fleurig weekend

Jawel hoor, ik heb de weervoorspellingen gehoord! Bewolkt en druilerig weer nét nu het weekend voor de deur staat, maar tóch heb ik het over een fleurig weekend!
Volgens mij was er zonder dat ik ervan af wist deze week een actie “maak  Rietepietz blij’ , en dat terwijl ik eigenlijk best al  blij wás met die die paar dagen “bijna voorjaar”.

Maar evengoed vond Marion toen we donderdag samen op stap waren dat het de hóógste tijd werd dat ik weer eens een bloemetje van haar kreeg. Dat mag ik dan zélf uit kiezen als ik beloof niét op het prijskaartje te letten.
Marion  zou dat vaker willen doen maar mééstal heb ik op donderdag nog bloemen staan die ik nog niet weg wil doen.
Dit keer was mijn meest favoriete vaas  leeg en ik zag een beeldschoon  boeket voor juist dié vaas!

boeket1
Bij binnenkomst  mét het boeket moet ik over een stapeltje  tijdschriften stappen, geen splinternieuwe maar   “van alles wat” tijdschriften die m’n zus  altijd naar me doorschuift als zij ze uit heeft.
Ik heb de bloemen nog maar nét in het water  (én op de foto) gezet, ze stonden zelfs nog niet helemaal goed, of er belt een buurvrouw aan mét iets van een bloemist in haar handen.
Bij haar afgegeven als een bedankje voor ons, door de dochter van onze ex buurvrouw.
De ex buurvrouw vertrok na 30 jaar terug naar Curaçao en bijna ál die jaren waren wij haar buren.
Een bakje dat binnenkort één en al fleurigheid is wanneer de bolletje uitgekomen zijn.
Kijk…. dán heb je dus wel een fleurig weekend ook al laat de zon ons in de steek!

bolletje

 

 

53 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Mrt 20, 2015 @ 12:18:28

    Schitterend boeket! Jeetje, na 30 jaar terug naar Curacao. Dat zal wel even wennen worden als er straks iemand anders naast jullie woont.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 20, 2015 @ 14:29:10

      ja dat zal zéker wennen worden, zij woonde er al toen wij hier kwamen wonen. In die jaren zijn haar man en een zoon overleden en nu is ze 83 jaar oud naar haar in Curaçao. Ze heeft het er moeilijk hoorde ik van de dochter die nog in Nederland woont, ze is erg afgevallen en ze mist haar “straatje”. Best wel verdrietig want Curaçao is niet zoals zij het zich herinnerde .

      Beantwoorden

  2. Regenboogvlinder
    Mrt 17, 2015 @ 15:16:03

    Heerlijk zo’n fleurig weekend! En bloemen krijgen is toch altijd geweldig! Om wat voor reden dan ook. Wat een mooi boeket trouwens, ik ben ook dol op fresia’s, helaas zijn ze niet meer overal te koop! Geniet ervan!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 17, 2015 @ 15:40:48

      Bloemen horen er voor mij gewoon bij en ik koop ze vaak zelf, maar krijgen is natuurlijk extra leuk! En eh…. dat genieten zit wel goed, ik kan m’n ogen er niet vanaf houden!

      Beantwoorden

  3. gewoonhanny
    Mrt 17, 2015 @ 00:29:28

    Je bent goed verwend. Leuk bakje, maar het boeket is super!

    Beantwoorden

  4. cornma
    Mrt 16, 2015 @ 10:05:22

    Ja, het weekend was niet echt lekker wat het weer betreft. Maar jij hebt in huis toch een geweldig voorjaar staan. Vooral die vaas met bloemen vind ik prachtig.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 16, 2015 @ 13:54:15

      Een bloemetje hoort er voor mij écht bij hoor, er staan bijna altijd wel twee vazen met bloemen …of een bakje zoals nu. In ieder geval juist deze vaas staat altijd een boeket in.

      Beantwoorden

  5. meninggever
    Mrt 16, 2015 @ 10:02:27

    Planten en bloemen, ze komen er hier niet meer in. Niet omdat we ze niet mooi zouden vinden of omdat we gevoelig zijn voor de geur hoor. Nee, we hebben een zwarte terrorist in huis. En die kan niet van de bloemen en planten afblijven. Knakt de bloemen net achter de kop af en dat maakt echt extra treurig. We zullen dus naar de bollen moeten als daar de boel bloeit of de Betuwe om de bloesem te zien. Want om nu de poes buiten de deur te zetten….dat gaat te ver…

    Beantwoorden

  6. Leidse Glibber
    Mrt 16, 2015 @ 02:45:07

    Heerlijk dat er mensen zoals jij gelukkig nog extra fleur aan de bewolkt weekend weten te geven

    Beantwoorden

  7. datzalwel
    Mrt 15, 2015 @ 18:41:14

    Een prachtige vaas, het boeket lijkt er wel voor bij gezocht. En dat leuke bakje, volgens mij heb je dat echt wel verdiend :=)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 15, 2015 @ 18:55:58

      Als ik zelf uit mag zoeken weet ik altijd precies wat in deze mooie vaas past, daat geniet ik dan ook écht van.
      Onze ex-buurvrouw is nog altijd heel danbaar dat we “altijd in de buurt waren nadat ik ooit over de schutting ben geklommen omdat ze niet goed geworden was.
      Ach we waren gewoon goede buren die rekening met elkaar hielden en waar nodig op elkaar mochten rekenen. Ze was wat ouder dan wij en dus was onze hulp wat vaker nodig de laatste jaren.Maar dat werd dus meer dan nodig gewaardeerd.

