vraagje….

Tja, nou zit ik toch een beetje in een dilemma, en ik ga gewoon jullie mening vragen. Neé néé, we gaan niet roddelen over de mede bloggers of andere ellende voor het voetlicht gooien, wees gerust.
Nee het zit zó!
Wordpress verandert zo af en toe wat dingen, meestal kleinigheden, maar de laatste tijd zie ik toch wat meer veranderingen. Ook al krijg ik geen bericht over die veranderingen, ( gratis loggers kunnen o.a. géén gebruik maken van de helpdesk)
problemen heb ik er nog niet door gehad tot voor kort……
Niet dat ik iets niet áán kan, nee ze bezorgen me nú een gewetensconflict,dat zit zo!

Sinds enige tijd hebben wordpress loggers in de rechterbovenhoek een leuke optie om een “venstertje” uit te rollen waarin je beantwoorde reacties bij anderen kunt lezen,  ik zet dus bij jou een reactie , jij reageert daarop en dan krijg ik een oplichtend vakje dat ik open kan klikken …… en daar kan ik dan lezen én zo nodig wéér reageren!
Zoiets dus …….

reactieveld
En dáár hebben we dan het gegooi in de glazen……., ik vind het zó makkelijk om dit gewoon in je eigen startpagina  te kunnen doen!
Natuurlijk gun ik iedereen dit gemak (als je  wordpress hebt dan hé)  maar waarschijnlijk  wérkt dat bij mijn tegenreacties niet  door de manier waarop ik die erin frommel.
Voor mijn tegenreacties klik ik bij de reactie op bewerken,( zie de rode pijl)  schrijf  2 regeltjes later “Rietepietz zegt’ en ga dan schrijven.
Normáál zou zijn dat ik bij de reactie op de “reageren button” klik en dán de reactie beantwoord …..die dan met m’n Avatar iets ingesprongen als nieuwe reactie verschijnt, ( zie de gele pijl)
reactie2
Dát ik het  doe zoáls ik het doe  heeft natuurlijk een reden,
bij het reactie “bewerken” tellen mijn tegenreacties niét mee als reactie,
reageer  ik echter  via  “beantwoorden tellen ze wél mee.
En omdat ik iédere reactie van een tegenreactie voorzie zóu het aantal reacties dus verdubbelen  en dát voelt voor mij  een klein beetje als  “valsheid in geschrifte”. Bovendien zou ik dan ook steeds weer tegen m’n eigen Avatar  aan zitten te kijken…….
Volgen jullie me nog…..? Eh…het verhaal dan hé,  want inderdaad volgen vele van jullie me  inderdaad  en daar ben ik best een beetje  trots op.
Vandaar dat ik graag wil horen óf jullie mijn tegenreacties in dit venstertje door krijgen…….
En als dat niét zo is…… zou je het dan prettiger vinden als ik voortaan wél via de reactiebutton zodat het wél doorkomt.
PPPffftt…. volgens mij is het een heel vaag verhaal geworden  maar de wordpress loggers zullen het vast wel snappen….. ach ik heb zúlke intelligente lezers! 😉
En nou niet aankomen met “het is jou site dus jij doet het zoals jij wilt”  dat mag dan waar zijn, ik wil ook niet koppig vast houden aan iets dat lastig is voor anderen… ja.. ja.., ja..  ik ben té goed hé!

67 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Feb 01, 2015 @ 14:24:03

    IK ontvang per reactie een mailbericht en weet dat wie wat waar heeft geplaatst. Kan ik er lang over nadenken wat ik als tegenreactie ga plaatsen. Overigens ontdek ik dat door de koppeling tussen blog en Facebook/Twitter het aantal reacties daar stijgt en dat op mijn blog zelf daalt. Soort kanibalisme waar ik nooit over heb nagedacht….:)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 01, 2015 @ 16:00:35

      Ik word gék van zoveel mailtjes dus waar heg kan zet ik dat uit. Mijn tegenreacties schrijf ik , net als m’n logjes uit de losse pols, erg veel wordt daar niet over nagedacht!
      Facebook enzo doe ik niet aan,dat scheelt een slok op een borrel!

