vlekjes….

Het is weer gezellig druk in logland en dat beïnvloed, door de interaktie waar ik zo gek op ben, ook altijd een beetje waar ‘mijn logjes over gaan” .
Suske deed mee aan de blog-top-drie-tag, gelukkig maakte hij er géén verplichting van mee te doen want  bij de vraag;
Wat zijn jouw drie favoriete blogs van andere bloggers? stond o.a. mijn naam. Dat vat ik   wél als een leuk compliment op al moest ik wel even lachen toen ik zijn eerste antwoord op de vólgende vraag las.
Over welke drie onderwerpen lees je het liefste bij andere blogs?
Bovenaan stond  seks….. op mijn site vliegen je toch niet écht de sp*rma cellen om de oren…… maar zeg nooit “nooit” want….. wat wil het toeval…….

Op een reactie van mij bij een andere blogger reageerde “lis over seks“, de  Avatar van een sensuele rode mond was  niet over het hoofd te zien.
Natuurlijk snuffelde ik even wat rond  bij Lis (die evengoed een grote kale oude man kan zijn natuurlijk) en zette een  reactie. Uitéindelijk hoort seks  gewoon bij het leven, we zouden  reeds héél lang geleden uitgestorven zijn als dat niet zo was.
En natuurlijk zijn  mijn kinderen  ook niet “onbevlekt ontvangen”! Al heet ik dan voluit Maria, ik ben een té “slordig ” typje om onbevlekt te kunnen blijven.

Lis deelt onbevangen haar eerste, niet zo geslaagde, ervaringen op dat gebied in één van haar logjes. Niet bang zijn, zóver  ga ik natuurlijk niet!
Ik stam nog uit het tijdperk dat liefde voor jonge mensen  nog een overwegend stiekeme gebeurtenis was.
De wat “lossere zeden” kwamen er pas toen Henk en ik, tot grote opluchting van de beiden ouderparen, al keurig getrouwd waren zónder dat er een”vlekje” weggewerkt moest worden.
Dát het wat losser werd was natuurlijk niet slecht maar…..  moest het nou zó los….!

Bij een TV spelletje werd  in het publiek naar het aantal bedpartners van de dames gevraagd, het gemiddelde bleek dértien ……!
Dértien….. daar zit ik dan met mijn” one and only” Henk en als ik eerlijk ben heb ik daar ook nooit spijt van gehad!
Misschien had al dat stiekeme gedoe wel functie,  en leerden  jonge,  onervaren  mannen (samen mét de onervaren vrouwen) op die manier wel meer over “een vrouw liefhebben en verwennen” dan de huidige generatie die metéén moet presteren omdat “het” er nu  gewoon bij lijkt te horen als er gekust wordt!  Daarbij zál wel een rol spelen dat je tegenwoordig “vlekkenwater”  in alle soorten en maten hebt……..

Goh….ik ben wel héél ver afgedwaald van de blog-top-drie-tag,  daar gaat dus niets meer van komen vrees ik …… nou vooruit, aan één voorwaarde kan wel voldoen….
een foto van de  drie “jongens”  die ik wel “lekker” vind……!

3x

 

26 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Paul
    Jan 28, 2015 @ 22:24:12

    Tja, wie lust die jongens nou niet?

    Beantwoorden

  2. Regenboogvlinder
    Jan 27, 2015 @ 14:23:59

    Ik heb me weer kostelijk vermaakt met dit logje én de reacties.
    Die 3 jongens van jou mag je houden hoor… maar ik kijk wel rond 😉

    Rietepietz zegt;

    ja snap je nú dat ik altijd zeg dat de reacties zóveel toevoegen aan een log? Meestal kan ik in de tegen reacties het log dan óók nog wat verder uitdiepen, of toelichten.
    Die drie jongens hebben de confrontatie met Rietepietz niet overleefd, dat zij rusten in vrede;-)

    Beantwoorden

  3. Marlou
    Jan 26, 2015 @ 11:21:29

    Ha die Riet!
    Hahaha… wat ben he je toch een gek mens!
    Heerlijk!

