speel”tuin”centrum

Je moet wát  als je het druk hebt en weinig tijd om een logje te maken……. maar gelúkkig  kan ik dan altijd even terug grijpen naar  foto’s of filmpjes uit een tijd dat ik het minder druk had. En wat dóe je dan als je het niet druk hebt…..?
Precies, dan ga je met Levi en z’n moeder  naar het tuincentrum om de kerstshow te bekijken. Nog véél te vroeg om kerstspullen te kopen, als ik die al nodig zou hebben, maar dat stoort ons geenszins. Oneigenlijk gebruik zeg je…?  Moet kunnen hoor zolang we niets stukmaken.

Levi is helemaal wég van de kerstdorpjes waarin van álles draait en/of  muziek maakt, en dan heb ik het nog niet eens over de treintjes die soms vlák voor z’n neus langs rijden. Moeilijk hoor om er dan “niet aan te zitten” , maar mama heeft redelijk veel vertrouwen in Levi al is ze steeds dicht genoeg in de buurt om in te grijpen als de trein bijna zómaar in z’n hand lijkt te  springen.
Omdat Levi’s moeder natuurlijk nog met “z’n zusje sjouwt”  is even zitten met een kopje thee een prima optie, voor  kleintjes is er genoeg te spelen in het restaurant.
Voor  kleine kindjes zónder een dikke ADHD  is zo’n middagje tuincentrum in deze tijd gewéldig, met een ADHD kindje lijkt het me een uitputtingsslag voor de moeder en toch wat minder een aanrader!

17 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Blog Zonder Naam
    Nov 13, 2014 @ 02:39:31

    Ach…… Na afloop is er altijd weer het rustgevende gevoel dat het goed gegaan is…..

    Rietepietz zegt;

    We waren gelukkig met drie volwassenen zodat we elkaar af konden lossen in de “bewaking”;-)

    Beantwoorden

  2. ingridblogs
    Nov 12, 2014 @ 14:49:04

    Genieten voor zo’n kleintje,maar ook voor de groten hoor 😉 Het is ook iedere keer abnormaal druk bij de Intratuin.Of is dat voor de koffie met appelstrüdel…

    Rietepietz zegt;

    Ja zeker weten, de tijd vliegt als je met dat joch in de weer bent!
    Gelukkig was het toen wij er waren nog helemaal niet druk en konden we ruim de tijd nemen om alles te zien…. de appelstrüdel hebben we dan weer wél gemist.

    Beantwoorden

  3. Corja
    Nov 12, 2014 @ 12:04:40

    O, wat een leuk filmpje van een nog leuker klein mannetje. Dat gezichtje! Die beheersing! Dat zwaaien! Erg leuk dat je dit blog gepost hebt.
    Zo zie je maar wat goede opvoeding doet!

    Rietepietz zegt;

    We zijn zó blij dat we zo vaak van dit mannetje mogen genieten. En geloof me, ik hou me in met foto’s en filmpjes plaatsen anders zou ik dat dágelijks doen;-)
    Onze oudste kleindochter is (gelukkig) inderdaad “een beetje ouderwets” waar het opvoeden betreft. Ze is een schat maar kindertjes zijn kindertjes en géén klein Godjes die alles mogen. Dat wil natuurlijk niét zeggen dat Levi nóóit ondeugend is …echt wel hoor!

    Beantwoorden

  4. Hartelijke Hot Hulk
    Nov 12, 2014 @ 11:00:33

    Mooi, dat zwaaien!

    Rietepietz zegt;

    En het heeft het voordeel dat hij dan nérgens aan kan zitten met die handjes;-)

    Beantwoorden

  5. riet(je)
    Nov 11, 2014 @ 18:40:05

    wat schattig……….genieten kan zo’n kind hé? en dan geniet je vanzelf mee………
    liefs
    van
    mij

    Rietepietz zegt;

    Ik sta dan inderdaad weer te genieten van hoe dat kleintje geniet;-)

    Beantwoorden

  6. ♫ Mel☺dy ♫
    Nov 11, 2014 @ 16:55:58

    nou ja….. je verwent me wel he?
    Ik zal voortaan uitkijken met het uiten van mijn wensen hier 😉

    Dank u dank u dank u….. de eerste glimlach op mijn gezicht vandaag, dankzij jou (jouw hummeltje)

    Rietepietz zegt;

    Je kent me toch, niéts is me te dol om mensen een plezier te doen;-)
    Normaal gesproken zou ik natuurlijk nóóit filmpjes plaatsen waarin ons achterkleinkind de hoofdrol speelt;-)

    Beantwoorden

  7. cornma
    Nov 11, 2014 @ 10:13:15

    Heerlijk, om zo’n kleintje te zien genieten. Zeg nou zelf, zou niet (bijna) elke man met die treintjes willen spelen?

