voorjaar 2015

Klopt, gisteren begon het voorjaar en op veel logjes staan al foto’s  van van álles dat in bloei staat.
Meestal met naam en toenaam van plant of bloem.
Helaas kan ik niet altijd op de juiste namen van de planten komen (áls ik ze al weet) en een simpele Camelia wil zich soms maar niet door mij laten  benoemen.
Er is maar één bloem die ik  nooit zal vergeten. Het is  een heel zeldzame bloem die, voor zover ik weet, uitsluitend bij ons in de tuin staat.
Hij bloeit niet ieder jaar, voor het laatst in 2009 zag ik toen ik wat terug zat de bladeren in oude m’n logjes.
Het is de Logtanicus Rietpietza…. bij sommige van jullie dus al bekent vanwege dat eerdere logje.
Precies op tijd voor het voorjaar staat deze plant weer in volle bloei en dat wil ik niemand onthouden …..  als er iéts op “het voorjaar in de bol” wijst  dan dit wel!

47 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Harrij Smit
    Mrt 23, 2015 @ 11:11:24

    Wat heerlijk om te zien hoe stralend jij je voorjaar weer op de kaart hebt gezet! Creatief hoor!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 23, 2015 @ 15:10:07

      Het is eigenlijk een oude carnavalcreatie die ik in de jaren 80 voor dochterlief gemaakt heb. Maar hij werd vaak uitgeleend en als je ‘m dan toch van zolder haalt is een filmpje zó gemaakt;;-)

      Beantwoorden

  2. riet(je)
    Mrt 23, 2015 @ 11:03:17

    heel erg leuk! wat ben je toch ’n creatieveling! fijne nieuwe week, liefs van mij

    Beantwoorden

  3. ♫ Mel☺dy ♫
    Mrt 22, 2015 @ 16:43:30

    Al heel lang heb ik mijn hersenen gepijnigd….. met de afschuwelijke tergende vraag wat ik toch vergeten was bij mijn bezoek aan jullie…

    en nu? NU valt het kwartje…. ik ben vergeten een stekkie te jatten

    Beantwoorden

  4. meninggever
    Mrt 22, 2015 @ 14:37:01

    Malloot! Wat ben je toch een raar mens af en toe, en wat kostelijk al die filmpjes, ook die uit het verleden die ik me nog zo goed kan herinneren. En wat jammer dat we een koning hebben tegenwoordig….:)

    Beantwoorden

  5. Gerda (Alias Tham)
    Mrt 22, 2015 @ 14:16:51

    Je bent in elk geval geen Vergeetmijnietje ..:) maar wel bijzonder mooi.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 22, 2015 @ 16:55:03

      Hoi Thammy, wat leuk je weer eens hier te zien, dan ben ik inderdaad géén vergeetmeRietje. Jij moet ondertussen wel omkomen in de kleinkinderen met al die knullen van je, Drukke tijden dan hé, want dan moet oma oppassen;-)

      Beantwoorden

  6. Regenboogvlinder
    Mrt 22, 2015 @ 13:52:43

    Wat een kostelijk filmpje!
    Heeft Henk die blom nou al geplukt?

    Beantwoorden

  7. Petr@
    Mrt 22, 2015 @ 08:51:54

    Haha Riet jij bent een zeldzaam blommetje 😉
    One of a kind!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 22, 2015 @ 10:22:26

      Ja dát is wel zeker, er is geen tweede! Wél een bloem met een tweede leven, ooit gemaakt voor dochterlief voor een carnavalsfeest en nog menigmaal uitgeleend waardoor de bloem dan weer even in zicht komt…. krijg je metéén dit soort onzin;-)

      Beantwoorden

  8. gewoonanneke
    Mrt 22, 2015 @ 00:19:11

    Wat een mooi stel zijn jullie toch haha. Leuk om te zien en een bloemetje om goed te verzorgen.

    Beantwoorden

  9. gewoonhanny
    Mrt 22, 2015 @ 00:16:02

    Je moet niet vragen om geplukt te worden. Een bloem bloeit veel langer als hij nog in de grond staat. Maar fantastisch dat hij dit jaar ook weer bloeit.

    Beantwoorden

  10. Leidse Glibber
    Mrt 22, 2015 @ 00:12:50

    Oppassen Riet dat ze je niet plukken om met het corso op een praalwagen te zetten. Hij is weer schitterend het filmpje, weer een echte Rietepietz

    Beantwoorden

  11. Desire
    Mrt 21, 2015 @ 19:20:29

    Kijk! Dáár wordt je toch vrolijk van! En wordt je ieder jaar geplukt of ´maar´ één keer in de 6 jaar?
    :mrgreen:

    Beantwoorden

  12. datzalwel
    Mrt 21, 2015 @ 18:43:58

    Toch een lente bode!

    Beantwoorden

  13. IngridMoorenBlogs
    Mrt 21, 2015 @ 15:20:59

    Haha…lekker gek mens!

    Beantwoorden

  14. Suskeblogt
    Mrt 21, 2015 @ 14:51:23

    Henk zal dat bloemetje wel geplukt hebben ! 🙂

    Beantwoorden

  15. Blog Zonder Naam
    Mrt 21, 2015 @ 14:42:23

    Nou voor Henk dan maar een paar verzorgingstips:
    – Zuinig watergeven, 2X per week voorzichtig douchen onder warm water (niet te heet) is voldoende om de markante geur van deze plant te behouden.
    – Veelvuldig in het zonnetje zetten; daar fleurt dit plantje enorm van op!

    Beantwoorden

  16. Mrs. T.
    Mrt 21, 2015 @ 11:40:46

    🙂 Niet plukken. Dat is zonde!

    Beantwoorden

  17. John
    Mrt 21, 2015 @ 10:38:16

    Hier staat veel nog gewoon in de knop of begint nu pas uit te komen.
    Ik moet soms ook wel even naar een naam zoeken. Soms ligt het op het puntje van mijn tong maar kom er niet op.
    De bloem in je filmpje bezorgde me een glimlach.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 21, 2015 @ 12:31:08

      Práát me er niet van, en Henk heeft dezelfde kwaal dus het is hier af en toe hints spelen om op een bepaalde naam te komen;-) wél altijd goed voor een hilarisch logje, dat heb ik er ooit al eens over gemaakt.

      Beantwoorden

  18. Marion
    Mrt 21, 2015 @ 09:48:47

    Een blommig filmpje, haha.
    XXX

    Beantwoorden

  19. lisoverseks
    Mrt 21, 2015 @ 06:46:09

    Mag ik een stekkie?

    Beantwoorden

  20. Renesmurf
    Mrt 20, 2015 @ 22:07:31

    Joepie, nu is het lente! Na een winter van niks, laat maar komen!

    Beantwoorden

  21. cornma
    Mrt 20, 2015 @ 20:01:28

    Hahaha, geweldig, echtgenoot en ik zijn het helemaal eens: een klein beetje (prettig) gestoord ben je wel.

    Beantwoorden

  22. Marja
    Mrt 20, 2015 @ 20:00:59

    Wat een heerlijk stel zijn jullie. Ondeugend en jong van hart. Zalig ….
    Zo’n bloem wil ik ook wel in de tuin. Kom je op 28 maart ons open huisje opfleuren?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 20, 2015 @ 20:19:06

      Als het niet anderhalf uur rijden was kwam ik natuurlijk;-) ik dook in 2009 in de carnaval kist voor dochterlief en kon het niet láten iets te doen met de bloem die ik in de jaren 80 al voor haar gemaakt had.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

