zó slim…!

Nee dan heb ik net niét over mezelf hoor, nee mijn apparáten zijn gewoon veel slimmer dan ik dacht!
M’n nieuwe computer boven is ondertussen bijna een jaar oud, de nieuwe printer dus óók want de oude had verkeerde “drivers” en wilde niet aan werk voor z’n nieuwe “hoger geplaatste”!
Die nieuwe printer is tevens scanner…..maar daar had ik tot voor kort geen boodschap aan, je kent me, ik ga voor oud en vertrouwd zolang dat mogelijk is!

bel2014Maar vandaag vulde ik de belastingbiljetten in, op papier ja…gewoon biljetten….nou én!
Ik zeg toch…. ik ga het liefst voor oud en vertrouwd!
Het invullen was een fluitje van een eurocent, dankzij het feit dat we géén aftrekposten hebben, géén studerende kinderen en al helemaal geen “liggende gelden” is het dus zó gepiept en kan ik de kopietjes gaan maken, omdat ik al twijfel of de biljetten wel getekend zijn als ik ze nét in de brievenbus heb laten ploffen.

Oke…. kopietjes….. die wil ik graag op zo min mogelijk papier, altijd een geklooi om pagina 2 op de achterkant van pagina 1 te krijgen want eh…. hoe moet het aan één kant al bedrukte velletje ook  alweer in de papierlade om de rug te bedrukken….?
Het zou niet de eerste keer zijn dat kantje 2  ondersteboven over pagina 1 gedrukt uit de printer rolt……. ja lach maar even uit want ik weet sinds vandaag óók beter!
Op m’n oude scanner was een knop  “kopieren”  maar in het schermpje van de printer/scanner zoek ik tevergeefs naar die knop….gggrrr…. heb je het weer, wáárom moet altijd álles dat makkelijk is weer moeilijk gemaakt worden!!!!

Ik zoek dapper door en klik hier en daar maar wat aan om te zien wat er gebeurt, ik vind de gescande pagina en het lukt om die te printen, de volgende pagina dan maar…. pagina 1 weer terug in de papierlade, gaat bijna goed.
Pagina 2 komt wél op de achterkant maar ondersteboven, kan ik mee leven.
Het duurt wél lang eer de benodigde schermpjes te voorschijn komen, ik snuffel  dus maar een beetje  wat er allemaal voor knoppen zijn en  dán slaat de euforie toe…… een knop waarop staat “automatisch 2 zijdig printen”…. het zál toch niet?

scr.sh
Maar hoe werkt dat dan in die papierlade vroeg ik me vertwijfeld af……proberen dan maar? Pagina 3 en 4 scannen, selecteren, dubbelzijdig printen aanklikken en wachten op het wonder!
En dat wonder gebéurt….., kopie pagina 3 rolt naar buiten, stopt even en wordt weer naar binnen getrokken. Ergens in het binnenwerk moet het papier een rondedansje gemaakt hebben  en eureka, pagina 4 staat op de achterkant van 3 ….het moet niet gekker wórden!
Voor alle zekerheid zet ik de knop dubbelzijdig printen uit als ik klaar ben,j e nooit wat ik een volgende keer ga printen, misschien wel een foto, en dan ben ik vást weer vergeten dat
dubbelzijdig printen aan staat. Ben ik zelf toch óók een beetje slim, ja hé!

 

57 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Mrt 20, 2015 @ 10:12:00

    De techniek staat voor niets hè Rietepietz!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 20, 2015 @ 14:24:50

      En staat ook niet stil…. mede daardoor krijg ik het nóóit helemaal onder controle want ieder stapje vooruitgang dat ik maak wordt weer ruim ingehaald de de vernieuwingen die op 7 mijlslaarsen lijken te gaan.

      Beantwoorden

  2. cornma
    Mrt 19, 2015 @ 11:43:43

    Ik heb ongelooflijk veel bewondering voor het geduld dat jij hebt om alles zelf uit te zoeken. Zelfs op een computer en aanverwanten, die je eigenlijk niet eens hebt. Ik had de boel allang aan de kant gegooid.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 20, 2015 @ 14:23:00

      Heel stiekem héb ik er natuurlijk wel een beetje lol in om dat uit te zoeken, anders zóu ik inderdaad allang de boel aan de kant gegooid hebben.
      En een beetje “de aard van het beestje” is toch wel “ikke selluf doen” en dat helpt reuze!

