géén bloopers

Is even rondkijken hoor…. is iedereen er nog…? Niemand zich zó misdragen dat hij/zij  in de zak mee naar Spanje moest?
Bij nader inzien zal niet iedereen “mee naar Spanje moeten” als een straf ervaren maar over zo’n kleinigheid zal de “ware”Sint liefhebber niet zeuren.
Wij hadden het al iets eerder gevierd omdat een datum prikken met 12 mensen met ieder een eigen leven flexibiliteit vraagt,  maar de lol was er niet minder om.
Voor het eerst in jaren weer “een gewone” pakjesavond omdat we natuurlijk “een gelovige in opleiding” hebben die de volkomen verbijstering van zóveel pakjes in zijn jonge hersenpannetje moet opslaan.

wat véél
Dit keer dus geen surprises of  dobbelspel zoals we deden in de jaren zónder gelovigen,  maar wél bescheiden cadeautjes met gedichten waar de humor vanaf droop….(ja dat werd even dweilen)
Zit normaal gesproken de camera aan m’n hand geplakt…. bij alle plezier ben ik dit keer  domweg vergéten foto’s te maken, maar een beetje bietsen levert gelukkig nog iéts op!
Laat de intentie van het feest dan nog wat vaag zijn voor Levi….. dat pakjes openscheuren een onwijs leuk klusje is begreep hij hélemaal! De vraag  voor het mannetje was  alleen even “wáár begin ik”!

Maar goed, iedereen  zit eigenlijk te wachten op alles wat er mis ging met het filmpje uit het vorige logje opnemen……. jammer dan, er ging helemaal niets mis.
Tot twee uur voor plaatsing van het logje was ik van plan het “Piet in de zak”log van vorig jaar te herplaatsen.
Maar dán kom ik in de kast een overgebleven stroopwafel tegen en gaan “de raderen draaien”, de handpoppen Sint en Piet had ik nooit echt weggeborgen en ik zág de stroopwafel al op Piet  z’n snuit zitten……!

Alsof hij een voodoo poppetje is  jas ik de stroopwafel met een grote naald in het hoofd van Piet … .(dus, mind you Quinsy )
Probleem was  dat het eigenlijk  te donker is om te filmen bij kunstlicht, we zijn erg voor sfeerverlichting.
Ik duik achter de bank mét de poppen en roep Henk te hulp.
“Kijk jij eens of het licht genoeg is te filmen” vraag ik hem. Ik bedenk voor de vuist weg wat “er aan de hand is” met Sint en Piet en als we het proeffilmpje bekijken blijkt…… dat het eigenlijk gewoon kán!
foutje
Het énige stukje waar even iets van m’n hoofd te zien is kan eruit geknipt worden …
Ttssssjj….. daar gáán de bloopers! Misschien moest ik toch nog maar even de filmacademie doen?

19 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Dec 09, 2014 @ 10:51:28

    Ook zonder bloopers moest ik glimlachen, dus dat zit wel goed! Gezellig is dat he, zo’n kindje in de familie dat nog gelooft in de sint. Je hebt meteen weer een stukje magie in huis, zo leuk is dat!

    Rietepietz zegt;

    Zo’n kleintje is zó puur in z’n blijdschap en toewijding aan de Sint, echt genieten!

    Beantwoorden

  2. riet(je)
    Dec 08, 2014 @ 13:30:04

    wow, wat veel pakjes………….maar heel gezellig zo met z’n allen! en vooral met zo’n kleintje erbij…………….

    Rietepietz zegt;

    Het was héél bijzonder om er na járen weer een kleintje bij te hebben, volgens jaar zelfs al twee!

    Beantwoorden

  3. meninggever
    Dec 08, 2014 @ 10:25:31

    Voor ons speelt de Sint geen echte rol meer. Krijg je als je volwassen bent net als de kinderen. Nee, het wordt met Kermis pas weer een beetje feest…Maar leuk om te zien hoe kinderen en volwassenen samen een feestje maken van een oud Hollands fenomeen dat elk jaar een stukje minder van ‘ons’ wordt omdat er zoveel te doen is over deze traditie in de kring van een vervelende minderheid…

    Rietepietz zegt;

    Wij hebben het áltijd gevierd dus óók met volwassenen. Gewoon leuk om elkaar even op de hak te nemen met een gekke surprise. Maar in tijden dat iedereen het te druk had voor surprises was het uitwijken naar het dobbelspel óók altijd een geslaagde avond met veel pret. Kerst vieren we natuurlijk ook wel maar dat is toch een ander feest, wat meer ingetogen zonder grappen en grollen.

