rondje ná de zaak.

En wéér een totaal verregende zondag, jammer voor de mensen die van het weekend afhankelijk zijn om er even uit te gaan! Voor ons is het minder erg, wij kunnen vaak “mooi-weer-momentjes” benutten, zélfs als er  gewerkt moet worden.
Dan gaan we na gedane arbeid nog even het strand op zoals vrijdag,  zelfs al was  de temperatuur ondertussen maar 3 graden.
Vanuit de verte zagen we al die grote ronde oranje bal liggen, bijna alsof de zon  de zee op een haartje gemist had toen hij in zee wou zinken.  Dichterbij gekomen bleek dáár natuurlijk geen sprake van.

str.pijp
Naar we aannemen zal er wel weer zand opgespoten worden want aan pijpen en slangen was geen gebrek. Henk ging  er op mijn verzoek even naast staan als “referentieobject”, wát een groot spul is dat.

str.pijp1
Er wordt op dat moment niet gewerkt dus óf het om zand opspuiten gaat werd niet duidelijk maar het is wel duidelijk dat het niet om kinderspeeltjes gaat.

str.pijp2
Evengoed maakten we een heerlijke wandeling, er stond nog een stevig briesje al stormde  het dan niet meer, maar  de wind was koud.
We huilen dan ook tranen met tuiten waarbij Henk in het voordeel is, zijn mascara loopt niet uit, de mijne helaas wél.

traan
Maar  koud? Nee hoor,  zie je  die heerlijke dikke kraag in m’n nek!
We liepen  kort geleden  tegen  heerlijk winterjassen aan, en nog flink afgeprijsd óók. Als de winter verstek laat gaan wil men wel van de voorraad af en daar willen wij bést bij helpen.  Pas als we terug bij de auto zijn blijkt dat er tóch een klein minpuntje aan mijn heerlijk jas zit,  maar dáárover…….. volgende keer meer…….

str.

29 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Regenboogvlinder
    Jan 27, 2015 @ 14:14:13

    Tjonge die jas intrigeert me ook… ;-).
    Mooie foto’s van een mooi project, ze doen toch maar hun best in dat landje van ons. En… je hebt inderdaad mooie blauwe ogen 😉

    Rietepietz zegt;

    En hij doet nog steeds dienst ook al is het niet heel koud nu!
    Overwegend werk om te zorgen dat we uiteindelijk droge voeten kunnen houden hier aan de kust en dát is mooi!
    Dankjewel!

    Beantwoorden

  2. minoesjka2
    Jan 21, 2015 @ 16:46:49

    wat een apparaat zeg om zand op te spuiten. en wat een leuke foto van jou, lekker aan het genieten 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ja wat een grote spullen hé! Als ze er mee aan het werk zijn in zee valt dat allemaal veel minder op!

    Beantwoorden

  3. Hartelijke Hot Hulk
    Jan 20, 2015 @ 10:28:05

    Verrek, je hebt blauwe ogen.
    En troost je, mijn mascara loopt ook altijd uit.
    En vaak heb ik zulke verschrikkelijke wallen, dat ik er een beha-tje omheen doe want als die dingen op je bovenlip zitten is het ook geen pretje.

    Rietepietz zegt;

    ja ik bén natuurlijk een puur Hollandse meid;-) blond haar (oke dat wás het ooit) en blauwe ogen!
    De mijne belemmeren me nog niet in m’n doen en laten dus láát de wallen maar vallen!

    Beantwoorden

  4. Blog Zonder Naam
    Jan 20, 2015 @ 09:56:22

    Een beetje schoon zand op het strand en we zijn weer klaar voor het zomer-seizoen.
    Vorig jaar zijn we door omstandigheden helemaal niet op het strand geweest. Dat moeten we dit jaar maar eens dubbel en dwars in halen.

    Rietepietz zegt;

    Ik denk dat het meer om de hoogte draait dan om “schoon”, er spoelt altijd weer veel zand terug in zee!
    Jammer dat het vorig jaar niet gelukt is, ik denk door de zorg die je vader altijd nodig had. Nu hij die zorg niet meer nodig heeft is er misschien iéts meer ruimte voor dit soort uitjes.

