bad luck….

Foto- update  +/- 10 uur  Boston…….


Zaterdag rond etenstijd klingelt de skype telefoon op m’n lappie, jippie, dat is Ruud !
Even denken, hij zou een paar dagen in Californië zijn als ik me niet vergis, lekker warm vergeleken bij “thuis”!
Ik vergis me wél want hij is al terug van z’n meeting zie ik als het beeld doorkomt, ik zie géén hotelkamer maar het vertrouwde beeld bij hem thuis.
Maar  hij zegt al meteen “ik  heb geen tijd om te kletsen  want we hebben het druk maar ik zet de laptop neer dan kun je zien waarméé we het zo druk hebben.”
Hij draait de laptop naar buiten gericht …….. en dan zien we een flink pak sneeuw liggen… aha… er moet sneeuw geruimd worden begrijp ik!

En zo zitten Henk en ik samen te kijken hoe Ruud , zijn vrouw Andrea en zoon Sebastian zich  in het zweet werken om op z’n minst de oprit aan de voorkant van het  huis sneeuwvrij te maken.  Andrea is een klein droppie , Sebastian is ondertussen al nét zo lang als z’n moeder en in de dikke winterkleding kunnen we dus veelal niét zien wie wie is.
Maakt niet uit,  het is best  leuk om ze bezig te zien en verrekte comfortabel te volgen vanaf de bank !
Nee luister nou, ik wil bést helpen maar de steel van onze sneeuwschuiver is gewoon niet lang genoeg!

Er ligt pakweg (ja hoor hoor meer je pakt hoe liever) 15 cm sneeuw en  het is nog makkelijk weg te werken.
Zodra het langer achter elkaar heeft gesneeuwd is er altijd het probleem dat de sneeuwschuivers, die de weg langs hun voorkant schoonhouden, de opgeschoven sneeuw nou juist op de randen van hun terrein drukken. Vorig jaar lag de sneeuw daar een tijdje tot schouderhoogte want ook Ruud gooit de sneeuw natuurlijk naar de kanten.

Video call snapshot 18
Af en toe roept er even iemand iets die in de buurt van de webcam komt, Sebastian heeft zich warm gewerkt om komt z’n jas uit doen, Andrea gaat wat drinken, en Ruud komt het strooizout halen,  dat soort dingen  is het enige contact die dag, maar  zolang we niet mee hoeven te schrapen mogen we niet mopperen toch?
Ik krijg  een brainwave… o ja, ik kán wat foto’s maken van de webcambeelden en dat lukt ook  zodat jullie ook even mee kunnen kijken. Of ze het een beetje netjes doen enzo…… (Op volledig scherm is het best nog leuk te zien ondanks dat het webcamfoto’s zijn.)

Wel een béétje jammer dat de weergoden het blijkbaar als een uitdaging  gezien hebben……  het weerbericht  van vandaag voorspelde ………

De sneeuwstorm steekt maandag in de loop van de dag op en woedt naar verwachting tot dinsdag. Boston krijgt naar verwachting een pak sneeuw van 45 tot 60 centimeter.

 

30 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Feb 08, 2015 @ 12:22:10

    Dus dit was de sneeuw die New York gemist heeft. 🙂

    Beantwoorden

  2. gewoonanneke
    Jan 29, 2015 @ 22:29:17

    Grappig om zo mee te kijken maar wel een klus hoor om het allemaal op te ruimen.
    Een beetje sneeuw, het liefst niet op de weg maar er naast lijkt me dus wel wat voor het mooie plaatje.

    Beantwoorden

  3. Hartelijke Hot Hulk
    Jan 28, 2015 @ 17:27:33

    Leuk!
    En wij waren erbij.
    Enne……….liever daar dan hier 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou als ik eerlijk ben zou ik het bést leuk vinden als er hiér eens zo’n zooi sneeuw viel, lekker gek, de langlauflatten liggen nog op zolder;-)

    Beantwoorden

  4. Blog Zonder Naam
    Jan 28, 2015 @ 09:52:56

    Hier verwachten ze vanaf morgen ook winterse buien. Maar zoveel sneeuw hoeft voor mij niet. Er wordt verlangd dat ik het oprijpad naar de schuur vrijhoud van sneeuw voor de melkophaaldienst. En met een halve meter sneeuw is dat toch wel een grote klus!

