… hoop en liefde

jesuuisToegegeven, wat ik er van zag in de journaals wás indrukwekkend, een paar miljoen mensen die  zij aan zij wilden laten zien dat zij stáán voor persvrijheid, de vrijheid van meningsuiting,  en tégen terrorisme zijn!
Regeringsleiders liepen arm in arm voorop, zelfs regeringsleiders van landen die het niet zo nauw nemen met de persvrijheid en die dus een béter statement hadden kunnen maken door per direct álle  gevangen genomen journalisten   vrij te laten.

Het moet de nabestaanden van alle slachtoffers goed gedaan hebben, dat massale medeleven en al die aandacht voor hun verdriet.
Hun verloren geliefden zijn de “martelaren van de persvrijheid “,  en dat is  veel méér een terechte benaming dan die van het martelaarschap dat de terroristen die hun dood veroorzaakte  zo blind nastreven.

jesuuisEvengoed  heb ik zeer gemengde gevoelens bij deze demonstratie, over of dit nou wel de manier is om persvrijheid en vrijheid van meningsuiting af te dwingen bij mensen die aan Godsdienstwaanzin lijden.
Hébben we al niet heel veel ingeleverd aan deze vrijheden onder onze ,alles vergoelijkende, regeringen van de laatste 30 jaar.
Heerst er niet al een soort censuur bij  de media? We wéten dat er in ruime maten tuig voorhanden is in Nederland dat   instemt met de terroristische acties en eveneens het Allah is groot laten horen …maar we zién alleen maar mensen die beweren dat ze geweld veroordelen.

Niet buigen voor terrorisme  …maar is  het advies voor militaire om “buiten dienst” niét in uniform te lopen al niet buigen voor terroristen, en waarom zijn ISIS vlaggen bij demonstraties niét verboden terwijl de Nederlandse vlag  wél verboden kan worden wegens “provocatie”!

Waarom moeten niét moslims  weten, en zich richten naar, wat Allah in de  Koran allemaal  voorschrijft! Die regels zijn er voor moslims, zoals de Thora   voor de joden bepaalt wat goed en fout is maar waarmee andersdenkenden nog nóóit rekening hebben hoeven houden.
Met humor en relativeren hebben zij de gruwelen van het hen aangedane leed overwonnen.
Ook hun koosjer voedsel heeft nooit in kantines de gewone “holllandse hap” verdrongen  waar dat bij  halal producten, onder invloed van de politiek correcte lobby,  nogal eens gebeurt.

Ik neem gewoon de jesuuisvrijheid om  toch een beetje kritisch te zijn al twijfel ik zéker niet aan de goede bedoelingen van al die miljoenen mensen die  een protestmars liepen. Veel  vertrouwen in een nuttig effect héb ik niet, zolang haat Imans hier welkom zijn en zelfs op scholen mogen spreken is er nog héél veel werk te verzetten voor de huidige en volgende regeringen.
Zolang men in moslimkringen géén radicaliserende jongeren wil aanmelden, omdat men de overheid z.n. niet vertrouwd, is er nog héél veel mis in moslimkringen!

Ik heb niet meegelopen dus, omdat ik niet het gevoel heb dat iémand er wijzer van zal worden dat ik met een bord loop waarop staat “je suis Charlie”, ik heb óók niet het gevoel  dat  de huidige ontwikkelingen gestopt kunnen worden zolang  de moslimgemeenschap zich niet realiseert dat hun  geloof alléén en uitsluitend onder gelovigen”geldt” en bovendien broodnodig uit de middeleeuwen getrokken moet worden.
SJAAKHet bord wekt bij mij óók al niet veel vertrouwen al zal mijn zeer gebrekkige kennis van de Franse taal daar debet aan kunnen zijn…. maar ik kom dan ongeveer aan deze tekst.

