anno 2014

Bij Rietepietz kun je verwachten, dat Sint op bezoek komt met Piet,

zoals jullie vast al wel dachten, ontbreekt ook filmpje dan niet.

Misschien is ’t geluid niet echt toppie, dus legt dit gedicht even uit,

gedoe over Piets zwarte koppie, is spijtig voor die leuke guit.

Het toppunt, die stroopwafel Pieten, dat is toch de kolder ten top,

laat kind’ren toch lekker genieten, van Piet met een roet zwarte kop.

24 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. riet(je)
    Dec 08, 2014 @ 13:28:48

    hihi, wat ’n leuk filmpje! gezellig…………….

    Rietepietz zegt;

    dat hoort er éigenlijk een beetje bij voor mij;-)

    Beantwoorden

  2. Rebelse Huisvrouw
    Dec 07, 2014 @ 19:55:24

    Hahaha, je verzint ze telkens weer hè! Geweldig filmpje!

    Rietepietz zegt;

    Ik hóóp altijd weer dat ik tijdig een inval krijg, daar zag het dit jaar éigenlijk niet naar uit maar uiteindelijk rolde er noh nét op tijd dit uit!

    Beantwoorden

  3. ingridblogs
    Dec 07, 2014 @ 11:30:00

    Hahaha………….geweldig!!

    Rietepietz zegt;

    Ja éigenlijk de hele discussie teruggebracht tot wat het is, poppenkast!

    Beantwoorden

  4. Corja
    Dec 06, 2014 @ 23:13:34

    Schitterend filmpje! Ik ben het helemaal met Sinterklaas eens: wij hebben recht op een gewone recht-door-zee zwarte Piet. Niet van dat kleffe stroopwafelgedoe. Ik ben benieuwd wat er volgend jaar weer wordt bedacht om de zeurpieten tevreden te stellen. Maar voor nu: óp naar kerst en oud en nieuw.

    Rietepietz zegt;

    Het blijft een vreemde zaak, zouden een paar stroopwafelPieten écht de “de angel uit het kwaad”halen? Onzin natuurlijk dat groepje wil zwarte Piet helemáál verbannen en dat nog wel met onzin motieven.
    Maar inderdaad, nu op naar de kerst maar ik doe het wél rustig aan hoor, nog bijna drie weken te gaan dus tijd zat.

    Beantwoorden

  5. RenéSmurf
    Dec 06, 2014 @ 21:48:16

    haha, het moet allemaal kunnen hoor! Humor om te lachen! En de kleur maakt niks uit.

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, ik ken toch eigenlijk alleen maar één kleur zwart en wat stroopwafels daarmee van doen hebben snap ik niet helemaal…of eigenlijk….helemaal niet.

    Beantwoorden

  6. Wieneke
    Dec 06, 2014 @ 11:14:59

    Zo mag ik het zien, zo mag ik het horen.
    Een Piet moet zwart zijn, van achteren en voren.
    Stroopwafels zijn lekker bij de thee
    Maar tegen een Stroopwafel-Piet zeggen wij NEE !
    Een Kaas-Piet is ook al zo bezopen.
    Die van Gouda zullen wel met molentjes lopen.

    Goed gedaan, Riet!

    Rietepietz zegt;

    Het kan niet vaak genoeg gezegd
    racisme is Sint vreemd
    die tegenstanders zijn écht slecht
    ze maken ons “ontheemd”
    dat schreeuwen over slavernij
    ze lijken compleet gék
    en zwarte Piet die hoort erbij
    die heeft z’n eigen plek

    Beantwoorden

  7. beaunino
    Dec 06, 2014 @ 08:30:45

    Ach wat spijtig nou Riet
    Het filmpje wil op mijn iPhone nu niet spelen,
    Maar ik weet zeker dat onze Piet
    er zich zeker niet mee zou vervelen.

    Rietepietz zegt;

    Ach het filmpje blijft hier staan
    en kun je ook later kijken
    Sint had nog zo z’n best gedaan
    het iets te laten lijken;-)

    Beantwoorden

  8. cornma
    Dec 05, 2014 @ 21:11:19

    Gedicht en filmpje zijn superleuk
    Ook echtgenoot lag in een deuk
    Zoveel beter dan het zeuren
    Over Piet in andere kleuren
    Daarvan krijg je alleen maar jeuk

    Rietepietz zegt;

    Uitdeuken is een dure zaak
    vandaar dat ik excuses maak
    k’had Sint en Piet toch in de hand
    maar ze gingen toch “over de rand”
    Die jeuk heb ik ook onder te lijden
    ik moet die Quinsy echt vermijden
    we blijven dus roepen Piet is zwart
    wie tegenspreekt krijgt met de gard.

