overzicht…..

Eh…. toch maar niet hé, of toch?  WordPressbloggers hebben ondertussen via de statistieken de blog resultaten van het jaar 2014 op kunnen halen. Een heleboel “weetjes” die ik eigenlijk allemaal wel weet al ga ik dan weer niet een onderkomen zoeken waar ik m’n bezoekers in kan proppen, WordPress wél…..

In de concertzaal in het Sydney Opera House passen 2.700 mensen. Deze blog werd in 2014 ongeveer 32.000 keer bekeken. Als je blog een concert zou zijn in het Sydney Opera House, zou het ongeveer 12 uitverkochte optredens nodig hebben voordat zoveel mensen het zouden zien.

Dat Rietepietz in 51 landen bekeken zou zijn maakt me altijd een beetje argwanend, een stuk of 5 landen  kan ik me iets bij voorstellen maar één en vijftig…..?
Er is ook nog een item dat laat zien wie er de meeste reacties gezet heeft in 2014 , dat zál wel kloppen maar…. het kan nóóit veel schelen met de meeste andere lezers want ik heb zó ‘trouw groepje lezers!
Het kleine zinnetje helemaal onderaan is eigenlijk de reden dat ik deze screenshot hier neer heb gezet.
Er staat; “Misschien kan je hun blog volgen of ze een bedankbriefje sturen”, kijk zelf……

stats 1
Nou hééft Marion helemaal geen blog dus er vált niets te volgen.  Een bedankbriefje dan maar….? Zit ze vast niet op te wachten.
De andere vier (en natuurlijk  álle andere trouwe reageerders)  volg ik wel maar “ik volg niet”….. snap dat dan, ik lees en reageer wél maar  druk nooit op de knop “volgen” omdat ik tureluurs zou worden van zoveel @mailtjes.

Ik maak gewoon mijn rondjes langs alle bij mij gelinkte site’s en kom dan ieder nieuw logje vanzélf tegen.
Evengoed is het bést een leuk idee om zo aan het eind van het jaar te laten merken dat ik al die reacties enorm waardeer, ik zei het al eerder, ze voegen héél veel toe aan mijn  logjes.
Er stond ook nog een hint naar “logjes die het goed deden” misschien was het een idee om nog eens over dat onderwerp te schrijven…….., onzin natuurlijk ik schrijf meestal wat er in me hoofd opkomt en niet omdat ik diepgravende onderwerpen aan grijp die nodig verder uitgediept moeten worden.

Dat lijkt me eerder iets om bij jullie neer te leggen ….. wat willen jullie in het nieuwe jaar beslist niét missen bij Rietepietz……. !
Laat het me horen……. en o ja, in 2013 schreef ik een logje over de  hoeveelheid fouten die ik maak, vooral bij het plaatsen van punten en komma’s en ik  beloofde er beter op te letten…., was daar in 2014 iéts van te zien?
Rest mij nog iedereen een gezellige jaarwisseling te wensen en graag  tot in het nieuwe jaar !

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Jan 06, 2015 @ 19:15:24

    Ik vind je blog prima zo! Ja, dat overzichtje kreeg ik ook en inderdaad: toen ik al die landen zag fronste ik wel even m’n wenkbrauwen. Kan haast niet zou je zeggen. toch? Enfin, ik neem het maar niet al te serieus maar het is altijd wel leuk om de statistieken even te bekijken!

    Rietepietz zegt;

    Gewoon doorgaan dan maar hé! 😉
    Ja vreemd altijd zovéél landen, échte lezers verwacht ik daar niet maar misschien mensen die al zoekend langsfietsen!

    Beantwoorden

  2. Zus
    Jan 01, 2015 @ 21:51:22

    Rietz,
    Wat mij betreft ga je gewoon zo door! Ik geniet altijd van jouw stukjes,we hebben hetzelfde gevoel voor humor en hoe we met mensen omgaan. Ik ben blij met je en wie let er dan op punten en komma’s? Van harte een gelukkig nieuwjaar gewenst met vooral veel gezondheid. Ook voor Henk !

    Rietepietz zegt Dankjewel Zus, ik wens jou en Theo natuurlijk óók van harte alle gezondheid en geluk die je maar krijgen kunt in 2015 .
    Altijd weer fijn om even iets van je te horen.

