kleurtjes….

carnaval1Nee niet schrikken hoor, ik ben het!  Aanvankelijk  dacht m’n  blekebette snuit een beetje te kunnen camoufleren met een kleurige  carnavalsmuts, hád gekund toch?
Helaas werkte dat averechts en vandaar dat ik probeer ieder zonnestraaltje op te vangen.

Dat we ondertussen óók weer een paar dagen aan het werk zijn helpt aan de éne kant natuurlijk niet….. maar aan de andere kant…. we werken op 200 meter van het strand en dat valt dus prima te combineren.
Het was er zálig vanmiddag.

Er zijn zo vroeg nog geen strandpaviljoens  maar er wordt op het strand al de hele winter gewerkt aan permanente, goed  gefundeerde grote onderkomens  voor de surf club en surf school!
En dáár zag ik een heerlijk “zitrandje” úit de wind,  doordat er al glas in zit,  en in de zon.

strandzonnetje
Rondom het “gebouwtje” ligt de hele onderkant nog open zodat we over een bescheiden greppeltje moeten stappen om op de rand te komen. Dat lukt op zich prima maar zodra ik het idee krijg even een foto te maken met de zelfontspanner is dat andere koek. Je kent dat wel, de eerste keer heb ik niet goed ingesteld en wordt er direct een foto gemaakt, daar zit Henk dus in z’n uppie terwijl ik bijna m’n nek breek in het greppeltje!

De tweede keer stel ik alles goed in, sta alvast op als de camera op z’n plekje in het zand staat, druk dán de sluiterknop in en probeer snel over het greppeltje op  de plank te klimmen …. dat lukt, maar nét als de foto genomen wordt zakt de camera ietsjes weg…. de foto  blijkt bewogen én we zijn  onthoofd.

De volgende poging levert bovenstaande resultaat op, geen tijd gehad om het zand van m’n broekspijpen af te kloppen en ik zit maar nét omdat  ik bijna de greppel in geduikeld was. Dat ik daarom vreselijk moet lachen is wel te zien.
Ach wat kan het ons schelen….. we gedragen ons als kinderen op de eerste zonnig dag op  het strand  en graven elkaar deskundig in…. zand genoeg uiteindelijk!

ingegraven

46 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. beaunino
    Feb 19, 2015 @ 14:38:43

    Lentekriebels noem je dat. Heerlijk stel zijn jullie.

    Beantwoorden

  2. Suskeblogt
    Feb 19, 2015 @ 12:30:47

    Toen ik die eerste foto zag vreesde ik dat de Oranjegekte zoals bij het voetbal weer aan het toeslaan was; Gelukkig had ik het mis.

    Beantwoorden

  3. Corja
    Feb 18, 2015 @ 23:41:35

    Dát vind ik nou knap: jezelf in laten graven, dan jij de ander ingraven, eruit komen om de camera in te stellen en dan als de d…. weer die berg in voordat de zelfontspanner afgaat. Hoe krijg je het voor elkaar! 😉

    Beantwoorden

  4. Blog Zonder Naam
    Feb 18, 2015 @ 22:42:52

    Heb ik voor het komende thema voor zwart/wit gekozen; zie ik hier een kleurig gebeuren….
    (de laatste tijd ontzaggelijk druk gehad. De boekhouding van vorig jaar afgewerkt voor mijn moeder, bedrijf en privé. Een overlijden in de kennissenkring. Ik ben wederom snotverkouden, de nodige koeien hebben gekalfd of staan op het punt dit ta gaan doen… en er staat een nieuw project in de steigers… Zodra ik hier meer over kan vertellen verschijnt het verhaal op de blog)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 19, 2015 @ 09:38:54

      Zonder zwart/wit geen kleur natuurlijk dus vullen we elkaar gewoon lekker aan!
      Wéét ik toch dat je een loeidruk leven hebt. Nooit over in zitten, ik weet het en ben écht niet zomaar weg als je eens een tijdje weinig reageert, ik kén m’n lezers toch!

      Beantwoorden

  5. ♫ Mel☺dy ♫
    Feb 18, 2015 @ 21:40:24

    Al is het leven niet altijd een feestje…. jij hebt altijd wel ‘slingers en ballonnen’ bij de hand he?
    Geweldig om te zien en nog mooier dat je dat ook deelt hier!!

