olievlek…

Ook na ruim 25 jaar ben ik nog altijd blij dat we destijds uit Den Haag weggetrokken zijn, we wonen héérlijk in de oude kern van het nog wat dorpsachtige Rijswijk.
Nog altijd  comfortabel dicht bij de grote stad want Rijswijk grenst aan meerdere wijken van Den Haag.
Dat is de reden dat Den Haag  alsnóg kans ziet ons op onkosten te jagen,  wij kunnen in onze wijk vanaf morgen alleen nog met een parkeervergunning parkeren.

rijswijk
De oorzaak hiervan ligt in de Haagse wijk Laakkwartier waar nogal wat ” Poolse en andere gastarbeiders” wonen die vaak voor parkeeroverlast zorgen. De oude wijken zijn niet berekend op 4 á 5 auto’s per huis terwijl 5  á 6 gastarbeiders   in één huis, met állemaal een eigen auto  eerder regel dan uitzondering is.

Oke… Den Haag Laakkwartier krijgt dus een  parkeer vergunningsysteem, maakt één vergunning per huis betaalbaar en de rest zó duur dat niemand ze koopt.
Gevolg…… de éne gastarbeider  met betaalbare vergunning rijdt achter  drie of vier andere zónder vergunning aan naar de parkeerplaatsen net óver de grens met Rijswijk…. na het parkeren stappen ze uit en rijden samen mét de “vergunninghouder” naar huis.

Maar dán  gaan de Rijswijkse inwoners klagen, zij vinden geen plek meer voor hún auto en de gemeente Rijswijk maakt aan de rand van Rijswijk óók de parkeervergunning verplicht……als proef……..
Waarna de gastarbeiders in colonne iéts verder doorrijden  waarna  de geschiedenis zich  nógmaals  herhaald.
En nu valt ook ónze wijk onder de parkeervergunning. Na enige discussie met Henk over plaats waar je die vergunning plakt  zit die er nu op. Nee dit hieronder  is de auto van één van de buren…….

verg1
Tot nu toe zag ik de vergunningen zonder uitzondering op juist dié plaats, rechts onderaan (van binnenuit gezien) op de voorruit.
Natuurlijk heeft jullie Rietepietz daar weer een ander idee over.
Net als over dat parkeerbeleid trouwens want waarom zoekt Den Haag niet een terrein in de omgeving waar zónder vergunning geparkeerd mag worden door hen die  het blijkbaar geen probleem vinden er een pendeldienst voor  te maken.
Nu blijft dit probleem zich als een olievlek uit breiden wat ik je brom.

Maar terug naar de plaats van de vergunning, juist die plek rechts onderaan is belangrijk voor je zicht in het verkeer. Zelfs de raamstijl belemmert je soms even het zicht op fietsers van rechts, wie wil er dan daarnáást een groot plakkaat op z’n raam!
Maar misschien zie ik dat wel helemaal verkeert…… wat vind jij van de plaats waar ik de vergunning heb geplakt?
verg.

60 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    apr 02, 2015 @ 09:43:17

    Wij kennen dit ellendige probleem ook. Veroorzaakt door de gretigheid van de Amsterdamse (linkse)overheden die de tarieven voor parkeren van bezoekers maar vooral bewoners enorm hebben verhoogd. Zelfs op grote industrietereinen voerde men deze regels door, gretigheid is linkse bestuurders niet vreemd, en dus verschoven de ‘gratis’ parkeerders naar de buurtgemeenten. Die kregen de volle laag van de forenzen en lang parkeerders uit de oudere wijken van Amsterdam. En wat deden ze? Juist, ook de parkeertarieven invoeren en de regels veranderen. Zoals ik eind vorig jaar al beschreef. Pakeren, maar ook laden/lossen, is niet meer goed mogelijk omdat in die buurtgemeenten de controles streng worden uitgevoerd om die gastparkeerders uit te bannen. Resultaat, nu wordt Diemen overspoeld, Ouderkerk, Amstelveen. En overwegen die gemeenten ookj over te gaan tot….. Want ja, waar je mee omgaat wordt je mee besmet…

    Beantwoorden

  2. cornma
    mrt 30, 2015 @ 13:47:16

    Hij zit daar prima, al ben ik het absoluut niet eens met betaald parkeren. Het is zo dubbelop pakken door de hoge heren. Je betaalt extra als je een auto koopt, als je ermee rijdt en ook als je er niet mee rijdt. Een stilstaande auto is zo milieuvriendelijk als wat. Hoe je het ook bekijkt, zodra een auto op jouw naam staat, ben je staatsinkomen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mrt 30, 2015 @ 16:03:36

      En heel véél van dat geld verdwijnt in de algemene middelen, i.p.v. bijv. in het zorgen voor voldoende gratis parkeerruimte én goede wegen. Maar niet téveel over nadenken want dan worden we depressief!