    Doe mij maar een lekkere kersenbonbon na het vrijen!

    Dagdag!
    Heb het leuk en goed vandaag…
    X, Marlou

    Rietepietz zegt;

    het staat ook niét voor niets in de titel van m’n logje;-) van koninklijk tot knettergek. En eh….zélfs voor een koningin gaat de weg naar het nageslacht toch écht via het bed;-)

    .

    Beantwoorden

  4. lisoverseks
    Jan 26, 2015 @ 05:13:26

    De huidige generatie.
    Mijn dochter is assertief. Mag zin hebben als zij zin heeft. Hoeft niet als blozende maagd met bibberende knieën de huwelijksnacht in hopende dat hij weet wat te doen. Mijn zoon heeft respect. Zal het niet in zijn hoofd halen een meisjes “slet” te noemen als zij het bed hebben gedeeld. Er niet mee willen trouwen omdat zij onzedelijk zou zijn.
    M.i. Heeft de huidige generatie een heel gezonde kijk op seksualiteit.
    Gekke excessen daargelaten. Die lees je dan ook in de media.
    Als je het mij vraagt is men tijdens de seksuele revolutie in de jaren 60 (jouw generatie) compleet doorgeslagen. Toch is het misschien nodig geweest om een nieuwe balans te vinden.
    Mijn oma die jammerlijk genoeg niet beter wist dan “liggen en hopen dat het zo snel mogelijk voorbij was”. Dat noem ik niet “die goeie ouwe tijd”, dat noem ik “patriarchalistische tijd”
    De vrijzinnige “sleutelspelletjes”, orgiën en weet ik veel van de jaren 60 kan ik ook geen “goeie ouwe tijd” noemen.
    De huidige tijd is zo gek nog niet! 😉

    Rietepietz zegt;

    Dit is een onderwerp waar je een kilometerlang log over zou kunnen maken;-) Je hebt gelijk dat er aardig wat logeslagen was in de jaren 70, ik heb er aan de randjes meegelopen en heb vrijwel álle huwelijken in onze vriendenkring er op zien stranden. Waarschijnlijk was ik gewoon “te truttig van huis uit” om aan alle partnerruilsessies mee te doen maar wij zijn dan ook nú nog bij elkaar, al 53 jaar.
    Verkijk je trouwens niet op wat de jeugdvan nú weet, dat valt vaak erg tegen en sommige meisjes wórden echt als een soort hoertjes gebruikt.
    Lang niet alle ouders “lichten goed voor”, maar ook lang niet alle niét voorgelichte meisjes in mijn tijd lagen bibberend in de huwelijksnacht,( niet van angst in ieder geval) Verstandige meisjes lazen wel wat ze moesten weten en leerden in de verkeringstijd (die vaak jarenlang duurde) geleidelijk toch van alles van elkaars lichaam.
    Maar het zou prachtig zijn wanneer álle jonge mensen er zo over dachten als jouw kinderen, helaas is in de grote steden door de grote cultuurverschillen toch nog veel te wensen en is een meisje al gauw “een hoer”wanneer zij iets met een jongen gehad heeft.
    Maar goed, de functie van seksualiteit is in de loop der jaren grotendeels verschoven van “voortplanting” naar “pretpakket” en daar is eigenlijk niets mis mee …… en tóch ben ik nog altijd blij dat ik m’n pretje altijd in het zelfde pakketje heb mogen vinden.

    Beantwoorden

  5. gewoonanneke
    Jan 25, 2015 @ 23:03:42

    Nou voor mijn man had ik wel wat vriendjes gehad. En toen ik na 35 jaar weer alleen kwam ben ik wel wat gaan daten. Wat toch ook wel weer spannend om met een andere man een beschuitje te eten. Wie weet komt het nog weer eens want momenteel heb ik even geen zin in daten. Het is toch niet zo makkelijk om weer een geschikte partner te vinden.