    Beantwoorden

  4. John
    Dec 08, 2014 @ 09:23:18

    tadaaaa, ik ben er nog. Of ik braaf ben geweest en daarom niet mee hoefde is de vraag, Mss durfde de pieten me gewoon niet mee te nemen 😛
    Ja, een gelovige in opleiding dan moet pakjes avond wel een beetje serieus. Nog een paar jaar en hij is ook van zijn geloof en kan het weer met surprises. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ja natúúrlijk ben je braaf geweest, al dénk ik dat je een aardig potige Piet moet roepen om jou in de zak te stoppen;-)
    Met gelovigen kunnen we nu weer een jaar of 8 vooruit, met een zusje voor Levi “in de maak” zit dat wel snor. Maar surprises maken vind ik óók geweldig!

    Beantwoorden

  5. RenéSmurf
    Dec 07, 2014 @ 23:48:03

    Het amateurisme is ook de charme, en de stroopwafel hoeft volgend jaar niet meer. Dan weer wat anders. En wat een boel pakjes, dat heeft Sinterklaas goed gedaan!

    Rietepietz zegt;

    Ja precies, te veel perfectie kan reuze saai worden;-) Daar heb ik dus ábsoluut geen last van!

    Beantwoorden

  6. beaunino
    Dec 07, 2014 @ 20:56:44

    Wat is dat toch genieten als zo’n kleintje al die cadeautjes ziet.
    Daar heb je geen foto’s voor nodig, dat staat voor altijd op je eigen harde schijf me dunkt.

    Rietepietz zegt;

    Daar heb je hélemaal gelijk in, ik had het véél te druk met van dat mannetje te genieten om nog aan de camera te denken.

    Beantwoorden

  7. Paul
    Dec 07, 2014 @ 20:25:18

    Ik heb het ook overleefd. En wij hebben het voor de gelovigen met gewone cadeautjes gedaan. Voor de volwassenen komt Sinterklaas niet langs, dus geven die volwassenen elkaar van arren moede maar surprises.

    Rietepietz zegt;

    Dan ben je dus gewoon “een braaf jongetje” denk ik;-) ik ben trouwens gék op surprises maken en dat hebben we ook vaak gedaan, eer toen onze eigen kinderen niet meer geloofden, en ook weer toen de kleinkinderen van “het geloof afvielen. Met allemaal volwassen mensen is het dobbelspel óók leuk,hebben we vréselijk mee gelachen.

    Beantwoorden

  8. Mrs. T.
    Dec 07, 2014 @ 20:20:53

    Wat is het toch een geweldig feest altijd. Met of zonder gelovigen!

    Rietepietz zegt;

    Het is maar wat je er zélf van maakt toch? Er zijn ook mensen die niets meer vieren zodra er geen gelovige zijn maar door surprises te maken ,of het dobbelspel te spelen is het óók reuze leuk te vieren zónder gelovigen!

    Beantwoorden

  9. ♫ Mel☺dy ♫
    Dec 07, 2014 @ 13:27:55

    Heerlijk te lezen dat het geslaagd was!

    ik geef het nooit toe natuurlijk maar heel stiekem ben ik…… 😉 😉

    Rietepietz zegt;

    Ja dat kan ik wel voor je invullen en ik zou het je van harte gunnen . Maar ook zonder kleine kinderen hebben wij het altijd gevierd maar dan met surprises of het dobbelspel, ik óók allemaal grote lol hoor!

    Beantwoorden

  10. hanscke
    Dec 07, 2014 @ 13:15:17

    Gewoon een traditionele sint zonder dobbelsteenspel is voor de verandering ook wel eens weer leuk lijkt mij

    Rietepietz zegt;

    Het maakt eigenlijk niet zo héél veel uit hoe je het viert, áls je het maar viert!
    Maar mét kleine kindjes is het natuurlijk helemaal zoals het bedoelt is!’t was genieten met een grote G.

