echt bijzonder!

Ja zeker, ik vind het héél bijzonder dat ik 10 dagen nérgens m’n neus laat zien en dat tóch iedereen even een reactie komt zetten zodra ik een zeurlogje zet.
Ondertussen  gaat het beter met ons al is het nog maar nét aan!
-stomenHet is nog steeds  hard werken voor twee oudjes, we slapen redelijk (als we niet hoesten) en moeten iedere morgen weer aan het werk om de verstopte neuzen te vinden.
Dat lukt meestal pas na een douche met lekker veel stoom  en zodra de neuzen  dan gevonden zijn  zetten we ze  metéén de zelfde kant op!

Dan volgt er nog méér gezoek, we zijn ieder een paar kilo kwijt, dat is niet heel dramatisch hoor, we kunnen het missen.
Maar wie wil er nou over een paar weken ergens in een hoekje een paar kilo “vlees” vinden!
Nérgens meer te vinden natuurlijk die kilo’s vlees en dus gaan we maar aan de slag om er wat verloren kilo’s aan te eten. Henk had vandaag trek in een kogelbiefstukje en dat ging erin als koek.
We redeneren maar gewoon dat ons lichaam wel zal vragen waar het behoefte aan heeft, het lichaam is uiteindelijk veel tekort gekomen. Zo had ik vanmorgen trek in een bammetje met jam, dat eet ik nóóit bij het ontbijt maar vanmorgen smaakte het héérlijk!

Daarna de krant even inzien op de beurspagina, de aandelen papieren zakdoeken moeten ondertussen door het plafond gaMa2an, zéker als wij niet de enige verkouden mensen zijn en dat zou zómaar lunnen !
Ondertussen functioneer ik weer min of meer, heb al een linken rondje gemaakt al heb ik overal maar één logje gelezen, anders  ben ik een week bezig, gaat m’n niet worden dus!
Eigenlijk gewoon een logje “dagelijkse sleur”, ja hallo….. wat maak ik nou mee behalve genies, gehoest en geproest?

23 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. gewoonanneke
    Okt 18, 2014 @ 21:56:49

    Had niet op je blog langs moeten komen want werd prompt ook snipverkouden ;).
    Hoop dat het inmiddels wat beter gaat.

    Rietepietz zegt;

    Sorry,sorry,sorry, ik heb metéén een doekje over het beeldscherm gehaald;-)

    Beantwoorden

  2. riet(je)
    Okt 13, 2014 @ 09:35:38

    lieve Riet, ach, wist helemaal niet dat jullie ziek waren! heel veel beterschap en wat lief dat je wel mijn blogje hebt gelezen en mij hebt gefeliciteerd! heel gauw beter worden hoor! hadden jullie ’n griepspuit gehaald? daar worden veel mensen ziek van………ik neem ‘m nooit, durf het niet……….doe rustig aan en ook liefs voor Henk natuurlijk, liefs riet(je)

    Rietepietz zegt;

    Ik neem jou altijd gewoon mee in m’n rondje dus toen ik het loggen weer oppakte kwam ik vanzelf je nieuwe logje tegen;-). Nee géén griepprik gehaald, daar geloof ik niet zo in want meestal hébben we ook geen griep als we “grieperig “zijn. ook wij niet hoor, het was een gemeen virus,en naarmate je ouder wordt kan dat vervelende bijwerkingen hebben doordat je dan vaak al wat kwaaltjes hebt. Maar we pakken de draad weer aardig op!

    Beantwoorden

  3. Zus
    Okt 12, 2014 @ 21:29:50

    Mijn PC liet het even afweten, daarom zo laat mijn beterschaps wensen.
    Doe het nog even rustig aan, Kusje erop en veel drinken.
    Eeeeh ! Sapjes hè ! XXX

    Rietepietz zegt;

    He jakkes, dat is lastig als je pc ziek is.Dat los je natuurlijk niet op met veel sapjes, integendeel,ik weet sinds kort dat vocht en toesten borden al helemáál niet samengaan;-)

    Beantwoorden

  4. Paul
    Okt 12, 2014 @ 20:30:44

    Het verliezen van de kilootjes is dus een geluk bij een ongeluk. Fijn dat het weer wat beter gaat. Sterkte.