    Rietepietz zegt;

    Zelfs ik had nog twee vriendjes gehad vóór ik Henk leerde kennen, maar dat waren ook echt “vriendjes” en verder dan wat zoenen is het nooit gekomen. Ik was toen ook pas 15/16 jaar. En ja, alleen is maar alleen, niks mis met daten. Alleen krijg ik de indruk dat tegenwoordig iédere date in bed móet eindigen. En zelfs dáár is niets mis mee mits het voor beide partijen vrijwillig is en niet een soort “het moet maar”. Uiteindelijk kun je óók elkaar éérst gewoon leren kennen. Misschien ben ik toch wat ouderwets, ik zou éérst die klik willen en pas dán de rest.Maar dat wil jij waarschijnlijk ook wel;-)

    Beantwoorden

  6. hanscke
    Jan 25, 2015 @ 17:34:57

    Ik zou mijzelf niet echt preuts willen noemen, maar een open en eerlijk gesprek over mijn eigen seks vind ik nog altijd heel moeilijk. Het grote taboe heeft bij mij heel veel sporen nagelaten. En toch heb ik wel genoten van het boek 50 tinten grijs. Dat dan wel weer. Knuffeldag is mij ontgaan.

    Rietepietz zegt;

    Volgens mij hoef je ook écht niet met Jan en allemaal zo’n gesprek aan te gaan, dat doe ik óók niet hoor. Dat is ook voor mij toch té prive. Aan lezen kom ik helaas niet meer toe sinds ik blog, maar zou dan toch niet direct kiezen voor boeken die zó in de belangstelling staan, die vallen meestal reuze tegen. De 50 tinten grijs dus ook niét gelezen. Vroeger vond ik “de vrijmoedige vertellingen van Paul Rodenko” wel grappig maar dat was vast geen literatuur;-)

    Beantwoorden

  7. Anna Naomi
    Jan 25, 2015 @ 17:10:31

    Heel leuk om te lezen! Grappig inderdaad, hoe het bespreken van seks (en de uitvoering ervan) zo veranderd over de jaren heen. Een gemiddelde van 13! Dat kan ik me haast niet voorstellen.

    Rietepietz zegt;

    En dat is dus maar een gemiddelde…. bij sommigen kunnen het er dus ook 20 geweest zijn …of méér! Ik moet er écht niet aan denken, zou niet eens aan dertien mannen kunnen komen waar ik innig mee gekust heb en dan draai ik nog véél langer mee dan de dames die verantwoordelijk waren voor die uitslag 😉 Toch mankeert er nog best veel aan openheid over seks onder jongelui, het meeste is snoeverij en bla bla!

    Beantwoorden

  8. Petr@
    Jan 25, 2015 @ 16:27:34

    Lekker hoor die kersenbonbons!
    Daar wil het bij laten hahaha

    Rietepietz zegt;

    Meer vraag ik ook niet hoor;-)

    Beantwoorden

  9. Harrij Smit
    Jan 25, 2015 @ 15:10:55

    Wat heerlijk om te lezen. Het toeval wil dat ik nog geen half uur geleden een ontboezeming over mijn seksleven (waar ook ik spaarzaam mee omga #bouwjaar 1946 – en met spaarzaam doel ik natuurlijk op de ontboezemingen) op mijn blog gezet heb. En wel over een botte weigering aan mijn liefste om vanavond met haar ‘het’ bed te delen. Hier een klein stukje van de tekst (want seks sells is’nt it?):

    vanavond

    zegt mijn lieve schat

    wil ik naar béd

    met jou

    geschrokken roep ik

    niks daarvan

    want dan komt

    boer zoekt vrouw

    wil je ook het vervolgnaadje van de kous weten, dan ben je daarvoor van harte welkom op mijn blog 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ach, in wezen is er natuurlijk bar weinig ontboezeming in dit logje te vinden, behalve het gebruik van het woord “seks” is er eigenlijk niet veel anders dan anders, een piepklein beetje maatschappij kritisch en dan heb je het wel gehad;-)
    Natuurlijk kom ik hoe dan óók even bij je kijken, wie hier een reactie zet heeft altijd m’n belangstelling;-)

