Levi grijpt in…

Levi verteltJa klopt, ik ben Levi en hoor éigenlijk al in m’n bedje te liggen maar…… je wilt niet wéten wat er de laatste dagen allemaal gebeurt om me heen. Als jullie beloven me niet te verraden ga ik het allemaal vertellen.
Nu mijn grootje nog steeds haar verstopte hoofd loopt te zoeken krijgen jullie anders helemaal  niéts van al die spannende dingen te horen …dat zál toch niet!
Kijk op Zondag ging bij m’n oma slapen, ja de dochter van Rietepietz, op dat moment zocht mijn mama óók een beetje naar haar verstopte  hoofd en moest veel niezen en hoesten. Bij zo’n grote niesbui gebeurde er iets dat ik niet helemaal begrijp maar mijn mama belde naar oma dat “haar water gebroken was” ….. ja ga me nou géén moeilijke dingen vragen hé, ik heb nergens iets gezien dat gebroken was die dag.
Maar goed mijn zusje, dat nog zéker 3 weken in de buik van mama zou moeten blijven  wonen, had in ieder geval last van dat “gebroken water”  hoorde ik en mama  moest naar het ziekenhuis.
Ik mocht dus nóg een nachtje bij oma blijven , en nóg een nachtje maar dat wist ik toen nog niet!
Was best wel raar hoor om mama in een groot gebouw in bed te zien liggen maar ze was natuurlijk heel blij om me te zien.
Nóg een dag later , ik had de pyjama al aan mocht ik wéér mee op bezoek…. en wat denk je……? eh……  hoe weet jij dat nou?  Maar het klopt tóen lag mama met mijn zusje in haar armen en niét meer in haar buik! Ik denk gewoon dat mijn kleine zusje niet meer wilde wachten om haar grote broer te leren kennen.
En kléin dat ze is….. maat 50 is nog té groot!
Dat komt dan omdat ze een beetje “prematuur” is,   mooi woord voor  minstens 3 weken te vroeg legde oma me uit….waarom zeggen ze dat dan niet! Ik vind het best leuk dat ik haar nu al kan aanraken en dat doe ik natuurlijk héél voorzichtig.

gez.
Ze kan ook nog hélemaal niks… daar ga ik m’n handen nog aan vol krijgen, nou ja, goed uit haar oogjes kijken, dát kan ze maar dat is ongeveer alles, o ja en drinken kan ze ook al.
Ze moest met mama nog een nachtje in het ziekenhuis blijven om te zien of alles helemaal oke was, gelukkig niet in zo’n eng glazen kistje  dat ze daar hebben, want daar hoor je in sprookjesverhalen toch vreemde dingen over.
pyamapartyNou zijn dat spannende verhalen of niet!

Ondertussen zijn we alle vier weer gewoon lekker thuis en hoopt grootje dat ze snel haar hoofd weer kan vinden want dán komt ze snel een beschuitje met ons eten.
Ja  ik heb al gehad natuurlijk  maar ik lust bést nog beschuitje met muisjes want die springen zo leuk om je heen en over de grond!

61 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. spontanity2
    Feb 14, 2015 @ 21:27:59

    gefelicteerd lieve Riet!!!! xxxAuk

    Beantwoorden

  2. hanscke
    Feb 11, 2015 @ 11:17:56

    Ah, ik heb met heel veel plezier dit verhaal gelezen. Wat een gezellige manier. Goh, kleindochter al weer voor de tweede keer moeder. Grappig om te lezen dat jouw dochter op haar beurt de oma is. Moet ik altijd even knipperen met mijn ogen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 11, 2015 @ 12:39:58

      We moeten het vaak ook uitleggen, doordat het nu véél minder voorkomt dan vroeger ( vrouwen worden steeds later moeder en dus ook láter oma) .
      Om nog een beetje onderscheid aan te kunnen geven hebben wij voor de “aanspreektitel grootjes” ( grootma en grootpa) gekozen, die kinderen worden anders gék van al die opa’s en oma’s .
      Het is inderdaad bijzonder om je dochter als oma te zien en gelukkig “mogen we zelf ook nog wat” met de kinderen.

      Beantwoorden

  3. meninggever
    Feb 08, 2015 @ 15:16:46

    Van harte proficiat!! Mooi om die generaties te zien bij jou. En uiteraard van harte beterschap noegewent….(vrij naar verstopte neus praten..)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 08, 2015 @ 16:15:24

      Ik blijf het bijzonder vinden dat we dat “nog bij ons volle verstand” mee mogen maken. We kúnnen zelfs nog iets met die kleintjes en mogen voor de dérde keer dat kleine spul van alles helpen bijbrengen!