      Beantwoorden

  3. Melody
    mrt 30, 2015 @ 13:43:37

    Je woont mooi, en ja Rijwijk….daar is niets mis mee.

    En dat ding aan je raam…. jij bent de chauffeur en men kan zien dat jij er wel goed over hebt nagedacht, velen kunnen een voorbeeld aan je nemen

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mrt 30, 2015 @ 16:01:01

      Ik reed vanmorgen nog over de laan in Den Haag waar we vroeg in ons huwelijk zijn gaan wonen….. ik zei nog tegen Henk, als ik hier nú had moeten wonen zou ik allang zelfmoord gepleegd hebben, wát een treurnis!

      Beantwoorden

  4. Blog Zonder Naam
    mrt 30, 2015 @ 04:21:41

    Eh….. Vroeger had je toch dat “deel 3″……. Moest dat ook niet boven in de voorruit geplakt worden i.v.m. uitzichtsbellemmering? Bij mijn vader zat het destijds achter de achteruitkijkspiegel geplakt, dan had je er geen last van. Maar goed, de overheid heeft dus weer een melkkoe gevonden om geld binnen te halen, onder mom van ‘pooltje pesten’ en burger aan parkeeplek helpen. Het lijkt o zo goed gevonden, maar het kost weer een kapitaal. (en dat stroomt de gemeentekas binnen)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mrt 30, 2015 @ 15:59:09

      Ja nu je het zegt, dat deel drie moest inderdaad bovenaan op de voorruit destijds. Was ik al weer hélemaal vergeten dat we dat ooit óók nog gehad hebben.
      het gebeurt natuurlijk op verzoek van de burgers die geen parkeerplekje kunnen vinden….. zeggen ze ;-(

      Beantwoorden

  5. gewoonhanny
    mrt 29, 2015 @ 23:56:40

    Je hebt helemaal gelijk met jouw idee over de plaats. Beneden ontneemt dat plakkaat echt je zicht.

    Beantwoorden

  6. kakel
    mrt 29, 2015 @ 22:29:01

    Postzegels plak ik áltijd ondersteboven. Dat is gewoon mijn manier van middelvinger opsteken naar geldende regels en voorschriften. En als ik echt in een slechte bui ben, plak ik de zegel links bovenin. Dus jij kunt wel raden wat ik van de locatie van jouw parkeervergunning vind 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mrt 30, 2015 @ 15:55:20

      Lekker dwarsbolletje ben jij, daar heb ik nou nóóit last van;-) Maar in dit geval doe ik het niet om dwars te liggen maar gewoon omdat ik onderaan een onnodig risico vindt hebben!

      Beantwoorden

  7. Desire
    mrt 29, 2015 @ 21:18:53

    Volgens mij past je vergunning daar prima!
    Zelf woon ik in een dorp en daar is het parkeerprobleem niet zo groot.
    Het Polen-‘probleem’ is veel groter, dat dan wel weer 😉

    Beantwoorden

  8. hanscke
    mrt 29, 2015 @ 19:07:55

    Een prima plek. Daar zou ik hem ook geplaatst hebben

    Beantwoorden

  9. Mrs. T.
    mrt 29, 2015 @ 18:32:53

    Ik vind dat een prima plekje!

    Beantwoorden

  10. minoesjka2
    mrt 29, 2015 @ 15:53:50

    O, ja hier in Rotterdam word dat ook steeds lastiger ………. wat dat betreft ben ik blij dat ik geen auto meer heb, is wel een van de weinige redenen overigens waarom ik blij ben geen auto te hebben.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mrt 29, 2015 @ 16:23:15

      Ja dat begrijp ik, een auto hebben maakt t toch wel héél veel dingen makkelijker.
      Maar behalve de steeds maar stijgende benzine prijzen kan ik verder ook geen voordeel bedenken om géén auto te hebben.

      Beantwoorden

  11. Petr@
    mrt 29, 2015 @ 15:38:16

    Het lijkt mij een goede plek zo voor je vergunning. Met vliegverkeer hoef je toch geen rekening te houden 😉
    Wij hebben ook familie in Den Haag wonen waar dit speelt, als we op bezoek gaan kan hij inbellen, maar ik geloof maar voor 2 extra auto’s en alleen een bepaalde tijd.
    Blijven we langer of met een verjaardag, als er meerdere auto’s zijn, is het betalen geblazen. Heel vervelend want zo wordt het een duur bezoekje.
    Gelukkig is het huis verkocht en gaan ze binnenkort verhuizen.
    Maar of het daar dan beter is is nog even afwachten, want het blijft Den Haag.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mrt 29, 2015 @ 15:46:17

      Oude steden zijn niet berekend op veel auto in de straten, dat snap ik, maar het loopt ondertussen de spuigaten uit wat er aan dat ruimte gebrek verdiend wordt.
      Bij ons waren er tot voor kort geen problemen maar nu krijgen we de problemen van Den Haag in de schoenen geschoven, dat is ff jammer!

