reveille?

Doe maar rustig aan hoor,  ik ga geen reveille laten blazen voor jullie, het is tenslotte niet verplicht om hier bij het ochtendgloren aan te treden! Ja wél een pre natuurlijk!
Maar mócht ik ooit besluiten  vóór ieder  logje   reveille te laten blazen dan weet ik in ieder geval wie ik daarvoor in moet schakelen….. voel je ’t filmpje al aankomen?

Toen kleinzoon Sebastiaan  op z’n nieuwe school (waar veel aan creatieve uiting  gedaan wordt) naar het volgende leerjaar overging moesten álle kinderen een nieuw instrument kiezen waarop ze in het school orkest zullen gaan spelen , dus ook Sebastian! De korte tijd dat hij nog nét met de contrabas had lopen zeulen had hem doen inzien dat een trompet misschien tóch makkelijker was!
En zo heeft hij nu, behalve  een half uur p.w.pianoles  óók een half uur trompet les. Een half uurtje maar inderdaad  want tijd is een kostbaar goedje in de USA, zélfs voor kinderen.

Toch wel weer wonderlijk wat hij in korte tijd oppikt al helpt het natuurlijk wel dat hij al noten kon lezen. Hij heeft er lol in en  probeert soms dingen uit door afwisselend de piano  of trompet te spelen.
Dat levert, volgens zoon Ruud, soms leuke tafereeltjes op van een soort ” mini “Blues Brothers lid” dat, met een gleufhoedje op,  trompet spelend bijna huppelend door huis loopt.
Helaas verandert hij op slag in een “gewoon jongetje” als Ruud dat wil filmen…. jammer voor jullie , dan wordt het dus “gewoon” serieus  stukjes oefenen op de piano en de trompet op film.

19 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. gewoonanneke
    Dec 16, 2014 @ 22:18:57

    Nou op zo’n trompet spelen is echt nog niet zo makkelijk hoor hij doet het voor een beginneling best goed mag je trots op zijn.

    Beantwoorden

  2. Blog Zonder Naam
    Dec 15, 2014 @ 16:39:39

    De boogiewoogie-buggle-boy of Rietepietz!!
    Nee, reveille hoeft hij niet te blazen. Ik word zo ook wel wakker.

    Rietepietz zegt;

    Nee dát denk ik ook niet, jij hebt genoeg ándere wakkermakers om je heen;-)

    Beantwoorden

  3. datzalwel
    Dec 15, 2014 @ 14:36:56

    Knap hoor. De meeste mensen kunnen er nog geen noot uit krijgen. Dat belooft wat.

    Rietepietz zegt;

    Zó snel had ik geen resultaat verwacht, maar wat Sebastian graag wil komt altijd dik voor mekaar;-)

    Beantwoorden

  4. ♫ Mel☺dy ♫
    Dec 15, 2014 @ 13:36:20

    trip down memory lane….

    Onze dochter thuis oefenen….. en (v)echtgenoot ook…. en ik ook….. op onze instrumenten….. sax – euphonium – cornet…..

    wow….zo gaaf!!

    Rietepietz zegt;

    O ja, dát lijkt me een feestje om samen muziek te maken. Sebastian probeert ook z’n moeder te strikken om piano te spelen als hij trompet speelt.Ruud bespeeld zelf geen instrumenten dus daar heeft Sebastiaan alleen een toehoorder aan;-)

    Beantwoorden

  5. Rebelse Huisvrouw
    Dec 15, 2014 @ 12:56:45

    Wat knap! Kan me indenken dat je trots bent hoor Rietepietz – het is niet niks wat ze kunnen (zeker vergeleken bij mij – op muziekgebied kan ik NIETS!).

    Rietepietz zegt;

    Nou met name altijd heel blij als ik hem zo bezig zie en hoor dat hij écht mooie muziek kan maken. Omdat ik óók helemaal niets kan ben ik daar best een tikkie jaloers op, waarom woont zo’n kind nou niet om de hoek bij me.