    Vooral doorgaan 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 19, 2015 @ 09:36:28

      Ja zo is het gewoon, natuurlijk hebben we hier óók wel eens “mindere dagen” maar je schiet er niets mee op om dan het hoofd te laten hangen en dus genieten we met z’n allen van de krenten in de pap.;-)

      Beantwoorden

  6. Christel
    Feb 18, 2015 @ 20:11:03

    Ik dacht: “Rietepietz is naar de kapper geweest en heeft een coupe ontploft gevraagd.” 🙂

    Beantwoorden

  7. Petr@
    Feb 18, 2015 @ 19:54:27

    Haha Riet, die muts staat je geweldig!
    Dat had ik wel willen zien in het eggie, die capriolen van jou om een foto te maken!
    Riet maar heen en weer hollen, ondertussen zit Henk lekker relaxed bruin te worden in het zonnetje 😉

    Beantwoorden

  8. Mrs. T.
    Feb 18, 2015 @ 18:50:37

    Ik zie het gewoon gebeuren. 😉

    Beantwoorden

  9. kakel
    Feb 18, 2015 @ 15:00:06

    Riet oh Riet, jij weer er ook altijd weer wat van te maken 🙂 Jouw humor ligt werkelijk op straat. En op het strand! Een kleurtje doet je inderdaad goed. Ik wens je (ons) nog veel dagen met naderend lenteweer.
    Liefs en een knuffel

    Beantwoorden

  10. IngridMoorenBlogs
    Feb 18, 2015 @ 13:52:01

    Wat heerlijk toch als je allebei zo gek bent! 😉

    Beantwoorden

  11. hanscke
    Feb 18, 2015 @ 12:14:33

    En ja hier in het noorden schijnt de zon ook volop. We hebben dan wel geen strand, maar we gaan er wel lekker op uit. Brr, die vele sneeuw hoef ik niet meer. Mogen ze in Amerika houden!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 18, 2015 @ 15:47:25

      Ach je kunt overál van het eerste voorjaarszonnetje genieten, en het fijne van “niet zo iep meer zijn” is dat je van de gunstigste momenten gebruik kunt maken.
      Overal nog lekker rustig op dagen dat jongere mensen aan het werk zijn;-)

      Beantwoorden

  12. Marion
    Feb 18, 2015 @ 09:36:34

    Dat was me het avontuur wel, maar het was heerlijk in de zon, op het greppeltje na
    toch een lekker plekje om te zonnen toch?
    XXX

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 18, 2015 @ 15:32:04

      We waren er vandaag wéér, stond helaas de wind nét uit de andere hoek en moesten we kiezen, uit de wind maar ook uit de zon óf in de zon maar ook in de wind. We zijn maar niet gaan zitten , lopend was het ook lekker natuurlijk XXX

      Beantwoorden

  13. John
    Feb 18, 2015 @ 09:27:11

    Uit de wind en in de zon. Het kan makkelijk. Ik zat al in de korte 😛 het was 27 graden uit de wind.
    Foto’s maken met zelfontspanner op zo’n locatie is volgens mij hilarisch. De laatste foto is gewoonweg geweldig, 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 18, 2015 @ 15:30:12

      Aan het strand haal je de dubbele cijfers nog niet, er is te weinig beschutting, maar ook met de jas aan was het heerlijk hoor.
      We waren er vandaag wéér een half uurtje en vandaag kon ik nog een foto maken die eigenlijk écht bij die onderste foto had gepast. Maar wie weet, kom ik er nog mee in een ander logje.

      Beantwoorden

  14. lisoverseks
    Feb 18, 2015 @ 06:24:33

    😄😄😄 jullie koppies maken die borsten mooi compleet. Je bent een stouterd Riet.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 18, 2015 @ 15:27:02

      Whahahahha, dat zie jij natuurlijk weer, grappig ,ik heb er zélf geen seconde aan gedacht terwijl ik toch meestal wel “gevoelig”ben voor dit soort gelijkenissen!
      Ben ik weer lelijk door de mand gevallen als naíef oudje;-) Maar je hébt gelijk, onze koppies vormen een prachtig paar tepels op de borsten!

      Beantwoorden

  15. Leidse Glibber
    Feb 18, 2015 @ 01:18:10

    Natuurlijk den ik niet aan carnaval als ik die muts zie 🙂 Maar je hebt gelijk je moet nu genieten van elke zonnestraal die je mee kunt pikken

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 18, 2015 @ 15:24:36

      Nee , jij denkt gewoon “hé een muts”als je mij ziet;-)
      Klopt, van het vroege zonnetje kun je een mooi ondergrondje kweken voor later, dan hoef je niet met een factor 20 te smeren in het voorjaar.