 

Advertenties

24 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Jan 18, 2015 @ 14:40:29

    Je nagelt de spijker op de kop. De hypocrieten uit bijvoorbeeld Turkije die met hun regeringsvliegtuig naar Parijs kwamen en daar meeliepen maar intussen wel alle journalisten in eigen land knevelen of in het gevang werpen.Kritiek op de islam (toch slechts een van de vele geloven) is in sommige landen strafbaar, denk aan die arme bloggen in het fascistische Saudi Arabie, die omwille van wat kritiek op de islam 1000 stokslagen krijgt naast een jaar of wat gevangenisstraf. Denk aan een bewind dat door de terrorist Morsi werd ingericht in Egypte na Mubarak dat onmiddelijk de Sharia wilde invoeren en steun verleende aan Hamas. Denk aan Iran, aan IS en zo meer. De godsdienstgekken die met steun van de NATO Ghadaffi verdreven uit Lybie. De anarchie in dat ooit zo rijke en goed georganiseerde land is compleet. Kortom, uit die hoek komt weinig goeds en dat men het wenst te exporteren is voor onze samenleving een ramp. Omdat geloof niet beperkt blijft tot hun huiskamer of gebedshuis maar een claim legt op ons aller leven. En dat is de grootste bedreiging die ons na al die eeuwen verlichting kan treffen.

    Rietepietz zegt;

    Ik word er helemaal niet blij van Leo, en ik wíl helemaal niet aan al die landen denken die je opnoemt.
    het verontrust me hoe hard men roept dat het allemaal niét me de islam te maken heeft en er nog steeds véél te veel gelegen is aan niet de islan als boosdoener te zien. Dat is het natuurlijk wél, al wil dat niet zeggen dat iedere moslim achter de aanslagen staat maar….. toch wel veel méér dan wij te zien krijgen.
    Nee, ik krijg altijd gelijk als ik dat hélemaal niet wil hebben en zag dit 30 jaar geleden al aankomen….

    Beantwoorden

  2. gewoonanneke
    Jan 16, 2015 @ 20:01:57

    Je hebt het m.i. heel goed verwoord. Ik hoorde gisteren van Maarten van Rossum dat dergelijke demonstraties net als ook bij die vliegtuigramp een soort vervanging zijn wat mensen vroeger in de kerk vonden. Gemeenschappelijk iets beleven. En mensen hebben daar behoefte aan blijkbaar dus in dat kader snap ik het ook wel die massale opkomst. En inderdaad onze politici moeten misschien hun ogen eens wat beter open doen.

    Rietepietz zegt;

    Ja dat snap ik ook wel maar dat men dan ook het gevoel heeft dat dáárdoor onze vrijheden behouden blijven is natuurlijk lariekoek. Van hogerhand heeft men het druk met bevestigen dat het géén islamitische zaak is omdat men bang is de hele moslim gemeenschap over zich heen te krijgen , veel moslims werken ook mee aan die gedachtevorming…. voor de zóveelste keer weer die ontkenning van de problemen.
    Zolang de islam niet uit de middeleeuwen getrokken wordt (en dát kunnen alleen de moslims zelf bewerkstelligen) zijn we niet meer veilig voor doorgedraaide godsdienstfanaten.

    Beantwoorden

  3. hanscke
    Jan 15, 2015 @ 10:56:33

    Ik vind het mooi om te lezen dat jij ook kritisch bent. Ook ik heb, maar dat heb je gelezen, vele vraagtekens bij dit gedoe, Maar ik wil mijn ogen niet sluiten voor de goede bedoelingen.

    Rietepietz zegt;

    De mensen die dáár gelopen hebben hebben vást en zeker de beste bedoelingen, het probleem is gewoon dat er nog zo héél veel anderen zijn die lak hebben aan die goede bedoelingen.
    Het is natuurlijk te zot voor woorden om nu alleen maar hard te roepen dat het géén moslims zijn die dit soort dingen uithalen…. de feiten zijn wel duidelijk en als hun aanwas niet gestopt kan worden zie ik het somber in.

