Jawéhhellll…..

…. Ik kom gewoon nóg een keer met sneeuwfoto’s van  zoon Ruud die nog steeds te maken heeft met sneeuw én kou in zijn dorpje dat grenst aan Boston.
Kleinzoon Sebastian heeft er zeker niet zo  veel problemen mee …… hij  heeft nu vakantie en heeft er dagwerk aan om de ijspegels van het huis  te breken wanneer die té lang  en gevaarlijk worden.

pegeltjes

In de bergen sneeuw in de tuin een iglo hut uitgraven…. wat wil een bijna 11 jarige jongen nou nog meer……nou ja een béétje hulp van de ouders natuurlijk…….!

iglo
Ze hoeven de hut niet óp te bouwen, zoals de Eskimo’s dat doen, gewoon een opening maken in de sneeuwbergen en dan de sneeuw eruit scheppen……eigenlijk meer een kuil graven… maar dan ánders!

iglo2
En natuurlijk worden de hertjes die in de nacht op zoek naar eten gaan in de tuinen niet vergeten. Sebastian brengt het groente en fruit afval naar een boom waar hun sporen langs gaan. Om niet helemáál in de sneeuw weg te zakken draagt hij sneeuwschoenen, dat helpt al gaat het ook niet héél snel.

sneeuwschoenen
Ná de schoolvakantie hoeft Sebastian nog niét naar school……. hij heeft een weekje éxtra vrij gekregen om zijn vader te vergezellen naar een sneeuwvrij gebied…… precies, Néderland!
Yep, a.s. zaterdag mogen wij “onze mannen” al héél vroeg ophalen van  Schiphol.
En nu maak ik me tóch een beetje zorgen…….
Ze gaan bij (tante/zus ) Inge logeren…… maar na het zien van dit filmpje dénk ik dat ik maar een sneeuwkanon ga huren bij snowworld in Zoetermeer …. voor bij Inge op de patio…..  in een gewone logeerkamer slapen  is zóóó Nederlands  als je een ijspaleis gewend bent!

 

48 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Mrt 03, 2015 @ 18:45:35

    Wauw, ondenkbaar voor Nederlandse begrippen, dit. 🙂

    Beantwoorden

  2. spontanity2
    Feb 25, 2015 @ 13:52:15

    Wel supergaaf die ijspegels 🙂

    Beantwoorden

  3. IngridMoorenBlogs
    Feb 25, 2015 @ 11:21:55

    Kun je even tegen Sebastiaan zeggen dat ik die iglo doodeng vind!! Heel veel plezier met de mannen!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 25, 2015 @ 14:19:35

      Hij is het vást niet met je eens. En van verse sneeuw kan het natuurlijk best gevaarlijk zijn maar deze sneeuw ligt al zó lang dat het een stevige massa is geworden,mede door de vorst!

      Beantwoorden

  4. Renesmurf
    Feb 24, 2015 @ 23:02:52

    Sneeuw is hartstikke mooi! En gevaarlijk! Dus geniet, maar let op!
    Hier kwakkelt het nu maar door, das ook niks.

    Beantwoorden

  5. Petr@
    Feb 24, 2015 @ 20:50:00

    Wat leuk zo’n enorm pak sneeuw! En dan een Iglo bouwen, wie droomt er niet van?
    Heerlijk voor jullie dat ze naar Nederland komen, veel plezier!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 24, 2015 @ 21:11:05

      Er valt al wékenlang veel sneeuw rondom Boston, dus héél leuk vinden ze het daar niet meer maar kinderen die vakantie hebben genieten er natuurlijk van.
      nog drie nachtjes slapen en dan mogen we naar Schiphol!

      Beantwoorden

  6. riet(je)
    Feb 24, 2015 @ 19:11:04

    wow, wat knus al die sneeuw, mooie herinnering aan ’n winter in Canada als au-pair, ook zoveel sneeuw…….’t heeft echt iets……………

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 24, 2015 @ 19:23:22

      Léuk hé, je zou er zó bij willen kruipen! Met de nadruk op kruipen want lopend naar binnen gaat natuurlijk niet lukken;-)
      Wat zul je een mooie herinneringen hebben aan dat jaar in Canada!

      Beantwoorden

  7. ♫ Mel☺dy ♫
    Feb 24, 2015 @ 18:05:17

    dit logje en het vorige hebben 1 ding gemeen……. het heeft met ‘glijden’ te maken.