      Beantwoorden

  16. J@n.
    Feb 18, 2015 @ 00:55:07

    Hier zitten we al de nodige dagen te genieten van het mooie zonnige weer, op vandaag (dinsdag) na dan, maar de temperatuur wil nog niet zo. En als het onder de +10 blijft, moet ik op mijn dagelijkse fietstochtje geregeld stoppen om mijn neus te snuiten, dus ik wacht met ongeduld die wat hogere temperaturen af.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 18, 2015 @ 15:22:50

      O vertel mij wat, ook tijdens het wandelen moet er regelmatig gesnoten worden, met het gevolg dat door de wind die neus helemaal schraal wordt , valt wel op dan zo’n rode neus in een spierwit bekkie;_)

      Beantwoorden

  17. gewoonhanny
    Feb 17, 2015 @ 23:58:14

    Die muts zou ik maar snel wegdoen. Maakt je alleen maar bleker. Dat kleurtje komt vanzelf wel weer. Dat laat je ons vast wel zien op een foto, genomen met of zonder zelfontspanner.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 18, 2015 @ 15:21:02

      De muts was ook helemaal niet voor mij maar je kent me, ik wil wel even dollen;-)
      Ik ben altijd stikjaloers op Henk, van dit soort half uurtjes heeft hij dan al rode koontje, bij mij gaat dat veel langzamer .Maar ondertussen is het héél erg witte er toch vanaf.

      Beantwoorden

  18. datzalwel
    Feb 17, 2015 @ 23:37:12

    Heerlijk hé, die eerste zonnestralen, je hebt ze nodig na zo,n griep. Enkele kilo’s afgevallen zo te zien?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 18, 2015 @ 15:19:07

      We hebben cde zon hár nodig ,dat merk ik wel, het doet me goed, vandaag ook weer even geweest, héérlijk!
      Dit keer ben ik veel minder afgevallen dan toen ik de vorige keer ziek was, tóen was het best veel. Maar omdat ik het “wel kon missen” heb ik niet hard gewerkt om álles er weer aan te krijgen. Dus al met al is er nu één maatje af en dat is niet erg.
      Maar de muts doet weinig goeds voor me dat is wel duidelijk;-)

      Beantwoorden

  19. RenéSmurf
    Feb 17, 2015 @ 22:38:27

    En dan zegt ze niet schrikken en dan schrik ik toch. Kan ik ook niet helpen.
    Alles zelf doen, en het lukt ook nog, met die foto! Moderne tijden he.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 18, 2015 @ 15:15:32

      Ik hoop dat je niet gereanimeerd hoefde te worden, dát wil ik niet op m’n geweten hebben!
      Een beetje stoeien met een fotobewerkingsprogramma is niet zo moeilijk, wél leuk;-)

      Beantwoorden

  20. Marja
    Feb 17, 2015 @ 20:39:30

    Heerlijk maf mens.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 17, 2015 @ 20:51:57

      Nou ja ja, ik was eigenlijk wel ernstig bezig om mezelf van een klein beetje kleur te voorzien. Bij henk gaat dat altijd sneller dan bij mij.*##**, hij heeft na vandaag écht een beetje rode koontjes. Maar toch zie je mij ook wel een vage roze gloed op m’n gezicht!

      Beantwoorden

  21. Zus
    Feb 17, 2015 @ 20:36:54

    Lekker in het zand zitten spelen he !? Nog steeds een beetje kind ! houden zo !

    Beantwoorden

  22. gewoonanneke
    Feb 17, 2015 @ 20:32:09

    Gewoon blijven doen hoor als kinderen gedragen, dat voelt zo lekker aan. En die zelfontspanner dat ken ik dat levert naast soms een leuke ook heel veel gekke en rare foto’s op zoals je zei, half er op haha.
    Alleen betrap ik je op een beetje jokken, je denkt dat niet dat wij intelligente medebloggers daar in trappen he. (Goed gephotoshopt).

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 17, 2015 @ 20:46:48

      Dat zijn we wél van plan hoor, altijd het kind in jezelf proberen te bewaren!
      De zelfontspanner is altijd grote lol, vooral wanneer je, zoals ik nu, halsbrekende toeren uit moet halen om op tijd “op je plek”te zijn;-)
      Nou zeg….ik….? jokken? Whahaha, ja daar trapt natuurlijk geen hond in maar het is zo leuk om te doen er er lagen zóveel van die bergen zand dat ik er gewoon iéts mee moest doen!

      Beantwoorden

  23. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Feb 17, 2015 @ 20:16:26

    Wow, hallo was für eine Maske auf den Kopf. 😀 LG. Wolfgang

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