      Beantwoorden

  2. ria
    Jan 30, 2015 @ 15:28:50

    Dan behoor ik tot domme lezers ik snap hier geen hol van 😉
    groetjes, Ria

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 30, 2015 @ 15:51:27

      Het heeft gelukkig niéts met dom te maken, maar als je geen wordpress site hebt kun je gewoon niet weten hoe dit in elkaar zit , geeft niks. dan kan ik jou waarschijnlijk gewoon op de oude manier blijven beantwoorden.

      Beantwoorden

  3. IngridMoorenBlogs
    Jan 30, 2015 @ 10:36:06

    Nee,die tegenreactie komt niet in het venstertje…als ik je goed begrijp hoor.

    Beantwoorden

  4. John
    Jan 29, 2015 @ 22:08:00

    Ik heb een zelfhosted website en gebruik WP alleen als CMS. IK ken wel de optie want ik krijg een mailtje als Mirjam of Franky iets met mijn reactie doet en vind dat best leuk. Zo heb ik de mogelijkheid terug te gaan en interactie te plegen.
    Dit is mijn eerste reactie bij jou waar je dan op gaat reageren via de nieuwe methode (voor jou dan).
    EN ik noem het niet echt de boel belazeren. Waarom eigenlijk? 😛
    Maar nu mijn vraag. Als jij bij mij reageert en ik reageer op jou, krijg jij daar dan mail van ?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 30, 2015 @ 08:41:31

      Volgens mij krijg je dan géén mailtje maar dat zal blijken. Van jou heb ik nog nooit een maitje gehad via de reacties maar jij reageert ook maar weinig terug op de reacties.
      Nou de boel belazeren is een groot woord, maar het aantal reacties geeft dan toch geen echt betrouwbaar beeld als bijna de helft van mezelf is.
      Bovendien is het een beetje chaotisch met a; die inspringende reacties.
      En wat écht lastig is is het feit dat het reactiescherm dan helemaal ónderaan ingevuld kan worden, bij het bewerken van de reactie heb ik de reactie zélf ook in beeld , zodat ik niet terug hoef te scrollen als ik twijfel wat er ook alweer in stond.

      Beantwoorden

  5. hanscke
    Jan 29, 2015 @ 19:41:04

    Aan mij heb je ook niets. Ik heb een eigen domein. en verder ben ik ongeveer zo’n figuur als Kakel, als er iets is roep ik ook al heel gauw GOSSE!!!! dat is de naam van mijn lief en dan komt hij wel

    Rietepietz zegt;

    Maakt niet uit, ik hoe alleen maar te weten of je er last van hebt wanneer ik de reactie in “bewerken zet” en ik denk dat jij er du géén ;ast van hebt.;-)

    Beantwoorden

  6. kakel
    Jan 29, 2015 @ 14:12:17

    Aan mij heb je niet zoveel. Ik leef in het heden maar had qua kennis omtrent de techniek best in 1870 kunnen leven. Nou ja, gooi er voor de aardigheid nog 30 jaar bij, maar dan heb je het ook wel gehad. Bij storing roep ik heel hard “HELP” tegen de juiste twee mensen en die verhelpen het probleem in een poep en een scheet. Soms duurt het iets langer, maar toch…ze doen het maar. Ik vind dus alles goed áls je maar blogt. Ik schreef het al: je hebt niks aan mij 😉
    Liefs en een knuffel
    Ook voor Marion!

    Beantwoorden

  7. Marlou
    Jan 29, 2015 @ 12:27:20

    Ha die Riet,

    sorry… maar ik snap het probleem niet.
    Ik kijk altijd even bij jou, als ik de vorige dag op “bezoek” ben geweest, of je iets teruggezegd heb.
    Dat is alles.