      Beantwoorden

  12. gewoonanneke
    mrt 29, 2015 @ 14:16:32

    Goh dat is wel lastig zo. Inderdaad zou een parkeerplaats achteraf beter zijn maar ze parkeren natuurlijk liever in wijken dan op een afgelegen parkeerplaats wat weer uitnodigt voor vandalisme en zo. Maar handig is het niet. En waar ik zou hem ook linksonder doen, waarom weet ik niet. Nou ja ik heb het probleem niet, geen auto en op de fiets heb ik hem niet nodig. Zelfs niet als ie het doet haha…..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mrt 29, 2015 @ 14:52:20

      Wij hangen toch net even teveel aan de voordelen van de auto om ‘m weg te doen, zeker bij het ouder worden niet! Maar inderdaad,met een fiets je je dat probleem minder…. hoewel, ik meen gelezen te hebben dat het parkeren van fietsen in de centra van de grote steden óók al problematisch aan het worden is.
      En het openbaar vervoer toch vaak niet afdoende én niet betrouwbaar….. dat wordt lopen denk ik;-)

      Beantwoorden

  13. J@n.
    mrt 29, 2015 @ 10:59:18

    Zouden ze bang zijn dat het parkeerplakkaat er af valt als ie boven zit?
    Overigens stoort het helemaal onderaan rechts ook niet echt vind ik. Maar waarom niet op kenteken en dan kan men met een scanner de zaak controleren, dan hoeven ze er alleen maar met de auto langs te rijden om de zien of er een zwartparkeerder tussenzit.
    Wat de problemen bij ons betreft zijn het hier geen Polen, maar winkelpersoneel uit de binnenstad en de geldhonger van de gemeente de oorzaak.
    Trouwens, het is me ook al opgevallen dat hier de hele wijk een garage heeft en niemand de auto er in zet, vreemd.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mrt 29, 2015 @ 11:34:02

      Zou kunnen natuurlijk, dat kan onderaan óók maar dan blijft hij wel op het dashboard liggen, van boven af zal hij wel op de grond vallen.
      De geldhonger van gemeentes kent inderdaad geen grenzen en de luiheid van veel mensen óók niet, de auto in de garage zetten is blijkbaar te lastig.
      Of de garage wordt benut als knutselhok of opslagruimte dat komt ook veel voor!

      Beantwoorden

  14. John
    mrt 29, 2015 @ 10:33:08

    Hier op Ellesdiek hebben we daar geen last van. Ik zou hem plakken waar jij het minst last van de sticker hebt.
    Zelf zou ik hem links onder plakken. Daar heb je zelf het beste zicht op de weg en zo, zzelfs met die sticker.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mrt 29, 2015 @ 11:29:46

      Maar in een dorp als het jouwe zou ik als “grote stasdmens” nooit meer kunnen wennen.
      Ik kies toch maar voor bovenaan, daar heeft hij soms nog nut als zonnescherm(pje) 😉

      Beantwoorden

  15. beaunino
    mrt 29, 2015 @ 07:39:40

    Parkeer tarieven bedoel ik natuurlijk.

    Beantwoorden

  16. beaunino
    mrt 29, 2015 @ 07:39:15

    Ik deed hem altijd op mijn achterruit. Mag dat niet meer of zo? Ja, belachelijk die parkeerterrein. Ik weet nog van de tijd dat we in Amsterdam bij het werk gewoon gratis mochten parkeren en we 50 gulden per week tanken duur vonden. Haha, ik word echt oud!!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mrt 29, 2015 @ 11:25:53

      Ik heb geen idéé of het op de achterruit mag, maar ik zóu me voor kunnen stellen dat parkeercontroleurs hem daar over het hoofd zien als iedereen vooraan plakt.
      Dan heb je misschien al een bon te pakken omdat ze even niet verder kijken.

      50 gulden tanken….? dan valt het éigenlijk nog mee, ik vind nu €50,– veel, maar dat komt natuurlijk omdat ik mééstal al ga tanken als de tank nog half vol is;-)

      Beantwoorden

  17. lisoverseks
    mrt 29, 2015 @ 01:39:45

    Parkeren is nu eenmaal lastig in de meeste steden. Nl is een klein landje en we willen zo veel. Qua stikker zeg ik: linksonder. ps. leuk Rijswijk. Heb daar vroegaaaa een winkeltje gehad op de Darling Market.

