handjeklap

Hallo…. ja goed gezien, ik ben Levi en ik kom jullie even verlossen van de moeilijke verhalen van mijn “grootje”.  Moest ik even een beetje “handjeklap” voor doen met m’n oma maar dat is gelukt.
LhandjeklapOma had daar wel een wazig verhaal bij, over een papegaaitje met iets van ija…deeja maar oke, daar ben ik ondertussen wel aangewend.
Nee vergis je nou niet op de foto zie je m’n oma,  niet m’n grootje want dát is de moeder van m’n oma, die noemen jullie Rietepietz en ik noem haar grootje (al krijg ik dat er nog niet verstaanbaar uit).
M’n grootje lijkt het te rúiken als ik bij oma logeer, dan is  ze altijd “toevállig”  in de buurt …. en de camera is dan nooit ver weg!
L.wie Ik  probéér haar  natuurlijk in de gaten te houden, of heeft een kind géén recht op privacy?  Maar het is een sluwe oude vos die grootje, ze maakt gewoon een beetje plaatjes en zet de camera dan op een tafeltje.
Volgens mij is de kust veilig en kan ik met m’n oma even lekker uit m’n bol gaan. Weet ik als tweejarig onderdeurtje dat  ze de uitknop dan niet heeft ingedrukt.
Sta ik me lekker uit te sloven in de “oma disco”  ben ik alsnog op het verkeerde been gezet, logisch dat ik dan een keer plat op m’n gat val.
Komt óók wel omdat oma me allemaal rare pasjes wil laten maken….. maar dat is me véél te moeilijk.
Ik ontdekte nog iets raars bij de muziek….. er staan twee kastjes waar de muziek uitkomt maar…. ik hoor bij allebei de kastjes iets ánders… gek hé!  Daar raak ik dan  even van in de war …. moet ik nou aan de éne kant luisteren…. of aan de ándere kant als ik het stemmetje wil horen! Er ging uiteindelijk een lampje branden…. túúrlijk, dat noemen ze stereo als ik het goed heb.  Nou, ik hoop dat ik iedereen een beetje opgevrolijkt heb met mijn discodance, was wel nodig na zo’n moeilijk logje van m’n grootje !

31 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Corja
    Jan 17, 2015 @ 23:24:23

    Ontzettend leuk om dat blije gescharrel te zien. Geniet maar volop, want het gaat zo hard. Ze zijn zo snel groot. Ook dan is het nog leuk, natuurlijk, maar dit onbevangen ontdekken van de wereld is zo geweldig om mee te maken.

    Beantwoorden

  2. gewoonanneke
    Jan 16, 2015 @ 20:05:13

    O heerlijk heb ook nog foto’s dat mijn zoon in die leeftijd met zijn kontje achteruit voor de boxen stond te dansen. Ik snap best dat je dan toevallig even in de buurt ben haha…….

    Rietepietz zegt;

    Ja ik snap óók niet hoe het komt dat ik er dan altijd in de buurt moet zijn;-) Kleinkinderen zijn al een feestje, maar nóg een generatie verder is natuurlijk nóg leuker.

    Beantwoorden

  3. roadlaura1969
    Jan 16, 2015 @ 19:25:45

    Hoi nee tis geen vreemde die verdwaald is zeker;-)

    Ghoo wat is hij gegroeid, wat mooi om te zien en wat gaat het snel 🙂

    Rietepietz zegt;

    Het gaat gewoon véél te hard, maar we genieten heel erg van hem!

    Beantwoorden

  4. minoesjka2
    Jan 16, 2015 @ 19:19:27

    o, wat een heerlijk ventje zeg 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ik bén natuurlijk bevooroordeeld maar ik ben het volkomen met je eens;-)

    Beantwoorden

  5. IngridMoorenBlogs
    Jan 16, 2015 @ 14:17:53

    Ahhh,schattig…

    Rietepietz zegt;

    Ik hoop dat jij ook regelmatig met je kleinkind kunt spelen, is nóg leuker dan destijds met je eigen kinderen!