    Rietepietz zegt;

    Waarschijnlijk wel ja, misschien is het dáárom ook wel allemaal zo mooi gemaakt. De mannen van de Intratuin hebben zich gewoon lekker uitgeleefd;-)

    Beantwoorden

  8. John
    Nov 11, 2014 @ 10:06:36

    Geweldig he. Ja zulke dingen zijn heel erg leuk voor kinderen. Dat zal voor ons ook zo geweest zijn toen we klein waren.

    Rietepietz zegt;

    Toen ik kind was waren en nog niet dit soort tuincentra, maar ik herinner me wél dat op de laan waar wij woonden, met in alle beneden panden een winkel, altijd extra mooi etalages waren met waarin….. oeps, daar kan ik beter een logje over maken. Met de feestverlichting aan was het dan heel feestelijk langs de winkels lopen.

    Beantwoorden

  9. Marion
    Nov 11, 2014 @ 09:02:43

    Je kan met zo’n kind overal komen, en genieten dat hij doet, schattig.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig is Jennifer op veel punten een “ouderwets” moedertje;-) Het zal natuurlijk ook géén volmaakt kind worden maar wordt nog “opgevoed” ! XXX

    Beantwoorden

  10. Suskeblogt
    Nov 11, 2014 @ 08:54:47

    Hoe mooi om hem zo te zien genieten.

    Rietepietz zegt;

    Zeker weten en dáár genieten wij dan weer heel erg van!

    Beantwoorden

  11. beauninoblog
    Nov 11, 2014 @ 00:05:54

    O, prachtig toch. Bij mijn ouders in de straat stond een zingende kerstman. Mijn moeder moet daar uren met Kylian hebben doorgebracht. Quality time!

    Rietepietz zegt;

    En het mooiete is dat je geen ómkijken hebt naar kinderen die genieten en het naar hun zin hebben. Ik ga vast nóg een keer mee om te kijken .

    Beantwoorden

  12. J@n.
    Nov 10, 2014 @ 23:39:37

    ADHD was er vroeger ook wel, maar die werden al snel tot de orde geroepen.

    Rietepietz zegt;

    Vroeger werden die kinderen gewoon “een druk kind”genoemd geloof ik. Maar laat ik niet oordelen, er is zóveel veranderd in de manier van leven en de voeding dat het niet ondenkbaar is dat dat invloed heeft op het gedrag van kinderen.Heel stiekem denk ik ook wel dat er tegenwoordig té makkelijk zo’n etiket op geplakt wordt om de “opvoedverantwoordelijkheid ” op een laag pitje te kunnen zetten.

    Beantwoorden

  13. kakel
    Nov 10, 2014 @ 23:18:57

    Levi is helemaal blij 🙂 Ik kan het me voorstellen bij zo’n treintje. Zelfs mijn broer zou er even aan willen zitten. Echt!

    Rietepietz zegt;

    Ik vind het wel érg leuk dat het juist voor de kleinsten zo “zichtbaar”staat, het is wél extra opletten dan want de verleiding is dan héél groot;-)

    Beantwoorden

  14. powerpointgreetje
    Nov 10, 2014 @ 22:37:17

    prachtig filmpje, voor kinderen een echt paradijsje op aarde….

    Rietepietz zegt;

    Ik had alleen wat rustiger moeten filmen zag ik later;-) maar ja zo’n jochie is een ongeleid projectiel!

    Beantwoorden

  15. Leidse Glibber
    Nov 10, 2014 @ 22:27:55

    Voor de kinderen ( en Leidse glibber 🙂 ) is het een paradijs waar je je ogen uitkijkt.

    Rietepietz zegt;

    Ze maken er ook vaak echt wel iets moois van! En nú is het nog lekker rustig, volgende maand is de lol er wel af omdat het dan megadruk is.

    Beantwoorden

  16. Marja
    Nov 10, 2014 @ 21:43:02

    Wat een heerlijk ventje. Zelfs ík wilde dat treintje grijpen.

    Rietepietz zegt;

    Maar het is wél heel leuk dat het zo goed zichtbaar voor de kleintjes is, dat schept natuurlijk wél verplichtingen. Alles moet wél heel blijven en dat is gelukt.

    Beantwoorden

  17. gewoonanneke
    Nov 10, 2014 @ 21:11:09

    Schattig hoor. Ja kan me voorstellen dat het moeite kost om daar van af te blijven maar hij luistert goed. Is natuurlijk ook een prachtig gezicht die treintjes allemaal. Leuk filmpje.

    Rietepietz zegt;

    De schrik sloeg me om het hart toen onze kleindochter hem er los rond liet lopen, maar inderdaad, hij luisterde best goed al werd het hem soms héél moeilijk gemaakt. Niet alleen hij genoot, wij dus ook;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