      Beantwoorden

  4. Truus
    Feb 08, 2015 @ 12:00:37

    Wat heb je dat goed verteld, Levi.
    Gefeliciteerd met je zusje en pas maar op dat al die grote mensen je niet aansteken. Wens ze maar beterschap, dat help vast. 🙂

    Beantwoorden

  5. IngridMoorenBlogs
    Feb 07, 2015 @ 15:55:11

    Van harte gefeliciteerd en wat een prachtige naam! Sorry hoor,maar ik kan mijn ogen niet van Levi afhouden…hij is zo schattig ❤

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 07, 2015 @ 16:01:07

      Vertel mij wat…. ik heb het hetzelfde probleem…… en ik krijg bijna dagelijks foto’s met een nóg hoger schattigheidsgehalte ….. ik moet me écht beheersen om niet álle logje over dat kleine spul te maken!…..* áf Riet, in je hok”

      Beantwoorden

  6. Paul
    Feb 07, 2015 @ 15:50:57

    Gefeliciteerd Riet, met je kleindochter.

    Beantwoorden

  7. marjak
    Feb 07, 2015 @ 09:47:22

    Wat een lief zusje heb gekregen Levi! Van harte gefeliciteerd! En nu maar hopen dat oma Rietepietz snel kan komen kijken!
    En de felicitaties voor oma Rietepietz, maar die geef jij wel aan haar door!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 07, 2015 @ 11:26:43

      Oma Rietepietz is ondertussen gelukkig al even komen kijken, nog wel voorzichtig op afstand blijvend maar omdat mama óók nog hoest als kennelhond vond ze dat het wel kon. Rietepietz hélemaal in”in love”natuurlijk!

      Beantwoorden

  8. Petr@
    Feb 06, 2015 @ 23:20:48

    Van harte gefeliciteerd lieve Levi, met je kleine zusje en Riet jullie ook met het nieuwe wonder!
    Gelukkig dat alles goed is gegaan.
    Wat een rijkdom!

    Beantwoorden

  9. Hartelijke Hot Hulk
    Feb 05, 2015 @ 19:42:46

    Ik zit het met tranen in mijn ogen te lezen, ZO MOOI !
    Gefeliciteerd fam. Rietz
    Geniet er maar fijn van.

    Beantwoorden

  10. minoesjka2
    Feb 05, 2015 @ 17:14:27

    Levi, van harte gefeliciteerd met je zusje, wat een mooi meisje 🙂 En natuurlijk ook jou papa en mama en niet te vergeten je opa en oma gefeliciteerd.
    Altijd een wondertjes, hé als zo’n kindje gezond op de wereld komt.

    Beantwoorden

  11. Zus
    Feb 05, 2015 @ 14:34:57

    Ha Levi, Wat een spannend verhaal ! Met verstopte hoofden en startproblemen. Maar ook roze muisjes die alle kanten opsprongen.En dan als toetje een Zusje ! met zo’n mooie naam. Ze kijkt al echt naar je. Wat erg voor grootje dat ze haar nog niet zien kan/mag. In het begin moeten we nog voorzichtig zijn met zo’n kleintje, maar dat doe je wel he? Wil jij iedereen feliciteren van mij? Ik hoop dat ze heel gelukkig mag worden. Groetjes X X X

    Levi vertelt; Ja spannend allemaal he, het was me het weekje wél!
    Gelukkig ben ik nu weer gewoon thuis met papa, mama én Amber! Nou het hoofd van grootje nog vinden, hoewel mijn mama óók nog steeds hoest wil grootje toch niét komen kijken zolang ze nog hoest. Je weet maar nooit met zo’n vroeggeboorte zegt ze! Ik ga haar natuurlijk helpen om gelukkig te worden want een lieve grote broer kan daar véél aan doen. Dan ga ik nu even iedereen feliciteren;-)

    Beantwoorden

  12. John
    Feb 05, 2015 @ 14:26:01

    Oh Leuk gefeliciteerd Oma, en natuurlijk ook de ouder en Levi gefeliciteerd met dit nieuwe kleine aardbewonertje 😀

    Beantwoorden

  13. datzalwel
    Feb 05, 2015 @ 13:55:02

    Allereerst allemaal van harte gefeliciteerd. Levi je mama, oma en grootje en natuurlijk de pappies niet vergeten. Fijn dat alles nu zo goed gaat na toch even een spannende tijd. Je zult wel nog even geduldig moeten zijn voor dat je zusje mee kan gaan voetballen, maar dat komt wel. Ik geloof er niets van dat jij de oorzaak bent , jij bent daar veel te aardig voor en anders zou je nu wel mee gaan zoeken naar die hoofden :-). Als grootje haar hoofd terug vind over een paar dagen zijn de beschuitjes nog lekker hoor. Je hebt nog wat te goed.

