de hort op…

Op donderdag ga ik altijd “de hort op” met Marion. We gaan bij voorkeur naar buiten natuurlijk, zeker de laatste weken toen we zo verwend werden met het prachtige zachte herfstweer. Het is eigenlijk  al gauw te koud voor mijn “kasplantje”  dus als we gaan winkelen kiezen we vaak voor winkelcentrum “in den Boogaard”, daar kunnen we in ieder geval overdekt parkeren  én overdekt winkelen als het te koud.

Maar zodra we een zonnetje zien kunnen we er óók lekker buiten winkelen en eventueel lunchen. Vorige week zaten we, tot groot plezier van Marion, nog gewoon buiten op een bankje met een broodje “uit het vuistje”, gekocht bij de uitstekende viswinkel die er is. Marion werkt dan op haar gemak een broodje  zalm én een broodje paling naar binnen….. ze kan het hebben hoor met haar 45 kilo …. !
Een nadeel bleek dat er op een bankje naast ons een dame zat die om een praatje verlegen was. Op zich niet erg natuurlijk, maar déze dame zocht eigenlijk alleen  naar mogelijkheden  om haar eigen “treurigheden” te kunnen ventileren.
Je kent het wel …., als wij na haar vraag in die richting  vertellen  dat we géén moeder en dochter zijn maar vriendinnen ….. breken de sluizen open…. zij heeft haar moeder iédere dag meegenomen en nu kijkt er niemand naar haar om….. en haar vriendin heeft haar in de steek gelaten terwijl zij zélf altijd klaar stond ….enz enz… wegwezen dus zodra de broodjes op zijn!

Maar ik dwaal af, het was dus nog een heerlijke  herfstdag en ik heb onderweg naar Loosduinen  een prachtig groene route die nu  één en al herfstkleur is.
Krijg je natuurlijk nóóit zo mooi op foto en film als het er in het echt uit ziet en bovendien is zelf  filmen onder rijden niet helemaal de beste manier om iedereen gezond te houden.
Om  Marion  even mee te  laten genieten van al die kleurenpracht reed ik met haar óók  even de route  en ja, dan moet ze “wél wat doen voor de kost”natuurlijk!
Ik  drukte ik haar de camera in de handen, wees het kn0pje dat ze aan en uit moest zetten om wel of niet te filmen en……voilá…. ze flikt het wel even.

20 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. sweetlake
    Nov 29, 2014 @ 07:46:23

    Marion heel goed gedaan zeg! Ondanks dat ze genoot van het filmen van alle kleuren had ze ook oog voor……..de flitspaal!! Gelukkig zal hij niet flitsen voor jou, want nu zien we eens hoe keurig jij rijdt !! Geweldig om te zien want tja……..vroeger was autorijden niks voor jou! Tegenwoordig rij je van hot naar her en “geniet”je zelfs van je Suuzz. Trots op je!! XX

    Rietepietz zegt;

    Ik let nooit op flitspalen, áls ik te hard rij gebeurt dat ongemerkt doordat ik me laat meeslepen door de rest. Maar je hebt gelijk, tegenwoordig heb ik ook meestal “tijd”om om me heen te kijken onderweg en ben ik niet meer alleen maar krampachtig met het verkeer bezig. Ons Suusje helpt daar zeker bij door z’n ruime zicht maar tóch bedabkt voor het mooie compliment!XXX

    Beantwoorden

  2. ♫ Mel☺dy ♫
    Nov 27, 2014 @ 21:25:09

    zoals je al weet ben ik er vaker geweest dus die route is me niet geheel vreemd 😉

    Enne top hoor dat je dat nog steeds doet! Ik doe ongeveer hetzelfde voor mijn maandagmeneer dus ik weet als geen ander hoe die ogen kunnen stralen van dankbaarheid en waardering die zij niet onder woorden kunnen brengen.

    Rietepietz zegt;

    Voor stadse begrippen is het bést veel groen en daar geniet ik dagelijks van.
    Marion is fijn gezelschap en daar doe ik niét vrijwillig afstand van, we genieten altijd allebéi heel erg van de donderdag en dat zeggen we allebei ook héél regelmatig. Marion zit “toevallig” in een rolstoel en die gaat dus ook mee;-)

    Beantwoorden

  3. Suskeblogt
    Nov 27, 2014 @ 20:32:52

    En zo hebben we eens samen in de auto gereden. Gezellig ! 🙂

    Rietepietz zegt;

    Het is een beetje dringen met z’n allen in een kleine auto maar gezellig is het inderdaad wel 😉

    Beantwoorden

  4. John
    Nov 27, 2014 @ 17:37:28

    Mensen die zo met zichzelf bezig zijn zoals die mevrouw en daar anderen mee lastigvallen schreeuwen om aandacht. Als het waar is is het natuurlijk niet leuk voor haar.
    Een broodje vis is altijd lekker. Zeker in het zonnetje. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ik weet wel zeker dat je daar gelijk in hebt. Ze zal inderdaad “niet lekker in haar vel”hebben gezeten.
    Ik ben zelf geen groot viseter maar een broodje gerookte zalm gaat er altijd wel in, of makreel. Haring of paling zijn aan mij niet besteed.

    Beantwoorden

  5. powerpointgreetje
    Nov 27, 2014 @ 13:40:10

    mooi filmpje….mooie omgeving…..mooie kleuren….

    Rietepietz zegt;

    Ik ben nog dagelijks dankbaar dat ik hier mag wonen en niet mee in Den Haag hoef te wonen waar toch veel minder groen is.

    Beantwoorden

  6. ingridblogs
    Nov 27, 2014 @ 12:40:04

    Dat jullie nog maar vele jaren zo mogen genieten…..

    Rietepietz zegt;

    Dat hoop ik ook van harte, ik vind dan ook dat Marion gewoon 100+ moet worden dan heeft ze nog minimaal 13 jaar te gaan;-)

    Beantwoorden

  7. marjak
    Nov 27, 2014 @ 12:14:23

    Leuk, heel bekend terrein voor mij! En ja, ik heb ook genoten van de prachtige kleuren de afgelopen weken!
    Marion heeft het mooi gefilmd, complimenten daarvoor!
    En die praatgrage vrouw…..snel vergeten. De wereld heeft meer behoefte aan “ik hoor je” mensen. Luisteren en horen schijnt tegenwoordig erg moeilijk te zijn :-((

    Rietepietz zegt;

    Ja daar kom jij vast ook wel eens langs, het laatste deel van de route naar loosduinen ,over de Lozerlaan, had zeker óók wel een stukje film waard geweest.
    Ach ik denk dan maar dat zij in ieder geval even een luisterend oor heeft gehad. Marion en ik kunnen dat heel goed bij elkaar vinden dus dat ‘het mens” overduidelijk niet in ons geïnteresseerd was is dan minder erg. En tja, eigenlijk waren wij natuurlijk ook niet heel erg in haar gedesinteresseerd als ik eerlijk ben.

    Beantwoorden

  8. datzalwel
    Nov 27, 2014 @ 11:45:40

    Een hel mooie rit lijkt me dat. Ik zie ook altijd de prachtige kleuren rijkdom bij onze fietstochtjes, toch een van de voordelen van wisselende seizoenen. Gezellig hebben jullie het zo met z’n tweetjes.

    Rietepietz zegt;

    Die wisselende seizoenen hebben inderdaad het voordeel dat je steeds een ander “decor”hebt. Die zelfde bomen in de winter zónder blad maar dik in de rijp of sneeuw is gewéldig!
    We hebben altijd veel plezier zo samen,dat heb je goed gezien!

    Beantwoorden

  9. cornma
    Nov 27, 2014 @ 11:26:36

    Marion heeft echt nog wel een vaste hand. Het is de auto die de bewegingen veroorzaakt. Er zijn nog zoveel mooie plekjes te vinden, vooral in deze tijd van het jaar. Af en toe lijkt het of je onder een gouden boog door rijdt. Prachtig.

    Rietepietz zegt;

    Ja zeker weten, ze zit voor het mooie wat te laag in de auto omdat zedoor de botontkalking erg ingezakt is maar ze heeft toch goed opgelet wat er in beeld kwam.
    Die gouden boog herken ik wel ja, op dit moment zijn de beuken van brons tot goudkleurig, zó mooi!

    Beantwoorden

  10. riet(je)
    Nov 27, 2014 @ 09:50:04

    wat ’n prachtige route, leuk dat we hebben mogen meegenieten………….ook mooi die herfstkleuren…………

    Rietepietz zegt;

    Er was zelfs vandaag nog heel veel te zien,ik heb wéér genoten!

    Beantwoorden

  11. Marlou
    Nov 27, 2014 @ 09:35:35

    ha die Riet!

    wat een grappig geschreven verhaal van dat broodje op het bankje en die vrouw er bij, die dr mond maar niet wil houden. Sommige mensen hebben “slechts een scheet nodig om heel hun darmen te ledigen”. Dat zei eens een oude tante van me, over een andere oude tante…
    Ik zag ze beiden liever gaan dan komen.

    Dat filmpje vind ik helemaal zo slecht nog niet!
    Mooi klein reportagetje van Marion…

    Dagdag!
    groetjes van Marlou

    Rietepietz zegt;

    Marion vindt dat het toppunt van gezelligheid, een broodje uit het vuistje op een bankje of in de auto.Maar meestal lunchen we toch wel in een restaurant.
    Klopt, je hébt van die mensen en eigenlijk is dat een beetje sneu, ze missen gewoon heel veel door hun “op zichzelf gericht zijn”.

    Beantwoorden

  12. gewoonhanny
    Nov 27, 2014 @ 00:34:16

    Mijn complimenten voor Marion. Ze heeft een vaste hand van filmen. Leuk om bekende plekjes te zien op bewegend beeld.
    Over zeurpieten wil ik het niet hebben. 😉

    Rietepietz zegt;

    Voor iemand die nog nooit gefilmd heeft is het érrug goed gedaan ja, er was vandaag nog steeds héél veel moois te zien, vooral de beuken zijn nu erg mooi!
    Dit was dan wel geen Piet maar wél een grote zeur!

    Beantwoorden

  13. J@n.
    Nov 27, 2014 @ 00:11:41

    Het filmpje is mooier als dat ik het in werkelijkheid gezien zou hebben!

    Rietepietz zegt;

    J@n toch, ga me niet vertellen dat je dit soort dingen niet “ziet”als je onderweg bent.
    Het was er waanzinnig mooi de laatste 2 weken en ik heb dan steeds de neiging even te stoppen om rond te kijken.

    Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    Nov 26, 2014 @ 23:16:51

    Prachtig he die herfstkleuren. En ja ik loop ook altijd tegen die klagers aan 😦

    Rietepietz zegt;

    Joh ik geniet me te pletter buiten.
    Die mensen hebben een zwak voor mensen die beleeft blijven luisteren geloof ik.

    Beantwoorden

  15. gewoonanneke
    Nov 26, 2014 @ 22:31:44

    Je hebt inderdaad echt van die beroepszeurders zeg ik altijd maar. Ook op verjaardagen zijn er van die mensen die alleen maar over ziektes en mensen die overleden zijn kunnen praten. Je kan trouwens hele leuk kleine cameraatjes speciaal voor in de auto kopen haha. Werd wel een beetje zeeziek van het filmpje. Wel leuk dat jullie zo gezellig uitgaan samen.

    Rietepietz zegt;

    Ik kom te gelukkig weinig tegen dat wás er één!
    Dat is waar , moet ik toch eens naar kijken want ik heb wel eens meer de aanvechting dat ik het verkeer wil filmen;-)

    Beantwoorden

  16. beauninoblog
    Nov 26, 2014 @ 22:30:31

    En dat soort vrouwen hoort ook nog meestal alleen zichzelf.

    Rietepietz zegt;

    Het is wel duidelijk dat jij dat soort mensen kent, het klopt, ze willen helemaal niet positiefs horen dus zijn hartstikke doof voor antwoorden.

    Beantwoorden

  17. Marja
    Nov 26, 2014 @ 20:27:51

    Mijn complimenten voor Marion. Ik heb genoten van jullie ritje.

    Rietepietz zegt;

    Je mocht maar een klein stukje mee hoor, de rit duurt 25 minuten en is bijna overal tamelijk groen (voor stadse begrippen) maar een filmpje van 25 minuten…… nah… niet doen maar;-)

    Beantwoorden

  18. Marion
    Nov 26, 2014 @ 19:53:05

    In werkelijkheid zijn de kleuren mooier maar ik vind het toch wel een mooi filmpje,
    XXX tot morgen.

    Rietepietz zegt;

    Ja dat klopt, maar vooral het beginstukje waar we er wat dichter langs rijden zie je toch wel aardig wat kleur! Door het verkeer moest ik later ook wat harder rijden om de boel niet op te houden. Ondertussen is er alweer héél veel blad afgevallen.
    Ja tot morgenXXX

    Beantwoorden

  19. Rebelse Huisvrouw
    Nov 26, 2014 @ 19:48:16

    Wat gezellig! Het is net alsof we er bij waren op deze manier en het is wat Kakel zegt: Marion heeft het prima gedaan!

    Rietepietz zegt;

    Het is even proppen zo met z’n allen in onze susukiSplas maar hoe meer zielen hoe meer vreugd dus stap maar in;-)

    Beantwoorden

  20. kakel
    Nov 26, 2014 @ 19:06:25

    Marion neemt de honeurs uitstekend waar! Even wennen in het begin, maar je kunt haar gerust “aannemen” om vaker de camera vast te houden. Leuk om Marions stem ook eens te horen al is het bescheiden 😉
    Fantastisch Zwarte Pietenplaatje heb je op je blog staan!
    LIefs (ook voor Marion) Kakel

    Rietepietz zegt;

    Dat vond ik ook! Het is sowieso lastig om in een rijdende auto te filmen.
    Ze maakt zelf wel foto’s maar had nog nooit gefilmd.
    Zoals je weet ben ig behoorlijk pro zwarte Piet, er zijn al genoeg mensen die zich in bochten wringen om “politiek correct”te reageren. Ik vind de tegenstanders van zwarte Piet enórme zeuren die geheel ónterecht onze zwarte Piet “zwart maken” en dat blijf ik hardop zeggen en schrijven, vandaar het plaatje in de zijkolom.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