    Rietepietz zegt;

    Klopt, die kilootjes mogen bést wegblijven, maar toch zou ik ondertussen wel weer eens trek willen krijgen, nou ja, het begin is er. Hoesten vraagt bákken energie die helaas mét de kilo’s verdwenen zijn dat is dan weer minder;-)

    Beantwoorden

  5. hanscke
    Okt 12, 2014 @ 18:26:06

    Ik zou verloren kilo’s vertalen in afstand gedaan van kilo’s die ik niet echt nodig had. Klinkt onwijs positief, bovendien, dan hoef je er ook niet meer om te zoeken, alleen hopen dat ze goed terecht zijn gekomen.

    Rietepietz zegt;

    Nou heb ik het ook wel een beetje opgepakt, alleen jammer dat de kilo’s zo stiekem weg óók veel energie mee hebben gepikt,dat is toch even behelpen;-)

    Beantwoorden

  6. Mrs. T.
    Okt 12, 2014 @ 17:35:50

    Ik raakte half september ook wat gewicht kwijt toen ik zwak ziek en misselijk was. En ik dacht: dat is niet verkeerd en zet nu dus maar even door. Tot nu toe bijna 2,5 kilo eraf. Nog een keer dat aantal en ik ben helemaal happy, maar of dat gaat lukken?

    Fijn dat jullie je weer wat beter voelen.

    Rietepietz zegt;

    Het is natuurlijk een leuk beginnetje als dat door “ziek zwak misselijk” komt. Omdat het bij ons vrij lang duurt eer de eetlust weer “toeslaat” gaat het even hard, m’n broek lijkt wel een plooirok;-) Maar ook dat kan nog steeds geen kwaad hoor

    Beantwoorden

  7. cornma
    Okt 12, 2014 @ 13:48:13

    Als ik jou was, zou ik die verloren kilo’s laten voor wat ze zijn, verloren, foetsie, weg. Scheelt weer meesjouwen, nietwaar. Ik ben wel heel blij dat je tijdens het stomen je humor niet hebt weggestoomd. Pffft, wat moeten wij zonder jouw humor?

    Rietepietz zegt;

    O zeker weten, over die paar kilo maak ik me druk,ik kan ze missen;-) ik zou wél graag de energie terughebben die ze meegepikt hebben dus dáárom zoek ik nog even verder.
    Ik was éven bang dat de humor wegstroomde in de zakdoeken, gelukkig was het uitsluitend”blubber” dat er uit de neus komt en zit de humor ng veil in de kop;-)

    Beantwoorden

  8. meninggever
    Okt 12, 2014 @ 11:09:57

    Het zijn hardnekkig virusjes, vrouwlief sukkelt ook al twee weken en hoest de verf van de muren nog steeds. Ik zelf was drie dagen van de leg. Daarna ging het wel weer. Maar van die vliegende kilo’s heb ik niet gemerkt. Daar moet nog steeds voor gewerkt worden. Of moet ik me eens echt laten aansteken???

    Rietepietz zegt;

    Klopt, hier óók nog steeds veel gehoest wat de nachtrust niet ten goede komt, en de buikspieren al helemáál niet. Misschien moest je inderdaad maar eens voor de wat zwaardere versie gaan, zelfs na tien dagen ellende eet ik nog steeds kleine beetjes omdat het móet,niet omdat ik trek heb. Kijk dát helpt natuurlijk om kilootjes om zeep te brengen;-)

    Beantwoorden

  9. beauninoblog
    Okt 12, 2014 @ 11:00:38

    En zelfs daar weet je een vermakelijk logje over te schrijven.

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, na tien dagen de sjagrijn uit hangen werd het wel weer tijd hé!