    Beantwoorden

  5. ria
    Jan 19, 2015 @ 22:38:52

    Dus jullie zijn uitgewaaid, heerlijk. Wat de jas betreft ; zitten de zakken te laag??

    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Ze zitten laag, maar niet té laag. Nee het is een ander probleempje;-)

    Beantwoorden

  6. Suskeblogt
    Jan 19, 2015 @ 20:34:03

    Die twee bovenste foto’s doen me aan een oude SF film denken met Aliens die de aarde komen veroveren. Ik vrees dat ik te weinig geslapen heb de laatste tijd dat ik zulke dingen hier begin te zien.

    Rietepietz zegt;

    je bedoelt dat we nét de dans ontsprongen zijn en gespaard bleven om via de pijp in een ruimteschip gezogen te worden….oef…wát een mazzel hé! Goh… misschien wás het wel een groot soort stofzuiger voor dat doel;-)

    Beantwoorden

  7. Christel
    Jan 19, 2015 @ 20:33:53

    Dat is een serieuze buis. De foto van je ogen in close-up is heel mooi.

    Rietepietz zegt;

    Zeg dát wel, en dat valt eigenlijk pas op wanneer je er pal naast staat.
    De foto liet wel meer zien maar dat heb ik er radicaal afgesneden;-)

    Beantwoorden

  8. Mrs. T.
    Jan 19, 2015 @ 19:37:21

    Ga ik me nu dus de hele tijd af zitten vragen wat er dan met die jas is.

    Rietepietz zegt;

    Wé je hoofd bij je werk houden hoor;-)

    Beantwoorden

  9. ♫ Mel☺dy ♫
    Jan 19, 2015 @ 18:05:41

    Geweldig he dat apparatuur. Ik ken het van HvH.

    Mooie plaatjes hedde gij weer gesgoten seg….me like 🙂

    Rietepietz zegt;

    je hebt meestal niet in de gaten hóe groot dat spul is.
    Ik kan het niet láten om te pas en te onpas op die knop te drukken, komt altijd van pas voor m’n logjes!

    Beantwoorden

  10. Petr@
    Jan 19, 2015 @ 14:54:27

    Zo wat een enorme slangen en pijpen!!
    Een megaklus zal dat worden!
    Riet je moet wel een muts op doen hoor, voor je het weet heb je zere oren van die gure wind!
    Ik denk dat je de rits van je jas niet meer open kreeg en je met je jas aan naar bed bent gegaan 😉

    Rietepietz zegt;

    Voor een muts moet het écht nog veel kouder worden hoor, ik loop altijd zonder! Maar in geval van nood hangt er op deze jas een capuchon op m’n rug, je ziet hem nu niet omdat ik de bontrand eraf gehaaldheb.Het is wél heerlijk dat de kraag zo hoog sluit én lekker dik is.
    Nee hoor, de rits werkt prima, zou me geen ráád weten met deze jas in bed, véél te warm;-)

    Beantwoorden

  11. IngridMoorenBlogs
    Jan 19, 2015 @ 12:29:21

    Oo,ik wil ook bij de zee wonen….

    Rietepietz zegt;

    We wonen 0- ongeveer 10 km afstand van het strand maar we wérken er 200 metertjes vandaan, dát valt dus altijd wel te combineren.

    Beantwoorden

  12. datzalwel
    Jan 19, 2015 @ 11:58:25

    Heerlijk zo met zo’n lekkere duffel langs het strand. Wij hadden nu het voordeel dat het droog was, Hebben we allebei wat hé.

    Rietepietz zegt;

    Ja jullie hebben weer ánder voordeeltjes daar in het Zuiden. Het was hier gisteren weer bar en boos met de regenmaar omdat we meestal “pakken wat we pakken kunnen” komen we niets te kort hoor!

    Beantwoorden

  13. Marlou
    Jan 19, 2015 @ 10:10:39

    Dag Riet!

    wat leuk om zo’n close-up van je te mogen zien en dook die andere foto!!
    Ik moet ook altijd zo huilen van de wind…
    Mijn mascara druipt dan lekker over mn wangen. Panda-beertje, zei Henry laatst tegen me…

    Ik ben gek op het strand…

    Dagdag!
    Groetjes, Marlou

    Rietepietz zegt;

    Dan hoop ik voor jou dat je óók in de buurt van een strand woont want als strandliefhebber kún je niet zonder!
    Ik ben altijd scheutig met foto’s hoor, gewoon géén gene;-)
    .