    Beantwoorden

  4. Hartelijke Hot Hulk
    Jan 14, 2015 @ 20:54:26

    Mevrouw Rietepietz, wat heeft u gelijk.
    Ik kan dit artikel alleen maar met AMEN beamen.

    Hoewel ik mijn Hulkse gedachten er natuurlijk ook over heb laten gaan.
    Komt ie:
    ALS ELK MENS ZOU STOPPEN MET OORDELEN EN VEROORDELEN, CREÉEREN WIJ ALLEN EEN BEGIN VAN EEN BETERE WERELD.

    UGH
    (indiaans voor HUG)

    Rietepietz zegt;

    En als elk mens zou stoppen ánderen zijn geloof en idealen op te dringen zou dat een goed begin kunnen zijn. Mensen zijn nou eenmaal verschillend, iedereen haalt “z’n geloof en vertrouwen” uit ándere dingen.
    dankjewel, ik spreek toevallig indiaans 😉

    Beantwoorden

  5. Renesmurf
    Jan 13, 2015 @ 23:06:35

    Cencuur bij de media, nee, wat geloof betreft mag alles toch? Of mis ik iets? En wat voor vrijheden hebben we ingeleverd?

    Ik ben niet bang voor de moslims, of voor welk geloof dan ook. Als ze mij maar met rust laten laat ik hun met rust, en dat werkt al jaren prima zo.

    Rietepietz zegt;

    De media laten ons alléén maar zien wat ze ons willen laten zien.Dat wordt soms door de eigen “kleur”bepaalt maar ook de overheid vindt sommige zaken “ongewenst’. Ik heb hier zwart op wit het bewijs liggen dat minstens één van de sprekers bij een geruchtmakende moord zijn verhaal moest aanpassen om de burger niet in het harnas te jagen.
    Het probleem is nou juist dat een deel van de moslim gemeenschap ons niét met rust wil laten als wij ons niét aan hun regeltjes aanpassen. En hoe meer ruimte daarvoor is hoe méér zij ook zullen eisen.
    Dat geldt niét voor iedere moslim maar feit is toch dat dit soort aanslagen uit naam van de Islam worden gepleegd, het is een volkomen achterhaalt middeleeuws geloof dat hoognodig “op de schop moet”.

    Beantwoorden

  6. Zus
    Jan 13, 2015 @ 20:33:58

    Rietz, De reactie van Petra en van jou daaronder verwoorden precies wat ik ook denk . Dus hierbij mijn instemming. Maar we laten ons niet bang maken ! XXX

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel, ik krijg zelfs meer instemming dan ik gedacht had. Nou er zijn bést wel angstige dingen hoor, maar we moeten de angst ons niet laten verlammen. Ik log meestal wat luchtiger, en maatschappijkritische logjes zijn niet écht mijn insteek maar ik ga ze niet uit de wég als er af en toe één opborrelt.

    Beantwoorden

  7. terrebel
    Jan 13, 2015 @ 17:58:28

    Off topic: ik wil heel graag in het echt praten met @ZeroIslam maar kenmerkend voor anonieme lafaards is helaas dat zij hun denkbeelden nooit in het echt durven te verdedigen, bang als zij zijn keihard door de mand te vallen. Via internet kunnen zij tenminste rustig mensen uitschelden wanneer hun argumenten op zijn. Erg jammer. Op mijn voorstel om bijvoorbeeld via e-mail verder te discussiëren gaat hij ook al niet in.

    Rietepietz zegt;

    Misschien maak je het wel véél te belangrijk Terrebel!
    In ieder geval heeft het geen zin er meer mensen bij te betrekken!

