update

Allereerst natuurlijk onwijs bedankt voor alle goede wensen. Dat doet deugd. Van vertroetelt worden  is niet héél veel terecht gekomen omdat al snel bleek  dat ik Henk aangestoken had en zijn “vertroetelmodus” in de war raakte,  die kon nog uitsluitend  “ontvangen” !
Henk heeft héél snel hoge koorts  en  dat had dit keer een aantal héél vervelende bijwerkingen met als gevolg woelige nachten. Op zich misschien wel lachwekkende toestanden maar , gezien zijn leeftijd, toch met een akelige boodschap.
Het gaat nu gelukkig wat beter met hem en de medicijnen helpen wel aardig.
Gaan we het verder niet over hebben, maar het is de oorzaak dat ik nog weinig logpuf heb, ook al omdat de aanhoudende hoest voor veel spierpijn er vermoeidheid zorgt.
In ieder geval vanmorgen éindelijk weer met enige smaak een boterham gegeten dus ik hoop écht dat ik snel weer in m’n oude ritme kom, om te beginnen neem ik me voor de reacties nu weer van een tegenreactie te gaan voor zien.

26 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Okt 15, 2014 @ 17:54:19

    Rustig aan Rietepietz, niets overhaasten. Ik hoor iedereen momenteel griep, het heerst echt.

    Beantwoorden

  2. Renesmurf
    Okt 11, 2014 @ 13:24:09

    Ojee, van harte beterschap zeg, wat vervelend nou allemaal.

    Rietepietz zegt;

    Ja héél veervelend, ik ga dit weekend toch proberen het loggen weer op te pakken!

    Beantwoorden

  3. Leidse Glibber
    Okt 11, 2014 @ 00:38:16

    Rustig aan Riet, ik ben ook net weer op de been maar voel wel dat het even behoorlijk heftig was

    Rietepietz zegt;

    Meestal glip ik er wel tussendoor maar dit keer zijn we goed de klos helaas!

    Beantwoorden

  4. Marja
    Okt 10, 2014 @ 20:03:54

    Lukt het een beetje? Ik duim voor jullie.

    Rietepietz zegt;

    Ik begin sinds vanmiddag écht een beetje de oude te worden, nu nog logzin…. misschien ga ik in het weekend m’n rondje wel maken;-)

    Beantwoorden

  5. Petr@
    Okt 10, 2014 @ 10:12:28

    Jeetje Riet wat vervelend! Gelukkig ben je aan de beterende hand!
    Doe maar rustig aan! Goed uitzieken!
    Liefs Petr@
    (ik ben weer online 😉 heb mijn blog veranderd)

    Rietepietz zegt;

    Het gebeurd zélden maar dit virusje heeft me stevig te pakken. Maar er komt nu echt wat verbetering in, de eetlust komt een beetje terug!

    Beantwoorden

  6. cornma
    Okt 09, 2014 @ 20:14:23

    Oh gelukkig, je bent weer aan de beterende hand. Maar haast je niet, hoor, wij kunnen best een paar dagen zonder je, zolang we zeker weten dat je weer helemaal gezond terug komt.

    Rietepietz zegt;

    Het gaat me alleen véél te langzaam naar m’n zin! Zolang ik geen “logzin”heb is het niet goed met me!

    Beantwoorden

  7. minoesjka2
    Okt 09, 2014 @ 15:53:22

    Wat heeft die Henk van jou het toch getroffen met jou …….. al, ik zou in jou geval mijn eigen ziek zijn ook opzij zetten hoor.
    Rustig uitzieken allebei, anders loop je de kans tot volgend jaar er plezier van te hebben………… beterschap, en we merken wel als de fut terug is 😉

    Rietepietz zegt;

    We benutten gewoon elkaars beste momenten, omdat Henk een “kuurtje”kreeg is hij toch relatief sneller fit dan ik. Ik dweil toch nog bij voorkeur op de bank al hebben we een piepklein wandelingetje in de zon gemaakt!