    Beantwoorden

  6. meninggever
    Dec 15, 2014 @ 12:51:51

    Voor velen is muziek maken te hoog gegrepen. Er naar luisteren is dan de betere optie. Wel handig om vroeg te beginnen. Dan is de kans het grootst dat je elke eventueel talent herkent en kan laten groeien. Ik vind een trompet een mooi instrument maar hoop toch oprecht dat de buren het even leuk vinden als de muzikant zelf……Mijn buurman, een erg aardige man overigens, doet al twee jaar verwoede pogingen een saxofoon te bespelen. Het lukt hem maar matig, maar wij horen wel elke poging……

    Rietepietz zegt;

    Klopt, voor mij ook al héb ik in m’n “jonge jaren” korte tijd slaggitaar gespeeld. Bij Sebastian is al van jongst af aan duidelijk dat zijn koppie boordevol muziek zit , hij kan niét zonder.
    Mensen die door blijven gaan zónder aanleg zijn misschien een aanslag op de geestelijke gezondheid;-) Maar gelukkig heeft Sebastian geen directe buren die zich zouden kunnen ergeren.

    Beantwoorden

  7. Suskeblogt
    Dec 15, 2014 @ 12:37:56

    toen mijn schoonzus nog klein was heeft ze ooit leren viool spelen. Dat is pas erg hachelijk voor de naaste familieleden.

    Rietepietz zegt;

    Nou ik dénk dat zowel viool als trompet je door merg en been gaan als de bespeler er weinig aanleg voor heeft;-)

    Beantwoorden

  8. ingridblogs
    Dec 15, 2014 @ 11:36:01

    Lees ik hier een trotse oma? Terecht hoor!!

    Rietepietz zegt;

    Wie ik??? Ik wil gewoon jullie mee laten genieten van een aardig stukje muziek 😉

    Beantwoorden

  9. Marion
    Dec 15, 2014 @ 11:16:31

    Ik heb mijn reactie zeker weer weggegooid, dom dom. Vind het knap wat hij doet, drie knopjes en een heleboel tonen, super.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Er stond wél dat je gereageerd had maar ik kon de reactie inderdaad nérgens vinden;-)
    Ja leuk hé, ik snap niet hoe die kleine donder het weer flikt! XXX

    Beantwoorden

  10. John
    Dec 15, 2014 @ 09:11:20

    Muziek is een fijne metgezel in het leven en als je meerdere instrumenten kan bespelen is dat een enorme rijkdom.
    Leuk dat je kleinzoon het in zich heeft.

    Rietepietz zegt;

    Ik ben het helemaal met je eens. hrb ook al eens gehoord dat zodra je één instrument beheerst het makkelijk wordt om meerdere instrumenten toe te voegen en Sebastian lijkt dat te bevestigen. Zodra hij er op trompet even niet uitkomt probeert hij het op de piano uit te vogelen.

    Beantwoorden

  11. gewoonhanny
    Dec 15, 2014 @ 00:48:24

    Fantastisch hoe die knappe kleinzoon in zo’n korte tijd al zoveel uit de trompet kan halen. Zijn pianospel mag er ook zijn. Heerlijk zo’n muzikaal kind.

    Rietepietz zegt;

    Ja lijkt me héérlijk als je zelf muziek kunt maken, het blijft jammer dat hij niet om de hoek woont want dan zou ik er zoveel méér van kunnen genieten. Maar ja, het is niet anders!

    Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    Dec 15, 2014 @ 00:03:56

    Ik zou Ruud wel als een soort bluesbrothers met hem door het huis willen zien lopen 🙂 Doe Ruud als je hem spreekt de groeten van me en alvast beste wensen voor 2014

    Rietepietz zegt;

    Daar is Ruud gék genoeg voor maar helaas, hij bespeeld geen enkel instument, is wél gek op muziek.
    Dat ga ik zeker doen zodra hij zich op skype laat zien;-)

    Beantwoorden

  13. RenéSmurf
    Dec 14, 2014 @ 23:57:15

    ha, lekker muzikaal zeg, knap hoor! Ik ben al snel, maar zeer onder de indruk! Vooral de trompet is bijzonder.

