de laatste blaadjes


Een kleurpalet…, geel bruine tonen

geen  camera  zal dit  goed ” klonen”

geen Rembrandt van Rijn

bedacht het zo fijn

met geld is dit niet te belonen…..

laatste loodjes

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Suskeblogt
    Dec 04, 2014 @ 19:54:33

    mist vind ik ook mooi en passend bij deze herfst. Laten we nog wat van die kleuren genieten.

    Rietepietz zegt;

    Ja ook mist is heel mooi, en vandaag viel er ook nog genoeg te genieten aan kleuren!

    Beantwoorden

  2. riet(je)
    Dec 04, 2014 @ 09:25:51

    mooi………………..

    Rietepietz zegt;

    Dat is ook aan jou wel besteed weet ik;-)

    Beantwoorden

  3. RenéSmurf
    Dec 03, 2014 @ 22:21:17

    En dat nog wel in december! Laat in het jaar, maar toch is hier alles er af!

    Rietepietz zegt;

    Hier zijn nog steeds wel bomen waar nog blad aan zit, het bovenste deel is dan al kaal maar onderaan zit nog prachtig blad.

    Beantwoorden

  4. ingridblogs
    Dec 03, 2014 @ 16:11:10

    Wauwww,prachtig!!!

    Rietepietz zegt;

    En tóch in het echt nóg mooier!

    Beantwoorden

  5. meninggever
    Dec 03, 2014 @ 15:44:59

    Het is mooi in de natuur, wij zagen het afgelopen dagen in Duitsland, in de Zaanstreek en gisteren in het Amsterdamse Bos, de natuur is klaar voor de winter… Een enkele najaarsstorm en de boel is helemaal kaal….

    Rietepietz zegt;

    Ja dat klopt, er is al veel blad afgewaaid maar juist daardoor is het nu nóg mooiere omdat je de grillige vormen van de takken er nu doorheen ziet.
    Zodra ze kaal zijn is het wachten op de eerste rijp , óf sneeuw natuurlijk, dan hebben we wéér plaatjes 😉

    Beantwoorden

  6. marjak
    Dec 03, 2014 @ 15:38:53

    Nou, de foto geeft het mooi weer, dank aan de fotograaf…:-)
    Vredenburchweg???

    Rietepietz zegt;

    Graag gedaan hoor, ik loop altijd te knippen bij dit soort plaatjes maar meestal komt er niets uit dat goed genoeg laat zien wat ik zag!
    Helemaal goed, randje Rijswijkse bos en ik sta op het bruggetje;-)

    Beantwoorden

  7. ♫ Mel☺dy ♫
    Dec 03, 2014 @ 15:27:07

    Als altijd heb jij dit goed gevoeld
    genieten is compleet zó bedoeld.
    Jij hebt er oog voor,
    ga daarmee dus door.
    Nooit raken Hart en Ziel onderkoeld.

    Rietepietz zegt;

    Het lijkt wel zondag hé!
    Maar van dit soort plaatjes worden jij en ik gewoon lyrisch 😉

    Beantwoorden

  8. powerpointgreetje
    Dec 03, 2014 @ 13:08:28

    Prachtig😄😃😀

    Rietepietz zegt;

    Wat is de herfst mooi hé!

    Beantwoorden

  9. cornma
    Dec 03, 2014 @ 11:35:21

    Je hebt van een mooie foto een schitterend schilderij gemaakt.
    Als je al die blaadjes op de grond ziet liggen, krijg jij dan ook de neiging er in te willen rollen?

    Rietepietz zegt;

    Daar had ik echt zin in , in PSP kun je heel mooie lijstjes maken als je er een beetje handig in bent.
    Nee erin rollen is geen optie, in dit stukje bos(je) lopen veel honden dus dat lijkt me géén goed plan;-)

    Beantwoorden

  10. John
    Dec 03, 2014 @ 10:11:36

    Je hebt gelijk Riet,
    Niemand en niets kan dit zo mooi als moeder Natuur.
    Maar toch geeft de foto weer wat je wilt laten zien.
    Mooi!

    Rietepietz zegt;

    Ik kan het nooit láten om er foto’s van te maken maar meestal mist zo’n foto dan toch nét de echte kleuren. Deze was naar mijn idee best goed uitgevallen, de warmte zit erin !