    Hoeveel bezoekers je hebt… ach dat kan me echt niks schelen.
    Ik tel ze nooit.

    Maar voor sommige bloggers is dat misschien heel belangrijk.

    Ik schrijf gewoon een stukkie en ga even op bezoek bij mijn webbies en dan ben ik weer helemaal gelukkig.

    Dagdag…
    Heb het goed vandaag en schrijf gewoon lekker veel.
    En kom eens langs…

    Liefs, Marlou

    .

    Beantwoorden

  8. Petr@
    Jan 29, 2015 @ 09:52:06

    Het is abracadabra voor mij haha.
    Ik kijk meestal even terug 🙂
    Ik begrijp wel dat het voor jou handiger is zo, dat dan weer wel.

    Rietepietz zegt;

    Nou ik vind zélf dit het prettigst, dan heb ik ook de tekst in beeld waarop ik wil reageren……

    Beantwoorden

  9. Marion
    Jan 29, 2015 @ 09:11:22

    Ik kan er geen wijs uit hoor maar het zal wel:-) Tot straks.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Nee dit zal jou niets zeggen maar ik kan dus op twee manieren een reactie beantwoorden dus zó……

    Beantwoorden

  10. lisoverseks
    Jan 29, 2015 @ 04:39:13

    Ik vind dat reactie dingetje reuze handig. Verbaas me meer over al dat “liken”. Je liked een post en nu ook nog reacties. Laatst was ik ergens die had zelfs like en dislike duimpjes voor elke reactie. Vind ik zo maf.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 29, 2015 @ 09:53:56

      Het heeft natuurlijk wel wat voordelen de button te gebruiken, zéker met de nieuwe mogelijkheden dus ik ga m’n best doen.
      Liken is echt een “Facebook-ding” geloof ik, ik “like”nooit hoezeer ik een logje ook “like”;-) zodra ik zie dat ik weer ergens moet registreren of account moet aanmaken ben ik weg, gék word ik er van. Bovendien vind ik het altijd leuk om een reactie te schrijven dus waarom zou ik dan óók nog een liken.

      Beantwoorden

  11. VoorHetBlogGezet
    Jan 29, 2015 @ 03:21:01

    Vraagje zegt ze dan! Het lijkt wel een boekwerk….Maarre jij doet maar gewoon wat je prettig vind. Je volgers reageren toch wel!xxx

    Beantwoorden

  12. J@n.
    Jan 29, 2015 @ 00:22:08

    Het is nu wat laat om het allemaal te bevatten en ook de genuttigde cognacjes doen er geen goed aan, dus misschien morgen, als ik het me dan nog herinner…….

    Rietepietz zegt;

    Zal ik je er dan nog even aan helpen herinneren nu de kjakkies gezakt zijn? 😉

    Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    Jan 28, 2015 @ 23:57:51

    Ik heb geen word press en snap er dus echt helemaal niets van 🙂

    Rietepietz zegt;

    O heerlijk, dan kan ik het bij jou óók “lekker ouderwets” blijven doen. Ik heb er nog zón moeite mee en zit steeds vóór ik het weet alweer in bewerken te klooien;-)

    Beantwoorden

  14. datzalwel
    Jan 28, 2015 @ 23:55:48

    Het zegt mij allemaal niet zo veel, ik kom gewoon een keertje terug kijken en anders wel na je volgend blogje.

    Rietepietz zegt;

    Gezellig hoor, dan doe ik het bioj toch gewoon “lekker ouderwets 😉

    Beantwoorden

  15. beaunino
    Jan 28, 2015 @ 23:45:13

    Ik snap er de ballen van, vage toestanden allemaal;-)
    Maar ik weet pas sinds kort dat ik op een reactie kan reageren. Voorheen zette ik mijn eigen reactie op een reactie gewoon in het reactieveld.

