je moet de zon….

…..in het water  kunnen zien schijnen,  zegt een oud gezegde.  Nou dat lukte  ons vanmiddag prima in de Delftse Hout !

DH water
De verleiding was gewoon  té groot…. en dus streek ik even neer op een bankje om te proberen mijn blekebet  koppie door de zon te laten bijkleuren heb je een week of drie?

zonnetje
En nu maar hopen dat zoon Ruud als jij dit leest óók de zon in het water kan zien schijnen en ons deze heerlijke voorjaarsdag gunt……. maar als ik eerlijk ben denk ik dat hij gewoon stikjaloers is.
Herinner je je deze foto nog van een week of twee geleden……..

blizzart2
Ondertussen zijn de tuinstoeltjes nérgens meer te vinden en zie je ergens links net onder het midden  nog slechts het donkere  randje van het tafelblad………de stoeltjes zjn onder de sneeuw verdwenen.

record

Niet alleen de oprit moet steeds weer schoongemaakt worden , een dag of tien geleden moest ook aan een andere kant een pad gemaakt worden omdat de olieleverancier erbij moest.

oliepad
Die geul  is ondertussen waarschijnlijk alweer weer dicht gesneeuwd…… want  het blijft er maar sneeuwen  en het wordt steeds lastiger om van de sneeuw af te komen .  De “gemeente”  heeft natuurlijk hetzelfde probleem  want de sneeuw van de wegen naar de kant schuiven is allang geen optie meer.
Men legt nu “snowfarms” aan,  de geruimde sneeuw word op vrachtwagens geladen en op grote braakliggende terreinen gestort…. Ruud laat wat niet echt weg hoeft dus maar gewoon liggen…….wachtend op betere tijden!

recordhoogte

44 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Corja
    Feb 16, 2015 @ 23:38:40

    Ik vind het wel erg prettig dat wij weer door de winter heen “zwijnen”, hoe mooi ik die sneeuw ook vind. Ik geniet van de zon tijdens het werken in de moestuin. Heerlijk. En “verkleuren” doe je ongemerkt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 17, 2015 @ 16:09:49

      Nou ik had wel graag wat meer winter gezien, ik heb nog nóóit zo gekwakkeld als juist deze milde winter. Geef mij maar een paar fikse vorstperiodes als ik zou mogen kiezen…. maar ja zo werkt het helaas niet;-)

      Beantwoorden

  2. kakel
    Feb 16, 2015 @ 21:58:01

    Ik heb het op het journaal gezien! Wat een enorme berg sneeuw is daar gevallen. Dan hebben we het hier gisteren en vandaag beter getroffen. Heerlijk om de zon in het water te zien schijnen. En het reflecteert zo fijn…worden we nog eerder bruin. Ik geef bijna licht 😉
    Liefs Kakel

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 17, 2015 @ 16:08:02

      Het zijn echt recordhoogtes daar, Ruud woont al 20 jaar daar in de omgeving en heeft het nog nooit zó erg meegemaakt. En n de zomer kán het er dan weer heel warm worden,maar daar hebben ze toch minder snel last van omdat ze ze een vrij koel huis hebben.
      Ik probeer hier nu dan maar een beetje éxtra te genieten van het mooie mooie weer … je moet wát hé;-)

      Beantwoorden

  3. minoesjka2
    Feb 16, 2015 @ 20:07:35

    Nou, ik zou toch echt niet met jou zoon willen ruilen hoor …….. al die sneeuw 😦 Nee, ik kom liever naast jou op dat bankje van die zon zitten genieten 🙂

    Beantwoorden

  4. ♫ Mel☺dy ♫
    Feb 16, 2015 @ 13:38:18

    Wat een verschil

    Hier dan alleen maar vorst…. autoruiten krabben dus….maar verder genieten van de zon en schone wegen 😉

    Beantwoorden

  5. Mrs. T.
    Feb 16, 2015 @ 13:17:05

    wow, wat een berg zeg. Wat zullen ze daar blij zijn als het begint te dooien.