      Beantwoorden

  3. Paul
    Mrt 18, 2015 @ 21:31:41

    Ja, handig dat dubbelzijdig printen. En het scheelt bakken met papier. Toch zou je je nog eens aan de digitale aangifte moeten beginnen, Riet. Het fijne is dat de belastingdienst al heel veel gegevens voor je invult, die je dan alleen nog hoeft te controleren. Scheelt ook weer kostbare tijd, en papier!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 18, 2015 @ 21:47:21

      Ik wacht even tot de belastingdient een computer bij me komt brengen, én een internet aansluiting voor me regelt, net als voor de banken ligt n.l het voordeel alleen aan dié kant en zijn de kosten voor mij. Ook de zorg dat m’n computer veilig is ligt dan bij mij en zodra de pc stuk is kan ik niéts meer.
      Ik prakkiseer er niet over om er vrijwillig aan te beginnen want ik héb helemaal geen computer…. alleen maar een speeltje weetjewel!

      Beantwoorden

  4. minoesjka2
    Mrt 18, 2015 @ 16:59:30

    Als ik eens een kopie maak, of iets scan, duurt het bij mij al jaren even voor ik weer door heb hoe het ook al weer werkte hahaha ……. maar dubbelzijdig zit er bij mij echt niet op ;-(
    Maar een compliment hoor, want jou is het allemaal toch maar mooi gelukt 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 18, 2015 @ 20:18:24

      Bij dingen die je maar zo af en toe gebruikt moet ik óók altijd even nadenken hoe het ook alweer ging, dat zal iedereen wel hebben. Maar als de mogelijkheid er niet óp zit houdt het op natuurlijk.

      Beantwoorden

  5. IngridMoorenBlogs
    Mrt 18, 2015 @ 13:12:39

    Toppie Rietepietz…zeker op die leeftijd 😉

    Beantwoorden

  6. Renesmurf
    Mrt 17, 2015 @ 22:56:56

    ja, altijd rekening houden met een volgende keer.
    Ik print helemaal niks, ik heb wel zo`n ding, maar die is nooit aangesloten.

    Beantwoorden

  7. Mrs. T.
    Mrt 17, 2015 @ 21:09:12

    Noteert: vriend mailen om belasting in te laten vullen. 😉
    En verder ben je echt zo goed bezig.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 17, 2015 @ 21:17:26

      Je hebt een maand langer de tijd dit jaar dus géén paniek. Maar ik heb het altijd liever maar gedaan én doe het het liefst zelf.Dat is tegenwoordig echt niet moeilijk als je niet héél veel “gedoe”hebt.

      Beantwoorden

  8. kakel
    Mrt 17, 2015 @ 20:52:41

    Rietepiez, ik vind je zonder meer geniaal! Ik eh…probeer het thuis maar niet uit 😉
    Liefs Kakel

    Beantwoorden

  9. Petr@
    Mrt 17, 2015 @ 19:44:28

    Wij hebben pas een nieuwe printer, maar of dubbelzijdig printen er op zit betwijfel ik.
    Knap dat je het ontdekt hebt!

    Beantwoorden

  10. Regenboogvlinder
    Mrt 17, 2015 @ 15:18:28

    Goed van je! Het is toch maar mooi weer gelukt!
    Haha, ik zou me eigenlijk niet eens zo druk maken of de achterkant ondersteboven zou zijn geprint… is toch voor je eigen administratie? Kan het schelen…

    Beantwoorden

  11. Harrij Smit
    Mrt 17, 2015 @ 14:37:20

    Ja, handig hé zo’n bijdehante printer/scanner. Ik heb op de mijne die mogelijkheden ook aftasttenderwijze moeten ontdekken. Maar wat je belasting betreft wordt het toch werkelijk tijd dat je digitaal gaat. Zo snel kan je het echt niet op papier en voor eenvoudige aangiften zoals die van jou/jullie, staan al je inkomensgegevens al op het programma ingevuld. Moet je gewoon een keer proberen – echt waar, een kind de was doen, dus laat staan dat jij dat kan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 17, 2015 @ 14:57:04