    Beantwoorden

  11. ingridblogs
    Dec 07, 2014 @ 11:38:43

    Kijk dat hummeltje nou ❤

    Rietepietz zegt;

    Nog een jaartje en jouw kleinkind is er óók ruim aan toe;-)

    Beantwoorden

  12. cornma
    Dec 07, 2014 @ 11:30:36

    Zou je volgende keer alsjeblieft een paar keer de mist in willen gaan? Juist de bloopers zijn zo leuk, al is er natuurlijk niets mis met een geslaagd filmpje.:-)

    Rietepietz zegt;

    Ik ga m’n best doen voor een kerstfilmpje, hoe gecompliceerder het plan is hoe meer er mis kan gaan, met poppen kast poppen kan niet zo héél veel mis gaan helaas, ik begrijp je dus wel;-) het gaat nog lastig worden voor de kerst omdat ik zowat álles al eens gedaan heb.

    Beantwoorden

  13. Marion
    Dec 07, 2014 @ 09:37:13

    Ja, het was leuk, en al die pakjes, vind het wel mee vallen voor twaalf mensen, maar jullie wilde Levi natuurlijk laten scheuren:-)
    XXX
    Rietepietz zegt;

    Klopt, we hadden het bewust niet té gek gemaakt want het zijn dure tijden. Maar op de fot is natuurlijk niet te zien met hoeveel mensen we daar zitten en dan lijkt het héél wat.
    Levi heeft zich reuze geamuseerd, hij wilde álle pakjes wel open maken.
    XXXX

    Beantwoorden

  14. powerpointgreetje
    Dec 06, 2014 @ 23:52:19

    Wat een berg pakjes……. wel een heel leuk filmpje geworden….
    fijn weekend toegewenst, Greetje

    Rietepietz zegt;

    We waren ook met veel mensen dus dan heb je al snel een flinke berg pakjes!
    jij ook een fijne zondag.

    Beantwoorden

  15. kakel
    Dec 06, 2014 @ 21:43:21

    Kleine kinderen worden altijd schandalig verwend met cadeaus. Ik vind het echt heel jammer voor Levi 🙂 Maak volgend jaar maar weer een filmpje met bloopers. Daar heb ik echt zin in!
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Nou het viel reuze mee hoor, Levi is innenkort óók nog jarig dus is het bewust allemaal een beetje bescheiden gehouden.Maar met 12 mensen heb je al gauw een berg pakjes als iederéén iets voor elkaar koopt;-)

    Beantwoorden

  16. Suskeblogt
    Dec 06, 2014 @ 21:26:00

    Dit filmpje is al grappig genoeg. Ik kijk al uit naar het volgende.

    Rietepietz zegt;

    Voor de Kerst…. dát gaat lastig worden, ik heb al zovéél gedaan.Dan wordt diep graven naar een goed idee.

    Beantwoorden

  17. ria
    Dec 06, 2014 @ 21:15:19

    als ik kijk naar al die pakjes ……dan denk ik aan wat Toon zei :de een zoveel en de ander niks. Je hebt er wel een leuke filmpje van gemaakt.

    groetjes, ria

    Rietepietz zegt;

    Het waren natuurlijk wél de pakjes voor 12 mensen hoor, het zou voor Levi alléén inderdaad té schandalig geweest zijn. Bovendien zaten er ook gewone gebruiksspulletjes bij die hij tóch gekregen zou hebben, je kent het wel, pyjamaatje, lekkere dikke sokken enz..Maar Toon Hermans was een scherp waarnemer en heeft natuurlijk gelijk, er zijn erg grote verschillen in wat “Sint” uit deelt.

    Beantwoorden

  18. gewoonanneke
    Dec 06, 2014 @ 20:12:43

    Haha nou het is echt een leuk filmpje geworden hoor ook zonder bloopers. Ja met kinderen is het nog leuker om Sinterklaas te vieren.

    Rietepietz zegt;

    We waren zelf helemaal perplex dat het filmpje in één keer bruikbaar was, maar inderdaad, wij liggen meestal zélf in een deuk juist omdát het steeds fout gaat. Het was een beetje ontnuchterend dat het zo snel klaar was;-)

    Beantwoorden

  19. Marja
    Dec 06, 2014 @ 20:06:46

    Toch best een klein beetje jammer dat er geen bloopers waren. Die zijn vaak het allerleukst.

    Rietepietz zegt;

    Ja zeker weten, normaal gesproken maak ik ook zéker meerdere filmpjes (wat de keus maken onnodig moeilijk maakt) Maar ik had weinig tijd omdat het idee zo laat opkwam! Volgende keer doe ik m’n best om het fout te laten lopen;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