    Beantwoorden

  6. meninggever
    Feb 16, 2015 @ 13:12:59

    Als je daar de weersverwachtingen ziet en dan ook nog eens bekijkt welke sneeuwval men nu weer ziet in de ‘coming days’ heb je bijna medelijden met al die Amerikanen die dat over zich heen krijgen. Zijn we hier met de huidige winters niet zo gewend. Bij 1,5 centimeter ligt het halve land plat en bij 5cm stopt Nederland met werken….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 16, 2015 @ 16:29:21

      Ja er is nog steeds een heleboel onderweg, zoonlief moest gisteren evengoed naar New York voor een paar dagen en is met de auto gegaan. Normaal 4 uur rijden , heb nog niet gehoord hoelang hij er over gedaan heeft. N.Y> is wél de goede kant op, daar sneeuwt het wat minder;-)

      Beantwoorden

  7. IngridMoorenBlogs
    Feb 16, 2015 @ 11:24:58

    Jee,dat is ook echt niet leuk meer….dan maar liever een zonnetje!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 16, 2015 @ 16:26:56

      Nou Sebastian amuseert zich nog wel hoor, er is váák geen school en dan gaat hij lekker buiten spelen met z’n sneeuwschoenen aan, ( een soort tennisrackets die je onder je schoenen vastmaakt) dan zakt hij niet zo ver weg in de sneeuw!

      Beantwoorden

  8. Harrij Smit
    Feb 16, 2015 @ 11:02:10

    Die zon begint werkelijk te lokken. Helaas moeten we het in februari nog met te lage temperaturen doen, maar zodra die wat omhoog gaan, kom ik lekker drie weken naast je zitten. Kijken wie het eerst bruin is.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 16, 2015 @ 15:54:56

      Nou toch moet je het wél hebben van die die vroege zonnetjes om alvast een ondergrondje te kweken. Alle beetjes helpen en hoe vroeger je begint hoe eerder je een beetje beschermt bent. Dan heb je later in het jaar geen zonnebrand creme nodig, ik smeer nooit want ik haar die knoeiboel .
      Ik heb een te blanke huid om écht bruin te worden dus dat zal jij dan wel gaan winnen;-)

      Beantwoorden

  9. Regenboogvlinder
    Feb 16, 2015 @ 10:37:30

    Dat ziet er lekker uit in het zonnetje!
    En die sneeuw, ik word er koud van. Ik houd er sowieso niet van dus, het enige natuurverschijnsel waar ik het een hekel aan heb… Dus in zo’n omgeving wonen zou echt niks voor mij zijn. Ik heb een achteroom in Canada wonen, de man is inmiddels 83 en doet in de winter niet anders dan zijn straatje schoon houden, er ligt soms meer dan een meter. Om in jouw en mijn logje te blijven… het is water naar de zee dragen. Net als jouw zoon nu meemaakt.. Pffff ik wens ze daar veel sterkte!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 16, 2015 @ 15:51:14

      O ja, in Canada kijken ze daar óók niet vreemd op van een metertje sneeuw. Ik heb er geen hekel aan en vind het pas écht leuk worden als het een beetje uit de klauwen loopt, lekker van die overmacht situaties…. ik ben er gék op!
      maar ja, in Nederland vallen de treinen al uit voor er één vlokje sneeuw gevallen is!

      Beantwoorden

  10. beaunino
    Feb 16, 2015 @ 09:39:41

    Mijn hemel, dat word je wel zat denk ik.
    Maar het geeft wel mooie plaatjes natuurlijk.
    Op naar de lente Riet, heerlijk!