    Die sneeuw is prachtig voor hen die ervan houden maar als ik mag kiezen
    geef mij dan maar de inhoud van het vorige logje… dat doe ik met liefde, en zoals altijd, zittendes dus van uitglijd-risico is dan geen sprake…

    Beantwoorden

  8. beaunino
    Feb 24, 2015 @ 16:53:14

    Wat heerlijk voor je dat ze komen. Fijne dagen vast hoor. Met een lekker lente zonnetje. Daar zijn ze vast wel aan toe.

    Beantwoorden

  9. Harrij Smit
    Feb 24, 2015 @ 10:21:59

    Prachtig al die sneeuw! Voor stoere jongens van bijna elf, althans. Misschien kan je je sneeuwontwennende gasten blij maken met een oude televisie van de Kringloop met een ‘sneeuwend’ beeld. Veel plezier met hun bezoek!
    Wij hebben een dochter en drie kleinkinderen in Florida wonen. Zij moeten in Nederland altijd juist wennen aan de lage temperaturen.

    Beantwoorden

  10. Marion
    Feb 24, 2015 @ 09:29:50

    Geweldig hoe die jongens zicht daar mee vermaken, hier hebben we dat niet maar er blijft nog genoeg over om met hem te doen toch?
    XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 24, 2015 @ 15:31:59

      O ja hoor, Sebastian krijgt thuis een overmaat aan kunst en cultuur , hij geniet hier altijd van rustig een balletje trappen in een park, een spelletje doen, een keer naar een zwembad en gewoon even lekker kind zijn. Nou dát kunnen we hem wel bieden XXX

      Beantwoorden

  11. redstar
    Feb 24, 2015 @ 09:21:55

    Ik zou het bijna spontaan koud krijgen bij het zien van zoveel sneeuw. In Alaska zijn ze dit in de winter ook wel gewoon maar voor Boston is dit zelfs veel heb ik begrepen.
    Dat sneeuwkanon is misschien wel een goed idee ja. 😀

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 24, 2015 @ 15:29:22

      ze hebben daarf met vlagen inderdaad altijd wel stevig winterweer maar nog nooit zó lang zó veel achter elkaar. ik zag op TV dat ook de Niagara watervallen weer gedeeltelijk bevroren zijn en ook dat komt zelden voor. . De Oostkust krijgt het daar dit jaar flink voor kiezen.
      Nou ja, we laten ze hier maar even afkicken;-)

      Beantwoorden

  12. Suskeblogt
    Feb 24, 2015 @ 06:34:52

    zoveel sneeuw kan ik me hier niet voorstellen. Gelukkig moet ik daar niet door naar mijn werk of op boodschappen. Veel kans dat je me niet terugvindt in al die sneeuw.

    Beantwoorden

  13. gewoonhanny
    Feb 24, 2015 @ 00:37:08

    Wat heerlijk Riet dat de mannen naar Nederland komen. Maar wat zal dat een schok geven voor ze. Een grauwe wereld in plaats van de wondere witte wereld. Het huren van een sneeuwkanon lijkt me dan ook geen slecht idee.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 24, 2015 @ 07:52:47

      Ja de verandering zal natuurlijk groot zijn voor ze, al is Ruud wel iets gewnd omdat hij de laatste maand óók drie tripjes naar warme gebieden had , hij “jojo’t dus toch al een beetje!

      Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    Feb 23, 2015 @ 23:20:37

    Mijn neefje woont in Boston en ook van hem hoor en zie ik dit soort ladingen sneeuw. Leuk dat Ruud komende week weer even langs komt, doe hem de groeten van me.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 24, 2015 @ 07:50:55

      Wat grappig.dat je er óók familie in de buurt hebt. Het is er bar en boos wat sneeuw en kou betreft.Ik ga hem zérer de groeten doen , zaterdag halen we de mannen van Schiphol. Ruud moet een paar dagen naar Leipzig maar dat doet hij per trein van hier af/

      Beantwoorden

  15. Regenboogvlinder
    Feb 23, 2015 @ 21:48:26

    Laten ze daar maar lekker lol maken hè, gelukkig hoeven we niet echt bang te zijn dat zoiets hier ook voorkomt. Want sneeuw? Niks voor mij..