    Beantwoorden

  8. terrebel
    Jan 13, 2015 @ 12:02:37

    Blijft lastig. In de praktijk is vrijheid van meningsuiting natuurlijk een farce die dagelijks van inhoud verandert. Zoals er vrijwel geen moslims zijn die zeggen voorstander te zijn van geweld zijn er ook bijna geen mensen te vinden die durven toe te geven PVV te stemmen. ‘God is groot! (‘God’ is een ander woord voor ‘Allah’) roepen valt opeens niet meer onder vrijheid van meningsuiting en wie durft nu nog te beweren dat hij de hoofdredacteur van Charlie Hebdo een bewust provocerende idioot vond? Niet dat ik dat vind want ik kende hem niet. Maar ik bedoel maar: in hoeverre zijn wij écht vrij om te zeggen wat wij willen? Zelf ben ik blij dat (momenteel in elk geval) de rede overheerst.

    Rietepietz zegt;

    In Nederland word soweiso al nooit geroepen dat God groot is dus dat lijkt me niet zo’n probleem. Van mij mag ook ieder moslim roepen dat Allah groot is, maar dan in de moskee of gewoon bij ‘m thuis. Moslims hebben een steuntje in de rug, volgens koran is een onwaarheid vertellen mág als dat de verspreiding van het het geloof ten goed kan komen.
    Kom daar maar eens om als arme PVV stemmer, die bovendien óók nog eens een leider heeft die voor zijn leven moet vrezen zonder dat hij zélf ooit een doodsbedreiging heeft uitgesproken. Hij kan nog veel leren van de haatimams die vrij rond kunnen lopen in Nederland.
    Godsdienstvrijheid is natuurlijk héél iets anders dan proberen “je geloof dwingend op te leggen aan anderen” en daar dit soort gruwelijke barbaarsheden bij gebruiken, wat dát betreft is Wilders gewoon een watje en zou ik me niet voor hem generen.

    Beantwoorden

  9. Petr@
    Jan 13, 2015 @ 10:24:53

    Moeilijk onderwerp Riet.
    Ik ben bang voor wat er nog boven ons hoofd hangt. Zolang we een regering hebben van pappen en nathouden zie ik het somber in.

    Rietepietz zegt;

    Klopt, héél moeilijk omdat je tegenwoordig al héél gauw iets verkeerds zegt. Nou zal dát me niet tegenhouden omdat ik gewoon die vrijheid opeis .Ik vind het prima als mensen het niét met me eens zijn, dat mag. Ik heb dit soort dingen al 30 jaar geleden aan zien komen en voorspeld en men vond me toen een zwart kijker.
    Het is echt niet allemaal de schuld van de húidige regering, die zitten opgescheept met “de erfenis” van voorgaande regeringen die álle problemen van de multiculturele samenleving “onder het kabinet veegden” en alleen maar “halleluja” predikten.
    Wie terechte problemen aan de orde bracht werd als racist weggezet.

    Beantwoorden

  10. cornma
    Jan 13, 2015 @ 09:58:05

    Ik kan me helemaal vinden in wat jij hier hebt geschreven. Je vertaling vind ik absoluut briljant!

    Rietepietz zegt;

    Je bent gelukkig niet de enige, het is een lastig onderwerp waar lang niet iedereen nog z’n mening over durft te ventileren, zóver zijn we al. Ik heb natuurlijk wél iets van “wie ben ik, en wat is mijn mening waard” maar eigenlijk was juist mijn vertaling van het “je suis charlie” de reden voor dit logje, het drukt wél uit wat ik voel.Ik héb soms van die invallen en dan wil ik daar iets mee.

    Beantwoorden

  11. Marion
    Jan 13, 2015 @ 09:30:15

    Ergens ben ik het wel met je eens maar was toch onder de indruk van al die mensen, ik had er niet graag tussen gestaan, je weet maar nooit.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Dat begrijp ik ook, ik vond het zelf óók indrukwekkend. Maar omdat het zeker géén gunstig effect zal hebben op toekomstige terroristen geeft het een verkeerd signaal af. Alsof de persvrijheid en de godsdienstvrijheid daardoor wél gevrijwaard zullen zijn van dit soort ellende, niets is minder waar. Maar voor de nabestaanden van de slachtoffers moet het wel een flinke steun in de rug zijn en dát is mooi!

