tutúúút..

Mag ik (Levi) nog een keertje inbreken op het log van m’n grootje?  Ze duwt me altijd een beetje weg als ik in de buurt van dat ding op haar schoot kom, alléén als ik iets zinnig te vertellen heb mag het.
Maar wat is zinnig, ik hoor natuurlijk óók wel eens iets  wanneer die meneren en mevrouwen , die de baas spelen over het land, weer iets geks bedacht hebben.
Dan laten ze een proefballonnetje op zegt m’n grootje, maar dan hoor ik een ándere “de baas mevrouw” weer zeggen dat ballonnen slecht voor het milieu zijn en verboden moeten worden.
Ze pakken je als kleuter ook ieder lolletje af.
Er zijn er zelfs die vinden dat álle kleine kindjes naar school moeten, óók zo klein als ik nog ben, dus pas  25 maanden oud…. !
Mijn opa Peter dacht dat die regeling nú al inging en gaat me helpen om alvast een beroep te kiezen.
vra0
Hij weet wel dat ik gék op “grragchaugoos” ben en laat opa Peter nou af en toe op zo’n mooie grote glimmende jongen werken, heeft iets met plantjes  te maken en  veilingen waarvoor hij héél vroeg uit bed moet.
Gelukkig niet die dag toen hij me wilde laten zien of zo’n “grragchaugoo” iets voor me is.
Van een áfstand vind ik ze práchtig  maar kán ik  er ook iets mee, dáár gaat het om hé!

Nou hij maakte zich helemaal voor niets zorgen hoor….. alsof ik nóóit iets anders gedaan heb kruip ik achter het stuur…..

vra2vra1
Nou… heb ik teveel gezegd?  Even de stoel op maat zetten…. kijken of ik de achteruitkijkspiegel  kan zien…. tja, die zit flink wat te hoog natuurlijk maar dat is een detail!
Natuurlijk let ik goed op of achter alles vrij is voor ik ‘m achteruit uit de parkeerplek ga rijden…. tja , alles vrij dát wel!
vra4FF  lastig is  dat mijn benen nét niet helemaal bij de pedalen  komen.., verdorie, en ik was zo lekker op dreef! Misschien kunnen ze hand gas aan  het stuur maken voor me….. jammer, dan moet ik me nog maar even behelpen met een “grragchaugo” uit m’n eigen garage…..
vra3

48 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. minoesjka2
    Mrt 24, 2015 @ 19:37:14

    O, geweldig hé Levi, zo’n grote grragchaugo………….. kan me voorstellen dat je genoten hebt,

    Beantwoorden

  2. IngridMoorenBlogs
    Mrt 24, 2015 @ 13:48:47

    Hij staat hem geweldig! ❤

    Beantwoorden

  3. beaunino
    Mrt 24, 2015 @ 06:33:40

    Wat ben je toch een schatje Levi. Kijk je nou zitten met je kleine beentjes. Weet je, mijn man Remco ging vroeger als kleine jongen vaak met zijn buurman mee op de vrachtwagen. Later is hij botenbouwer geworden (afschrijver). Pas toen zijn werk werd overgenomen door computers is hij eindelijk toch nog zijn jongensdroom gaan najagen.
    Er wordt wel vaak neergekeken op chauffeurs, en inderdaad, je hebt er types bij hoor, maar over het algemeen is het zalig recht- door-zee-volk en zijn het de mensen die erg gelukkig zijn met het werk wat ze doen. Veel geld valt er alleen niet mee te verdienen, dus als je later rijk wilt worden moet je toch maar liever een ander beroep gaan kiezen. Zo niet: Go for it!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 24, 2015 @ 08:31:16

      Levi zegt;
      Mijn overgrootpa leerde in dienst op hele grote grragchaugoos rijden en wilde daar éigenlijk ook centjes mee gaan verdienen. Hij werd uiteindelijk drukker maar heeft áltijd liefde voor de grragchaugoos gehouden.
      Opa Peter heeft heel lang op de weg gezeten , maar “doet nu de veiling” ( de inkoop van de te vervoeren planten) maar als het héél druk is maakt hij nog wel eens een ritje en daar geniet hij dan weer héél erg van. En zeker weten hoor mijn opa Peter is héél lief en helemáál geen “enge figuur”. Mijn grootje zegt altijd dat je in ieder beroep “enge mensen tegen kan komen” en dat iédere manier waarmee je eerlijk je boterham verdient te respecteren is…o zö! .