    Rietepietz zegt;

    Het Zal hier inderdaad niet zo’n vaart lopen en voor jou is dat dan maar gelukkig ook! Ik veeg meestal óók wel onze tuinpad en de stoep en dat van het buurhuis maar dat is nog wel te doen bij de hoeveelheden die we hier gewend zijn;-)

    Beantwoorden

  5. IngridMoorenBlogs
    Jan 28, 2015 @ 06:58:51

    Prachtig…maar wel een beetje heel erg veel hoor!

    Rietepietz zegt;

    Als je een pad moet schoonvegen wé la, om er lekker in te langlaufen zou ik wel willen;-)

    Beantwoorden

  6. Albert y Mara fotoblog
    Jan 28, 2015 @ 01:59:56

    Wat een sensatie om jouw blog te lezen en de beelden te bekijken. De KOUDE ver van m’n bed show. Dan is het hier met dik 18 graden en de zon er bij heel wat aangenamer, ook als je dat vergelijkt met Nederland. Salu2 Albert

    Rietepietz zegt;

    Eigenlijk zou ik er géén moeite mee hebben, alles op z’n tijd en zo’n pak sneeuw lijkt me bést leuk!
    Maar genieten jullie dan maar lekker van het lenteachtige weer, daar moeten we hier nog even op wachten!

    Beantwoorden

  7. Petr@
    Jan 27, 2015 @ 19:26:20

    Zo he wat een pak sneeuw!
    En wat een werk om dat weg te werken!
    Wel een gezellige klus zo met z’n allen 😊
    Leuk dat je ons mee laat genieten!

    Rietepietz zegt;

    Als iedereen nou even een handje helpt…is het zó gebeurd;-)

    Beantwoorden

  8. ♫ Mel☺dy ♫
    Jan 27, 2015 @ 18:40:45

    Kijk………………zo kan ik ook wel toegeven dat ik van sneeuw hou 😉

    Heerlijk vanuit de luie stoel, bank in mijn geval, ….. kijken naar hoe anderen ‘last’ van die zooi hebben terwijl hier de straten (weer) mooi schoon zijn.

    Rietepietz zegt;

    Ja toch? We hebben ze zelfs een beetje aangemoedigd, je moet toch wát;-)

    Beantwoorden

  9. Regenboogvlinder
    Jan 27, 2015 @ 14:16:38

    Wat ontzettend leuk om zo te volgen wat je kids doen… Neem aan dat Ruud jullie zoon is? Jaja de techniek staat voor niks tegenwoordig! Leuk logje!

    Rietepietz zegt;

    Klopt, Ruud is onze oudste en die woont al zo’n 20 jaar in de buurt van Boston. Hij duikt met enige regelmaat op in m’n logjes, vooral als hij hier op bezoek is maar soms ook wel met skype verhalen die over van alles kunnen gaan.

    Beantwoorden

  10. Suskeblogt
    Jan 27, 2015 @ 12:06:36

    ik zit hier niet echt op sneeuw te wachten en zeker niet zo’n grote hoeveelheid.

    Rietepietz zegt;

    Goed dat je het zegt, ik wilde nét een flinke vracht gaan halen bij Ruud…. dan maar niet dus? 😉

    Beantwoorden

  11. Marlou
    Jan 27, 2015 @ 11:58:03

    ha die Riet!

    dat ziet er heerlijk winters uit!
    Lekker filmpje met die muziek er onder!!
    Ik zou best even daar naar toe willen en even de echte winter mee willen maken.
    Vanmorgen fietste ik zonder handschoenen, niet normaal toch…

    Dag!
    groetjes, Marlou

    Rietepietz zegt;

    Ja ik dacht ik zet er een lekker country muziekje onder;-) Ik zou hier óók wel graag wat winters weer willen zien, maar wie weet, krijgen we nog een staartje toegezonden uit de USA.

    .

