uitgeteld…

Als je niet tot tien kunt tellen ben je al héél snel uitgeteld natuurlijk, ik heb nog niet geprobeerd  hoevér ik kom met tellen. Ja wél verder dan tien hoor, je leest hier heus nog wel op een béétje niveau   kan ik je wel ver”tellen’.
Oke, ik pas niet altijd op m’n tellen bleek al in het vorige logje  en dat kost dan gewoon een laptop…het zij zo!

Nee ik bedoel gewoon dat ik ff “uitgeteld ben”,  keihard gewerkt vandaag  en de hele dag op de beentjes  gestaan. Gelukkig óók wel gelachen, we zagen kans om hoogstpersoonlijk “ons zélf met de koppen tegen elkaar te slaan” wij staan nérgens voor!
Er moest een onhandig grote  zware doos ergens afgetild worden, dat doen we dan wel even samen i.p.v hulp vragen, maar op de één of andere manier knalden we met de koppen tegen elkaar toen we de doos neer wilde zetten. In de lach salvo die daarop volgt maak ik nog een stap  de verkeerde kant op en is Henk behoorlijk “op z’n teentjes getrapt”  létterlijk  en dat vindt hij toch geen aanrader lijkt het!

Nou ja, zo’n dag dus en dan heb ik het nog niet eens over de waterkoker die geest gaf , nou zat ik helemaal niet op een geest te wachten dus die ging mét de kapotte waterkoker bij het klein elektronisch afval na 9 jaar trouwe dienst! Maar eh…… wat is er toch gebeurd met de oude vertrouwde fluitketel ? Ach…,  theewater in een steelpannetje koken moet voor een dag wel kunnen en na het werk dan maar even een nieuwe waterkoker scoren….gut… ,  dáár zat ik nou net op te wachten!
slapenEn dan zit ik óók nog heel onhandig op een dubbel toetsenbord te rammen…… nog geen 300 woorden ….ik ben uitgeteld!

 

 

20 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. minoesjka2
    Okt 04, 2014 @ 18:20:12

    Nou, Riet, ondertussen zul je best wel uitgerust zijn, en weer moe geworden zijn ….. ik ken dat soort dagen hoor. En bij mij gaat dan nog altijd, lekker ouderwets de fluitketel op het vuur voor dat wel verdiende kopje thee 🙂

    Rietepietz zegt;

    Heb ik weer de pech dat ik niet van Thee hou;-)

    Beantwoorden

  2. kakel
    Okt 01, 2014 @ 21:28:43

    Ook jij bent duidelijk geen twintig meer. Maar je redt je overal uit en dat is ook véél waard. Even op je tellen passen en dan weer rustig verder…
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Er lopen gewoon téveel verkouden mensen om me heen, krijg je toch makkelijk een tikje van mee.Normaal doet een paar dagen hard werken me niet zo veel.

    Beantwoorden

  3. jokezelf
    Okt 01, 2014 @ 14:19:33

    Tel je zegeningen zeg ik altijd 😉

    Rietepietz zegt;

    Dat doe ik ook hoor en dan kom ik toch zéker wel verder dan 10;-)

    Beantwoorden

  4. John
    Okt 01, 2014 @ 09:27:29

    Het leven van de moderne mens gaat niet altijd over rozen Riet 😀
    Nog even, en je hebt vast weer een nieuwe laptop en ook een nieuwe fluitketel.
    Dat zal het allemaal wel weer makkelijker maken. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ja die laptop komt er wel maar niet ála minute.Die ga ik niet gehaast kopen daar zijn ze toch even te duur voor! Een fluitketel komt er niet meer in, de waterkoker heeft z’n nut bewezen dus dié wordt vervangen!

    Beantwoorden

  5. Marion
    Okt 01, 2014 @ 09:14:04

    tja, als het ene komt laat het volgende nooit lang op zich wachten, pech weekje.
    sterkte er mee.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Klopt, zo gaat het héél vaak !Maar het kan allemaal erger hoor, wat wél vervelend is dat ik ook verkouden ben, beetje zere keel en morgen is het donderdag. Moeten we maar even bellen of het verantwoord is om samen op stap te gaan, ik wil je zéker niet aansteken! Maar zou héél jammer zijn als we niet op stap kunnen.dát is pas echt vervelendXXX

    Beantwoorden

    • Marion
      Okt 01, 2014 @ 19:07:26

      Een dagje rust zou anders ook wel gunstig zijn.
      XXX

      Rietepietz zegt;

      Ik dweil nu lekker op de bank met een kussen en een dekentje, héérlijk!

      Beantwoorden

  6. Marja
    Okt 01, 2014 @ 08:27:42

    Ik hoop dat jullie intussen heerlijk zijn uitgerust. Pas goed op jezelf.

    Rietepietz zegt;

    Nee helaas, vandaag was óók een pittige dag maar nu zijn we wel klaar met het karwei!
    Best wel lekker hoor zo af en toe even “tot het gaatje gaan” maar nú even lekker rust.

    Beantwoorden

  7. Boerin Zonder Naam
    Okt 01, 2014 @ 08:00:03

    In deze opSOMming zitten aardig wat PLUS- en MINpuntjes van 1 dag. OPGETELD bij elkaar weer een heel GEESTig verhaal, laat ik je dat wel verTELLEN.