    Beantwoorden

  16. ♫ Mel☺dy ♫
    Jan 28, 2015 @ 23:06:23

    weet je……. het maakt mij echt niet uit, zolang jij blogt en al dan niet reageert zoals jij het wilt…. vind ik het goed.

    Ik heb dat venstertje niet omdat ik een eigen domein heb…. zou jij via de antwoordenknop op een reactie van mij reageren zou ik automatisch een mailtje daarvan krijgen…. die krijg ik dus niet…

    Bij mij werkt dat net zo….en voor de niet-wordpressers heb ik een aparte mailplugin geinstalleerd zodat zij een mailtje krijgen zodra ik op een reactie heb gereageerd…

    Het aantal reacties… daar kijk ik nooit naar, ik vind het dus ook niet erg dat mijn eigen reacties meegeteld worden… ik heb niets met kwantiteit (dat weet je al wel van mij)

    Lang verhaal kort…… blijf het gewoon lekker doen zoals jij het het prettigst vindt. Jij blij? Ik ook blij!!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 29, 2015 @ 07:19:17

      Nou ik zie in de reacties toch wel dat ik de meeste mensen blij kan maken met de reageerbutton gebruiken, en ik héb graag blije lezers natuurlijk.
      het is wel vréselijk wennen . Ik hang nu helemaal onderaan de pagina en kan niet meer ,terwijl ik schrijf de tekst waaróp ik reageer zien staan , dat kon natuurlijk wél bij bewerken. Maar oke, deze keer krijg jij dus ook een mailtje;-)
      Daar heb ik dan weer niets mee maar omdat er maar héél weinig sites zijn die na een reactie een mailtje versturen is dat ook weer niet erg.
      Ik ben toch blij dat ik de vraag gesteld heb;-)

      Beantwoorden

  17. gewoonhanny
    Jan 28, 2015 @ 22:32:11

    Omdat ik WordPress niet gebruik, kan ik er weinig zinnigs over zeggen.
    Wel weet ik, dat jij ‘gewoon’ moet doen wat jouw hart je ingeeft.

    Rietepietz zegt;

    Ja natuurlijk doe ik wat m’n hart me ingeeft, en dat is toch wel rekening houden met de ongemakken die mijn manier van reageren meebrengt nu er zo’n reuze makkelijk optie is bijgekomen.
    Maar dan kan ik bij jou even lekker gewoon afkicken want ik heb nog stééds al op bewerken geklikt vóór ik het in de gaten heb;-)

    Beantwoorden

  18. RenéSmurf
    Jan 28, 2015 @ 22:21:12

    ja, dat is ook waarom ik niet graag reageer op reactie`s, dan loopt de teller onnodig omhoog.
    En zo veranderen ze altijd maar van alles.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 28, 2015 @ 22:32:01

      Dat hóeft dus niet, e kunt bij bewerken wél reageren zonder dat het meetelt, dat deed ik altijd. Maar nu m’n lezers daardoor ongemak tegenkomen vind ik dat toch iets om over na te denken.

      Beantwoorden

  19. Paul
    Jan 28, 2015 @ 22:14:04

    Riet, het maakt mij niet uit hoor, het is wat jij prettig vindt. Volgens mij is het gangbaar dat een blogger zelf in een apart veld reageert op een comment, dus vals spelen qua aantal reacties, zo zou ik het niet noemen!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 28, 2015 @ 22:29:27

      Nou het is ook niet écht vals spelen maar ik vond het toch altijd een beetje onder valse indicatie geven van het aantal reacties, zoiets van “kunst, de helft is van mezelf” maar ik ben toch wel gevoelig voor het argument dat het lástig is om steeds naar m’n site terug te moeten komen om te zien of ik al gereageerd heb, emeer daar ik niet altijd direct kan reageren omdat we toch vaak een deel van de dag niet thuis zijn . Dus ik dacht “ik ga het gewoon vragen”en ik zie nú al dat ik daar goed aan heb gedaan!

