Sorry Inge….

Kinderen moet je áltijd gelijk behandelen….. óók als ze al ruimschoots volwassen zijn kun je ze op de ziel trappen door dat niet te doen. Ja héus waar, ik kreeg vanmorgen van dochter Inge een mailtje met wat foto’s en de tekst;
Ik vind dat wij ook wel op een logje kunnen zeg!! 😉
Na het zien van de foto’s van haar broer Ruud op mijn logje had ze snel de camera gepakt en was óók aan het fotograferen geslagen……….
Een beetje ontaarde moeder ben ik  want ze hééft een punt natuurlijk,  wat scheelt het nou helemaal, háár tuinstoel op de patio die zó dik onder sneeuw zit dat niemand er op wil zitten…….

tuinstoel 1
Of het tuinsetje van Ruud in de USA waar Sebastian gewoon op is gaan zitten….dus hoe erg kan het zijn met die sneeuw op de stoeltjes…..

tuinstoel
En natuurlijk ziet  zo’n vol gestoven waranda bij Ruud er een beetje surrealistisch uit…….

waranda
…..maar wat dacht je van het dakraam van Inge…… dat is toch óók surrealisme ten top en doet er écht niet voor onder !

dakraam
Oma Inge hád  graag even  kleinzoon Levi als referentiekader op de foto willen zetten, maar ja…. dié lag al in bed toen hier de vreselijke hoeveelheden sneeuw vielen waardoor kleindochter Annemarie met de trein ruim een uur oponthoud had.
Sebastian is  dan weer wél een leuk referentiekader voor de aan de kant geveegde sneeuw…… beetje visserslatijn natuurlijk  deze foto want bij Levi had de sneeuw hier zéker wel tot aan z’n schoenzolen gekomen, maar ja, toen hij vanmorgen wakker werd was de meeste sneeuw alweer eh….  “wegge smolten veegd”!

hoogsneeuw

41 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Feb 08, 2015 @ 12:11:01

    Gelukkig is er in Nederland ook wat sneeuw gevallen. Scheelt Inge weer een trauma. 🙂

    Beantwoorden

  2. Hartelijke Hot Hulk
    Feb 03, 2015 @ 21:12:42

    Ha, ha, geweldig leuk.
    Er is altijd baas boven baas

    Beantwoorden

  3. ♫ Mel☺dy ♫
    Feb 01, 2015 @ 15:41:06

    Zie zo…. en kinderhand is gauw gevuld, Inge ook weer blij 😉

    Maar ehhh ik denk dat Inges ‘gemopper’ niet zo’n vaart loopt want wie wil jou nou niet als moeder? Ze zal heus wel beseffen dat ze haar handjes stijf mag dichtknijpen omdat het heel gemakkelijk heel anders had gekund 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 01, 2015 @ 15:50:43

      Klopt inderdaad, het was natuurlijk een geintje van haar, ze zal hoogstens in haar tienertijd, als iedere tiener wel eens gedacht hebben “dat het beter kon” maar een echte generatiekloof hebben we gelukkig nooit gehad.

      Beantwoorden

  4. meninggever
    Feb 01, 2015 @ 14:20:47

    Zoals alles in de VS zijn ook de sneeuwlagen daar groter dan bij ons. Gelukkig maar, want ik vrees dat we bij vergelijkbare hoeveelheden het einde der NS-tijden aangekondigd hadden gekregen. Nu was er sprake van wat sneeuwval, witte smurrie op de straten, de auto moest twee dagen worden ontdaan van dat spul. Gisteren maakten we een lange rit door Noord-Holland en Flevoland en de sneeuw beperkte zich echt tot een enkel plekje. Leuk, maar niks in vergelijking met wat men in Boston en zo over zich heen heeft gekregen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 01, 2015 @ 15:47:58

      Nee precies, de NS halveert al z’n treinreizen als er nog geen vlokje sneeuw is gevallen. Wij hebben er hier amper wat van gemerkt omdat wát er lag al heel snel weg gedooid was. Gelukkig weet Ruud niet beter en hij slaat zich er wel doorheen. Zijn vrouw met haar zuidelijke roots heeft het er wat moeilijker mee 😉

      Beantwoorden

  5. gewoonanneke
    Feb 01, 2015 @ 12:42:49

    Verschil moet er zijn inderdaad maar ik snap je dochter wel hoor. Hier viel ook maar zo weinig dat het na een paar uur al weer weg was. Ondanks de overlast blijft het toch mooi vind ik hoor zo’n witte wereld, sprookjesachtig als je gewoon lekker thuis kan blijven.

    Beantwoorden

  6. terrebel
    Jan 31, 2015 @ 15:46:12

    De NS zou inderdaad pas écht in paniek raken als wij hier te maken zouden krijgen met de echte sneeuwval zoals die bijvoorbeeld in Amerika valt. Dat laagje van acht millimeter bij ons daar lachen zij om. Intrigerende foto’s, zeg!

    Beantwoorden

  7. Regenboogvlinder
    Jan 31, 2015 @ 14:54:56

    Gelijke behandeling, zeker voor je kinderen! Maar ach dat doen toch alle moeders en vaders?