    Rietepietz zegt;

    Klopt, ach je weet ik mag graag een beetje stoeien spreekwoorden en/of gezegdes. Maar ook dingen heel letterlijk nemen. of uit hun verband halen is reuze leuk;-)

    Beantwoorden

  8. Leidse Glibber
    Okt 01, 2014 @ 01:30:25

    Het zit je ook niet mee he deze week.Ik zou in bed gaan liggen en er volgende week pas weer uitkomen in de hoop dat dan alles beter loopt 🙂

    Rietepietz zegt;

    Nou op dit moment ben ik daar wel aan toe, heb ondertussen een loopneus en een zere keel na een nóg een dag keihard werken… ik ben al bijna helemaal zielig;-)

    Beantwoorden

  9. Albert y Mara fotoblog
    Okt 01, 2014 @ 01:16:26

    Je blijft er laconiek onder en dat zijn we van jou gewoon gewend.

    Rietepietz zegt;

    Ja natuurlijk, alles lijkt veel minder erg als je erom kunt lachen en dat dóen we dus ook. Bovendien zijn het geen échte rampen, het kan allemaal véél erger!

    Beantwoorden

  10. datzalwel
    Sep 30, 2014 @ 23:44:28

    Ik zie toch nog één lichtpuntje voor je. Na zo’n enerverende dag kan het niet anders of je slaapt als een roos 🙂

    Rietepietz zegt;

    Niet helemáál gelukt, wél snel in slaap gevallen maar rond drie uur toch een uurtje wakker gelegen.

    Beantwoorden

  11. J@n.
    Sep 30, 2014 @ 23:38:57

    Wat dat aantal woorden betreft bekijk je het maar, maar een waterkoker…..Altijd nog een fluitketel hoor! Wel zo zeker!

    Rietepietz zegt;

    Nou het aantal woorden telt wordpress voor me, daar hoef ik niets voor te doen. De fluitketel is hier al jaren echt verdwenen. Omdat ik nooit thee drink gaat het maar om een klein beetje water voor een beker thee voor Henk bij het ontbijt en dát doe de waterkoker veel sneller.

    Beantwoorden

  12. gewoonhanny
    Sep 30, 2014 @ 23:29:03

    De wet van Murphy lijkt het wel. Maar eens zal het geluk je weer toelachen. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ik ga toch onze stamboom maar eens napluizen, érgens moet heer Murphy onze stamboom raken, dat kán gewoon niet anders. Nou ja, het zijn maar spullen, het kan allemaal véél erger hoor!

    Beantwoorden

  13. RenéSmurf
    Sep 30, 2014 @ 23:28:21

    Ja, na die kopknal kan dat er ook nog wel bij! Nieuwe halen maar weer, en vooruit dan maar, ook maar meteen een laptopje!

    Rietepietz zegt;

    De laptop moet toch écht even wachten, het is me echt té gek om zo’n duur dingen even “in het voorbij gaan”te kopen. Dan wil ik toch wel even zien wat er allemaal te koop is en wat het best geschikt is voor mij.

    Beantwoorden

  14. beauninoblog
    Sep 30, 2014 @ 23:02:35

    Alles tegelijk dus. Nou ja, je kan het maar weer gehad hebben.

    Rietepietz zegt;

    Vandaag nog eens dunnetjes overgedaan, mét een snotneus en een zere keel….ziélig hé!

    Beantwoorden

  15. ♫ Mel☺dy ♫
    Sep 30, 2014 @ 22:24:59

    hmmmmmm je kan je link ook wel bij plato achterlaten, het riekt naar vormen van renoveren 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou daar had het logje “bijna net nieuw”, over het “verongelukte trouwboekje” van Inge nog béter in gepast denk ik. Maar je kent me, ik doe niet mee met uitdagingen schrijfopdrachten en noem maar op want dan krijg ik véél te veel volk over de vloer;-) Behalve dat vind ik het niet echt leuk om zoveel logjes met hetzelfde onderwerp tegen te komen maar wie het leuk vindt moet het zeker doen!

    Beantwoorden

  16. Suskeblogt
    Sep 30, 2014 @ 21:07:50

    Jij bent zeker en vast niet rap uitgeteld. Vergeet deze dag, morgen komt er een nieuwe en wie weet een fluitketel ! 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ach ik weet gelukkig heel goed waar m’n grenzen liggen, en dan laat ik gewoon even “de boel de boel” en doe alleen wat het belangrijk is, de rest kan wachten.

    Beantwoorden

  17. Petr@
    Sep 30, 2014 @ 20:12:04

    Haha Riet, het was je pechdag!
    Wat een wonder dat je nog zo’n leuk stukje kon typen op je jus-toetsenbord 😉
    Morgen weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen!

    Liefs Petr@

    Rietepietz zegt;

    Nou ja het kán erger hoor, en iets schrijven is dan toch weer ontspanning.
    Ik ben al blij dat ik niet óók nog “even snel” achter een nieuw lappie aan hoef want dát overhaast ik liever niet!

    Beantwoorden

  18. gewoonanneke
    Sep 30, 2014 @ 19:23:25

    Soms heb je van die dagen dat alles opeens kapot lijkt te gaan. Maar die nog geen driehonderd woorden snap ik wel na zo’n botsing. Alles moet weer ff op zijn plek komen……

    Rietepietz zegt;

    Raar maar waar, hopen dat morgen alles heel blijft, inclusief onze hersenpan 😉 Het is hier altijd wel hollen of stil staan hoor, dat went en ik doe nu gewoon ff lekker lui!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