      Beantwoorden

  4. Paul
    Mrt 23, 2015 @ 20:51:32

    Wat een ontzettend lieve foto’s van Levi. Ben benieuwd of hij nog vaak van carrièredroom gaat wisselen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 23, 2015 @ 20:57:30

      Hij heeft óók wat met vliegtuigen…. maar dat is wat lastiger in te vullen, we hebben geen piloten in de familie;-) Het enige dat hij van mij écht moet worden is gelukkig, hoe dat ingevuld zal worden maakt mij niet zoveel uit.
      Maar voorlópig is de hij gaat in de grragchaugo favoriet!

      Beantwoorden

  5. VoorHetBlogGezet
    Mrt 23, 2015 @ 18:04:52

    Zooo Levi jij word vast net zulk een boeiende blogger als jou grootje. Wat een heerlijk avontuur was dat weer in die heeeele grote vrachtwagen. Jou dag kon vast niet meer stuk!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 23, 2015 @ 18:08:40

      Levi zegt;
      Hoi tante Ria, het was écht een feestje hoor! En ik mag vást nog wel eens mee als hij gaat rijden. Ik denk dat jouw “kleinjongetjes” het óók prachtig zouden vinden om te doen want die zijn al veel groter en dán vergeet je het vast nóóit meer!

      Beantwoorden

  6. Melody
    Mrt 23, 2015 @ 11:25:08

    heeeej Lieve Levi was je er weer eens, wat gezellig, breek maar vaker in hoor, dat zie ik wel heel graag 😉

    En ja beter jong geleerd dan oud gedaan dan niets doen, da’s altijd verkeerd.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 23, 2015 @ 16:09:33

      Levi zegt;
      Ha tante Melody,
      Ja ik blijf het gewoon proberen hoor, en dan ik nét of ik belangrijk nieuws heb!
      M’n grootje blijft ook maar filmpjes maken , vandaag weer toen ik leuk aan het spelen was met m’n eigen grragchaugo én m’n overgrootpa, het is een beetje lastig te zien wie er nou wie zoet houdt;-) het filmpje is te lang voor in de log zegt m’n grootje…..dat is jammer hé!

      Beantwoorden

      • Melody
        Mrt 24, 2015 @ 18:40:58

        Zeg Levi (legt nu heel stiekem hand om Levi’s oor zodat ze het hem kan influisteren)
        als jij nou dat filmpje ff jat van je grootje en aan mij mailt, dan plaats ik hem wel…. de bezoekers hier willen hem vast wel zien… en als ze het te lang vinden zijn ze oud en wijs (nou ja dat denk ik zo maar) om het te stoppen en later af te kijken, toch?!

        dikke kuss Levi en de groeten aan de (over)grootjes

        Beantwoorden

  7. Regenboogvlinder
    Mrt 23, 2015 @ 11:00:36

    Geweldig Levi, wat een belevenis! Die opa van jou is een kanjer hoor!
    Gelukkig dat je ook vrachtauto’s als speelgoed hebt, kun je je lekker uitleven!