    Beantwoorden

  12. John
    Jan 27, 2015 @ 09:36:07

    Leuk hè dat jullie op die manier contact hebben met elkaar. Zo is afstand niets meer.
    Ik ben wel blij dat al die sneeuw daar valt en niet hier. 50 centimeter sneeuw. Je moet er toch niet aan denken….
    Nou ja, ze voorspellen hier ook een winterse wervel voor de dagen voor het w-end. We zullen zien.

    Rietepietz zegt;

    Ruud is wel gewend dat er 50 cm sneeuw ligt maar dat is dan gestapeld in een paar weken, omdat het dan niet warm genoeg is om weg te dooien komt er dan steeds meer bij. Maar dit keer kán er volgens de berichten dus in één etmaal zoveel vallen. Dat kán dus problemen geven voor de stroomvoorziening die in Amerika nog overwegend bovengronds geregeld is.

    Beantwoorden

  13. Marion
    Jan 27, 2015 @ 09:22:45

    Wat heerlijk om ze weer gezien te hebben al was het dan van een afstand, brr, ik moet er niet aan denken dat er zo’n pak sneeuw hier zou vallen.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Heel stiekem zou ik dát nou juist leuk vinden, ik vind het altijd pas leuk worden als het buiten het normale patroon valt en je moet improviseren, héérlijk! Maar wie weet waait er nog wel een staartje deze kant op XXX

    Beantwoorden

  14. Marja
    Jan 27, 2015 @ 08:57:51

    Wat leuk dat jullie er zo toch even bij konden zijn. Wat een klus. Die voorspelling houdt ze voorlopig dus wel bezig. Wens ze maar sterkte.

    Rietepietz zegt;

    Ze zijn er nogal nuchter onder (zolang ze natuurlijk niét te veel cognac drinken om warm te blijven) . Ruud stuurde al een mailtje dat het ze 2,5 uur filerijden bespaart op zo’n dag thuiswerken, geen knd naar school brengen enz…. hij is niet ontroostbaar hoor. Wél hopen dat de stroom niet uitvalt want ze koken op stroom. Maar ook dán is er genoeg te eten in huis.

    Beantwoorden

  15. J@n.
    Jan 27, 2015 @ 00:25:42

    Nou zeg, liever daar dan hier!
    Ze zijn het daar wel gewoon en het is wel geweldig dat je dit allemaal live kunt zien, wie had dat voor ’n paar jaar geleden nog kunnen denken. Prachtig toch!

    Rietepietz zegt;

    Het is hard gegaan met Skype, 10 jaar geleden zat ik op een beeldje van ongeveer 8×8 via msn te kijken hoe er getrouwd werd,voor het geluid was er de telefoon want skype was toen nog zo nieuw dat ik het nog had omdat onze spullen niet “compatible” waren. Nu is het zelfs goed te volgen op deze afstand én over het hele beeldscherm en mét goed geluid.

    Beantwoorden

  16. gewoonhanny
    Jan 26, 2015 @ 23:25:41

    Een zware klus.
    Misschien een idee om zo’n sneeuwspuitertje aan te schaffen zoals onze gastvrouw in Oostenrijk heeft. 😉

    Rietepietz zegt;

    Dat was ook mijn éérste gedachte toen ik jouw logje zag;-) Maar dat zal wel nét weer niet lonend zijn. Hij had ooit zo’n soort bladblazer maar die is blijkbaar nooit vervangen toen die op was. Soms zijn de mensen met de shovels wel bereid even van hun pad af te wijken en de oprit even mee te pakken tegen een geringe vergoeding.

    Beantwoorden

  17. Harrij Smit
    Jan 26, 2015 @ 23:22:03

    Ben toch wel blij dat ik in Hoogeveen woon en niet in Boston. Heb het niet zo op sneeuw ruimen in die Amerikaanse hoeveelheden. Ik weet wel dat alles daar meer en groter is, maar nu overdrijven ze toch wel.
    Wel leuk om zo contact te hebben.

    Rietepietz zegt;

    Voor mij zijn dit soort “overmachtsposities”nou juist altijd een leuke uitdaging. Maar ik begrijp uit de nieuwsberichten dat het er vandaag bar en boos moet zijn. Zou dus zómaar kunnen dat ook het internet er tijdelijk uit ligt want zoals in de foto’s te zien is hangen de kabers voor de stroomvoorziening daar bovengronds. Skype is inderdaad een prachtige uitvinding wanneer je kinderen in verre oorden hebt.

