de bloemetjes buiten..

Tja, dat kómt er van als je even niet oplet! Waarom laat je ook  een kind aan het woord op je logje…. dat móet wel fout gaan.
Ik begrijp wel dat jullie natuurlijk allemaal wel gezien hebben welke fout Levi gemaakt heeft…… niét…?
vra1Kom nou….. let nou ff op en kijk nog eens naar wat er staat onder die twee naast elkaar staande foto’s over de rechter foto….. ja dié!
Er staat….;”kijken of ik de achteruitkijkspiegel  kan zien…. tja, die zit flink wat te hoog !”
Hoe kómt het kind erbij …  durf je wel Rietepietz om een kind de schuld te geven een achteruitkijkspiegel …… we hebben het hier over een vráchtauto hé!
engl4 Kijk nou zelf, wat zou je in een dergelijke vrachtauto nou in een achteruitkijkspiegel zien….., nou?
Precies,  de voorkant van de aanhanger, net als de achterkant van de cabine, pótdicht!
En zelfs al zóu er een raampje in zitten, dan nog zou je niets zien want die aanhanger hangt er natuurlijk niet voor niets achter weet ik van de opa van Levi!

Hij heeft lang gengl2enoeg op zo’n wagen gereden en ziet ze nog dagelijks omdat hij, als wij nog lekker op één oor liggen,  al héél vroeg in de morgen op de veiling zorgt dat wij later “de bloemetjes buiten kunnen zetten”.

Dan is hij ook niets te beroerd om  demensen die  nú de weg op gaan even een handje te helpen voor hij zich aan z’n administratieve verplichtingen gaat wijden.

engl1
Als alles binnen staat is het wel duidelijk, daar kijk je niet makkelijk even langs met een achteruitkijkspiegel….. zelfs al zóu er een raam in de deur zitten , nee Riet Levi, daar heb je niet goed over nagedacht….!

engl3

37 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. hanscke
    Mrt 25, 2015 @ 22:02:30

    Laat ik nou bij het lezen denken, he? achteruitkijkspiegel? waar zou dat ding zitten?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 26, 2015 @ 08:21:07

      Ja at had ik óók gedaan, en dan nóg niet de link leggen dat een spiegel geen zin heeft er er dus helemaal niet is….! Treurig hé, en dan een klein kind de schuld in de schoenen scuiven;-)

      Beantwoorden

  2. Regenboogvlinder
    Mrt 25, 2015 @ 15:19:27

    Slim Grootje die haar achterkleinzoon te slim af is!!! 🙂

    Beantwoorden

  3. cornma
    Mrt 25, 2015 @ 12:30:31

    Je kunt het Levi niet kwalijk nemen dat hij zoekt naar een achteruitkijkspiegel, die zitten toch in alle auto’s? Met vrachtwagens heeft hij natuurlijk nog geen ervaring, vandaar dat kleine foutje.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 25, 2015 @ 16:43:00

      Ja z’n grootje weet er natuurlijk álles van af;-) Ik moet ook maar eens een rondleiding over de veiling aanvragen, weet ik de volgende keer tenminste waar ik het over héb;-)

      Beantwoorden

  4. Harrij Smit
    Mrt 25, 2015 @ 11:40:43

    Je kan ook werkelijk niks aan die jeugd overlaten, hé 🙂 Gelukkig heeft Levi een grootje die wel haar verstand weet te gebruiken.

    Beantwoorden

  5. IngridMoorenBlogs
    Mrt 25, 2015 @ 11:26:44

    Ik vergeef het je hoor Riete…uh Levi.

    Beantwoorden

  6. John
    Mrt 25, 2015 @ 09:11:05

    Nee, in zulke wagens heb je niets aan een achteruitkijkspiegel. Daarvoor zoveel buitenspiegels. Het is in het begin even wennen maar een mens leert tenslotte ook alle kunstjes. 🙂

    Beantwoorden

  7. Blog Zonder Naam
    Mrt 25, 2015 @ 04:42:01

    Was het geen spiegeltje om te kijken of zijn haar nog goed zat dan? Dat zullen chaufeurs (en zeker de vrouwelijke) toch ook wel eens nodig hebben. Al is het alleen maar om er goed uit te zien voor de foto voor het geval ze geflitst worden!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 25, 2015 @ 07:50:07

      Ik héb nog gezocht naar een spiegel…. noppes! En toen maar áángenomen dat die er wél was, niet dus en dat is gewoon logisch. Dat héb je d’r van wanneer je je op een terrein begeeft waar je geen verstand van hebt;-)

      Beantwoorden

  8. Leidse Glibber
    Mrt 25, 2015 @ 00:04:49

    Volgens mij ziet Levi het scherp genoeg, ook zonder dooie hoek spiegel 🙂

    Beantwoorden

  9. gewoonhanny
    Mrt 25, 2015 @ 00:02:41

    Je gaat zo’n kleine knul toch niet kwalijk nemen dat hij er niet aan gedacht had dat een achteruitkijkspiegel in een vrachtwagen geen zin heeft. Hij heeft vast gezocht naar het scherm van de achteruitrijcamera. Die is vast wel te vinden in de mooie vrachtwagen.

    Beantwoorden

  10. gewoonanneke
    Mrt 24, 2015 @ 23:14:53

    Nou heb nooit in zo’n vrachtwagen gezeten dus mij kan je alles wijsmaken wat dat betreft haha… Vond het er wel stoer uitzien.

    Beantwoorden

  11. beaunino
    Mrt 24, 2015 @ 22:46:45

    Ach, ik wist heus dat je natuurlijk de dooie hoek spiegel bedoelde hoor Levi. What’s in a name.

    Beantwoorden

  12. Renesmurf
    Mrt 24, 2015 @ 22:37:13

    Nou, ik vind het toch prima hoor, het moest vast ook snel!

    Beantwoorden

  13. kakel
    Mrt 24, 2015 @ 22:12:29

    Heej, daar heb ik jarenlang de inkopen voor mijn cursussen gedaan: op de veiling. Heerlijk om die foto’s even te zien!
    Het is en blijft een lekker kind, Rietepietz. Jammer dat jij daar anders over denkt 🙂
    Liefs Kakel
    Baai baai Marion!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 24, 2015 @ 22:17:35

      whahaha, ja daar denk ik natuurlijk héél anders over….. in superlativen;-)
      het is zo’n heerlijk joch…. maar dat mag ik natuurlijk niet ál te nadrukkelijk vermelden!
      P.S. wat leuk dat jij ook iets met bloemen doet, vandaar die mooie krans destijds.

      Beantwoorden

  14. Marja
    Mrt 24, 2015 @ 21:02:06

    Tja, ik ben natuurlijk een Nederbelg. Daardoor heb ik het foutje helemaal niet gezien. Je weet toch wat ze zeggen van Nederlanders en Belgen? Als een Nederlander naar België verhuist, stijgt het IQ in beide landen.

    Beantwoorden

  15. Desire
    Mrt 24, 2015 @ 20:44:44

    Nou ja, Levi is ook nog klein hè? En een beetje blond misschien, net als oma haha!

    Beantwoorden

  16. Suskeblogt
    Mrt 24, 2015 @ 20:31:59

    Je kan van zo’n klein ventje toch niet verwachten dat hij een volleerd chauffeur is ?
    Een klein foutje mag je op zijn leeftijd gerust door de vingers zien en hem later die paar platgereden fietsers niet blijven herinneren.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