    Beantwoorden

  8. ingridblogs
    Okt 09, 2014 @ 12:23:14

    Samen ziek zijn is wel gezelliger 😉 Nee,grapje hoor….héél veel beterschap!!!

    Rietepietz zegt;

    nou ja, alleen is maar alleen natuurlijk en we benutten elkaars “goede momentjes” 😉

    Beantwoorden

  9. meninggever
    Okt 09, 2014 @ 09:41:13

    Neem je tijd nu maar….is nodig om van dat gedoe af te komen. Eerst weer een beetje de oude Rietz worden en dan pas bloggen…..Sterkte nog!

    Rietepietz zegt;

    Nou volgens mij ben ik op het momental véél ouder dan de oude rietepietz. ik voel me negentig!

    Beantwoorden

  10. Blog Zonder Naam
    Okt 09, 2014 @ 04:43:45

    Ik heb inmiddes gehoord dat een grrot deel van de Nederlanders plat ligt door een rhinovirus. (snel muterend verkoudheidsvirus). Dat wordt nog even door snotteren dus……

    Rietepietz zegt;

    Ja dat hoorden wij óók, verrekte ;astig en langdurig want het hoesten en snuiten vraagt veel energie. Dochterlief loopt al drie weken te keffen dus ik kan nog even vooruit!

    Beantwoorden

  11. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Okt 08, 2014 @ 16:37:25

    Rietepietz zegt;

    Ja alweer half in de week!

    Beantwoorden

  12. Hartelijke Hot Hulk
    Okt 08, 2014 @ 14:24:47

    Enige troost, je was met velen.
    Ook ik !
    En het verschijnsel ‘oververmoeid’ hoorde er echt bij.
    Ik had zelfs een laptop die ziek was.
    Gelukkig woonde er een PC dokter in de buurt die hem weer repareren kon, want ik kon de hele tijd jullie niet bezoeken.
    Wel kon ik via mijn smartfoon (wat is zo’n ding toch smart) op mijn eigen weblog komen.
    Nu zal er wel weer een truc zijn om ook bij andere te lezen via dat ding maar die heb ik nog niet ontdekt.
    I.i.g. beter blijven nu, hoor.

    Rietepietz zegt;

    Mijn lappie was óók ziek en die kon ik nog nét vervangen voor ik plat ging.Het is een rotvervelend koutje dat er heerst, ik ben na bijna een week nóg gebroken!
    Ik heb geen slimme telefoon dus ik moet nog gewoon zélf slim zijn, best vervelend zo’n nieuwe laptop!

    Beantwoorden

  13. John
    Okt 08, 2014 @ 10:20:16

    Ik had een paar weken terug, nog voor ik mijn blogleven oppakte een flinke verkoudheid te pakken. Ik was er 3 weken zoet mee. Iig toen ik het bloggen weer oppakte had ik er nog last van.
    Beterschap dus.

    Rietepietz zegt;

    Het is een lastig koutje je, ik hoorde het al en dochterlief l0opt nóg te keffen.Ze komt heel trouw iedere dag even kijken of ik boodschappen nodig heb.Gelukkig heb ik veel winkels op loopafstand dus als het móet kan zelf boodschappen doen. Ik ben inderdaad ook nog een wark en heb nog totáát geen zin in bloggen.

    Beantwoorden

  14. Blog Zonder Naam
    Okt 08, 2014 @ 04:32:47

    Hebben jullie nu al griep? Dan begint dit virale verschijnsel toch al weer vrij vroeg dit jaar. Gelukkig kan de computer dit virus niet verspreiden anders zou half blogland nu onder de klamme lappen liggen.
    Beterschap voor beiden.