    Levi vertelt; Dankjewel tante Joke en ik ga al die felicitaties natuurlijk overbrengen. Ja dat snap ik wel hoor, ze is nog maar zó klein en ze kan nog echt niéts!
    Maar dat ga ik haar natuurlijk nog allemaal leren, én m’n ouders;-)

    Beantwoorden

  14. powerpointgreetje
    Feb 05, 2015 @ 13:27:39

    wat een mooi verhaal,
    iedereen van harte gefeliciteerd,
    prachtige naam……..

    Beantwoorden

  15. cornma
    Feb 05, 2015 @ 12:04:08

    WOW! Wat leuk Levi, dat je ons dit allemaal hebt willen vertellen en wat een mooie naam heeft ze gekregen. Je wordt vast een geweldige grote broer.
    Hopelijk gaat het inmiddels weer wat beter met je grootje en vindt ze haar hoofd snel terug..

    Levi vertelt; Ja ik vond het gewoon té belangrijk om te wachten tot grootje weer “alles op een rijtje heeft”

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 05, 2015 @ 13:33:10

      Ja ik dóe m’n best maar net als in het najaar wil het maar niet vlotten, ik ben zo slap als een vaatdoek. En zó kleintje is natuurlijk een prima stok achter de deur om te willen!

      Beantwoorden

  16. Regenboogvlinder
    Feb 05, 2015 @ 11:40:33

    Zo Levi, dat heb je goed gedaan, om ons dat mooie verhaal te vertellen! Gefeliciteerd met je zusje en ook je grootje feliciteer ik met haar nieuwe achterkleindochter! Veel geluk met je zusje!

    Levi vertelt; Dankjewel tante, ik vond dat her haal verteld moets worden en grootje doet niet veel op het moment…dus ik moest wát!

    Beantwoorden

  17. Marion
    Feb 05, 2015 @ 09:30:41

    Gefeliciteerd met je kleine zusje, ook oma en groot oma gefeliciteerd.
    Was wel spannend hé, maar ook leuk om mee te maken.
    XXX

    Beantwoorden

  18. beaunino
    Feb 05, 2015 @ 07:12:19

    Gefeliciteerd met je zusje Levi. Geniet er nog maar even van hoor dat ze zo klein is. Voor je het weet loopt ze de hele dag achter je aan. En wat heeft ze een mooie naam zeg. Oma en opa zijn natuurlijk ook super trots en blij?
    Feliciteer hen ook maar van me, en je papa en mamma natuurlijk.

    Wat kun jij trouwens mooi schrijven. Dat talent heb je vast van je oma;-)

    Levi vertelt; Ja het zal me láter wel eens even wat te veel worden zo’n zus…maar mijn grootje zegt altijd dat dit de mooiste combinatie is levenslang heel veel aan elkaar (en elkaars vrienden/dinnen) te hebben.Mijn oma Inge en haar oudere broer Ruud schelen óók iets meer dan 2 jaar en hebben in hun pubertijd veel aan elkaar gehad!

    Beantwoorden

  19. Leidse Glibber
    Feb 04, 2015 @ 23:42:14

    Gefeliciteerd en als je nu snel je verstopte hoofd weer terug vindt dan kan je naar de kleine grote aanwinst gaan kijken. 🙂

    Beantwoorden

  20. gewoonhanny
    Feb 04, 2015 @ 23:36:40

    Wat leuk Levi dat je zusje al geboren is. Een high five daarvoor! Wat een mooie naam heeft ze gekregen.
    Maar wat lees ik nu. Ben jij de oorzaak dat je grootje haar hoofd loopt te zoeken en dat jouw mama ook moest hoesten en niezen. Daar kun jij niets aan doen hoor. Gelukkig is Amber gezond en mama en grootje zullen binnenkort hun hoofd ook wel weer vinden.

    Levi vertelt; Gelukkig geeft niemand me ook de schuld hoor, ik was echt hártstikke ziek geweest en dat doet je niet voor je lol natuurlijk.
    Amber moest wél een dagje blijven in het ziekenhuis om de witte bloedlichaampjes in de gaten te houden en toen mocht mama ook blijven.

    Beantwoorden

  21. J@n.
    Feb 04, 2015 @ 23:32:45

    Oma, van harte gefeliciteerd met je nieuwste kleinkind!

    Beantwoorden

  22. RenéSmurf
    Feb 04, 2015 @ 22:37:51

    oh, van harte gefeliciteerd! Wat ontzettend klein he, veel geluk er mee!

    Beantwoorden

  23. gewoonanneke
    Feb 04, 2015 @ 22:14:00

    Van harte gefeliciteerd Riet en fijn dat het allemaal goed gegaan is en ze kunnen genieten van hun nieuwe spruit. Mooie naam Amber…. Geniet er van, gauw beter worden dan kan je haar gaan knuffelen. Ook felicitaties voor Levi en de rest van de familie. En die Levi heeft talent hoor, van zijn grootje geërfd zeker.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 05, 2015 @ 13:11:48

      Dankjewel voor alle felicitaties, we waren wél voorbereid op een iets vroegere bevalling, het kindje wás al ingedaald , maar zó vroeg was toch een verrassing.
      En natuurlijk lig ik er voor de deur zodra het hálf kan!