    Weet je dat het een wens is van mij van toen ik nog een klein meisje was? Om ook eens in een echte vrachtauto te mogen rijden? Maar dan wel zelf hè, niet naast de bestuurder zitten… Misschien gebeurt het nog ooit eens. Staat in mijn logje ‘Levensvragen’.. Dikke knuf van Oma Trees

    Beantwoorden

  8. John
    Mrt 23, 2015 @ 10:33:20

    Nou, die heren in den haag zijn van lotje getikt. Een kind behoort kind te zijn, en niet al met 2 jaar op school te zitten.
    Geniet nog maar even lekker van het klein zijn, en wie weet wil je later wel iets heel anders worden.

    Beantwoorden

  9. Marion
    Mrt 23, 2015 @ 09:26:39

    Hoi, Levi, heerlijk om zo’n opa te hebben, beleef je tenminste het een en ander. veel plezier .
    XXX

    Beantwoorden

  10. Suskeblogt
    Mrt 23, 2015 @ 09:18:55

    jongens zijn en blijven jongens wat betreft auto’s en vrachtwagens. Zelfs op hogere leeftijd blijven ze er mee spelen. 🙂

    Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Mrt 23, 2015 @ 00:19:10

    Nou Levi, ik denk dat het wel duidelijk is, jij wordt vast later grragchaugo chauffeur of rijdt lekker mee met opa Peter.

    Beantwoorden

  12. gewoonhanny
    Mrt 23, 2015 @ 00:14:51

    Even geduld Levi, voor je het weet kunnen je voeten bij de pedalen. Die tijd komt er snel aan.Je grootje zal dan vast vinden dat de jaren in een razend tempo verstreken zijn

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 23, 2015 @ 07:19:48

      Levi zegt;
      O ja tanta Hanny, dat hoor ik m’n grootje nú al vaak zeggen, ze vindt het zó snel gaan! Maar het zou natuurlijk gewéldig zijn als ik ooit nog háár chauffeur zou kunnen zijn.tegen die tijd kan ze vast zélf niet meer autorijden.

      Beantwoorden

  13. Mrs. T.
    Mrt 22, 2015 @ 23:53:12

    Jongens en vrachtauto’s. Een gouden combi.

    Beantwoorden

  14. gewoonanneke
    Mrt 22, 2015 @ 23:40:07

    Wat zal dat een belevenis voor dat manneke zijn geweest, zo te zien geniet ie er volop van…

    Beantwoorden

  15. Renesmurf
    Mrt 22, 2015 @ 22:51:24

    Je bent er voor geboren, je moet alleen nog wat groeien! En dat komt allemaal vanzelf wel.

    Beantwoorden

  16. datzalwel
    Mrt 22, 2015 @ 22:39:15

    Zalig logje :-).

    Beantwoorden

  17. Marja
    Mrt 22, 2015 @ 22:19:47

    Ach manneke,
    De meisjes vallen als een blok voor jou. Truckers zijn helemaal hot!
    Zet je later wel een bordje op je dashboard met “Rietepietz” erop?
    Dat verdient je grootje wel.
    Knuffel van blogoma Marja.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 22, 2015 @ 22:24:57

      Levi zegt;
      Hoi blogoma Marja, dat van dat blok en die meisje begrijp ik nog niet helemaal , maar U zal het wel weten.
      Ik hoor soms wel zeggen dat ik een echte :”hunk” ben en volgens mij heeft dat er wel iets mee te maken! Het was wel cool vet hoor, die opa Peter wéét wel wat leuk is! Bedoel je nou dat oma Inge óók als een blok gevallen is? klinkt toch wel een beetje pijnlijk!

      Beantwoorden

  18. kakel
    Mrt 22, 2015 @ 21:54:14

    Lieve Levi, je bent groot voordat je het weet. En als je je rijbewijs voor de grragchaugo gehaald hebt, ligt de wereld aan je voeten!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 22, 2015 @ 22:17:29

      Levi zegt;
      Ja he, tante kakel, vást wel. Misschien al eerder want ik dénk dat opa Peter me vást wel een keertje mee gaat nemen als ik wat groter ben, niet verder vertellen hoor maar opa Peter vindt het léuk om mij alles te laten zien!

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