    Beantwoorden

  18. RenéSmurf
    mrt 29, 2015 @ 00:02:32

    Ik vind dat je hem moet plakken daar waar je je het prettigst bij voelt!
    Maar wat een gedoe allemaal zeg, mensen ga toch fietsen!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mrt 29, 2015 @ 11:05:55

      Dat heb ik dus ook gedaan, maar ik snap niet helemaal dat men niet ziet dat er ook plekken zijn waar zo’n ding je zicht kán belemmeren.
      Naar Scheveningen fietsen is ons toch te ver, hoewel het in tijd inderdaad weinig uitmaakt zijn de knietjes daar toch te stram voor ondertussen.

      Beantwoorden

  19. powerpointgreetje
    mrt 28, 2015 @ 23:05:23

    wat ben ik blij dat ik in een klein dorpje woon, nooit parkeerproblemen,
    fijne zondag toegewenst

    Beantwoorden

  20. Corja
    mrt 28, 2015 @ 22:43:19

    Een grote garage onder heel Rijswijk lijkt mij het handigste. Je verjaarsvisite zal moeten gaan carpoolen, of krijgt een drankje minder…. Leuker kunnen ze het zeker niet maken. 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mrt 29, 2015 @ 11:01:33

      Het zou niet nodig geweest zijn wanneer Den Haag zélf z’n parkeerproblemen opgelost had en niet doorschuift naar een randgemeente.
      Voor verjaarvisite hebben we wat deel vergunningen op voorraad gekocht.

      Beantwoorden

  21. Albert y Mara fotoblog
    mrt 28, 2015 @ 22:16:17

    We hebben allebei moeten glimlachen om de bloggers die met vol bravoure vertellen dat ze hun auto(s) op de oprit kunnen parkeren. De meeste bewoners in de grote stad hebben geen oprijlaan :-D, Rijswijk behoort daar in onze ogen toe, hebben vaak last van parkeerders die er niet eens wonen. Zeker als het gratis is. En nu bij jou die Polen.
    Het plaatsen van de vergunning zouden wij zo laten.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mrt 28, 2015 @ 22:23:42

      Het vervelende is dat wij zélf tot nu toe helemaal geen parkeerproblemen hebben, maar wij gaan er dan ook weinig uit in de avonduren. In de avond is er inderdaad een probleem doordat (meestal) Poolse auto’s alle vrije plaatsen bezetten.
      In de randstad zijn huizen met een eigen oprit niet zo dik gezaaid maar, vooral in nieuwbouw wijken kom je ze toch wel tegen. Mijn zus heeft op haar oprit zelfs ruimte voor 2 auto’s .
      Maar dat lost maar de helft van het probleem op, zodra je bijv. verjaarsbezoek krijgt is er dan weer een probleem.
      P.S. Er is trouwens wel verschil tussen een oprijlaan en een oprit.

      Beantwoorden

  22. datzalwel
    mrt 28, 2015 @ 21:40:16

    Dat probleem speelt hier ook Rietz, wij hadden al heel andere oplossingen gevonden maar ja die brengen geen geld op.Ik vind het ook storend dat de fam die allemaal buiten Limburg woont altijd moet betalen als ze bij ons op visite willen komen. Wij ervaren dat zelf als bijzonder on gastvrij. Je vergunning heeft een prima plek.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      mrt 28, 2015 @ 21:53:28

      Wij hebben ook wat bezoekerskaarten aan moeten schaffen want anders mag je hier tussen 18.00 en 24.00 uur nergens staan (op wat blauwe zones na) .
      Verjaardagsbezoek gaat ons dus geld kosten als we niet willen dat het bezoek een bekeuring oploopt.
      Ja hé, ik vind dit beter dan onderaan en toch doet bijna iedereen dat.

      Beantwoorden

  23. Regenboogvlinder
    mrt 28, 2015 @ 21:40:09

    Gelukkig geen last van, ik woon eigenlijk vlakbij het centrum maar heb zelf een grote oprit, dus geen probleem en het parkeren op straat is nóg gratis…

    Beantwoorden

  24. Suskeblogt
    mrt 28, 2015 @ 20:59:55

    Hier ken ik het systeem met die parkeervergunningen al heel lang en zoals je schrijft, de olievlek wordt alsmaar groter.
    De sticker aan de bovenkant van het venster hangen is mijn mening.

    Beantwoorden

  25. Marja
    mrt 28, 2015 @ 19:31:07

    Perfect.
    Wat ben ik blij dat ik hier woon. Al willen we 10 auto’s voor de deur en naast het huis kwijt dan nog is dat geen enkel probleem.

    Beantwoorden

  26. Harrij Smit
    mrt 28, 2015 @ 19:18:01

    Oh wat ben ik weer blij dat ik in Drenthe woon 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie op Albert y Mara fotoblog Reactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.