    Beantwoorden

  10. ♫ Mel☺dy ♫
    Jan 25, 2015 @ 11:45:22

    😉 Dat tv-programma zag ik ook…. en toevallig (toeval bestaat niet) was J ook thuis en keek dus mee….
    Ook wij hebben elkaar verbaasd aangekeken…. en met een grinnik aan elkaar bevestigd dat ‘ouderwets’ zijn heus niet zo slecht is 😉

    Vlekjes of niet…. geen oxyvanish erbij doen hoor!

    Rietepietz zegt;

    ja en 13 wás dus een gemiddelde…. betekend dat 25bedpartners óók voorkomt, dan kun je ze maar het best allemaal “schat” noemen want een vergissing met de naam is zó gemaakt!
    Ik ben dan toch liever “een ouwe tut”, want op déze manier kun je nooit meer zeker zijn of je partner niet “iets” heeft opgelopen, je kunt dan zóveel partners terug moeten gaan en ook dié partner had waarschijnlijk weer veel contacten……
    Nee hoor, dát heb ik niet eens in huis;-)

    Beantwoorden

  11. IngridMoorenBlogs
    Jan 25, 2015 @ 11:04:48

    Je hebt dit blog toch wel op 18 + gezet hè Rietepietz!?

    Rietepietz zegt;

    Nou 18+ ? Ik denk dat 14+ méér dan voldoende zou zijn;-)

    Beantwoorden

  12. meninggever
    Jan 25, 2015 @ 10:42:23

    Seks kan niet zonder erotiek en gek genoeg wel zonder liefde. Dat laatste houdt de boel alle jaren overeind, meer nog dan alle trucjes en bredere ervaring. Maar ik snap wel dat het handig is om elkaar een beetje te leren kennen voor he aan het grote avontuur van het delen van je leven begint. Want dat leven, en zeker ‘voor eeuwig en altijd’ is best lang. En als je na twee jaar bent uitgepraat is dat een ramp, is het fysieke er na drie jaar af, heeft dat samenleven ook weinig zin meer. Kijk vroeger was het simpel. Dat huwelijk draaide om kinderen krijgen en die waren voorbestemd gedoopt en gelukkig in de kerk te worden. Nu dat er af is blijft het genot van het samenzijn op welke wijze ook.
    En als iemand dat wil delen is dat een eigen beslissing die ook past bij de tijd…nt zoals wij allerlei andere verhalen delen, passend bij de generatie….Overigens heb ik door b.b.h.h. weer eens die verkiezing gemist, had je van mij ook punten gekregen hoor….:)

    Rietepietz zegt;

    Ja klopt, seks is een “op zichzelf staand artikel” geworden, een soort tijdverdrijf zonder verplichtingen!Persoonlijk vind ik dat toch jammer want het is een verrijking voor een huwelijk als “het” goed zit maar ondertussen is het een soort wegwerpartikel geworden.
    Je hebt géén verkiezing gemist hoor, het was slechts een nieuwe soort doorgeefstokje dat rondging en waarin mijn naam genoemd werd.
    De verkiezing die jij bedoeld is volgens mij “de blogger van het jaar” verkiezing, daar hoor je weinig meer over en dat zou best te maken kunnen hebben met hun nogal typische opvattingen over waar het om gaat bij bloggen.
    Hoewel ik in het verleden wel eens werd genomineerd voor dié verkiezing is me altijd wel duidelijk geweest dat de reacties hiér een veel grotere eervolle vermelding zijn dan dáár een hoge eindranking.