      Natuurlijk kán ik best digitaal aangifte doen maar ik wil het niet. Ik wil niéts via het internet regelen ,net zoals ik niet wil pinnen. Niet omdat ik het niet zou kunnen maar omdat ik dat allemaal niet door de strot geduwd wil krijgen… altijd éérst gratis om je over de streep te trekken en zodra je niet anders meer kán ga je dubbel en dwars betalen. Je ziet het bij het betalingsverkeer. Het zou allemaal goedkoper en veiliger zijn en dat is het nu allemaal allang niet meer.

      Beantwoorden

      • Harrij Smit
        Mrt 17, 2015 @ 15:01:53

        Dat is duidelijke taal, Riet. Aan die mogelijkheid had ik niet gedacht. Weer wat geleerd 🙂

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Mrt 17, 2015 @ 15:14:23

          Gewoon een eigenzinnig oudje dat er niet zoveel vertrouwen in heeft dat “men”alles in ons belang zo regelt. Ik héb dus geen computer…wel een verrekt leuk speeltje én een handige tekstverwerker.Maar die zijn alléén maar voor mij bedoeld.Wanneer de overheid of de bank me “digitaal wil hebben” verwacht ik een gratis computer én internet aansluiting van ze.

          Beantwoorden

          • Harrij Smit
            Mrt 17, 2015 @ 15:21:14

            Ja Riet, dat lijkt me een heel redelijke verwachting, maar ik ben bang dat ze ‘gewoon’ wachten tot de laatsten der digibeten zijn uitgestorven. De jongere generaties zijn door overheid en bank al perfect verslaafd gemaakt aan die ‘handige’ digitale apparaten.

            Beantwoorden

            • rietepietz
              Mrt 17, 2015 @ 15:34:39

              Dit systeem is inderdaad goedkoper …. maar dan alleen voor de banken en de overheid. de “burger” draait op voor de kosten van een goed werkende computer, de aansluiting én de beveiliging. Als nú m’n “speeltje “uitvalt is dat niet leuk maar er stagneert niéts, zodra je alles op de pc doet móet je zorgen dat alles weer snel draait.

              Beantwoorden

  12. ♫ Mel☺dy ♫
    Mrt 17, 2015 @ 13:22:59

    ik was het al…. en maar ben het nu extra…… trots op jou!

    Beantwoorden

  13. beaunino
    Mrt 17, 2015 @ 11:57:10

    Bravo Riet!
    *klapt in haar handen*

    Beantwoorden

  14. terrebel
    Mrt 17, 2015 @ 11:49:20

    Ik vind het geweldig van je dat je er zelf uitgekomen bent! Wie heeft er nog een handleiding nodig als je je hersens en ogen weet te gebruiken?

    Beantwoorden

  15. Marion
    Mrt 17, 2015 @ 09:11:59

    Voor mij ben je super slim, ik heb deze mogelijkheid nog niet ontdekt.
    XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 17, 2015 @ 09:22:17

      En waarschijnlijk kan het bij jou ook wel, maar als je het niet nodig hebt ga je natuurlijk niet op zoek. Ik had dit graag geweten toen ik dat feestboekje voor Inge maakte wat heb ik tóen zitten knoeien om de pagina’s goed op elkaar te krijgen!
      XXX

      Beantwoorden

  16. John
    Mrt 17, 2015 @ 08:43:15

    Tja, ze kunnen wat tegenwoordig Riet. De techniek staat voor niets, maar ik heb onlangs gewoon een laserprinter aangeschaft. Weinig toeters en bellen dus er kan er weging stuk gaan 😀

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 17, 2015 @ 09:20:02

      Eigenlijk dácht ik ook iets simpels gekocht te hebben, maar het overkomt me vaker dat later blijkt dat er toch veel meer kan dan ik wist. Een printer”met zonder niks” zie je bijna niet meer;-)

      Beantwoorden

  17. Suskeblogt
    Mrt 17, 2015 @ 06:04:25

    Daar twijfel ik niet over.
    Mijn printer is ook al meer dan 5 jaar oud en kan niet veel vergeleken bij de huidige toestellen. De evolutie van de techniek staat niet stil en ik ben niet zeker of ik die nog kan volgen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 17, 2015 @ 09:18:20