      Beantwoorden

  20. Suskeblogt
    Jan 28, 2015 @ 21:17:03

    ik heb zo de indruk dat men via deze laatste veranderingen van wordpress een sociaal netwerk wilt maken. Op zich niet mis, maar ik vrees dat bloggers die andere platformen zoals blogger en skynetblogs gebruiken op den duur uitgesloten zullen worden.

    Beantwoorden

  21. weejeewee
    Jan 28, 2015 @ 20:41:08

    Rietepietz, ik volg zelfs soms mezelf!!,ook bijzonder, en moet bekennen dat ik nog steeds “zoekende” ben…en iets zelf heb veranderd aan.mijn instellingen…zodat ik er alleen nog in kom via hele oude berichten…dus je bent niet alleen…..

    Beantwoorden

  22. gewoonanneke
    Jan 28, 2015 @ 20:38:24

    O vandaar dat ik nooit te zien krijg of je wel of niet gereageerd heb. Ja ik ga ook zo nu en dan terug om te kijken of je gereageerd heb. Eerst snapte ik het niet. Ik wist dus ook niet dat je ook zo kon reageren. Blond he…….. ik verdiep me er nooit zo in hoor. Kijk ook wel naar reacties en soms naar mijn statistieken hoor. Tenslotte vind ik het ook leuk dat mensen reageren, wie niet denk ik. Ik vind het wel makkelijk dat je nu zo kan antwoorden zonder eerst naar de sites te hoeven gaan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 28, 2015 @ 20:51:27

      Het was niet altijd zo hoor dus logisch dat je het niet véél eerder gezien hebt.
      Maar nu ik het zélf ontdekt heb, en vooral ,hoeveel gemak je er van hebt vond ik het egoïstisch om niet even jullie mening te vragen.
      Ook bij jou zat ik alwéér in berwerken….kun je nagaan hoe ik daaraan gewend ben;-) Ik ben blij dat ik er over begonnen ben want ik ben té blij met de altijd leuke reacties die ik altijd krijg om het onnodig lastig te maken voor iedereen.

      Beantwoorden

  23. Marja
    Jan 28, 2015 @ 20:33:29

    Super dat je dit zelf aankaart. Ik vind het inderdaad lastig dat ik alleen op jouw blog je reactie kan lezen. Soms komt die heel snel en soms pas de volgende dag. Logisch hoor. Dat neem ik je niet kwalijk. In feite genereer je daardoor juist meer bezoekers. We moeten immers terug naar je blog om het te lezen. Of we vergeten het en missen jouw kwinkslagen. Dat is ook jammer.
    Ik heb zowel een blogger account als eentje bij wp. Het is reuze handig dat ik van de meeste blogs bij wp alle antwoorden kan lezen.
    En het aantal reacties? Dat halveer je dan toch …..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 28, 2015 @ 20:45:14

      Ja , nu je het zegt inderdaad krijg ik dan daardoor méér bezoekers. Maar bezoekersaantallen of zich zeggen me niet zoveel, ik ga uit van de reacties.
      Fijn dat je met een eerlijke mening komt en ik snap dus ook wel: het gedoe” die mijn manier van regeren geeft.
      Ik zát al weer in de bewerkmodus vóór im het me realiseerde, zó ingesleten is het al;-) Ik laat in dit geval natuurlijk tóch het log gemak van m’n lezers vóórgaan op ,ijn toch ,min of meer optische, bezwaren.
      Ik vind het lelijk dat er in het samenvattende rijtje rechts nu ook mijn reacties steeds bij geschreven worden maar misschien kan ik dat rijtje nu ook wel weghalen, ik krijg immers nu een seintje rechtsboven zodra er een nieuwe reactie is.
      Ik beloof je dat ik in ieder geval de reacties van jou voortaan zó ga beantwoorden.
      Voor mensen die geen wordpressblog hebben maakt het misschien niets uit maar dat ga ik vást nog wel horen.
      Hartstikke bedankt voor je” feedback”

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