    Beantwoorden

  9. ♫ Mel☺dy ♫
    Dec 05, 2014 @ 19:46:56

    Ach heerlijk nostalgisch zeer heerlijk ouderwets en reuze modern
    dat is waar het om draait, dat is des kinderfeests kern

    Waar deze flauwekul toe zal leiden is niet te voorzien
    maar ik vertrouw op jouw magische krachten, die tellen voor tien.

    Laat Sint en Pieten blijven zoals ze waren,
    al eeuwen lang, nog eeuwen te gaan, het verwennen van alle kinderscharen

    Ieder mens, groot en klein
    zal in zijn hart altijd Sinterklaas’ lievelingetje willen zijn.

    Rietepietz zegt;

    Zo is het, we moeten het feest bewaren
    zelfs al proberen die halve garen
    het feestje voor grondig te verpesten
    de grond schudde onder de Goudse vesten
    ik krijg een hekel aan die mensen
    en kan ze niet het beste wensen.
    ze mogen héél diep in de zak
    en flink wat klappen met de plak
    ik hoor er maar het beste van
    voor onze zwarte Pieterman.

    Beantwoorden

  10. Blog Zonder Naam
    Dec 05, 2014 @ 15:26:46

    Nou Sint, bij ons in de streek,
    Waar of dat ik ook keek
    Misschien heel apart
    Maar waren alle pieten zwart!
    Geen regenboog, stroopwafel of kaas
    verkleurden onze Pieterbaas
    Ik ben het eens met SinterRiet
    Handen af van zwarte Piet!!!

    Rietepietz zegt;

    Hier wel hetzelfde fenomeen
    gekleurde Pieten… er was er géén!
    maar op TV bereidt men voor
    en gaat daar volgend jaar op door
    Diewertje Blok is huicheldame
    en maakt voor al die kleur reclame
    van mij mag zij met al die franje
    mee in de zak met Sint naar Spanje.

    Beantwoorden

  11. datzalwel
    Dec 05, 2014 @ 13:27:58

    Weer knap verwoord Rietepiet( z,) Een andere omschrijving vind ik niet
    De tv had een apart verhaal,ook dat is het niet helemaal.
    Piet op het witte paard en Sint op een zwart. Maar ook dat maken we niet hard.
    Iedereen mag het horen alleen een zwarte Piet kan ons bekoren.

    Rietepietz zegt;

    Ze zijn volkomen van het pad, een zwarte Sint kwam ook nog binnen.
    wat hebben ze nog méér in ’t vat, wat gaan ze volgend jaar verzinnen.
    Mensen met een zwarte ziel, knagen, al is dat wat verdekt,
    aan de nationale achilleshiel, men is graag politiek correct
    ieder mag zijn cultuur bewaren, geen probleem wij buigen wel
    maar ónze cultuur mag wél bezwaren, oeps dán spring ik uit m’n vel!

    Beantwoorden

  12. terrebel
    Dec 05, 2014 @ 12:48:13

    Geweldig gedaan, Riet!

    Rietepietz zegt;

    Een beetje traditie is het wel
    op 5 december dicht ik snel;-)

    Beantwoorden

  13. John
    Dec 05, 2014 @ 09:47:04

    Beter een gewone zwarte piet
    want stroopwafels die lusten we niet
    niet zo lekker als snoepgoed
    en niet zo zoet als suikergoed

    Laat die piet maar gewoon piet.
    Leuk gedaan Riet

    Rietepietz zegt;

    Nou een stroopwafel zal smaken
    maar die hoort niet óp m’n kaken.
    zwart is zwart zoals gezegd
    en niemand die dat goed weerlegt.
    als rijm Piet draai je lekker mee
    dus Sint is zeker wel te vree 😉