    Beantwoorden

  13. John
    Jan 25, 2015 @ 10:15:25

    Tja seks sells zeggen ze niet voor niets. Het hoort niet alleen bij het leven, het heeft ook een behoorlijke plek in de reclame, film, en blogwereld ingenomen. Men gebruikt seksueel getinte titels om zo google publiek te trekken.
    Dat laatste heb ik nooit begrepen en doet eerder denken dat de bloggers die dit doen aandacht te kort komen. Anyred, jij maakt naar aanleiding van weer een leuk log.

    Rietepietz zegt;

    Nou het onderwerp piept er wel eens “tussen de regels door”bij mij, gewoon omdat het deel van m’n leven uitmaakt én als er iets van humor aan te pas kan komen. Maar aan de titel is dat dan meestal niet te zien,juist omdat ik het Googlers niet te makkelijk wil maken. Ik ken “mn’lezers”, die kunnen wel tegen een stootje maar het is ook niet voor iederéén bedoelt en zal de context in al m’n andere logjes nooit verkeerd begrepen worden door m’n lezers;-)

    Beantwoorden

  14. Marion
    Jan 25, 2015 @ 09:31:54

    Praten over seks moet kunnen voor wie daar behoeft aan heeft.
    Die drie lekkere jongens zijn aan mij wel besteed.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Het kan ook op heel veel manieren, en vaak zó dat anderen er iets aan hebben. Bij mij komt het alleen zijdelings aan bod als ik er iets mee kan op het gebied van humor, althans hier!
    Voor deze lekkere jongens is een mens nooit te oud…toch? XXX

    Beantwoorden

  15. beaunino
    Jan 25, 2015 @ 05:56:40

    Haha Riet, die jongens lust ik ook wel hoor.
    Ondanks dat ik zeer openhartig over ons leven schrijf op mijn blog, zou ik toch nooit over ons seksleven schrijven. Dat blijft voor mij privé.

    Rietepietz zegt;

    Ja dat begrijp ik helemaal, al lijkt er bij mij soms wel iéts tussen de regels te lezen te zijn, ook ik ben niet zo openhartig als Lis durft te zijn. Evengoed zóuden sommige van haar logjes een eyeopener kunnen zijn voor jonge meisjes. Naar mijn idee heeft het wegvallen van het risico “op vervelende vlekken” toch net even te véél remmen losgemaakt tegenwoordig!Maar ik zal wel een ouwe tut aan het worden zijn.

    Beantwoorden

  16. lisoverseks
    Jan 25, 2015 @ 01:47:39

    “Kale oude man” eeeeeeecht niet…(buiten het feit dat er niks mis is met kaal of oud of man 😄😄😄) Enneh…elke vrouw ziet m.i. direct of een stukje door een man of een vrouw geschreven is. Het taalgebruik is anders. Ook als vrouwen voor de doelgroep mannen schrijven. Dat had ik gespecificeerd maar toch maar weer weggehaald 😉.

    Rietepietz zegt;

    Het komt ook helemaal goed over hoor, geen zorgen! En nee, dit uit gaan leggen heeft geen zin, ook dat is weer tekst waar iedereen het zijne van kán denken.
    Toch probeer ik me altijd te realiseren dat “pen en papier” altijd geduldig is. Er gaan nog altijd heel veel mensen het schip in met mooie internet verhalen die nérgens anders op berusten dan mensen “leeg te schudden”.
    Maar in dit geval is er voor niemand méér te halen dan wat “reacties” en die hebben we dan nog helemaal zélf in de hand.Ik denk dat veel jonge meisjes iets zouden kunnen hebben aan die twee logjes waarop jij je eerste sekservaringen beschrijft. Het is tegenwoordig zó “normaal” dat ook meisjes die er éigenlijk nog niet aan toe zijn meedoen “om erbij te horen”.
    Ik vind jouw verhalen dan toch meer aanspreken dan zo’n actrice die op TV voorlichting geeft!