    Beantwoorden

  11. Marion
    Dec 03, 2014 @ 09:29:41

    Deze is weer erg mooi. Beren koud vandaag, ga er niet uit.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Mooi hé, is wel een hoekje waar we die keer langsgereden zijn.
    Blijf inderdaad maar lekker binnen want het is écht koud, we doen morgen wel alle boodschapjes die nu had willen doen, dan kunnen we lekker “overdekt”. XXX

    Beantwoorden

  12. gewoonhanny
    Dec 03, 2014 @ 00:19:18

    Prachtige foto Rietepietz. Echt herfst. Dat heb ik dit jaar gemist.

    Rietepietz zegt;

    De herfstkleuren waren wat later en dan moet je natuurlijk wél in het land zijn om ervan te kunnen genieten. Maar jij zag weer andere mooie natuur.

    Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    Dec 02, 2014 @ 23:54:04

    Prachtig Rietepietz, nog even snel genieten van alle kleuren.

    Rietepietz zegt;

    En dát doe ik, nog éven en dan moet ik wachten op de berijpte bomen;-)

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Dec 02, 2014 @ 23:43:21

    Je bent al helemaal in de sfeer Rietz!

    Rietepietz zegt;

    Klopt, heb al 11 gedichten gemaakt en dat liep lekker;-)

    Beantwoorden

  15. terrebel
    Dec 02, 2014 @ 22:22:29

    Prachtig plaatje, Riet!

    Rietepietz zegt;

    En zo is het heel véél te zien nu, ik geniet me te pletter!

    Beantwoorden

  16. Marja
    Dec 02, 2014 @ 21:57:16

    Een gouden plaatje.

    Rietepietz zegt;

    Fééstje hé die herfst! Nou ja voor de kleuren dan, de temperatuur is nu ff wat minder;-)

    Beantwoorden

  17. Hartelijke Hot Hulk
    Dec 02, 2014 @ 21:47:44

    HELEMAAL WAAR
    Geniet zo van het mountainbiken bij ons in het duingebied.
    Het fietsen gaat voor geen meter
    Het genieten des te meer

    Rietepietz zegt;

    SDat begrijp ik helemaal, ik heb af en toe ook de neiging de auto aan de kant te zetten om even te genieten, en wandelen is natuurlijk helemaal top!

    Beantwoorden

  18. datzalwel
    Dec 02, 2014 @ 21:44:20

    Het heeft allemaal wel wat, eerst het zachte groenen de knopjes dan de rijke bloei, nu de vlammende herfstkleuren en dan nog die kale takken met af en toe de sneeuw en/of ijzel erop. Hoewel ik meer van warmte houd kan ik wat dat betreft alle seizoenen wel waarderen.

    Rietepietz zegt;

    Dat ben ik helemaal met je eens, in het voorjaar is het óók zo bijzonder omndat je de takken door het aanvankelijk héél fijne groen ziet. Maar áls de bomen eenmaal kaal zijn kan ik niet wachten op de eerste rijp !

    Beantwoorden

  19. kakel
    Dec 02, 2014 @ 21:41:45

    Een heel mooie foto! En die rand eromheen maakt het áf. Hier is het ook van dat stilstaande weer. Koud, druilerig, somber… Maar wie wil, kan overal kleur zien.
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel, altijd leuk een beetje knutselen in PSP!
    Het lukt me zelden om de kleuren een beetje te vangen maar bij deze foto is toch iets van de warme kleuren blijven hangen.

    Beantwoorden

  20. Corja
    Dec 02, 2014 @ 21:28:21

    Echt leuk! En een mooie foto. Jammer van dat niftige weer; het ziet er hier en daar nog zo mooi uit!

    Rietepietz zegt;

    Ja jammer hé, met zo’n laaghangende zon er tussen door krijg je nóg meer kleuren.
    Ik móet altijd foto’s maken als ik dit zien maar het resultaat is altijd minder dan de werkelijkheid, al komt deze toch aardig in de buurt.

    Beantwoorden

  21. gewoonanneke
    Dec 02, 2014 @ 21:19:54

    Ja het gaat wel heel hard nu met de blaadjes. Eigenlijk vind ik in de winter die kale bomen ook wel wat hebben met die mooie luchten erbij.

    Rietepietz zegt;

    Het is nu nog mooier dan toen alles nog vol in het blad zat, nu zie je de takken erdoorheen, net als in het voorjaar eigenlijk, maar dan anders van kleur!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