    Rietepietz zegt;

    Waarschijnlijk is het zelfs niet eens griep, we noemen iedere stevige kou al gauw griep en échte griep komt niet eens heel vaak voor!Maar het is zó al lastig genoeg hoor.
    Klopt, als de computer dis virus kom verspreiden had ik de laptop natuurlijk dicht gelaten;-)

    Beantwoorden

  15. gewoonhanny
    Okt 07, 2014 @ 23:19:30

    Gelukkig te lezen dat het weer beter met je gaat. Heel vervelend dat Henk het griepje van je heeft overgenomen en dat hij zulke heftige verschijnselen kreeg.
    Dat je al weer een blogje plaatst, is een goed teken. Er komt weer wat leven in de brouwerij dus.
    Heel veel beterschap voor jullie beiden!

    Rietepietz zegt;

    Het begin is er maar ik voel me nog steeds als een dweil, wel logisch omdat ik al veel te vroeg weer in de zorgfunctie moest.Van Henk ben ik wel gewend dat hij véél zieker is dan ik en hog koorts kan ontwikkelen, maar nu hadden we te maken verschijnselen die blijvende gevolgen kunnen hebben! Maar inderdaad, ik wil toch wel graag even laten weten hoe het er her voor staat al is de echte blogzin nog ver te zoeken.

    Beantwoorden

  16. Suskeblogt
    Okt 07, 2014 @ 21:23:07

    volledig met J@n eens. Dit stukje maakt duidelijk dat je aan de beterhand bent. Houd het nog maar rustig en dat jullie goed voor elkaar zorgen.
    Beterschap alle twee !

    Rietepietz zegt;

    Dat is gelukkig ook waar al heeft de verkoudheid een erg lange nasleep heb ik al gehoord en het hoesten put behoorlijk uit!

    Beantwoorden

  17. kakel
    Okt 07, 2014 @ 20:47:42

    Elke verbetering is meegenomen, maar je prioriteit moet toch niet bij het reageren op andere logs zijn. Hoe charmant je reacties ook altijd zijn! Eerst maar jullie zelf weer een beetje overeind hijsen, dan komt de rest vanzelf…
    Liefs en een beterschapsknuffel,
    Kakel

    Rietepietz zegt;

    Je hebt gelijk natuurlijk en ik wacht ook nog even met de rondjes,eerst even aansterken van minstens 3 dagen nawuelijks niets eten.Dat voeren we nu langzaam weer een beetje op. Er wordt ook nog véél op de bankjes “gedweild” omdat het hoesten behoorlijk uitput. Maar ik vind het wél heel gzellig iedereen hier weer te vinden.

    Beantwoorden

  18. Marja
    Okt 07, 2014 @ 19:28:43

    Ach jeetje. Een dubbele lappenmand. Sterkte saampjes.

    Rietepietz zegt;

    En niet eens extra gezellig want we “blaffen” de hele dag naar elkaar;-)
    Gelukkig hóeven we niet zo veel en kmt dochterlief iedere dag even kijken, ik zóu er aan kunnen wennen;-)

    Beantwoorden

  19. ♫ Mel☺dy ♫
    Okt 07, 2014 @ 12:52:59

    de verbetering is inderdaad iets om blij van te worden, al had het wel wat sneller gemogen van mij. Spijtig dat het nog niet jevanhet gaat en ik wens het jullie dan ook beiden van harte toe dat jullie ‘gisteren’ alweer volop bezig zijn met de jullie kenmerkende ludieke acties.

    Rietepietz zegt;

    Onze meest ludieke actie op dit moment is om heelhuids uit het bad overeind te komen, drie dagen niet tot nauwelijks eten haalt de kracht er behoorlijk uit bleek gisteren;-) We doen ons best en het zál wel weer komen.

    Beantwoorden

  20. gewoonanneke
    Okt 07, 2014 @ 12:52:06

    Soms zijn er andere prioriteiten zoals bij jullie eerst lekker uitzzieken beterschap voor jullie allebei

    Rietepietz zegt;

    Dat is waar, van de week zat ik nog met het zweet op de rug even aan de laptop, dat gaat nu al een heel stuk beter.

    Beantwoorden

  21. Ria
    Okt 07, 2014 @ 12:40:50

    Gelukkig gaat het wat beter.Ziek goed uit
    Beterschap voor jullie beiden

    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Het begin is er, en daar borduren we gewoon lekker op voort, met móeten gelukkig niet heel veel!

