een gewone donderdag..

Wat Marion en ik altijd doen op de donderdag…?  Nou gewoon, ons vermaken met van alles en nog wat! Meestal rijden we éérst naar één of ander winkelcentrum, overdekt of niet, afhankelijk van het weer!  Dat kan in Zoetermeer zijn, maar ook in Rijswijk of Leidschendam en tegen dat we er zijn is het meestal lunchtijd. Dat kán wel eens een beetje luxe uitpakken maar nét zo makkelijk een broodje uit het vuistje worden, zoals gisteren toen we een gezellig bankje vonden in een grote hal waar veel te zien was.

We hebben natuurlijk niet iedere wéék “klerenzooi” nodig …. we hoeven bepaald niet naakt over straat als we niet willen.. maar “kijken kijken, niet kopen”…is óók leuk! Deze week hadden we niet echt boodschappen te doen en dan mogen we graag zo’n low budget winkel onveilig maken, zo tegen halloween  is “so low” alleen al leuk om de griezelige maskers en kleding. We kunnen natuurlijk de verleiding niet weerstaan om een selfie achtige foto te maken…..gekkies
Wie hoor ik daar roepen…..”een héle verbetering” ?  Oke,…. dit zijn geen écht griezelige maskers,  ’t is  meer alsof we de middag begonnen zijn met  samen bij  dezelfde kapper  binnen stappen nadat we  drie weken lang peentjes gegeten hebben voor “de beste caroteen teint”!
Maar ook de gewone collectie met allerlei “hebbedingetjes” is er natuurlijk en Marion vindt er precies de “bakspulletjes” waar ze al poosje naar op zoek was.
Ze hád natuurlijk alles opgeruimd toen ze in het zorgcentrum ging wonen maar kortgeleden schafte ze weer een piepklein oventje aan , vandaar de bakspulletjes!
de worldDecoratieve  wandborden met grappige en/of rake teksten…. altijd leuk en deze zóu ik eigenlijk best mee naar huis willen nemen, omdat hij zo mooi  én zo waar is….  !
Maar daar gaan we écht  niet mee lopen sjouwen en bovendien heb ik helemaal nergens een goed plekje in huis voor het best wel grote ding.

Het weer is niet héél geweldig en we besluiten bijtijds terug te gaan zodat we nog een potje kunnen scrabbelen.
Had ik nóóit goed moeten vinden….  hoewel we  meestal niet veel voor elkaar onderdoen krijg ik dit keer een flink pak slaag!
Het loopt allemaal een beetje moeizaam want wij hebben onze eigen regeltjes  en één daarvan is dat we “het bord een beetje egaal vol willen maken” .
Een andere regel is dat wanneer we allebei vinden dat het een  goed woord is…..dan is het woord goed…..púnt uit!
Alle vervoegingen van werkwoorden mogen van ons,  en een woord dat er al ligt veranderen mág mits…. het minimaal één letter langer wordt en de rest natuurlijk blijft kloppen.
Ach, eigenlijk allemaal niets bijzonders maar toch, het was weer een gewéldige donderdag ……!

scrab.

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Okt 05, 2014 @ 21:57:43

    Het klinkt als een gezellige donderdag en die prachtige selfie is natuurlijk hét bewijs!

    Beantwoorden

  2. gewoonanneke
    Sep 28, 2014 @ 12:40:06

    Heel leuk om in die winkeltjes rond te snuffelen, allemaal dingen die je niet nodig hebt eigenlijk. Gezellig hoor zo’n dagje samen toch. En scrabble zo leuk om te doen samen. doe het wel eens met een vriendin.

    Rietepietz zegt;

    Meestal hebben we er inderdaad niets nodig maar even snuffelen is altijd leuk! Op aangename dagen gaan we natuurlijk lekker naar buiten, strand of bos, zolang er maar toiletten in de buut zijn kunnen we er van mooi weer genieten!

    Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam
    Sep 28, 2014 @ 05:05:35

    Mooi verslag weer…..

    Rietepietz zegt;

    Het leuke is dat ik iedere wéék zo’n verslag zou kunnen maken, dat is boffen hé!

    Beantwoorden

  4. datzalwel
    Sep 27, 2014 @ 23:22:44

    Een geweldige donderdag, heerlijk om zo samen te kunnen genieten van het leven.

    Rietepietz zegt;

    Jij weet ook wat het is om met vriendinnen te genieten, mooi hé!

    Beantwoorden

  5. Trees
    Sep 27, 2014 @ 20:45:13

    Oh prachtig zeg, die selfie! Leuke dag hebben jullie zo elke week! Hoe het ook uitpakt het is vast altijd heel erg gezellig. En die scrabbleregels dat lijkt me ook wel wat. Doe je ook Wordfeud? Soms heb ik zo’n goed woord en dan wordt het afgekeurd grrrr en sommige woorden die anderen leggen worden wel getolereerd. Je eigen regels maken is beter ;-).