    Beantwoorden

  12. beaunino
    Jan 13, 2015 @ 06:57:13

    ‘Martelaren van de persvrijheid’. Inderdaad. Voor de rest hoop ik dat je geen gelijk hebt. Ik denk ook dat de visie van mensen in Nederland best verschillend is. Het ligt ook maar net aan de Gemeente of stad waar je woont, denk je niet? Als jij in een dorp had gewoond waar Moslims, waar vandaar dan ook, een beetje geïntegreerd zijn, zul jij er vast ook anders tegen aan kijken denk ik.

    Rietepietz zegt;

    Ik ken ook wel goed geïntegreerde moslims hoor, maar ontkennen dat dit terrorisme vanuit de islam gebeurd is het probleem ontkennen en daar is Nederland erg goed in.
    Ik heb wél in de jaren 80 gezien waartoe het leidt wanneer men nieuwkomers teveel pampert en d.m.v positieve discriminatie geen eigen verantwoording oplegt.
    In mijn huidige leefomgeving woon ik fijn maar het verliezen van, zeg maar de eigen identiteit in de stad waar ik geboren en getogen ben heeft me hard geraakt. Gelijke behandeling is een valkuil waar onze overheid behoorlijk de mist mee ingegaan is.

    Beantwoorden

  13. gewoonhanny
    Jan 13, 2015 @ 00:27:41

    Er moet nog heel wat gebeuren voordat mensen vreedzaam naast elkaar kunnen leven en elkaars opvattingen respecteren. Maar daarvoor moet men wel met elkaar praten en niet elkaar afmaken.

    Rietepietz zegt;

    In ieder geval is eisen dat men zich naar de regels van ” het eigen geloof “richt niet de weg.
    Het is wel tekenend dat onze hoogwaardigheidsbekleders altijd gaan praten in de Moskee en nóóit andersom. Bij overheids aangelegenheden waar wél moslims aanwezig zijn is altijd de eis dat er dan géén alcohol geschonken mag woorden, dat is duidelijk niét “elkaars” normen en waarden respecteren.

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Jan 13, 2015 @ 00:00:10

    Natuurlijk zal het niet helpen, maar er mag toch wel een signaal uitgaan naar die gekken, dat wij het niet pikken.
    Deze idioten leven nog in een wereld die het christendom ongeveer een eeuw geleden achter zich heeft gelaten en let wel, de overgrote meerderheid van de moslims is het ook niet eens met deze zieke misdadigers en ze liepen daar in Parijs dan ook mee en dat is vooral dapper van hen!

    Rietepietz zegt;

    “Een signaal geven dat we dit niet pikken” tja…. je zegt het zelf al, het zal helemaal niets uitmaken. Hoe willen we waar maken dat “we het niet pikken”! Ik denk dat het tuig dat dit soort terrorisme voorstaat alleen maar troosteloos is dat ze het niet voorzien hebben , anders hadden ze zéker een flink aantal zelfmoord” kanonnenvlees” in de menigte gestuurd.
    Je denkt toch niet écht 1 moment dat dit soort tuig hier van schrikt? Integendeel, ze dansen van dolle vreugde!
    Zoals ik al zei, de islam moet uit de middeleeuwen getrokken worden en dat kunnen alléé de goedwillende moslims aan slingeren door massaal” het geloof in deze vorm” af te wijzen!

    Beantwoorden

  15. Leidse Glibber
    Jan 12, 2015 @ 23:28:34

    Heel mooi en duidelijk beschreven Riet.En ja ik ben ook bang dat er nog een lange weg te gaan is voor dit soort ellende uitgeroeid zal zijn. Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar het zijn toch altijd de godsdiensten geweest die door de eeuwen heen voor oorlogen en ellende hebben gezorgd. En zolang mensen hun geloof gebruiken voor menslievendheid mogen ze van mij geloven wat ze willen en veroordeel ze daar niet op, maar laat mij dan ook met rust.