    Beantwoorden

  10. John
    Okt 12, 2014 @ 10:57:56

    Kijk eens aan 🙂
    En die verstopte neuzen vind je vast steeds gemakkelijker. Goed om te lezen dat het weer de betere kant op is gegaan. Een verkoudheid kan namelijk flink huishouden.
    Ik denk dat het een paar kilo vet is Riet. Het vlees zit er nog aan hoop ik.

    Rietepietz zegt;

    Ik ben bang dat gelijk hebt, zou graag zeggen “vét… wie ik? ” Ik ga ook maar niet fanatiek zoeken hoor, ik kan het wel missen;-)

    Beantwoorden

  11. ingridblogs
    Okt 12, 2014 @ 10:51:21

    Hand voor je mond hè….wij willen niet ook ziek worden 😉

    Rietepietz zegt;

    Ja hallo…. je ziét toch wel dat ik met een mondkapje op zit? Het laatste dat ik wil is iedereen aansteken;-)

    Beantwoorden

  12. ♫ Mel☺dy ♫
    Okt 12, 2014 @ 10:11:00

    Nou wat je ook kwijt bent geraakt, al dan niet ergens in een hoekje of gaatje…. je humor is nog volop aanwezig.
    En ja, hallo, wat denk jij wel niet van mij (ons) ….dat ik(wij) gelijk afhaken als jij even niet de snottebellen over ons uitspuit? Zo bang voor besmetting ben/zijn ik/we nou ook weer niet hoor o

    Rietepietz zegt;

    Ja dat wist ik eigenlijk wel natuurlijk maar tóch mag ik best laten zien dat ik daar heel blij mee ben. Het is niet vanzelfsprekend en dus is wat waardering dan nooit verkeerd.
    Maar ik ben blij dat ik in der geval het loggen weer min of meer op kan pakken zonder dat het zweet me over dee rug loopt!

    Beantwoorden

  13. Suskeblogt
    Okt 12, 2014 @ 09:47:25

    Het is de tijd van het jaar geloof ik. Hier hapert er ook van alles. Van vermoeidheid tot stijve spieren en buikkrampen. Laat het niet aan je hart komen en rust maar verder uit. Die twee kilo zal ondertussen wel zijn weg gevonden hebben naar weet ik waar.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Klopt er zijn veel zieken overal en dit keer val ik er dus flink in helaas.
    Leeftijd maakt herstel ook wat lastiger ,zeker zolang de eetlust niet écht wil. Die paar kilo kan ik best missen dus dat is het probleem niet gelukkig!

    Beantwoorden

  14. Marion
    Okt 12, 2014 @ 09:43:48

    Ach, wat is twee kilo, dat zit er zo weer aan, vooral als wij weer de hort op kunnen.
    Ik zal blij zijn als ik je weer zie.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Het is wel méér dan 2 kilo maar dat is geen ramp,ik kan het dubbele missen zonder broodmager te zijn hoor;-) Ik ben wel blij dat ik jou dit rotvirus heb kunnen besparen,voor j0u is 2 kilo bijna 5 & van je lichaamsgewicht. Maar het is vreselijk ongezellig dat we nu al 2 weken niet op stap konden. Ik blijf hopen op donderdag!XXX

    Beantwoorden

  15. Blog Zonder Naam
    Okt 12, 2014 @ 04:36:14

    Ondanks het virus heb je er in ieder geval toch nog wat Tempo in gehouden!

    Rietepietz zegt;

    Nou écht tempo is op het moment ver te zoeken, geeft niet ,ik móet weinig! Ik ben heel dankbaar dat er op mij geen koeien staan e wachten om gemolken te worden;-)

    Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Okt 12, 2014 @ 02:10:54

    Uit je schrijven lees ik al dat het weer een stuk beter gaat. Heb er zelf ook een paar dagen last van gehad en was inderdaad best heftig. Kostte mij 2 kilo 🙂

    Rietepietz zegt;

    Hier is er ondertussen méér af maar het kan “lijen” hoor, voor jou is 2 kilo gewoon bést heel veel.Ik wou dat het eten me weer écht ging smaken!