    Beantwoorden

  18. Corja
    Jan 26, 2015 @ 22:57:35

    Een zoon in Boston. Wat fijn dat er skype is!
    En sneeuw zal bij jou niet te lang blijven liggen: je bent zo’n zonnig type. Wat een heerlijke eigenschap.

    Rietepietz zegt;

    Ja dát is zeker fijn, het haalt familie een flink stuk “dichterbij”.
    Ze werken in Boston maar wonen in een klein aangrenzend dorpje . In de loop der jaren is skype gelukkig véél beter geworden en we benutten de mogelijkheden ook ten volle . Er zitten in het archief wel meer logjes waar skype een hoofdrol speelt,o.a. bij een verjaardag van de kleinzoon .
    https://rietepietz.wordpress.com/2010/03/28/nog-een-feestje/ in 2010 alweer.

    Beantwoorden

  19. powerpointgreetje
    Jan 26, 2015 @ 22:52:22

    Vind een sneeuwlandschap erg mooi en sfeervol om naar te kijken, meer ook niet, voor mij hoeft die troep niet……….

    Rietepietz zegt;

    Het hoort eigenlijk gewoon bij de winter en ik vind het stiekem wel een beetje jammer dat er tegenwoordig zo weinig sneeuw valt.

    Beantwoorden

  20. RenéSmurf
    Jan 26, 2015 @ 22:52:17

    ja, dat is een leuk winters rafereeltje! En beetje onzinnig om sneeuw weg te scheppen, want uiteindelijk smelt het wel weer. Hoewel de paden wel begaanbaar moeten blijven natuurlijk, en dan volgt de nieuwe lading alweer. De natuur is toch wat.

    Rietepietz zegt;

    Dat zijn we hier zo gewend ja, maar dáár kan het best wekenlang blijven liggen. En dan moeten de auto’s toch de garage kunnen bereiken dus moet de oprit toch op z’n minst te bereiden zijn.

    Beantwoorden

  21. Mrs. T.
    Jan 26, 2015 @ 22:49:31

    Pffff, ik ben altijd blij als de sneeuw weer weg is. Fietst ook veel gemakkelijker.

    Rietepietz zegt;

    Wij zijn hier gewoon niets gewend op dat gebied, in Oostenrijk gaat het gewone leven altijd normaal door. En ook bij zoonlief gaat meestal alles gewoon door, maar wat er nu valt in die omgeving is daar óók bijzonder. Ze zullen dus wel thuis werken vandaag.

    Beantwoorden

  22. Leidse Glibber
    Jan 26, 2015 @ 22:49:14

    En toch zou ik graag een laagje sneeuw van ze overnemen 🙂

    Rietepietz zegt;

    Mijn idee, ik héb het nog geprobeerd maar via skype lukt het niet, wie weet, ooit nog in de toekomst?

    Beantwoorden

  23. kakel
    Jan 26, 2015 @ 20:22:16

    Je zoon is héél vindingrijk, Rietepietz. Van wie zou hij dat nou hebben 😀 Heel origineel om zo toch contact te maken. Hij is duidelijk iemand die niet snel bij de pakken (sneeuw) neerzit!
    Mijn man schept de sneeuw altijd van de stoep en gooit het dan in de gooit. Achter mijn autootje. Als er dan iemand voor mijn auto geparkeerd staat, kan ik niet wegrijden 👿
    Liefs Kakel
    Groetjes aan Marion!

    Rietepietz zegt;

    Het leuke van Skype is dat je elkaar toch een beetje in je gewone doen kunt volgen. Je hóeft niet gewoon keurig rechtop voor de camera te zitten, en die zijn nu zó goed dat je alles breed op je scherm kunt zetten. We mogen soms een stukje meerijden in de auto, telefoon op skype en karren maar!
    Ja slim is dat van mannie, vooral als die zooi op vriest kom je nérgens! Gooi volgende keer zijn auto vól met sneeuw;-)

    Beantwoorden

  24. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Jan 26, 2015 @ 19:24:12

    Schön der Schnee. LG.

    Rietepietz zegt;

    ja dát wel maar wél veel werk;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