    Beantwoorden

  22. Marion
    Okt 07, 2014 @ 12:30:30

    Ik ben blij dat het weer iets beter met je gaat al houd het nog niet over, gelukkig hebben jullie nog een dochter die een oogje in het zeil kan houden.
    Ik zou graag wat voor je willen betekenen maar aan mij heb je niet veel:-),
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Nou onderschat jezelf niet helemaal, ik kan toch altijd fijn “m’n verhaal”bij je kwijt. Je bent áltjd geïnteresseerd als ik je bel. Ik vind het héél jammer dat nu onze donderdag in het water viel en het is nog maar de vraag of ik a.s. donderdag al “microbevrij”ben . Dit griepje moet jij in ieder geval niet krijgen, het is best hefig. XXX

    Beantwoorden

  23. Zus
    Okt 07, 2014 @ 11:45:48

    Lieve Riet, Fijn dat het al weer wat beter gaat met je, nou Henk nog.
    Zou het wel even rustig aan doen. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen.
    Beterschap gewenst XXX Groeten Zus.

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel, en ja natuurlijk doe ik het kalm aan maar soms heb je weinig keus en moet je tóch dingen doen die eigenlijk nog teveel zijn. Maar daar weet jij ook vast alles van, voor je maatje ga je tot het gaatje;-)

    Beantwoorden

  24. datzalwel
    Okt 07, 2014 @ 11:32:34

    Dat is helemaal lastig als je tegelijk griep krijgt. Gelukkig lijkt het ergste voorbij. Ziek maar zo veel mogelijk uit want je voelt je natuurlijk als een dweil :-(.

    Rietepietz zegt;

    Wat enorm helpt is dat we natuurlijk niet heel veel hóeven, ik draai af en toe een wasje,want uiteraard is het bed verschonen vaker nodig dan normaal met zwetende lichamen. Ik voel me inderdaad nog als een dweil dat heb je heel goed getypeerd;-) logisch Henk gaf echt even grote zorgen en dan ga je eigenlijk door je grenzen. Nu het wat beter gaat m hem ben ik pas écht goed moe!

    Beantwoorden

  25. beauninoblog
    Okt 07, 2014 @ 11:22:06

    Goed te lezen Riet. Dat hakt er in hoor zo’n griep. De komende weken nou niet gelijk een inhaalslag proberen te gaan maken hoor! Een tegen reactie hoeft toch echt niet. Ben al blij dat we wat horen. Veel liefs, en nu eens luisteren naar onze goede adviezen😉 Rustig aan!

    Rietepietz zegt;

    Nee ik denk dat inhalen er net van gaat komen, ik zou al blij zijn als ik weer “gewoon” m’n logrondjes op kan pakken. De tegenreacties vind ik altijd een fijne manier om het logje aan te vullen en ondertussen krijg ik weer wat geboefte om “iets terug te zeggen”;-) onze dochter houdt ook een oogje in het zeil hoor, dus veel kans om me te misdragen krijg ik niet. Maar ik mis jullie natuurlijk ook gewoon!

    Beantwoorden

  26. J@n.
    Okt 07, 2014 @ 10:43:22

    Dat je dit stukje hebt geschreven is voor mij het bewijs dat het al wat beter met je gaat. Gelukkig maar, ook voor Henk.
    Wens hem van mij beterschap en dat geldt natuurlijk ook nog voor jou.

    Rietepietz zegt;

    Het gaat ook beter gelukkig al spelen de restverschijnselen soms nog heftig op. Ook heel vervelend dat de eetlust het nog wat laat afweten,maar een paar kilo in de min kan gelukkig voor geen kwaad;-) Zo heeft ieder nadeel weer z’n voordeel. In een rondje maken heb ik nog weinig zin maar ik wilde in ieder geval “m’n trouwe lezertjes”niet n onzekerheid laten over m’n afwezigheid,daar voor ben ik teveel verknocht aan ze!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