    Beantwoorden

  11. John
    Feb 16, 2015 @ 09:31:56

    Ja, hier was het met 27 graden in een hoekje goed te doen. De benen bloot en lekker genieten. Wat anders als daar in de States ja. Als dat gaat smelten hebben ze weer een probleem.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 16, 2015 @ 15:46:08

      Nou ja, in de USA zijn natuurlijk óók wel plaatsen waar het aangenaam van temperatuur is;-) Ruud had de mazzel dat hij in deze periode drie x naar een congres moest in eén van de warmere oorden, daar kon hij wel mee leven;-)

      Beantwoorden

  12. Marion
    Feb 16, 2015 @ 09:31:16

    Ik heb ook van de zon kunnen genieten al was het dan niet in het delftse hout.
    Heb medelijde met de mensen in Amerika, wanneer komt daar een eind aan.
    XXX

    Beantwoorden

  13. RenéSmurf
    Feb 15, 2015 @ 23:52:48

    Het smelt vanzelf weer. Maar ja, te veel en almaar meer er bij levert toch schade op. Overmacht. We gaan hier maar op naar het voorjaar, mag ik hopen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 16, 2015 @ 15:26:03

      Ik ben bang dat er inderdaad wel veel schade zal komen als die zooi gaat ontdooien, het huis hangt ónder de grote ijspegels en de goten zitten dus vol met ijs…… dat gaat wat worden als het gaat dooien.

      Beantwoorden

  14. J@n.
    Feb 15, 2015 @ 23:48:45

    Je moet er in geloven, maar die betere tijden komen, absoluut!

    Beantwoorden

  15. powerpointgreetje
    Feb 15, 2015 @ 23:15:53

    prachtige foto’s Riet,
    geef mij toch maar liever, zoals vandaag, lenteachtig weer

    Beantwoorden

  16. gewoonhanny
    Feb 15, 2015 @ 22:48:37

    Het is jammer dat er hier zo weinig sneeuw is. Maar ik ben toch wel blij dat wij niet zulke hoeveelheden krijgen. Wat zou dat een ellende in Nederland veroorzaken.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 16, 2015 @ 15:21:37

      Nou het gewone leven is bij Ruud nu óók wel regelmatig wat ontwricht, maar evengoed kon hij van de week tóch gewoon naar Houston vliegen op een dag dat het alweer sneeuwde. Er waren wél veel vluchten uitgevallen omdat ze niet voldoende apparatuur hebben om álle vliegtuigen sneeuwvrij te maken maar hij had geluk.
      Ik denk dat men in Oostenrijk jaloers is 😉

      Beantwoorden

  17. Leidse Glibber
    Feb 15, 2015 @ 22:18:04

    Het leek inderdaad wel lente vanmiddag, maar ik hoop toch nog steeds ( tegen beter weten in) op een paar centimeter sneeuw

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 16, 2015 @ 15:18:24

      Ruud zou óók blij zijn met een paar centimeter, in de tuin bij hem ligt ondertussen zo’n 120 centimeter …..en dan is de boel nog een beetje ingezakt onder het eigen gewicht…. dat zijn toch wel wat véél centimeters vind hij;-)

      Beantwoorden

  18. Marja
    Feb 15, 2015 @ 21:24:01

    Jeetje, wat gun ik ze een dag zoals wij vandaag hadden. Voorlopig is dat nog niet aan de orde daar. Hoe krijg je in vredesnaam je boodschappen binnen met dat weer …

    Beantwoorden

  19. gewoonanneke
    Feb 15, 2015 @ 19:28:50

    Pff ik vind sneeuw ook wel mooi maar zulke hoeveelheden hoeft nou ook weer niet. Nee dan maar liever zo’n voorjaarszonnetje als vandaag. Echt genieten hoor.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 15, 2015 @ 20:18:31

      Ik heb zoonlief net even op skype gehad, In de tuin loopt Sebastian nu tot aan ‘zn oksels in de sneeuw, gelukkig heeft hij van die sneeuwschoenen anders kwam hij gewoon niet vooruit. Ze verwachten voor dinsdag wéér een sneeuwstorm en het wás nog niet eens helemaal : droog toen wij zaten te skypen.

      Beantwoorden

  20. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Feb 15, 2015 @ 19:20:45

    Klasse Fotos. Wolfgang

    Beantwoorden

  21. Suskeblogt
    Feb 15, 2015 @ 19:19:05

    jaloers op de foto’s vol sneeuw ben ik zeker en vast niet. Ik verlang veel te veel naar de eerste echte lentedagen. Vandaag hadden we reeds een klein beetje de lente in de buurt.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