    Beantwoorden

  17. gewoonhanny
    Okt 12, 2014 @ 00:30:43

    Nou, ik vind het een prachtig dagelijkse sleur log. Je hebt kort maar krachtig beschreven wat jou en Henk bezighoudt. Stoom nog maar flink. Hopelijk gaat de koers van de zakdoeken weer snel dalen.

    Rietepietz zegt;

    Een mens moet wát hé want verder maak ik natuurlijk niets mee,ik ben al blij dat ik op de been ben en alles een beetje onder controle heb, ik doe zo min mogelijk maar ja, het bed verschonen moet nu gewoon vaker dan anders…. je wwet wel een zwetend ziek lichaam ….en dat dan 2x 😉

    Beantwoorden

  18. J@n.
    Okt 11, 2014 @ 23:53:35

    Dat is steeds een probleem, word je zwaarder dan moet je er wat aan doen, maar word je lichter, dan heb je een probleem en zo houden we ons bezig.

    Rietepietz zegt;

    Nou inderdaad, die paar kilo kan ik best missen hoor, maar het verzwakt natuurlijk behoorlijk als je weinig eet. De echte zin in eten wil maar niet terug komen.

    Beantwoorden

  19. datzalwel
    Okt 11, 2014 @ 23:33:12

    Alles moet zijn tijd hebben, en dat geld zeker voor aansterken na een griep. Het mooie is, daar zijn jullie goed mee bezig weet ik na het lezen van toch weer een blogje.

    Rietepietz zegt;

    Dochterlief keft al drie weken …ik moet er niet aan dénken,m’n buikspieren voelen nú al aan alsof ik uit het niets 6 uur lang buikspieroefeningen gedaan heb…. volgens mij zijn er wat scheermessen op een vreemde manier in m’n buik terecht gekomen!

    Beantwoorden

  20. RenéSmurf
    Okt 11, 2014 @ 22:03:22

    ja, alles moet gewoon doorgaan en weer op gang komen, doe rustig aan, en alles komt goed!

    Rietepietz zegt;

    Maar het zou van mij wel véél vlugger mogen gaan, ik word gék van de spierpijn en het gekef!

    Beantwoorden

  21. kakel
    Okt 11, 2014 @ 21:35:08

    Jullie humor houdt je overeind, zo waar als ik Kakel heet 😉 Ik ben heel blij dat jullie weer voorzichtig overeind krabbelen. Natuurlijk reageren we juist als jullie een steuntje in de rug nodig hebben! Dat dat je verbaast, huh…Ik snuif, maar da’s van verontwaardiging 😉
    Liefs en nog meer beterschap!

    Rietepietz zegt;

    Nou ik ben er eigenlijk wel een beetje trots op, je komt toch héél vaak tegen “als jij niet bij mij reageert doeik ook niets bij jou” maar je hebt gelijk, ik wéét natuurlijk wel dat mijn leeskring een groep héél bijzondere mensen is die meer naar” de mens kijken”, niet meer snuiven hé, de zakdoeken index gáát al zo hard;-)

    Beantwoorden

  22. powerpointgreetje
    Okt 11, 2014 @ 21:23:14

    Leuk om te horen dat het weer wat beter gaat, de rest komt ook wel, gewoon even een beetje geduld hebben en alles komt weer goed.
    Een fijne zondag toegewenst, Greetje

    Rietepietz zegt;

    M’n geduld is eigenlijk wel een beetje op, ik ben helemaal niét gewend om zo lang te kwakkelen. Maar ik zal me er bij neer moeten leggen dat het lang duurt.

    Beantwoorden

  23. Marja
    Okt 11, 2014 @ 19:20:22

    Vocht en vlees zijn misschien verloren, maar de humor is er nog steeds. Goed zo, Henk en Rietepietz!

    Rietepietz zegt;

    We doen ons best, ik hoop dat de limerick ader ook weer gaat werken!
    Maar toch wel heel bijzonder dat iedereen iets van zich liet horen.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