    Beantwoorden

  3. ♫ Mel☺dy ♫
    Dec 31, 2014 @ 23:21:07

    weet je….

    hoe zat ik ook ben van al dat ‘ feestgedruis’ en meer wat ik niet hardop zal zeggen

    jouw logjes lees ik gewoon altijd, simpel omdat jij jij bent.

    Rietepietz zegt Het nieuwjaarwensen zit er nu bijna op, dat is wel prettig hoor;-)

    Beantwoorden

  4. kakel
    Dec 31, 2014 @ 23:09:00

    Laat nou bij mij de statistieken niet werken 😦 Je schiet er geen r**t mee op, met al die cijfertjes, maar het is zo leuk om te zien! Ik blijf je zéker volgen, Rietepietz. En Marion 🙂 Of hoeveel zo ja zo nee je komma’s of punten zet: het zal me jeuken. Je schrijft zo leuk en ik lees alles met even veel plezier. En je filmpjes, de avonturen van Levi…jouw blog is een feest! Dus: ga zo door!
    De allerbeste wensen voor een gezond en liefdevol 2015. Ook voor Marion!
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt; Ja we kunnen zonder dat is waar maar ik kijk inderdaad ook zo af en toe wel eens.
    Ik let nu toch wel iets meer op die leestekens want soms stond er zómaar ergens een uitroepteken in z’n uppie op een nieuwe regel;-) Maar verder ga ik natuurlijk gewoon door,ik kán niet anders;-)

    Beantwoorden

  5. Mrs. T.
    Dec 31, 2014 @ 18:41:02

    Toch altijd wel leuk om zoiets te lezen.

    Fijne jaarwisseling en tot in 2015!

    Rietepietz zegt;

    ja zeker wel, je moet er niet te veel waarde hechten aan statistieken maar even terugkijken en hier en daar een bedankje is toch wel leuk aan het eind van het jaar.
    Jij ook een gezellige jaarwisseling, mijn eerste logje staat, helemaal tegen m’n gewoonte in al voorgeprogrammeerd;-)

    Beantwoorden

  6. hanscke
    Dec 31, 2014 @ 16:27:52

    Net als Terrebel vond ik het in het begin machtig interessant om te zien wie er allemaal naar mijn weblog kwamen. Inmiddels ben ik dit station gepasseerd. Ik kijk er bijna nooit meer naar. Ik kom altijd met heel veel plezier bij jou langs. Gewoon zo blijven en ik ben helemaal tevree.

    Rietepietz zegt;

    Echt veranderen was ik ook niet van plan, uiteindelijk krijgt iedere blogger de lezers die bij hem/haar passen. Iedereen zal hier dus wel iéts vinden en dat moet ik niét veranderen!Maar het is wél leuk om te horen, veel leuker dan die droge statistieken!

    Beantwoorden

  7. cornma
    Dec 31, 2014 @ 13:35:29

    Ja, zo’n bericht over alle statistieken heb ik ook gehad, maar ik heb er verder niet naar gekeken. Ik heb slechts een klein groepje lezers, maar daar ben ik dan ook heel blij mee. Jouw blogjes zijn altijd weer een feestje en bezorgen me iedere keer weer een glim- of schaterlach. Dus ik zou zeggen: niet te veel veranderen, maar gewoon doorgaan zoals je al jaren doet,
    Ik wens je een warm en gezond 2015.

    Rietepietz zegt;

    Best leuk pm even te snuffelen alles dat ik écht wil weten zie ik hoer altijd in de reacties. Fijn om te horen ..dat van die lach, het is gewoon leuk dat mensen óók plezier beleven aan dingen die ik leuk vind en graag doe!
    Ik wens jullie natuurlijk hetzelfde!

    Beantwoorden

  8. datzalwel
    Dec 31, 2014 @ 13:24:06

    Ik vond het altijd leuk om te doen maar het schrivers blok is heel hardnekkig, maar ik blijf bij je komen. Fijne jaarwisseling.

    Rietepietz zegt;

    Je bent altijd een graag geziene gast hoor, toch jammer dat je zelf niet meer aan schrijven toe komt, maar wie weet in het nieuwe jaar weer nieuwe inspiratie…

    Beantwoorden

  9. riet(je)
    Dec 31, 2014 @ 13:19:17

    voor jullie ook ’n fijne jaarwisseling en voor 2015 veel mooie momenten! liefs riet(je)?