    Rietepietz zegt;

    Precies, geloof maakt meer kapot dan je lief is zou ik bijna zeggen. Het probleem is dat bij de islam geloof en staat één zijn, men heeft de impact die dat in Nederland heeft behoorlijk onderschat. Het is een kwestie van tijd dat ook bij de overheid een meerderheid is die kerk en staat niet willen scheiden.

    Beantwoorden

  16. John
    Jan 12, 2015 @ 23:15:36

    Vandaag las ik dat ze meer censuur willen gaan toepassen op internet. Haatdragende teksten mogen niet meer. Maar… en nu komt het kwetsende tekeningen en dergelijke mogen wel. Zo komen er ook verdergaande beperkingen op onze privacy. Persoonlijk vind ik dit een verkeerd antwoord op dit geweld.

    Ze volgde de daders al. Ze wisten hun plannen een aanslag te plegen, maar grepen niet op tijd in. En nu gaan wij daar voor bloeden.

    Rietepietz zegt;

    In iéder geval moet er meer één lijn getrokken worden, de laatste decennia heeft men verzuimd onze leefregels ook van nieuwe Nederlanders te eisen. Dat wil niet zeggen dat zij hun cultuur overboord moeten zetten maar dat de algemene regels óók voor hen gelden. Het is te gek voor woorden dat er steeds wéér gelegenheden opduiken waarbij vrouwen en mannen gescheiden worden bijv, hier had vanaf het begin een keihard nee tegen moeten klinken maar onze overheid geeft gewoon subsidie.
    In een westerse beschaving moet je inderdaad éérst iets onwettigs doen wil men je aanpakken, dat is op zich niet slecht. Buigen voor geweld is inderdaad géén oplossing maar wordt uit gemakzucht steeds weer gedaan onder het mom van steeds weer nieuwe drogredenen.

    Beantwoorden

  17. Mrs. T.
    Jan 12, 2015 @ 22:54:41

    Hier kan zoveel over gezegd en geschreven worden, maar wat zou er in hemelsnaam echt helpen om de wereld een beetje beter te maken? Ik weet het niet en dat stemt me af en toe echt verdrietig.

    Rietepietz zegt;

    Dat is zéker waar. Naar mijn idee lopen we tegen de fouten aan die men in de jaren 80/90 maakte bij het integratie beleid, of eigenlijk het gebrek eraan. Daardoor groeit er een hele generatie op die tussen de wal en schip viel waar het cultuur betreft en dié zijn vatbaar voor de ideologie uit het Oosten. Ik wordt volkomen depressief als ik in de buurt kom waar ik opgegroeid ben.

    Beantwoorden

  18. Marja
    Jan 12, 2015 @ 21:49:32

    Dapper dat jij hierover blogt. Ik laat het bezinken en schrijf er niet over. Veel te ingewikkeld.

    Rietepietz zegt;

    Ach, ik maak van m’n hart geen moordkuil, het onderwerp ligt me ook na aan het hart omdat ik onze vroegere leefomgeving kapot heb zien gaan aan de muliticultie onzin die van hogerhand over ons werd uitgestort.
    Ik werd er zélf “een minderheid” die zich niet meer thuis voelde in “ons buurtje”. Waarschijnlijk voeg ik óók niets toe, mensen weten bést wel dat er veel mis is gegaan steeds minder mensen durven er openlijk over te praten en zo worden we steeds eenzijdiger voorgelicht. Morgen gaan de onze leiders weer theedrinken in de moskee…..