    Beantwoorden

  16. gewoonanneke
    Feb 23, 2015 @ 21:40:33

    Jeetje wat een sneeuw zeg. Ik weet nog jaren geleden dat er in Nederland ook veel sneeuw gevallen was en mijn zoon een beetje de leeftijd van je kleinzoon had. Hij hoefde toen niet op tijd naar bed maar met grote emmers sneeuw gingen we samen een iglo bouwen. (Niet zo enorm als deze haha) zo leuk, hij heeft er wel meer dan een week in gespeeld met zijn vriendjes. Fijn dat ze naar Nederland komen, veel plezier samen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 23, 2015 @ 22:06:33

      ja voor kinderen is dit natuurlijk gewoon een feestje, zéker als papa en mama meespelen.
      Ruud moet een paar dagen naar Leipzig en laat Sebastian dan hier…. fééstje natuurlijk! Zaterdag komen ze aan!

      Beantwoorden

  17. kakel
    Feb 23, 2015 @ 21:29:33

    Toch fantastisch in die iglo? Over twintig jaar praten ze daar nog over 😉 En of het hier nou sneeuw, hagelt of vriest. Hun aankomst en verblijf is warm.
    Liefs Kakel

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 23, 2015 @ 22:03:57

      hij heeft een paar jaar geleden óók al eens een iglo in de tuin gemaakt, maar die was kleiner, dat gaf niet want Sebastian was toen ook nog kleiner. Daar moet óók nog een filmpje van staan in een logje.
      Natuurlijk zou de iglo hier direct smelten van de warme ontvangst;-)

      Beantwoorden

  18. Zus
    Feb 23, 2015 @ 19:10:48

    Heel veel plezier met de mannen.Je gaat ze maar eens goed opwarmen he.
    Hoewel als je die stralende ogen ziet hebben ze het reuze naar de zin, ’t is ook prachtig, en meestal duurt het niet zo lang.Groeten X

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 23, 2015 @ 19:28:37

      Zaterdag mogen we ze verwelkomen….ik kan niet wáchten.
      De sneeuw duurt dáár nu al wekenlang, en door de vorst smelt het natuurlijk ook niet echt weg, het zakt alleen maar wat in elkaar. maar dan valt er weer een nieuwe lading enz….. Maar we gaan van ze genieten als ze hier zijn natuurlijk XXX

      Beantwoorden

  19. datzalwel
    Feb 23, 2015 @ 18:49:01

    Geweldig mooi om te zien en wat een sneeuwpret voor de kinderen. Maar met Jan ik hoop dat het hier niet komt. We zijn zo-wie-zo niet op veel kou berekent zie de spoorwegen. Maar met een beren duffel en de vrieskast voor twee maanden gevuld??

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 23, 2015 @ 19:07:05

      Ze balen er op z’n tijd natuurlijk óók van hoor maar het hééft gewoon ook leuke kantjes en die vergeten ze niet! Ik hou wel van juist die extreme toestanden, 5 cm sneeuw heb je alléén maar last van maar dit is léuk!

      Beantwoorden

  20. Marja
    Feb 23, 2015 @ 17:27:16

    Geweldig. Ik heb genoten van het stel in de iglo. Volgens mij blijft het daar de komende weken nog heel erg koud, net als bij mijn oud-collega in Toronto. Ze zullen blij zijn dat ze even kunnen opwarmen in Sweet Lake City.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 23, 2015 @ 17:52:45

      Met de wetenschap dat de Colombiaanse roots van schoondochter Andrea de kou voor háár moeilijk verteerbaar maken is het natuurlijk gewéldig om haar te horen zingen “I feel good” en dan die stralende grote ogen….. ik zou er zó naast kruipen!
      Ruud had de mazzel dat hij al drie maal voor een korte periode naar echt wárme gebieden moest!

      Beantwoorden

  21. J@n.
    Feb 23, 2015 @ 16:36:59

    Het is natuurlijk erg mooi en leuk om in te spelen, maar wat ben ik blij dat ik hier woon!
    Veel plezier met de familiehereniging.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 23, 2015 @ 16:54:55

      Je kunt er maar beter het baste van maken natuurlijk. Zó erg heeft m’n zoon het daar ook nog niet eerder meegemaakt.
      Zaterdag ochtend liggen we al héél vroeg op Schiphol voor de deur;-)

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