    Beantwoorden

  6. Albert y Mara fotoblog
    Jan 16, 2015 @ 01:05:59

    Levi je bent een mooi mannetje en dankzij jou heeft oma een log kunnen maken. Wij hebben ook mee genoten. Adios Riet. Salu2 de abuelo Albert y abuela Mara

    Levi zegt;

    Ho ho… mijn overgrootje heeft het logje gemaakt, mijn moeder is de kleindochter van Rietepietz, vandaar dat zij grootje wordt genoemd. Daar moeten jullie zéker nog minstens 15 jaar op wachten want Vigo is pas 10 jaar en Roos is nog niet eens zo oud als ik ben. Ik zag een foto van Roos en dat is een héél mooi meisje, we zijn misschien wel een leuk stelletje, zij zo donker en ik zo blond;-)

    Beantwoorden

  7. gewoonhanny
    Jan 16, 2015 @ 01:01:10

    Levi, je bent een heerlijk mannetje. Gelukkig dat jouw grootje haar camera aan liet staan, want nu zien wij ook hoe goed jij al dansen kunt. Daar wordt je vrolijk van!

    Levi zegt;

    Ja hé tante Hanny, een beetje vrolijkheid is nooit weg en alle oma’s herkennen dit wel;-)

    Beantwoorden

  8. Rebelse Huisvrouw
    Jan 16, 2015 @ 00:07:49

    Gezellig is dat he, zo’n mannetje! En hij wordt steeds groter! (logisch natuurlijk, maar het gaat zo snel!)

    Rietepietz zegt;

    Het zou niet goed zijn als het niét zo was was maar ja…. je zóu ze zo graag lang klein houden want het zó leuk die ontdekkingsfase!

    Beantwoorden

  9. VoorHetBlogGezet
    Jan 15, 2015 @ 23:08:55

    Jee zeg. Kleine Levi is alweer een hele kerel!Dat is echt genieten he!

    Rietepietz zegt;

    Het gaat ákelig hard met die kleintjes. Maar daar weet jij alles van. Ik zie ons nóg lopen op Schiphol met Jelte!

    Beantwoorden

  10. Renesmurf
    Jan 15, 2015 @ 22:46:54

    ja, er gaat heel veel om in die kop! En het blijft gissen wat precies, maar ongeveer heb je wel een idee, want het ziet er vermakelijk uit.

    Rietepietz zegt;

    Jij hebt het allemaal zien gebeuren bij je nichtjes, volgens mij ben je een leuke oom.

    Beantwoorden

  11. ria
    Jan 15, 2015 @ 22:10:08

    Het wordt straks bij jullie één groot dansfestijn als kleine zusje er is.Heerlijk joch

    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Ik kan niet wáchten tot zusje geboren wordt, nog ongeveer een maandje geduld. het zullen natuurlijk wél “gewone kindjes” worden, uiteindelijk zijn álle kleintjes zo hartveroverend!

    Beantwoorden

  12. terrebel
    Jan 15, 2015 @ 19:48:34

    Dat ziet er hartstikke gezellig uit!

    Rietepietz zegt;

    Sterker nog, dat wás reuze gezellig;-)

    Beantwoorden

  13. Mrs. T.
    Jan 15, 2015 @ 18:50:23

    Heerlijk manneke!

    Rietepietz zegt;

    Echt om óp te vreten!

    Beantwoorden

  14. Regenboogvlinder
    Jan 15, 2015 @ 15:05:29

    Wat een schatje! Dat hij ze allemaal uit elkaar kan houden 😉

    Rietepietz zegt;

    Het duurt vást nog wel even eer hij gaat snappen hoe dat oma en grootjes gedoe in elkaar zit, maar voorlopig hoeft hij alléén maar schattig te zijn dan zijn we al dik tevreden!

    Beantwoorden

  15. ♫ Mel☺dy ♫
    Jan 15, 2015 @ 14:36:24

    Heeej snoezepoes…… dat van die privacy en zo is allemaal goed en wel maar ehhhhhhhh ik wil toch wel af en toe ff van jou genieten hoor……..
    ik ben totaal ongevaarlijk en woon heel ver weg dus gun je me dit pleziertje asljeblieftttttttt

    Levi zegt;

    Ha tante Melody, jij was toch die tante die me een eigen site wilde geven? Nu dát gaat ‘m niet worden maar ik ga natuurlijk wél zorgen dat m’n grootje niet om me heen kan, zéker niet als m’n zusje geboren is!
    Gaat helemaal goedkomen hoor! ❤

    Beantwoorden

  16. cornma
    Jan 15, 2015 @ 11:35:18

    Dus zo zag jij er zo’n 20 jaar geleden uit.;-)
    Heerlijk om naar te kijken, wat een vrolijk ventje.