    Beantwoorden

    • Marlou
      Jan 20, 2015 @ 12:09:38

      hai Riet!
      Ik woon op fietsafstand van het strand! Heerlijk…
      Ben echt gek op de zee en de verten en de zilte lucht…

      Groetjes, Marlou

      Rietepietz zegt;

      Dat begrijp ik hélemaal, de zee moet je inderdaad ruiken, én horen niet te vergeten!

      Beantwoorden

  14. John
    Jan 19, 2015 @ 09:58:36

    Ja dat is groot spul. Mag ook wel want met poppenspul zou er van dat opspuiten weinig terecht komen.
    Zo wordt er bij jullie opgespoten, zo zijn ze hier als maar aan het baggeren. Alles voor de doorvaart natuurlijk. En van dat zand komt er ook op het strand natuurlijk.

    Rietepietz zegt;

    Waarschijnlijk een soort onderhoudsdoses want men heeft een paar jaar geleden de boel gigantisch opgehoogd. Maar natuurlijk spoelt er ook weer zand weg dat ergens achterin zee verdwijnt.
    Z blijft er wél werk aan de winkel.

    Beantwoorden

  15. Marion
    Jan 19, 2015 @ 09:20:19

    Wat een toestellen, ben benieuwd wat ze er mee gaan doen,
    Leuk, die rode broek onder de zwarte jas, ben ook benieuwd naar de minpuntjes.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Het kán bijna niet anders dan dat het voor zand opspuiten gebruikt gaat worden.
    De broek lijkt nu wel iets feller van kleur, zal het contrast met zand wel zijn.
    De minpuntjes komen eraan…orgen;-) XXX

    Beantwoorden

  16. gewoonanneke
    Jan 19, 2015 @ 00:31:31

    Trouwens leuk dat je een rode broek aan heb, ik heb er ook een paar en mijn zus kijkt altijd een beetje zo van kan dat nog wel als ik een rode broek wil kopen. Hoewel zij jonger is, is ze meer van beige en bruin wat niet zo mijn ding is. ‘;) .

    Rietepietz zegt;

    Het valt of staat een klein beetje met de tint denk ik.En ook wat je erop draagt heeft wel wat invloed. Deze broek is meer steenrood maar ik héb ook wel een rode broek.
    Met leeftijd heeft het eigenlijk niet zo veel van doen, Marion is 87 en heeft een práchtige tint rode broek die haar fantastisch staat. Ze had die broek op dit logje aan al is hij in werkelijkheid nog iets helderder van kleur… niets mis mee toch?https://rietepietz.wordpress.com/2014/07/26/dondermariondag/

    Beantwoorden

  17. gewoonanneke
    Jan 19, 2015 @ 00:29:44

    Heerlijk hoor op het strand wandelen, als je er zo dichtbij woont. Geniet er maar lekker van. En zo’n lekkere warme jas is dan welkom. Ben wel benieuwd wat er mis mee is haha……

    Rietepietz zegt;

    Zeker weten, voor ons hoort het strand er gewoon bij en ik zou het verschrikkelijk vinden als ik er niet regelmatig heen kon. Tot het volgende logje dan maar?;-)

    Beantwoorden

  18. Leidse Glibber
    Jan 18, 2015 @ 23:49:33

    ja hoor, je wordt bedankt. Buiten het feit dat je blog leuk en interessant was, zit ik mij nu wel de hele tijd al af te vragen wat nu het minpuntje aan d ejassen is. En mij kennende blijft dat doormalen in mijn hoofd en dan is het lang wachten op je volgende blog. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ik moet wát om jullie bezig te houden, het komt erop neer dat dit soort jassen gewoon niet gemáákt is om in de auto te zitten maar om lange wandelingen in de sneeuw te maken….maar ja, dan weet je nóg het probleempje niet.