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel naamgenootje, en voor jou van harte hetzelfde.

    Beantwoorden

  10. redstar
    Dec 31, 2014 @ 10:42:59

    Van cijfertjes en statistieken houd ik niet, maar wel van jou blog. Dus ja, ik zal op zijn minst in de top 100 van reageerders staan want ik ben redelijk trouw volgens mij. Nou ja, behalve die 3 maanden die ik niet online te vinden was.
    Anyway, ik wens je het zelfde, en een fijn 2015.

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, top 100, nee hoor je hebt gelijk, die drie maanden afwezigheid hebben je ff uit de top 5 gezet maar niét uit mijn aandacht hoor. Je bent inderdaad al heel lang een trouwe lezer, alleen doordat ik minstens 20 trouwe reageerders heb wisselt de top 20 voortdurend van plek.

    Beantwoorden

  11. Marion
    Dec 31, 2014 @ 09:16:23

    Het zal wel.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, klopt, als niet blogger heb jij met dit soort getalletjes helemaal niéts te maken.XXX

    Beantwoorden

  12. Albert y Mara fotoblog
    Dec 31, 2014 @ 02:18:49

    Wij vergelijken al die overzichten een beetje met al die hitlijsten die eind van het jaar op de verschillende radiostations worden uitgezonden. Nu de Top 2000 op NPO Radio 2. De ene keer wel leuk de andere keer wat minder.
    Wij wensen jou een fijne jaarwisseling samen met Henk.
    Lieve groeten Albert en Mara vanuit die “dolfijne” stad.

    Rietepietz zegt;

    Ja dat is ook wel een beetje zo, oud jaar noopt “de mens” tot terugkijken. De hitlijsten volg ik dan wat minder, ik draai liever mijn eigen hits.
    En verder is bloggen (vooral bij mij) ook een beetje “het leven zelf” , de ene dag wat boeiender dan de andere , zo is ’t maar net!

    Beantwoorden

  13. J@n.
    Dec 31, 2014 @ 00:42:38

    He ja, al die gegevens, wat moet ik ermee?

    Rietepietz zegt;

    Nou móeten gelukkig niéts! Maar ik lees ze toch altijd wel even door om te zien of het een beetje klopt met mijn ervaringen.

    Beantwoorden

  14. gewoonanneke
    Dec 30, 2014 @ 23:32:22

    Ik kijk niet op een punt of een komma. Ja ik kreeg dat overzicht ook. Zag een keer op een dag 601 hits en in 56 landen ??? Dat vond ik toen zo gek en kwam er achter dat iemand dan gewoon bezig is al mijn blogs te lezen. Nou dan kan ie even vooruit. Ben dan altijd zo benieuwd wie het is haha. Pff kan me voorstellen wat Hollanders in Amerika. Australië of zo maar 56 landen. Ik weet het ook niet. Wel leuk was dat er veel mensen via jouw blog naar mijn blog komen. Dank daarvoor haha..
    Ik heb wel heel veel volgers dit jaar er bij gekregen die ik ook niet allemaal volg. Heb nu soms al moeite en kan niet al die blogs bijhouden. Heb zo ook mijn vaste klanten waar ik graag lees zoals bij jou. En ik laat me maar verrassen waar je het over hebt.

    Rietepietz zegt;

    Waarschijnlijk ook nog wel mensen die tijdens hun vakantie in vreemde oorden soms een verloren uurtje vullen met “bijlezen” maar heel vaak zal het dus niet om echt lezen gaan maar tijdens “iets zoeken” bij toeval op de site terecht komen.
    Graag gedaan hoor, al heb ik daar zélf natuurlijk geen invloed op dus een bedankje is niet nodig.
    Ik doe inderdaad nooit moeite om méér lezers te trekken, het moet wel te behappen. Vandaar dat ik nooit tags zet en niet aan uitdagingen meedoe want die leven vaak veel nieuwe lezers op.
    Evengoed ben ik heel blij met m’n “vaste lezers” die ken ik dan ook redelijk goed en dát vind ik leuk.
    Zo af en toe komt er wel een nieuwe bij en daar wil ik ook altijd ruimte voor houden.

    Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Dec 30, 2014 @ 22:30:47

    Ik vind dat we vooral zo moeten doorgaan als we doorgaan, want dat bevalt prima zo.

    Rietepietz zegt;

    Hoewel we natuurlijk, als ieder mens, verder ontwikkelen zal dat ook in het bloggen te zien zijn. Maar dat gaar meestal zó geleidelijk dat het niet in één jaar zichtbaar zal zijn. Zo op het oog gaan we dus gewoon door met waar we gebleven waren;-)

    Beantwoorden

  16. Terrebel
    Dec 30, 2014 @ 22:28:08

    Toen ik pas begon met bloggen (in 2002) vond ik het machtig interessant om te ontdekken door wie het werd gelezen en welk stukje wel en welk stukje niet populair was. Natuurlijk is het leuk wanneer mensen inhoudelijk reageren want vaak leer ik daar zelf ook weer van. Het zou wel erg saai worden als iedereen het altijd maar met elkaar eens is, toch? 😉 Ook in 2015 veel blog- en leesplezier toegewenst!

    Rietepietz zegt;

    Nou écht volgen doe ik het ook niet maar dat er (soms) in ongeveer 5 landen gelezen wordt kan ik wel verklaren, maar de rést…. kan eigenlijk nooit lezen zijn.
    Ik heb geen klagen over de reacties hier, echt geweldig dat er altijd inhoudelijk gereageerd wordt.
    Inderdaad hoeft men het niet met me eens te zijn , de meeste zaken kun je van meerdere kanten bezien en daar is niets mis mee,integendeel! Zoals je zelf al zegt, je kunt pas een gefundeerde mening vormen als je iets van alle kanten bekeken hebt.

    Beantwoorden

  17. Suskeblogt
    Dec 30, 2014 @ 21:25:18

    Nee hoor, we willen het zeker en vast niet missen hier.
    Het beste voor 2015 en meer dan goede gezondheid wens ik niet.
    De rest zie je maar.

    Rietepietz zegt;

    Dat ben ik ook van plan, gewoon doorgaan zoals ik het gewend ben!
    Maar toch, ik ben niet helemaal doof voor opbouwende kritiek en volgens mij is in 2014 mijn interpunctie wel iets verbeterd!

    Beantwoorden

  18. Leidse Glibber
    Dec 30, 2014 @ 21:16:07

    Die komma’s en puntenfoutjes maken we denk ik allemaal wel, maar als we teveel gaan schaven dan gaat het natuurlijke er vanaf. Lekker doorgaan ook in 2015

    Rietepietz zegt;

    Ja precies, dat is ook cde reden dat ik nooit logjes kan voorbereiden, dan blijf ik eraan sleutelen en komt het mééstal niet eens meer op de site terecht.

    Beantwoorden

  19. Marja
    Dec 30, 2014 @ 20:50:24

    Hahaha. Niets veranderen en ik blijf vanzelf met stip op nummer 1.

    Rietepietz zegt;

    Jij bent ook meestal wel bij de eerste reacties dat is waar.
    Toch vind ik het ook geweldig dat iemand als bijv. “de boerin zonder naam” heel regelmatig reageert, soms met een half blog, terwijl ze als boerin een mega druk leven heeft. Dat komt dan weer niet uit de statistieken naar voren. Dat had ik natuurlijk eigenlijk óók in het logje moeten beschrijven, nou ja, bij deze!

    Beantwoorden

  20. beaunino
    Dec 30, 2014 @ 20:40:01

    Die filmpjes en de uitjes met Marion zijn natuurlijk hartstikke leuk. Het is meestal gewoon even gezellig buurten bij je. Een warm badje.
    Komma’s en punten?
    Geen idee. Zelf maak ik waarschijnlijk nog veel meer fouten.

    Rietepietz zegt;

    Nou bij mij gaat er meer dan genoeg fout, gewoon een blinde vlek voor m’n fouten op het moment dat “ik er lekker in zit”!
    Vooral in die oude logjes kwam ik vaak een eenzame punt of uitroepteken helemaal in z’n uppie tegen aan het begin van een nieuwe zin. Volmaakt is het nog steeds niet maar ik let er toch wat meer op dan vroeger!

    Beantwoorden

  21. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Dec 30, 2014 @ 20:30:45

    Weiter – alles gute. LG. Wolfgang

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel, ook voor jou alle goeds!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