    Rietepietz zegt;

    Nou….. 25 jaar geleden en toen was ik inderdaad nog (bijna) net zo slank als mijn bijna 50 jarige dochter;-)
    Maar dit soort pretletters houden je gewoon hártstikke jong. Zodra jouw kleinzoon “over de vloer komt” weet je dus wat je te doen staat;-)

    Beantwoorden

  17. hanscke
    Jan 15, 2015 @ 10:58:40

    Veel reacties op Levi, maar ik geef een reactie op jou als Grootje. Je bent een voorbeeld voor onze generatie. Grootje zijn en volop in het leven staan. Goed voorbeeld doet goed volgen

    Rietepietz zegt;

    Is geen kunst hoor gaat vanzelf als je alles zó mee hebt als wij.
    De ouders van tegenwoordig zijn meestal véél ouder wanneer ze aan kinderen toe zijn dan ik vroeger, en ook mijn dochter én kleindochter wilde graag jong kinderen. Menig moeder wordt tegenwoordig pas oma wanneer ze, net als ik nu, 72 jaar is! Ik vind het gewéldig dat we dit nog allemaal redelijk fit mogen meemaken.

    Beantwoorden

  18. Marlou
    Jan 15, 2015 @ 10:57:05

    ha die Riet,

    wat een heerlijk jochie!
    En wat zul jij daar van genieten.
    En wat een mooie naam: Levi!

    Ben benieuwd hoe zijn zusje gaat heten…

    groetje aan grootje!

    Rietepietz zegt;

    We moeten nog even geduld hebben maar niet heel lang meer, wij zijn óók reuze benieuwd naar de naam van zusje!
    Marlou

    .

    Beantwoorden

    • Marlou
      Jan 16, 2015 @ 08:33:22

      Dag Riet!
      Ik kom je even een heel fijn en warm en liefdevol weekeinde toewensen.
      Dag!
      Groetjes van Marlou

      Rietepietz zegt;

      Dankjewel Marlou, en natuurlijk wens ik jou het zelfde!

      .

      Beantwoorden

  19. Petr@
    Jan 15, 2015 @ 10:42:32

    Daar kan je toch uren naar kijken!
    En binnenkort heb je twee van die schatjes om van te genieten!

    Rietepietz zegt;

    Precies, het verveelt nóóit en ze zijn maar zo kort zo schattig. Iedere leeftijd hééft z’n charme maar die ontdekkingsfase is wel héél erg leuk.
    Z’n zus wordt met blijdschap verwacht, uiterlijk eind februari maar er zijn wat tekenen dat het best iets eerder kan zijn, spannend joh…..

    Beantwoorden

  20. John
    Jan 15, 2015 @ 10:02:34

    Hahaha geweldig leuk filmpje. Heb je zelf ook nog mee gehuppeld Riet of liet je dat aan de andere over? 😀
    Ja voor zo’n kereltje valt er genoeg te ontdekken. Maar met een beetje onderzoek drift komt dat goed.

    Rietepietz zegt;

    Nou dit keer niet, maar het kómt wel voor inderdaad, is dan wel minder geschikt voor “publicatie’want zo héél soepel gaat dat nou ook weer niet;-)
    Hij is gis genoeg en ziet van álles wat onderzocht moet worden dus dat komt wel goed ja!

    Beantwoorden

  21. Marion
    Jan 15, 2015 @ 09:37:52

    Wat heerlijk Levi, dat je zo’n vlotte oma hebt, kan je veel lol mee hebben.
    XXX

    Levi zegt;

    Je zag wel dat ik toch probéérde om ook van die gekke pasje te maken, moeilijk hoor ! maar wacht maar, over een paar jaar pak ik haar hélemaal in, dat weet ik zeker!XXX

    Beantwoorden

  22. Marja
    Jan 15, 2015 @ 09:36:41

    Ik voorspel je een prachtige toekomst in de muziek, Levi. Je swingt de pan uit. En dan ook nog nieuwsgierig naar de techniek. Je bent een natuurtalent.