    Beantwoorden

  19. J@n.
    Jan 18, 2015 @ 23:37:49

    Dat herken ik wel, in de auto is er geen plaats voor die uitbundige kleding.

    Rietepietz zegt;

    Ja dat óók, ik lag bijna plat achterover van de hitte met de zon op de ruiten, véél te warm!

    Beantwoorden

  20. gewoonhanny
    Jan 18, 2015 @ 23:31:22

    Ik voel ‘gewoon’ de wind in mijn gezicht en mijn ogen gaan spontaan tranen. Heerlijk. Ik ben een beetje jaloers dat jullie zo kunnen uitwaaien op het strand. Ik geniet mee.

    Rietepietz zegt;

    Ja haalt wel weer een keer je potiue zeewind op Ameland, en dán ben ik weer jaloers;-)maar toegegeven het is natuurlijk een feestje om gewoon even na het werk te kunnen uitwaaien.

    Beantwoorden

  21. Renesmurf
    Jan 18, 2015 @ 22:30:34

    Wie zoekt zal vinden, en anders kom je het wel tegen,
    En wandelen is altijd fijn, maar kan wel frisjes zijn.

    Rietepietz zegt;

    Nou dit keer zóchten we niet echt maar bij het zien van al die flink afgeprijsde jassen realiseerden we ons dat we best iets konden gebruiken.
    Ze kwamen goed van pas op het strand.

    Beantwoorden

  22. Corja
    Jan 18, 2015 @ 21:59:21

    Ha! We kunnen dus nog een blog over de jas verwachten. Leuk vooruitzicht! 🙂

    Rietepietz zegt;

    ja ik ben natuurlijk zuinig en verschiet niet ál m’n kruit in 1x. Zo is het logleven, altijd vooruitdenken;-)

    Beantwoorden

  23. powerpointgreetje
    Jan 18, 2015 @ 21:46:11

    echt leuke en mooie foto’s,
    kan geen minpuntje ontdekken, pfff….wat moeilijk

    Rietepietz zegt;

    Het is op deze foto’s ook net te zien maar ik ga het ophelderen hoor in een volgend logje;-)

    Beantwoorden

  24. kakel
    Jan 18, 2015 @ 21:32:09

    Er zit geen rugpand in de jas 😉 Beetje flauw geintje, maar ik weet niets te verzinnen. Hooguit nog dat er bakken met zand uit kunnen komen. Mijn vriendin heeft eens op vakantie op Ameland een jas voor “een prikkie” kunnen kopen. Tijdens een storm was er een container over bord geslagen en die was aangespoeld. En er blééf maar zand komen uit die jas…Nou, en daardoor liggen er duinen bij Kijkduin. Mooie blauwe ogen heb je!
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, nee niet “van de boor gevallen of zo! En gelukkig zit er ook geen zand in.
    Dankjewel, dat hoor ik vaker maar ik weet niet beter, we hebben ze allemaal in de familie, zélfs Sebastian die toch een Colombiaanse moeder heeft;-)

    Beantwoorden

  25. Marja
    Jan 18, 2015 @ 19:58:57

    Laat me raden … de zakken zijn zo diep, dat je de autosleutels niet meer kunt vinden.

    Rietepietz zegt;

    Dat óók maar dat geeft niet want er zitten prima “sleutel zakjes” mét rits langs de ….eh… borstpartijen;-)

    Beantwoorden

  26. beaunino
    Jan 18, 2015 @ 19:52:51

    Wat heerlijk Riet. Jullie wonen natuurlijk ook dicht bij de kust, je bent er vast zo? Ben nu toch wel nieuwsgierig naar dat minpuntje hoor. Ik kan niets ontdekken.

    Rietepietz zegt;

    Nou we wónen rond de 10 km van het strand, maar we werken zijn we op 200 meter lopen van de boulevard en dus combineren we vaak werk met het strand .Dat kan makkelijk omdat we niet meer echt lánge dagen werken. Uiterlijk half 3 houden we het voor gezien.

    Beantwoorden

  27. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Jan 18, 2015 @ 19:51:20

    Einen schönen Sonntag. LG. Wolfgang

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel, ook jij een gezellige zondagavond.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