    Beantwoorden

  17. lisoverseks
    Jan 25, 2015 @ 01:38:11

    Ha Rietepietz. Weer een like van mijn gezellige mondje erbij! Dikke knuffel

    Rietepietz zegt;

    Ja hij is leuúúúk

    Beantwoorden

  18. Leidse Glibber
    Jan 25, 2015 @ 01:02:24

    Van deze jongens kan jij er toch wel meer dan drie aan 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ik moet tot m’n grote schande toegeven dat ik er zo nodig véle met huid en haar kan verslinden

    Beantwoorden

  19. gewoonhanny
    Jan 25, 2015 @ 00:39:13

    Je hebt weer een heerlijke Rietepietz-log gemaakt. Ik zit hier met een brede grijns op mijn gezicht.
    Alleen bij het zien van die drie jongens, verdween de grijns. Dat zijn beslist niet mijn jongens. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ja weer zoiets waarvan ik aan het begin zélf nog niet weet waar het gaat eindigen. Domweg verstand op nul en schrijven maar!, vooral niet teveel nalezen anders verdwijnt het in de prullenbak;-)
    Bij die jongens heb ik gelukkig geen hulp nodig, die kan ik zélf wel aan!

    Beantwoorden

  20. Renesmurf
    Jan 25, 2015 @ 00:17:37

    Uiteindelijk kom je wel ergens. ja, loggen is leuk en interessant, en grafiekjes heb ik dan weer niks mee.

    Rietepietz zegt;

    O ja, uiteindelijk draai ik altijd wel een punt aan een logje!

    Beantwoorden

  21. J@n.
    Jan 24, 2015 @ 23:44:43

    Kersenbonbons, niks mis mee!

    Rietepietz zegt;

    Dacht ik ook niet, ze zijn om “óp te vreten”

    Beantwoorden

  22. Mrs. T.
    Jan 24, 2015 @ 23:30:05

    Hahaha, heerlijk logje weer. Al blief ik jouw drie ‘jongens’ niet.

    Rietepietz zegt;

    Nou die drie jongens kan ik zelf met gemák aan hoor!
    De huidige veelvraattrend op dat andere gebied moet jou met twee leuke meiden soms wel verontrusten.
    Maar gelukkig krijft jouw kroost veel zelfrespect mee van je, dat is héél waardevol.

    Beantwoorden

  23. Marja
    Jan 24, 2015 @ 20:25:54

    Die 3 lekkere jongens mag je houden. Ik geef er niets om. Mijn eigen jongen daar blijft iedereen vanaf. Leuke site lisoverseks. Ik ga daar zeker nog eens neuzen. Nee, niet met een natte neus. We houden het netjes.

    Rietepietz zegt;

    Ik heb ze voor álle zekerheid toch maar “een veilig plekje”gegeven;-)
    Ja best leuk hé, heel iets anders dan “gemiddeld” kunnen we rustig zeggen. En ze realiseert zich wel dat door de naam van haar site mensen soms om verkeerde redenen komen buurten.

    Beantwoorden

  24. Corja
    Jan 24, 2015 @ 20:05:38

    Hahaha! Ik vind hem geweldig! En o, wat heb ik nu zin in een kersenbonbon!

    Rietepietz zegt;

    Vraag ik me even af wélke “hem”je geweldig vindt;-) rechts,links of midden, maakt niet uit je bent toch te laat, ik vond ze “om óp te vreten”;-)

    Beantwoorden

  25. Suskeblogt
    Jan 24, 2015 @ 19:53:49

    En zeggen dat Lis op mijn blog terecht gekomen is door mijn fotologje over mijn poes Ginger. Van kruisbestuiving gesproken.
    Nee hoor, niemand moet zijn diepste geheimen prijsgeven van mij, behalve als hij of zij daar zelf over begint.
    En die drie knapen vind ik ook lekker hoor ! 🙂

    Rietepietz zegt;

    Die titel stond ook bol van de dubbelzinnigheid, maar dat ga ik zélf ook niet altijd uit de weg. Daarvoor heb ik té lang tussen mannen gewerkt, ik mag dat wel al moet een vrouw van mijn leeftijd er wél mee oppassen denk ik.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