    Beantwoorden

  19. kakel
    Jan 12, 2015 @ 21:10:59

    Of je suist gewoon Rietepietz 🙂 Ik heb bewust niet geblogd over Parijs. Zoveel anderen hebben dat al gedaan, mijn mening voegt daar echt niets aan toe. Ik was wel onder de indruk van de mars. Die saamhorigheid! Ook al weet ik dat die schijn is. Morgen (vandaag) slachten we elkaar gewoon weer verder af.
    Mijn dochter gaat komende zomer voor het eerst met een vriendin op vakantie.
    Ik vind het prima, al heb ik mijn veto uitgesproken: het moet binnen Europa blijven. Landen waar de rechten van vrouwen niet gerespecteerd worden, daar blijft ze haarfijn ver uit de buurt!
    Liefs Kakel Baai baai Marion ❤

    Rietepietz zegt;

    Aan de éne kant kan er niet genoég over geschreven worden,maar aan de ándere kant speelt het óók de verkeerde mensen( nou ja béésten) in de kaart en kun je het beter doodzwijgen.
    Ja ik begrijp wat je bedoelt met landen waar vrouwen niet gerespecteerd worden. Helaas kunnen we dat tegenwoordig zelfs in Nederland tegenkomen al is het hier dan misschien nog niet doorgedrongen tot in de overheid.
    Maar jonge meisjes zijn ook hier in de grote steden toch vaak doelwit van groepjes”andersdenkenden”. Mijn schoonzus wordt vrij regelmatig voor hoer uitgescholden in de zomer, zij heeft niet meer de leeftijd “om mee te stoeien” maar evengoed is het wel een teken aan de wand.

    Beantwoorden

  20. Suskeblogt
    Jan 12, 2015 @ 20:45:53

    Op mijn blog heb ik er ook niet veel woorden aan besteed omwille van redenen die jij hier aanhaalt. Ik twijfel ook niet aan de goede bedoelingen van de betogers maar ik vrees dat dit niet de juiste manier is.

    Rietepietz zegt;

    Waarschijnlijk zitten er nu een stel terroristen zichzelf voor het hooft te slaan dat ze het verkeerd hebben ingeschat, zóveel volk op de been had natuurlijk een mooi doelwit geweest!
    In ieder geval zijn ze er vást niet door bekeerd!

    Beantwoorden

  21. Blog Zonder Naam
    Jan 12, 2015 @ 19:41:10

    Het zoontje van mijn nicht is ruim 4 jaar oud en leert net lezen. Je suis Charlie werd door hem uitgesproken als: Jezus Harley. Ik ga er vanuit het hem, gezien zijn leeftijd, vergeven wordt.
    Ik blijf overigens ook gewoon moppen en cartoons plaatsen. Als het de goochelaars niet zint (weekthema) spreken ze maar een verdwijnspreuk uit.

    Rietepietz zegt;

    O heerlijk die kinderpraat. ik vergeef het hem in ieder geval royaal!
    Ja natúúrlijk blijf jij moppen plaatsen, moppen kunnen óf allemaal, óf allemaal niet! Er is immers altijd iemand de pineut in een mop. Allah komt dan toch meer in de richting van de spoken, nét zo onzichtbaar en blijkbaar nét zo onberekenbaar!

    Beantwoorden

  22. nurse martens
    Jan 12, 2015 @ 19:21:20

    Ik denk er net zo over. Heb ook de foto niet gedeeld op FB wat anderen wel klakkeloos hebben gedaan.

    Daarnaast…..denk ik dat het ook een vorm van uitlokking is dat er de spot wordt gedreven met hun profeet. De manier waarop ze zich wreken is absoluut fout en daar heb ik ook geen goed woord voor over.

    Ik vind dit soort cartoons geen vrijheid van meningsuiting maar meer een provocatie. Daar moet je toch mee oppassen.

    Rietepietz zegt;

    Mij storen die cartoons niet maar dat komt door mijn opvatting dat bij moppen of cartoons altijd iémand (of een groep) het slachtoffer is.
    Dan kun je er dus voor kiezen helemaal geen moppen of cartoons of álle moppen en cartoons! Het is natuurlijk onzin dat je mensen gaat vermoorden omdat ze een niet bestaande figuur zouden beledigen!Dat het is moslimlanden “not done”is begrijp ik maar hier zou het bij al onze vrijheden gewoon moeten kunnen.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: