(mis) communicatie…

Fluitje van een cent natuurlijk tegenwoordig die communicatie, iedere zichzelf respecterende  moderne man of vrouw heeft een telefoon die álles kan.
Oke, de was moet nog steeds in de wasmachine maar dat is een kwestie van tijd denk ik.
Verder heeft de mobile telefoon schijnbaar het gewone leven overgenomen, de weg zoeken…. dat kan de telefoon, een spelletje doen, kom maar op! Adressen zoeken,…. foto’s maken filmpjes opnemen en uitwisselen … het heeft allemaal géén geheimen voor een beetje telefoon.

Telefoons.nl_Logisch dat zo’n telefoon eigenlijk nooit losgelaten kan worden en je dus,  vooral jonge mensen, nog nauwelijks met lege handen ziet, die telefoon lijkt met twee componenten lijm aan de handen geplakt te zitten.

Maar kun je ook nog gewoon gebéld worden op zo’n “alleskunner”….. ik héb zo m’n twijfels…..

Ik bel vorige week  kleinzoon Maikel in Eindhoven….. er wordt niet opgenomen en dat kan natuurlijk, ik ken zijn werkrooster niet  altijd en tijdens het werk moet  de telefoon in een  locker. Ik spreek dus in en hoor twee dagen niets. Nééheee…,  ik ben niet op slag doof geworden, maar  Maikel belt me niet terug.
Nóg maar een keer  bellen  op een dag dat ik weet dat hij niet hoeft te werken…. ook dan krijg ik alleen de voicemail …. en spreek maar weer  in……  !

Na nóg twee dagen schrijf ik dan maar een mailtje, je moet wát als belangstellende oma en….. euréka,  na 10 minuten rinkelt ons heerlijk betrouwbare doodgewone vaste telefoontoestel en is Maikel aan de lijn.
” Goh…. niet gehoord én niet  gezien dat je gebeld hebt en dus óók niet naar  een  ingesproken  boodschap gezocht….. “. Waarna ik zeg; ” mazzel  dat je  net op de laptop bezig was,  je hebt m’n  mailtje wél snel gevonden” !
Waarop zijn antwoord is ….”o nee hoor  oma, de laptop stond niet aan….,
ik ontvang altijd de mailtjes  op mijn telefoon  …….”!

Telefoons.nl_

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Marlou
    Nov 24, 2014 @ 09:56:59

    ha die Riet!

    mooi verhaaltje!
    Ik zou wel even een tijd in de tijd terugwillen.
    Dat we niks hadden: geen tv, geen mobieltje…
    Niet al te lang, hoor, gewoon een dagje.

    Misschien ga ik dat eens creéren.
    Een dag met niks…

    Goed idee eigenlijk.
    Dagdag!
    Groetjes van Marlou

    Rietepietz zegt;

    O ja héérlijk! Gewoon alleen maar spelletjes doen, en samen zingen of toneel spelen, lange wandelingen maken of een dik boek lezen! misschien moet er gewoon een dag komen dat iederéén even terug in de tijd gaat, “de dag van toen” of zoiets;-)
    .

    Beantwoorden

  2. gewoonanneke
    Nov 23, 2014 @ 22:27:40

    Haha ja wat komt dat me nou bekend voor. Whatsapp, mailen, berichtjes en als ik bel dan hoor ik niets. Ach alles went.

    Rietepietz zegt;

    Het lijkt inderdaad “not done”om te bellen met zo’n multifunctioneel kreng;-)

    Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam
    Nov 22, 2014 @ 12:27:35

    Echt…. Meen je dag? Bestaan dit soort apparaatjes echt?? Goh…. In deze uithoek van het land, waar de postbode nog op een varken rondrijdt kennen we dat niet…..
    Zonder gekheid…. pak weg 20 jaar geleden was een mobiele telefoon een complete kast die je moest versjouwen en een mailtje? Nooit van gehoord! Tegenwoordig worden we geleefd door een klein doosje met knopjes waar je hele hebben en houden in te vinden is. En nee, ik heb geen smartphone. Domweg omdat ik het de duur en zonde vind om te verliezen in de mestput (mijn neef heeft ‘m daar ook in laten vallen…..) Ik kan bellen en gebeld worden en that’s it.

    Rietepietz zegt;

    Dat kan ik me nog herinneren ja,een familielid van ons hád toen al zoiets.
    Mijn eerste Nokia kocht ik in 2001 omdat Henk toen ernstig ziek was en ik bereikbaar wilde zijn. Ondertussen ben ik aan m’n vierde nokia bezig, nog altijd pre-payed zonder poespas en alléén om bereikbaar te zijn voor Henk en de kinderen als er iets dringends is.

    Beantwoorden

  4. Marion
    Nov 21, 2014 @ 19:26:14

    Je komt ze overal tegen, kijken niet op of om, gelukkig kijk ik wel uit als ik in mijn scoot zit want ik heb geen zin lifters.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Nee klopt, ze zijn vrijwel altijd in hun schermpje verdiept, en dan tóch niet bereikbaar zijn als er gebeld wordt…. ik word geloof ik te oud voor dit soort spullen;-)
    XXX

    Beantwoorden

  5. hanscke
    Nov 21, 2014 @ 16:59:43

    Het is natuurlijk heel logisch, maar niet heus.

    Rietepietz zegt;

    Ja toch?…. wij zijn gewoon “mutsen” dat we niet snappen dat een telefoon eigenlijk niét is bedoeld om mee te bellen;-)

    Beantwoorden

  6. Wieneke
    Nov 21, 2014 @ 11:00:11

    * met grafstem * Het zal niet lang meer duren of de kindjes worden geboren met een soort indruk in de handjes waar de smartphone precies in past.

    Rietepietz zegt;

    äls die smartphone er al niet inzit bij de geboorte, belt zo’n kleintje zélf even naar de persende moeder…”kan het niet wat sneller”?

    Beantwoorden

  7. John
    Nov 21, 2014 @ 09:58:46

    Als je gebeld bent op je smartphone krijg je daar een melding van. Als je een voicemailbericht hebt krijg je daar ook bericht van in de vorm van een sms.
    En mail ontvang ik ook op mijn telefoon. Slechts van 1 e-mail adres, anders wordt het te gek. Spelletjes speel ik er niet op.

    Rietepietz zegt;

    Waarschijnlijk zul je ook wel zélf in kunnen stellen of je dat seintje wil krijgen! Ik hoorde ook van iemand anders dat dit soort mededelingen lastig te vinden zijn op zijn mobiel.
    Maar ik red me nog prima zónder hoor;-) Zelfs van m’n nokia gebruik ik niet eens alle opties, bellen en sms sen , dat is het!

    Beantwoorden

  8. Leidse Glibber
    Nov 21, 2014 @ 00:22:21

    Ik kom er elke dag weer achter wat ik allemaal niet kan 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ja echt weer zo’n gevalletje van “hoe méér ik weet hoe minder ik begrijp”.
    Ik zou er waarschijnlijk bést mee overweg kunnen maar heb gewoon niet zo’n uitgebreide telefoon nodig.

    Beantwoorden

  9. J@n.
    Nov 20, 2014 @ 23:33:13

    En toch blijven het leuke speeltjes, als je ze ook als zodanig gebruikt!

    Rietepietz zegt;

    Mijn lappie is mijn speeltje en m’n oude nokia doet dienst voor onverwachte zaken als ik onderweg ben. De rest kan best wachten tot ik m’n speeltje thuis weer op schoot heb.

    Beantwoorden

  10. RenéSmurf
    Nov 20, 2014 @ 22:56:29

    Blijft toch raar dat je ingesproken bericht niet eens opgemerkt is. Wellicht moet die instellen dat hij een mailtje krijgt als er ingesproken is! ha, moderne tijden he, het wordt steeds gekker.

    Rietepietz zegt;

    Vooral jongelui zullen de boel wel zó instellen dat dingen die ze “lastig” vinden buiten de boot vallen.

    Beantwoorden

  11. Rebelse Huisvrouw
    Nov 20, 2014 @ 22:43:39

    Ja, die techniek tegenwoordig… Nu moet ik zeggen dat ik ook wel van m’n mobieltje hou hoor… En van m’n iPad. Ik moet er niet aan denken om ze te missen. Zielig eigenlijk hè?!? 😀

    Rietepietz zegt;

    Nou ik zou m’n lappei óók niet graag missen hoor, dat is m’n speeltje én m’n tekstverwerker , helaas heb ik dan weer géén “computer” of internetaansluiting zodra officiële instanties of banken daarom vragen…. raar maar waar;-)

    Beantwoorden

  12. ♫ Mel☺dy ♫
    Nov 20, 2014 @ 21:56:47

    nouhou deels ben ik het met je eens dat het soms heel irritant kan zijn, om niet te zeggen levensgevaarlijk…. als automobiliste… moet ik extra uitkijken in de ochtenden want de schooljeugd fietst terwijl ze met hun foon bezig zijn….. terwijl ze ook afzichtelijke grote koptelefoons ophebben dus behalve neits zien ook nog eens niets horen…… afschuwelijk eng is dat soms!

    Evengoed ben ik zelf ook de trotse bezitter van zo’n apparaat en doe ik er (bijna) alles mee….. al ben ik er ook alert op dat hij niet aan mijn hand verkleefd raakt 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik heb van hem wat dat betreft weinig last omdat hij tever weg woont maar het is blijkbaar héél vreemd van me dat ik verwacht dat ik “hem kan bellen op zijn telefoon”, nou ja, ik ben waarschijnlijk gewoon een “muts” 😉

    Beantwoorden

  13. Zus
    Nov 20, 2014 @ 21:56:20

    kHeb ook een oudje. Niks smartphone. Als ik wil bellen of sms-en moet dat kunnen, Maar verder komt het op de vaste telefoon binnen en bij mijn man.
    Jaah die wel ! Smart met internet en foto’s alles erop en eraan.
    Liefs XXX

    Rietepietz zegt;

    Ik ben er ook nog niet aan toe hoor, wil helemaal geen telefoon met een abonnement want die héb ik al van kpn. Internet heb ik ook dat hoeft niét op m’n telefoon.Het gekke is dat ze met ál hun “bereikbaarheid”meestal niét te bereiken zijn.
    XXX

    Beantwoorden

  14. Mrs. T.
    Nov 20, 2014 @ 21:43:05

    Haha, dat filmpje van Marja. Geweldig. En tja, telefoons …

    Rietepietz zegt;

    Dat had ik best in het logje willen hebben maar ik kende het filmpje nog niet! ’t is natuurlijk een beetje dom van mij om te denken dat je met een telefoon kunt bellen;-)

    Beantwoorden

  15. ria
    Nov 20, 2014 @ 21:24:42

    Riet je staat niet alleen hoor.Ik heb zelfs het mobieltje in de la liggen.

    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Nee zeker niet, de oudere garde heeft duidelijk minder op met de telefoonterreur;-)

    Beantwoorden

  16. kakel
    Nov 20, 2014 @ 21:23:46

    Je zou ze toch door elkaar willen rammelen, die jeugd! Mijn dochter kan ook alleen op chirurgische wijze gescheiden worden van haar mobiel. Ik vind het onderhand een afwijking worden. Het is dat ik nog de baas ben in huis, anders gebruikte ze hem ook nog tijdens het warm eten.
    Leuk filmpje!
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Nou rammelt het reuze lastig als dat 130 kilometer verderop moet gebeuren 😉
    Maar ik snap dan niet zo heel erg waarom een mailtje wél direct op de telefoon gevonden wordt maar een melding van een gemiste oproep niét, die schijnt gewoon zover weggestopt te zijn dat het niet te vinden is.
    Het filmpje heeft Marja erop gezet, leuk hé!

    Beantwoorden

  17. terrebel
    Nov 20, 2014 @ 20:57:46

    Ach, de moderne techniek…Ooit klaagde men over de krant: door die in de trein te lezen spraken mensen niet meer met elkaar. En verder terug in het verleden klaagden mensen over een uitvinding waardoor mensen de grote schrijvers niet meer konden onthouden en geen toneelstukken meer uit het hoofd kenden.
    ‘Het einde van de beschaving’ werd het genoemd, het schrift….;-)

    Rietepietz zegt;

    Dat zal zeker waar zijn ,maar toch….. ik zou het niét onlogisch vinden als ik iemand ook gewoon kan béllen op een mobile telefoon ….zucht, dat zal wel héél ouderwets en ónlogisch zijn!

    Beantwoorden

  18. powerpointgreetje
    Nov 20, 2014 @ 20:41:24

    met mijn nokia smartphone kan ik ook mailen en internetten, na 2 weken gedeactiveerd….. niets voor mij, mail wel via de laptop…
    doe er dus alleen maar mee bellen

    Rietepietz zegt;

    Ik heb niet eens een smartphone maar een simpele nokia, mailen zóu kunnen maar heb ik nooit geactiveerd, inderdaad alleen bellen is zát!

    Beantwoorden

  19. Suskeblogt
    Nov 20, 2014 @ 20:04:35

    Mijn GSM is al zo’n 5 jaar oud en kan dus niet wat die moderne kunnen maar dat geeft niet, dan ben ik niet constant online. Het wordt voor velen een verslaving.

    Rietepietz zegt;

    Het zou met mijn simpele NOKIA wel kunnen maar ik heb het niet geactiveerd, niet nodig.

    Beantwoorden

  20. Marja
    Nov 20, 2014 @ 20:03:14

    Geweldig! Typisch 2014.
    Heb je dit filmpje al gezien? Het circuleert op het smoelenboek:

    Rietepietz zegt;

    Gewéldig…., ik had het nog niet gezien!Mogen wij eigenlijk nóg niet klagen;-)

    Beantwoorden

  21. Christel
    Nov 20, 2014 @ 19:11:35

    Mijn telefoon kan ook,mails ontvangen maar toch heb ik het niet geactiveerd. Laat die maar via de laptop binnen komen. Ik,merk dat ook,op het werk. De jongere colleaga’s hun telefoon plakt haast vast aan hun hand. Niet normaal.

    Rietepietz zegt;

    En op de fiets én in de tram en bus en echt óveral! Maar dan never nooit op bellen staan, dát dan weer niet! Mijn (oude) mobiel is uitsluitend om even te laten weten wanneer ik oponthoud heb enzo!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

