen , je kunt het tóch niet iedereen naar de zin maken. Bovendien zijn zowel mannen als vrouwen als groep toch ook totaal verschillend!

      Beantwoorden

  22. Hartelijke Hot Hulk
    Apr 19, 2015 @ 21:05:25

    Een niets zeggend blogje is eigenlijk ook wel best leuk 😉

    Beantwoorden

  23. Suskeblogt
    Apr 19, 2015 @ 20:56:38

    die antwoorden hadden evengoed van mij kunnen komen, behalve als het over Henk gaat natuurlijk. Welke indeling van blogs en bloggers gaan ze nog uitvinden ?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 19, 2015 @ 21:01:05

      Ja dat gevoel had ik óók al bij jou toen jij de vragen hebt beantwoord 😉
      Nou gelóóf me, als Henk een blog op gaat zetten kun jij óók rustig in wonderen gaan geloven;-)

      Beantwoorden

  24. Marja
    Apr 19, 2015 @ 20:33:31

    Ik dacht: “Hé leuk, we krijgen een verslag van het verrassingsfeestje.” Nee dus. een mannenblogtag. Whatever that may be. Ja, ik zal er al een paar voorbij flitsen. Het schijnt helemaal hot te zijn. Gelukkig zijn ze bij jou allemaal aan de beurt geweest. Kan ik tenminste rustig slapen vannacht.

    Beantwoorden

    • Marja
      Apr 19, 2015 @ 20:35:11

      “Zal” moet “zag” zijn. Zie je. Ik raak helemaal in de war van al die kerels.

      Beantwoorden

      • rietepietz
        Apr 19, 2015 @ 20:43:26

        dat heb ik nou bij schrijfopdrachten;-)

        Beantwoorden

        • Marja
          Apr 19, 2015 @ 20:49:24

          Van schrijfuitdagingen word ik juist blij. Ach, verschil moet er wezen. Nietwaar?

          Beantwoorden

          • rietepietz
            Apr 19, 2015 @ 20:55:05

            Jawel, ik neem ze ook gewoon mee bij “mijn linkjes maar werd vorige maand toch lichtelijk moedeloos als ik alwéér een “afdinglogje”tegen kwam, het onderwerp op zich is al helemaal niet mijn ding dus moet ik dat tig malen in een andere vorm zien te verwoorden.
            Het verhaal “beoordelen”wil ik niet á omdat ik niet meedoe en b, omdat ik liever inhoudelijk reageer en niet ‘beoordelend’ wat bij een opdracht toch een beetje de bedoeling is.

            Beantwoorden

            • Marja
              Apr 19, 2015 @ 20:59:06

              Je moet het niet zo serieus nemen joh. Niemand vraagt om de schooljuf die kijkt of er wel aan de richtlijnen is voldaan. Laat de regeltjes maar waaien.

              Beantwoorden

              • rietepietz
                Apr 19, 2015 @ 21:05:23

                Ik lig er niet over wakker hoor maar ik zoek het niét op! Verder natuurlijk ieder diertje z’n pleziertje en juist omdát ik ze vaak tegenkom blijkt wel dat er behoefte aan is. En uiteindelijk ies ik er zelf voor om te reageren, ik zou de betreffende logjes natuurlijk ook over kunnen slaan !

                Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 19, 2015 @ 20:42:47

      Wat in het vat zit verzuurt niet hoor, Dit wilde ik maar gehad hebben . Misschien tóch maar even in de zij kolom even melden , had ik er vroeger altijd in staan. Maar ja, ik vul ze dan tóch op m’n eigen manier in en ga géén andere aanwijzen.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