    Levi zegt;

    Nou ik móet natuurlijk nog het één en ander leren tante Marja, maar ik héb me er toch een lol in!!!! En zo hou ik de oudere generatie ook nog een beetje fit, wat wil een mens méér!

    Beantwoorden

  23. Suskeblogt
    Jan 15, 2015 @ 07:08:59

    Wat lief dat hij zijn oma nog veel laat bewegen zodat ze niet stram wordt.

    Rietepietz zegt;

    Je moet wát hé! Zo’n kleintje is inderdaad dé manier om leuk jong te blijven!

    Beantwoorden

  24. Leidse Glibber
    Jan 15, 2015 @ 00:24:46

    Nou Levi, ik zou Grootje maar in de gaten houden, ik ken er haar nu een jaar of tien, maar ik kan je verhalen vertellen wat ze al heeft geschreven en gedaan al die tijd. nou nou nou nou dat is heel wat hoor.:-)

    Levi zegt;

    Ja dát dubbeltje is al gevallen bij me, ik beloof dat ik een oogje in het zeil zal houden. Waarschijnlijk gaat U dus nog wel meer van me horen meneer Glibber.

    Beantwoorden

  25. J@n.
    Jan 15, 2015 @ 00:24:07

    Als die later volwassen is, wat moet die dan denken van zijn oma? 😉

    Rietepietz zegt;

    Tja ik wéét het niet, moet eens bij mijn kleinkinderen informeren hoe dié over hun oma ( ik dus) denken want die was ongeveer nét zo;-)

    Beantwoorden

  26. datzalwel
    Jan 14, 2015 @ 23:44:46

    Wat moet jij veel leren zeg, en dat dansen gaat je goed af. Laat je oma zelf maar op een been staan jij bent toch geen ooievaar , grapje hoor. Je oma kan er ook wat van hé.Wat een gezellige boel daar bij jullie.

    Levi zegt;

    Ja ik heb het héus niet makkelijk hoor tante Joke, maar het is waar , altijd een feestje als ik bij m’n oma ben en grootje “leukt de boel nog ff flink op”. Mijn mama noemde grootje (dat is dus háár oma om het even ingewikkeld te maken) vroeger al “onze gekke oma! Nou dan zegt al iets hé!

    Beantwoorden

  27. powerpointgreetje
    Jan 14, 2015 @ 22:10:39

    een heel leuk verslag met mooie foto’s

    Rietepietz zegt;

    Dat kind is zó ’n dankbaar onderwerp;-)

    Beantwoorden

  28. kakel
    Jan 14, 2015 @ 20:36:38

    Ik snap best dat jij altijd “toevallig” in de buurt bent als Levi naar oma gaat. Wat is het toch een lekker ventje. Je bent rijk, Rietepietz!
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Ja wéét ik toch, stinkend rijk! Dat wordt nog wat als z’n zus nét zo’n droppie gaat worden, nog maar een maand ongeveer en we zullen het weten!

    Beantwoorden

  29. Zus
    Jan 14, 2015 @ 20:31:52

    Levi, Wat ben jij slim zeg. Dat je leuk kan dansen snap ik met zo’n oma. Maar dat je het verschil al hoort van stereo ! Dat wordt nog wat met jou. Dag, tot ziens .

    Levi zegt;

    Ja he tante Zus, misschien hoor ik het niet altijd hoor, maar hier was het verschil heel goed te horen omdat mijn oortjes natuurlijk op dezelfde hoogt van die kastjes zijn….denk ik ❤

    Beantwoorden

  30. beaunino
    Jan 14, 2015 @ 20:10:31

    Wat lief Riet, het is dus zelfs je achterkleinkind. Wat leuk! En wat wen bofkont is Levi dan zeg, met al dat vrouwvolk om hem heen!

    Rietepietz zegt;

    Ja dat klopt, hij heeft twee oma’s en een stiefoma, vandaar dat wij voor “de grootjes” kiezen want zo’n kind wordt knettergek van al die oma’s!Binnenkort moet hij wél leren al die aandacht te delen, in februari krijgt hij een zusje!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