    Rietepietz zegt;

    Daar zijn we ook héél blij mee!
    Ik denk dat het vaak stuk loopt op vervoegingen van werkwoorden, die mogen niet dacht ik maar lijken altijd héél normaal.
    Ih had ,lang geleden, ook een scrabblespel voor op de pc met dezelfde afkeuringen waar ik niets van begreep.
    Zolang je allebei volgens dezelfde regels speelt is er toch niets mis mee?

    Beantwoorden

  6. Mrs. T.
    Sep 27, 2014 @ 20:35:39

    Mooie maskers.
    Goh, scrabble met vier jokers? het moet niet gekker worden.

    Rietepietz zegt;

    We willen tóch niet ruilen met ons eigen hoofd;-)
    Marion heeft een heel oude luxe versie scrabble en daar zitten er inderdaad 4 bij, daar kunnen we mee leven hoor!

    Beantwoorden

  7. ingridblogs
    Sep 27, 2014 @ 18:46:54

    Haha…geweldig die selfie. Ik heb ook iedere donderdag “zo’n soort dag” met mijn zus,gezellig hè…..

    Rietepietz zegt;

    Leuk hé, met zo’n heksenkop had natuurlijk nóg leuker geweest;-) Een goede band met een zus is natuurlijk dubbel leuk!

    Beantwoorden

  8. Paul
    Sep 27, 2014 @ 15:14:10

    Scrabble eindigde vroeger bij ons aan de eettafel steevast in ruzie over of een woord wel bestond.

    Rietepietz zegt;

    Hoe kán dat nou…. als je de regels volt beslist volgens mij meneer van Dale;-) Nou ja, laat ik zeggen dat Marion en ik “de leeftijd te boven” zijn om daarover te kibbelen, het gaat ons om het plezier en wie er wint kan niet zoveel schelen…..al dóen we natuurlijk wel ons best om te winnen!

    Beantwoorden

  9. RenéSmurf
    Sep 27, 2014 @ 12:07:26

    ja, spelletjes moet je bij mij niet mee aankomen, altijd maar dat gestrijd! Maar evengoed, wie zich er mee vermaakt, ik vind het prima.
    En ik zie winkelen als een museum, gewoon lekker kijken en niks kopen.
    Behalve als het toevallig net van pas komt natuurlijk.

    Rietepietz zegt;

    Hoef je ook niet bang voor te zijn, je zit daar veilig in het hoge Noorden, daar kom ik écht niet even heen rijden voor een spelletje;-)
    Winkelen is ook gewoo een beetje op de hoogte blijven,zodat je weet waar je moet zijn áls je iets nodig hebt.!

    Beantwoorden

  10. Leidse Glibber
    Sep 27, 2014 @ 11:43:09

    heerlijk toch die gezamenlijke donderdagen. Ik blijf scrabble een geweldig spel vinden en speel dagelijks wordfeud op de telefoon o.a. met Emmy. Alleen wat bedoel je met egaal vol krijgen?

    Rietepietz zegt;

    Het blijft een uitdaging hé, maar wordfeud werkt natuurlijk met de strakke van Dal regeltjes en laat weinig ruimte om naar eigen idee te interpreteren en dát vinden wij nou juist zo leuk.
    Ik bedoel dat we het leuk vinden wanneer er niet bijv. een paar rijen aan de boven- onder- of zijkant kant helemaal leeg blijven.

    Beantwoorden

  11. John
    Sep 27, 2014 @ 10:16:41

    Jullie lijken daar toch echt wel op zusjes. Alleen de gezichtsuitdrukking is ene beetje monotoon. Volgende keer maar een selfie zonder masker 😛
    Zo een beetje rondkijken kan ook leuk zijn. Je bent er even uit en dat is altijd goed voor de geest.

    Rietepietz zegt;

    Bij nader inzien lijkt een facelift ons helemaal niks, die gladde bekkies van dat masker …het lijkt nérgens op! Over het algemeen kopen we alléén de boodschappen die Marion nodig heeft maar ja…., we lópen natuurlijk wel eens ergens tegenaan;-)

    Beantwoorden

    • VoorHetBlogGezet
      Sep 28, 2014 @ 00:33:51

      Heerlijk om te lezen dat jullie nog steeds saampjes van die gezellige dagen organiseren!

      Rietepietz zegt;

      Hé… gezellig om weer eens van je te horen en ja hoor, wij gaan gaan gewoon door natuurlijk!

      Beantwoorden

  12. Marion
    Sep 27, 2014 @ 09:15:22

    Het was weer onwijs leuk ,te gek, wat ze daar allemaal verkopen.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Niet dat we er veel aan hebben maar wél gewoon leuk om te zien wat er te koop is. Volgende keer maar een ander masker kiezen?
    Het goede seizoen om te scrabbelen komt eraan, ik verheug me er op! XXX

    Beantwoorden

  13. beauninoblog
    Sep 27, 2014 @ 07:56:21

    Gezellig weer hoor, zo’n middagje met jullie op pad. Ik moet echt dat scrabble bord eens gaan opzoeken op zolder. Vroeger heb ik zoveel gescrabbeld met mijn moeder en zus, dat zou ze vast wel leuk vinden op een regenachtige middag.