      Ik dénk ook altijd dat ik het niet meer kan volgen, maar dan kom ik toevállig weer eens iets tegen en van het één komt het ander. Dan lijkt het soms nét of ik er iets vanaf weet;-)

      Beantwoorden

  18. lisoverseks
    Mrt 17, 2015 @ 05:58:39

    😄😄😄 kun je eindelijk handig met je printer overweg moet het weer digitaal. Het houdt nooooit op hè.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 17, 2015 @ 08:30:54

      Maar zolang er een papieren optie is zal ik dié gebruiken, ik heb helemaal niéts met de digitale wereld en heb zelfs geen computer…. nééhee, ik heb een leuk speeltje én een tekstverwerker en dat is het!

      Beantwoorden

  19. J@n.
    Mrt 17, 2015 @ 00:39:41

    Absoluut rietepietz, ik heb nooit iets anders beweerd!

    Beantwoorden

  20. gewoonhanny
    Mrt 17, 2015 @ 00:32:46

    Van digibeet ben je echt aan het veranderen in een digikundige. Hartstikke goed dat je dit nu ook gevonden hebt.

    Beantwoorden

  21. Leidse Glibber
    Mrt 16, 2015 @ 23:52:57

    En dan ga ik nu natuurlijk gelijk uitzoeken of ik da ook heb en het uitproberen 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 17, 2015 @ 08:22:29

      O jé, nou zadel ik jou dus weer op met een probleem;-) Ik denk dat de meeste wat nieuwere printers het wel kunnen maar ik kom de mogelijkheid nóóit tegen als ik gewoon zomaar iets uit print. Pas nu ik via de scanner van het apparaat werkte kwam ik het tegen.

      Beantwoorden

  22. powerpointgreetje
    Mrt 16, 2015 @ 23:31:36

    waarom niet digitaal aangifte doen Riet, is toch wel zooooooooo gemakkelijk…….

    Beantwoorden

  23. gewoonanneke
    Mrt 16, 2015 @ 23:06:04

    Heel handig, volgens mij kan dat met mijn printer ook maar nooit geprobeerd.
    En dat verkeerd om leggen van papier ken ik, probeer altijd een voorbeeld met een streepje er op om te kijken wat ik boven of onder moet leggen. Waarom doe je geen digitale aangifte kan je het zo uitprinten ook. Heel makkelijk hoor.
    En inderdaad zie je wel, jij hebt ook geniale dingen ;)…….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 17, 2015 @ 08:18:55

      Volgens mij ben ik alleen maar handig in “mogelijkheden benutten” zodra ik die toevallig tegenkom;-)
      Nee digitale aangifte gaat ‘m niet worden (tenzij ik er toe gedwongen word) want ik héb geen computer weetjewel! Ik heb “een tekstverwerker én een speeltje, maar géén computer!

      Beantwoorden

      • gewoonanneke
        Mrt 17, 2015 @ 15:38:53

        Haha ja, het is nog makkelijker dan een blogje schrijven hoor ;).

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Mrt 17, 2015 @ 15:44:48

          Het is me ook niet te moeilijk maar ik wil mezelf niet in een situatie brengen dat ik nooit meer zonder een computer kan omdat ik dan m’n zaakjes niet kan regelen.
          Als de overheid dat van me vraagt mogen ze een computer komen brengen én een internetaansluiting betalen, dan wil ik er over denken om op hun kosten een cursus te gaan volgen om te leren omgaan met een computer….. want die héb ik nu helaas niet;-)

          Beantwoorden

  24. Marja
    Mrt 16, 2015 @ 21:57:23

    Briljant! Ik blijf me ook verbazen over de wonderen der techniek en vooral over de tijd die het kost voordat wij het in de gaten krijgen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 16, 2015 @ 22:08:21

      Ja lógischs, wanneer we niet wéten welke mogelijkheden er zijn zóeken e er niet naar. Het geheim os toch lezen,lezen en nóg eens lezen, maar daar heb ik dan vaak weer geen geduld voor. maar altijd leuk als ik zoiets weer per ongelijk ontdek!

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