      Beantwoorden

  8. riet(je)
    Mrt 15, 2015 @ 16:59:41

    dat is zeker ’n fleurig weekend! heb je verdiend………………fijne nieuwe week, liefs van mij

    Beantwoorden

  9. Petr@
    Mrt 15, 2015 @ 16:50:03

    Heerlijk om de lente in huis te halen, want buiten is het bitterkoud!
    Terwijl ik afgelopen week in de tuin heb zitten zonnen, echt!
    Je vaas vind ik prachtig, zou ook leuk staan in mijn huis, als je hem ooit weg doet …… (grapje)

    Beantwoorden

  10. IngridMoorenBlogs
    Mrt 15, 2015 @ 15:37:26

    Wauw..je hebt een prachtige bos bloemen uit gezocht. En nog zo’n vrolijk bakje erbij…daar word je toch blij van.

    Beantwoorden

  11. ♫ Mel☺dy ♫
    Mrt 15, 2015 @ 14:31:17

    mooi mooi mooi…. en ja die vaas, die herinner ik me wel! Zuinig op zijn hoor 😉
    En verder….genieten !!

    Beantwoorden

  12. Desire
    Mrt 15, 2015 @ 14:22:38

    Oh, wat heerlijk verwend ben je, schit-te-ren-de bos! En ook dat bakje mag er zijn, je hebt gewoon de zon in huis gehaald 😉
    Maar ondertussen zit ik hier met koude voeten en de verwarming op 22, brrrrrrr!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 15, 2015 @ 15:01:35

      Echt een lene feestje hier hé! Jammer voor jou maar koude voeten is wel iets aan te doen, leg er een lekker fleece dekentje overheen, doe ik ook op een kille avond!
      Nou ja, schrale troost, morgen wordt het beter zeggen ze!

      Beantwoorden

  13. Harrij Smit
    Mrt 15, 2015 @ 14:11:27

    Ik zou zweren dat het een bruidsboeket is wat je daar zo mooi voor jezelf hebt uitgezocht.

    Beantwoorden

  14. gewoonanneke
    Mrt 15, 2015 @ 13:18:09

    Zeg het met bloemen voor jou Riet. Leuk toch geniet er lekker van, heerlijk om zo verwend te worden een keer. Mooie vaas trouwens.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 15, 2015 @ 14:57:32

      Bloemen horen er voor mij echt bij, ik heb altijd minsten één vaas bloemen in huis.
      ik ben gék op die vaas, heb hem óóit jaren geleden aangewezen aan dochterlief in een etalage, en bij m’n volgende verjaardag kreeg ik de vaas van haar, ik ben er stikzuinig op!

      Beantwoorden

  15. John
    Mrt 15, 2015 @ 10:28:52

    Zulke bedankjes zijn de leukste Riet. En je kan er lekker een poos van genieten ook.
    Hier zitten we vandaag deels binnen i.v.m. visite die langs komt. Dus laat het weer maar treurig zijn.

    Beantwoorden

  16. Suskeblogt
    Mrt 15, 2015 @ 10:03:22

    Ik doe zoals smurf en geniet binnen van het weekend. De zon zit in mijn gedachten verder te schijnen.

    Beantwoorden

  17. Marion
    Mrt 15, 2015 @ 09:25:43

    Helemaal top toch? XXX

    Beantwoorden

  18. beaunino
    Mrt 15, 2015 @ 08:27:57

    Zo leuk om zo verwent te worden. Prachtige bloemen hoor. Wat lief van de gevers.

    Beantwoorden

  19. lisoverseks
    Mrt 15, 2015 @ 02:11:07

    Die kandelaar heb ik ook. Zit ook zo’n “Dover” bij. Leuk!

    Beantwoorden

  20. Renesmurf
    Mrt 14, 2015 @ 23:05:59

    ja, als het weekend is en buiten te koud, dan genieten we maar binnen! Ha, net zo goed!

    Beantwoorden

  21. powerpointgreetje
    Mrt 14, 2015 @ 22:42:17

    wat een dagje voor jou….erg leuk om zo eens in het zonnetje gezet te worden met deze mooie bloemetjes….

    Beantwoorden

  22. kakel
    Mrt 14, 2015 @ 21:44:51

    Prachtig! Ik ben gek op (witte) ranonkels en anemonen. En tegen narcissen zegt ook niemand “nee.” Je bent verwend, Rietepietz, maar van tijd tot tijd mag dat best.
    Ik hoop dat de ZONdag beter wordt dan vandaag. Het was kkkkoud…
    Liefs Kakel

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 14, 2015 @ 21:49:08

      Ik zág ze in de winkel al in die vaas staan, er zitten ook fresia’s in én blad in de kleur van vaas, ik ben gék op die vaas, ooit van Inge gehad.
      Ik hoop voor de mensen die van de zondag afhankelijk zijn dat er morgen wél een zonnetje is. wij komen de zondag tóch wel fleurig door!

      Beantwoorden

  23. Marja
    Mrt 14, 2015 @ 21:39:47

    Hé wat grappig. Jullie hebben ook visgraatparket. En ja …. natuurlijk heb je die bloemen 100% verdiend.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 14, 2015 @ 21:46:14

      Ja natuurlijk, visgraat is gewoon het énige echte parket;-)
      Nou verdienen…. ik doe niet écht iets bijzonders hoor, maar het is héél lief dat ik dan toch af en toe verwend wordt.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