      Beantwoorden

  24. ♫ Mel☺dy ♫
    Feb 04, 2015 @ 22:01:16

    Ach Levi wat mooi joh dat je ff weer ingrijpt.

    En nog mooier dat je speelkameraadje er is, ook al is het dan vroeger dan je verwacht had….. voorzichtig met haar zijn hoor, althans voorlopig…. over enige tijd mag dat ietsjes minder zijn 😉

    Samen maar gauw veel kattenkwaad uithalen, afgesproken?

    Levi vertelt;😉 Ja je moét wat als grote broer hé. dt grootje van mij dweilt gewoon de halve dag op de bank en doet niet zo veel, Dat kán toch niet met zulk mooi nieuws? Dat met dat katterkwaad gaat wel goed komen maar eh… sstt, laat m’n moeder dat niet lezen!

    Beantwoorden

  25. Blog Zonder Naam
    Feb 04, 2015 @ 20:20:36

    Kortom voor beschuit komt ze eruit! Gezellig samen een beschuitje eten duurt misschien nog even, maar dat komt vanzelf. Heeft groot-oma haar hoofd al gevonden, anders kun je misschien een paar nachtjes bij haar gaan slapen als het Amber-allert iets te veelvuldig afgaat ’s nachts.
    Van harte gefliciteerd allen!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 04, 2015 @ 20:28:00

      Dankjewel, nee ik blijf nog even uit de buurt, ze is zo klein dat ze nog heel kwetsbaar is en ik zou het héél vervelend vinden als ik haar ziek maak .Daar báál ik natuurlijk flink van, ik wil haar zó graag in m’n armen houden!

      Beantwoorden

  26. Harrij Smit
    Feb 04, 2015 @ 20:19:36

    Van harte gefeliciteerd met de kleine Amber en haar supergrote en wijze broer Levi, de zaakwaarnemer in snotterland. Leuk verteld.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 04, 2015 @ 20:25:38

      Ja Levi doet dat wel vaker en bekijkt de dingen toch meestal nét even anders dat ik;-) Vroeger had m’n oppashondje vaak die taak maar sinds Eyra vorig jaar in moest slapen was er een lege plek.

      Beantwoorden

  27. Mrs. T.
    Feb 04, 2015 @ 19:11:30

    Zo Levi, wat een mooi verhaal is dit. Gefeliciteerd hoor met je kleine zus. Ik wed dat jij een superleuke grote broer wordt.
    En voor de rest ook van harte met deze nieuwe wereldburger.

    Levi zegt; Ja hé, ik vond het óók allemaal heel bijzonder én best wel onverwacht! Ze is écht heel klein hoor, ik was zelf ook iets te vroeg geboren en héél groot maar m’n zusje spant de kroon!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 04, 2015 @ 19:22:44

      Dankjewel voor de felicitaties , ruim drie weken te vroeg maar gelukkig gezond en wel al waren er was het de eerste dag even afwachten hoe ze het deed, daarom moesten ze nóg een nachtje blijven.

      Beantwoorden

  28. kakel
    Feb 04, 2015 @ 18:48:25

    Gefeliciteerd met de kleine Amber! Ik hoop dat ze mag opgroeien tot een heel tevreden meisje. Maar dat kan bijna niet anders als je zo’n leuke bink als broer hebt. Heb je haar al een keertje horen huilen, Levi?
    Groetjes Kakel

    Levi zegt; Nou in het ziekenhuis nog niet, maar we zijn nu een paar uur met z’n allen thuis dus ik dénk het wel nu!
    Ik ga haar natuurlijk álles leren zodat ze snel met me kan spelen!

    Beantwoorden

  29. Suskeblogt
    Feb 04, 2015 @ 17:12:23

    proficiat met je zusje. Ondertussen zal Rietepietz al wel wat beter zijn hoop ik.

    Levi zegt; Nee dat is ze nog niet, ze wil niet in de buurt van m’n zusje komen want zó klein moet je toch heel voorzichtig mee zijn!

    Beantwoorden

  30. Marja
    Feb 04, 2015 @ 16:53:43

    Van harte gefeliciteerd met je lieve, kleine zusje. Je hebt het verhaal prachtig verteld. Wat een verrassing vol niesbuien, gebroken water en verstopte hoofden. Jouw hoofd is gelukkig goed te zien.

    Levi zegt;

    Dankjewel tante Marja, ze is zó lief! Het waren wél toestanden hoor. Nou mijn koppie was de week ervoor verstopt, ik was best héél ziek, en de oorzaak dat nu mijn grootje én m’n moeder het nog te pakken hebben.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