    Beantwoorden

  8. Leidse Glibber
    Jan 31, 2015 @ 12:58:32

    Het is gewoon slecht verdeeld in de wereld 🙂

    Beantwoorden

  9. John
    Jan 31, 2015 @ 10:26:59

    Kinderen moet je inderdaad gelijkwaardig behandelen zonder onderscheid te maken.
    Ik vind de sneeuw bij Ingen ook aal gewelddadig veel maar ik houd dan ook niet van sneeuw 😀

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 31, 2015 @ 12:05:29

      Nou als ze volwassen zijn, en er een groot verschil in leefomstandigheden is kun je bést wel wat verschil maken denk ik. Maar in dit geval was het natuurlijk een geintje van Inge….en daar kán ik dan wel iets mee;-)

      Beantwoorden

  10. Marion
    Jan 31, 2015 @ 09:12:59

    Ja, onderscheid kan je niet maken maar zo als het daar is zal het hier well nooit komen, denk ik.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Nee niet écht natuurlijk maar het wás natuurlijk maar een geintje van Inge.
    Inderdaad, zóveel sneeuw kan Nederland niet aan denk ik!Het was nú al een zooitje XXX

    Beantwoorden

  11. beaunino
    Jan 31, 2015 @ 08:43:30

    In ’62 was het bij ons toch ook zo erg? (’63?) Tenminste, hier in Noord-Holland wel.
    En ik kan me ook nog herinneren dat er zoveel sneeuw lag dat we er zelfs een heuse iglo van gebouwd hadden.
    Lijkt me best gezellig om een dagje ingesneeuwd te raken. Snert uit blik eten, gezellig;-)

    Beantwoorden

  12. sweetlake
    Jan 31, 2015 @ 07:26:16

    klopt natuuuuuuurlijk helemaal!!! JAAAAAA ik zou ook wel even in zooo veel sneeuw willen spelen! Maar ben niet jaloers op al het scheppen steeds maar weer. Bedankt mam 🙂 🙂 🙂

    Beantwoorden

  13. J@n.
    Jan 30, 2015 @ 23:18:04

    Ja joh, pas op dat je geen verschil gaat maken in deze poldergemeenschap.

    Beantwoorden

  14. gewoonhanny
    Jan 30, 2015 @ 23:02:24

    Gelijk behandelen is zeker weten belangrijk. Voor je het weet heb je een familievete. 😉
    Als ik de sneeuwhoogtes zo bekijk bij beiden, dan denk ik dat de laag in Nederland voor minstens zoveel problemen zorgt als in Amerika. Nederland weet amper meer wat sneeuw is en alles ligt dan zo’n beetje plat.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 31, 2015 @ 09:56:05

      Ja dát kunnen we niet hebben natuurlijk;-)
      Maar inderdaad, óndanks dat de NS uit voorzorg al de treinenloop gehalveerd had had kleindochter Annemarie een flinke vertraging in de avond…en dat ligt er ámper sneeuw!

      Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Jan 30, 2015 @ 22:29:14

    Lekker op je gevoel afgaan, en kinderen die vragen niet altijd overslagen, want vragen staat vrij!

    Beantwoorden

  16. Corja
    Jan 30, 2015 @ 22:14:56

    Tuurlijk, eerlijkheid voor alles. Ik had vanochtend precies zo’n stoel als Inge!

    Beantwoorden

  17. datzalwel
    Jan 30, 2015 @ 21:21:36

    Goed dat je het recht zet met Inge :-). Die enorme hopen zo als in Amerika krijgen we hier niet en naar ik hoop nooit. Het zijn wel spectaculaire prachtige beelden waar je mee op moet groeien denk ik. Even goed reageer ik ook altijd verrast als er weer een centimeter sneeuw ligt als ik op sta:-).Het blijft mooi maar lastig.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 30, 2015 @ 21:37:42

      Ja dat is waar, we zijn hier gewoon niet zoveel gewend en zijn al snel tevreden;-)
      maar jammer dag het her altijd al heel snel een baggertroep wordt, we zitten gewoon te dicht op elkaar denk ik!

      Beantwoorden

  18. IngridMoorenBlogs
    Jan 30, 2015 @ 21:19:12

    Zo’n pak sneeuw lijkt me heerlijk…ja,die van Inge.Nee,natuurlijk niet haha.Maar het leven ligt daar dan toch helemaal stil zeker?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 30, 2015 @ 21:33:29

      De school is dicht en dus werkt Ruud vanuit huis maar z’n vrouw gaat eruit. De wegen zijn meestal goed schoongemaakt, daarom mag iedereen de eerste dagen niet naar buiten,om de veegwagens de ruimte te geven.

      Beantwoorden

  19. kakel
    Jan 30, 2015 @ 17:57:35

    Eigenlijk hè, geloof ik dat Inge ook best ingesneeuwd had willen raken 😎
    Dat zou pas eerlijk zijn!
    Liefs Kakel

    Beantwoorden

  20. Marja
    Jan 30, 2015 @ 17:22:33

    Kostelijke plaatjes. Sebastian staat er echt bij alsof hij alles in zijn eentje heeft opgeruimd. En na gedane arbeid is het goed rusten.

    Beantwoorden

  21. Suskeblogt
    Jan 30, 2015 @ 17:19:34

    zoveel sneeuw hebben we hier nog niet gezien; Of het moet zijn dat de kaboutertjes langsgekomen zijn.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