    Beantwoorden

  14. Marion
    Dec 05, 2014 @ 09:29:22

    Een rijmpje is hier op zijn plaats,
    Ik moet alleen nog iets verzinnen,
    waar zal ik eens beginnen,
    je filmpje is weer reuze leuk,
    ik lag gelijk al in een deuk,
    verder kom ik niet met rijmen,
    dus ga ik maar weer gauw verdwijnen.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Het ware Sint bloed is gaan stromen
    een gedicht wil dan wel komen.
    Met jouw jonge flexibel geest
    is het vast géén klus geweest
    hé, flexibel heeft een X
    is dat voor scrabble nou eens niks?
    maar ik dwaal af, een compliment
    krijg je hier dus van die grijze vent.XXX

    Beantwoorden

  15. Marja
    Dec 05, 2014 @ 09:05:49

    Super! Je bent weer zeer inventief geweest. En je hebt groot gelijk. Veel plezier!

    Rietepietz zegt;

    Dat was inspiratie van één moment
    Sint had eigenlijk in z’n kop
    een filmpje dat iedereen al kent
    dacht;”‘k gooi Piet in de zak er nog eens op”

    Beantwoorden

  16. Suskeblogt
    Dec 05, 2014 @ 07:10:51

    Vandaag komt de sint in Nederland ?
    Ik hoop dat Piet niet te veel nare dingen over zich heen krijgt.

    Rietepietz zegt;

    Sint zal z’n Pieten wel beschermen
    en laat die griezels dan maar kermen
    over vermeende slavernij
    ónzin weten ik en jij!

    Beantwoorden

  17. powerpointgreetje
    Dec 05, 2014 @ 00:50:36

    hartstikke leuk Riet…..
    groetjes en een fijn weekend toegewenst

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel voor ’t compliment
    en Sint is zeker ook geen krent
    hij wenst ook jou dit weekend toe
    héél veel plezier en van Piet géén roe!

    Beantwoorden

  18. gewoonhanny
    Dec 05, 2014 @ 00:32:22

    Het filmpje blinkt weer uit door originaliteit.
    Ieder jaar iets nieuws verzinnen is geen kleinigheid.
    Gelukkig was Zwarte Piet er ook bij.
    Daarmee maak je velen reuze blij.

    Rietepietz zegt;

    Het klopt, dat heb je goed begrepen
    ik heb ‘m dit jaar ook wel geknepen
    tot 4 december om zeven uur
    dacht ik “geen idee, nu ben ik zuur”
    een vergeten stroopwafel bracht inspiratie
    en zo kwam er film op deze locatie!

    Beantwoorden

  19. Mrs. T.
    Dec 04, 2014 @ 23:49:04

    Ja, geweldig. En inderdaad, van de schimmel gevallen, wat een mooie vondst.

    Rietepietz zegt;

    Wij vallen meestal “van de pot”
    maar voor een Piet is dat te zot!

    Beantwoorden

  20. J@n.
    Dec 04, 2014 @ 23:35:02

    Wat voor piet dan ook, als ie maar zwart is!

    Rietepietz zegt;

    Logisch ja, want zwart is zwart
    en wie er dwars ligt krijgt de gard!

    Beantwoorden

  21. gewoonanneke
    Dec 04, 2014 @ 22:21:14

    Helemaal in rijm, haha heb je dat opgevoerd voor je achterkleinkind??? 😉

    Rietepietz zegt;

    Levi lag toen al in bed
    dus hij miste deze pret
    ook is nog niet capabel
    spreekt geen enkle taal uit Babel 😉

    Beantwoorden

  22. kakel
    Dec 04, 2014 @ 22:14:13

    “Ben je nou helemaal van de schimmel gevallen.” Een heel leuke vondst 🙂
    Ik hoorde zelfs een “accentje” bij Zwarte Piet. Hartstikke leuk gedaan!
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Helaas kon Piet dus niet verhullen
    dat hij niet perfect “Hollands kan l*llen
    vergeef het toch die arme man
    de druk, daar komt die terugval van;-)

    Beantwoorden

  23. ria
    Dec 04, 2014 @ 21:58:14

    zo grappig, leuk

    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Riet is nét een kind
    kom niet aan de Sint;-)

    Beantwoorden

  24. Spencer
    Dec 04, 2014 @ 21:49:43

    Hij is weer leuk Riet!

    Rietepietz zegt;

    Ik kreeg tóch nog een ideetje
    de poppen hielpen een beetje;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