    Rietepietz zegt;

    Ik ben óók al snel geïmponeerd hoor, ik kan nog nét wijs houden met zingen maar dan heb je het wel gehad qua muzikaliteit;-)

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Dec 14, 2014 @ 23:48:31

    De jongen doet het geweldig en toch ben ik blij dat ik hem niet hier in huis heb. 😉

    Rietepietz zegt;

    Kan ik me iets bij voorstellen, trompet is eigenlijk geen instrument om in de huiskamer te bespelen. Gelukkig hebben ze dáár de ruimte;-)

    Beantwoorden

  15. Zus
    Dec 14, 2014 @ 20:14:45

    Wat een mooi jochie is ie toch.Hij heeft plezier in het spelen dat zie je zo. Wat fijn dat er skype is dan kan je hem ,al is het op afstand, toch goed volgen. Want hij is zo groot ! Dat is ook leuk. Maar niet meer zo om op te vreten. Geniet er van en laat ons meekijken (aub)dat verveelt nooit. Groeten en een knuf XXX

    Rietepietz zegt;

    Ja hij wordt ineens groot hé!Ja gelukkig is er skype maar ook dát heeft z’n beperkingen toch wel door het tijdverschil van 6 uur en het gebrek aan vrije tijd dáár.
    Het zal niet héél lang duren eer de meisjes die hem “om op te vreten vinden” staan in de rij;-)

    Beantwoorden

  16. kakel
    Dec 14, 2014 @ 20:09:36

    Nou, ik vind het niet zo’n heel gewoon mannetje. Zeg maar gerust: een heel ongewoon mannetje. En dat hij het met zoveel plezier doet is het belangrijkst! Je bent toch niet trots op hem, hè?
    Liefs Kakel (ook voor Marion)

    Rietepietz zegt;

    Nou oke… het is natuurlijk wél onze kleinzoon….dus zó gewoon kan hij nou óók weer net zijn;-) Eh…. trots…. wie ik? Nou ja, binnen redelijk grenzen want het is wél zijn prestatie en zijn plezier (je hebt gelijk dat is heel belangrijk), en van het plezier mag ik óók meegenieten en dat dóe ik dan ook in alle toonsoorten!

    Beantwoorden

  17. Marja
    Dec 14, 2014 @ 20:06:10

    Wat een mooi manneke. Kunnen we hem ook inhuren als bladblazer? Of voor de last post die iedere avond om 8 uur in Ieper wordt gespeeld?

    Rietepietz zegt;

    Als bladblazer kunnen ze hem thuis goed gebruiken, ze hebben nog ff meer tuin dan jij met veel bomen!
    De last post is een optie natuurlijk, dan vraag ik of hij hier mag komen wonen;-)

    Beantwoorden

    • Marja
      Dec 14, 2014 @ 20:18:35

      Die tuin herinner ik me uit een eerder logje, maar je zoon huurt daar iemand voor in. Hier zijn 2 mensen van de firma krak en mikkig zelf verantwoordelijk voor de afvoer van het blad. Het zit er bijna op. Vandaag weer een paar uur geharkt en natte blaadjes in zakken gedouwd. Bukken, tillen, koude voetjes, je kent het wel …..
      Ik snap dat je hem graag onderdak wilt verlenen. Het lijkt me een leuk joch.

      Rietepietz zegt;

      Goed opgelet, ik heb inderdaad wel eens een filmje gezet van een keer toen Sebastian met z’n grotere broer aan het bladruimen waren. Tegenwoordig láten ze het inderdaad opruimen want het is geen doen meer.
      Doe jij je voetjes maar even lekker in een bak warm water, dat verdienen ze wel;-) Ik heb medelijden met jullie maar je was wél gezond buiten bezig;-)

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