    Rietepietz zegt;

    Zeker dóen, nu je hulp voor haar hebt kunnen regelen is daar ook wat meer tijd voor misschien. Het zóu natuurlijk kunnen dat ze vroeger alleen om jóu een plezier te doen scrabble speelde met je maar ánders gaat ze het vast leuk vinden als het bord weer tevoorschijn komt.

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Sep 26, 2014 @ 23:42:49

    Het spel is pas een spel als de deelnemers het met de spelregels eens zijn.

    Rietepietz zegt;

    Zo is ’t maar net J@n, en als wij vinden dat het spel leuker gespeeld kan worden dan in de spelregels staat dan passen we dat gewoon aan 😉

    Beantwoorden

  15. ♫ Mel☺dy ♫
    Sep 26, 2014 @ 23:00:31

    sommige momenten zijn simpelweg onbetaalbaar!! Net als de personen op wie de tekst van je 2e foto toepasselijk is 😉

    Rietepietz zegt;

    klopt hélemaal! Deze middagen zijn óók onbetaalbaar! De tekst op het bord spreekt me aan want gelukkig ken ik wel een paar mensen waarvoor dat opgaat!

    Beantwoorden

  16. gewoonhanny
    Sep 26, 2014 @ 22:03:44

    Heerlijk lijkt me dit soort dagen. Gaan winkelen zonder iets te kopen is helemaal niet gek. Als je niet op zoek bent naar iets speciaals, zie je vaak de leukste dingen.
    Prachtige dames zijn jullie. Fris gekapt. 🙂
    De woorden die jullie gelegd hebben zijn helemaal niet slecht of raar. Daar is een puntje aan te zuigen.

    Rietepietz zegt;

    Het zijn inderdaad heerlijke dagen en we hebben reuze veel plezier samen.
    Je hebt gelijk, juist áls je niet zoekt vind je van álles .
    We houden het toch maar bij de eigen kapsels, die grijze krulletjes doen teveel aan een grijze golf denken.
    We scrabbelen héél graag en zijn reuze aan elkaar gewaagd en zoals ik al zei, als de regenl maar voor allebéi gelden kun je ze best, waar nodig, een beetje aanpassen. Op deze maniet kunnen we vaak mooie lange woorden maken.

    Beantwoorden

  17. spontanity (@spontanity)
    Sep 26, 2014 @ 21:18:40

    M
    ag je de Y voor IJ gebruiken??? Misschien ook een leuk uitje voor jullie…de nieuwe markthal die in Rotterdam geopend wordt in oktober, google er maar eens op!

    Rietepietz zegt;

    Wij wél;-) zeg ik toch ,we hebben onze eigen regels en zolang die voor ons allebéi geleden is er niets mis mee;-)
    Rotterdam mag zich verheugen in mijn aversie tegen pinnen, daar kom ik niet met de auto vanwegen de parkeerautomaten waarmee je uitsluitend kunt chippen.Wie mijn geld niet goed genoeg vindt sla ik gewoon over!

    Beantwoorden

  18. kakel
    Sep 26, 2014 @ 21:15:05

    OT: wat je gewoon noemt, die speciale donderdagen 🙂

    Rietepietz zegt;

    We doen gewone dingen maar inderdaad het is niét gewoon maar heel bijzonder!

    Beantwoorden

  19. kakel
    Sep 26, 2014 @ 21:13:50

    Weet je wat het is met jou en Marion? Jullie gaan steeds meer op elkaar lijken 🙂 Een heel gezonde bezigheid, jullie afspraakjes op donderdag. Houd ze erin!
    Fijn weekend en liefs, natuurlijk ook voor Marion (en Henk)
    Kakel xxx

    Rietepietz zegt;

    Waarschijnlijk een gevalletje “houden van”, als je van elkaar houdt kún je toch op elkaar gaan lijken? 😉 Vroeger was het de woensdag, doordat henk z’n biljart middag verschoof naar donderdag is het nu dus donderdag. Maar zo nodig schuiven we gewoon mee hoor;-)

    Beantwoorden

  20. Corja
    Sep 26, 2014 @ 20:07:52

    Heerlijk verslag van een leuke dag. Jullie maken er wat van; waarom zou het spectaculair moeten zijn? De kracht van het gewone, daar houd ik van. En jullie ook, kennelijk. Het bord ligt mooi vol!

    Rietepietz zegt;

    Marion is rolstoelafhankelijk en niet zo “piep” meer, voor haar is zo’n gewone middag al heel bijzonder. Het grappige is dat ik haar heb leren kennen doordat zij altijd hier reageerde toen ik pas blogger was. Ze bleek toen naar een zorghuis bij mij in de buurt te verhuizen en daar zocht ik haar eens op. Nadat haar man overleed ging ik vaker en het klikt dermate goed dat we nu al járen dikke vriendinnen zijn, oke zij is niet dik;-)

    Beantwoorden

  21. Marja
    Sep 26, 2014 @ 20:00:16

    Jullie eigen koppetjes zijn mooier, hoor. Die donderdagen lijken me onwijs gezellig.

    Rietepietz zegt;

    Oke, dan ga ik de maskers terug brengen;-) Je hebt gelijk, de donderdag met Marion is altijd een feestje voor ons allbei!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

