bijna nét nieuw

voorblad Dit is de voorpagina van een boekje dat ik maakte voor het “bijna net echt”paar in April van dit jaar.
Een aantal pagina’s  met foto collages uit de paar jaar die  dochter  Inge met  Peter een LAT relatie hadden vóór ze gingen samenwonen , aangevuld met  nog wat andere ongein.
Maar ook twee pagina’s die een (min of meer) echt trouwboekje voor moesten stellen, met een trouwakte die ondertekend moest worden én  de tijdens “de plechtigheid” uitgesproken trouwrede en beloftes die ze hun wederzijdse kinderen moesten doen.
Ze waren er héél verguld mee en je begrijpt… het boekje heeft een grote emotionele waarde voor ze.

Je zult dus óók begrijpen dat ze verdrietig was toen bij een lekkage  het onderste deel van het boekje door en door nat was geworden….. het zag er verschrikkelijk uit, alle inkt doorgelopen en helemaal gebobbeld.
Of ik er nog iets mee kon….?
herstellenGelukkig had ik alle pagina’s nog op de computer maar….. er waren óók wat “receptieboek pagina’s”  en die waren met lieve wensen ingevuld door de gasten……… grote óeps!
Dat werd “redden wat er te redden valt…..” de receptieblad pagina’s met blanco vakjes  hád ik, de schadepagina eerst maar eens gescand om te zien wat nog mogelijk was. Gelukkig had ik de “labelvakjes’ ook zelf gemaakt dus luktje het met dezelfde rondingen de beschreven vlakjes één voor één  uit het gescande kopie te selecteren en  kopiëren. Dan ik het “schone vel plakken, en passend maken. Geen klusje voor chaoten als ik eigenlijk en ging natuurlijk regelmatig iets mis maar….. voor een verdrietigg kind is geen moeite teveel. Dus ging ook ook de strijd aan met de uitgelopen inkt, erg lastig om tussen de kleine lettertjes te “gommen” en het lukte dan ook niet perfect. Toch ben ik zelf redelijk tevreden over het resultaat. Nog 2 te gaan…….

herstellen1Alle andere vellen uitdraaien is alleen maar héél goed opletten dat ik niets ondersteboven afdruk al heeft de “huwelijksakte” weer extra veel zorg nodig.Inge  wil,indien mogelijk, de originele handtekeningen , die zijn immers gezet waar iedereen bij was en daar ben ik óók wel gevoelig voor!
Dat werd dus wéér knoeien met de scanner, kopiëren plakken en vaak overdoen.
Ik heb pééntjes zitten zweten…. de computer regelmatig vervloekt… evenals m’n psp programma,  maar ik  dénk  dat Inge héél blij zal  met haar “bijna nét nieuw” trouwboekje!

28 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Okt 05, 2014 @ 21:50:35

    Het ziet er perfect uit Rietepietz, knap van je! Doe je het in Paint Shop?

    Beantwoorden

  2. riet(je)
    Sep 24, 2014 @ 19:27:29

    wat ’n schattig boekje, mooie herinnering voor later………..liefs van mij

    Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam
    Sep 24, 2014 @ 16:36:37

    Chapeau!!!!!!!!
    Mijn complimenten!

    Rietepietz zegt;

    In dit soort situaties is het heerlijk als je goed met het programma overweg kunt, en dat kán ik met PaintShopPro!

    Beantwoorden

  4. ria
    Sep 24, 2014 @ 14:39:31

    Goh Riet ik zat tijdens het lezen gewoon mee te vloeken en te trillen om het gehannes vaak op de pc met dingen die je graag wilt en niet lukken.
    Wat zal het kind blij geweest zijn met deze verassing.

    Groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Ja het is wel vaak gewoon het eigen ongeduld dat je parten speelt maar toch, dan is er nátuurlijk inkt patroon op als je net lekker bezig bent, en het restje papier dat ik van het boekje had heeft nét niet genoeg speling om een paar vel te verknoeien…… nou ja, hoofdzaak is dat Inge er heel blij van is geworden;-)

    Beantwoorden

  5. ♫ Mel☺dy ♫
    Sep 24, 2014 @ 12:06:33

    Hieperdepiephoeraaaaaaaaaa driewerf voor jou!!! Wat een megaklus en wat een geduld moet dit kosten maar zoals je al aangeeft, voor een verdrietig kind doe je alles dat in je macht ligt.

    Je bent een topper!!!

    Rietepietz zegt;

    Ze was er nou zo trots op dat we allemaal samengewerkt hadden om er iets moois van te maken, en dan gebeurd er dit! Best wel mazzel dat ik zo slecht dingen weg kan gooien en ik dus nog alle op de pc had maar desnóóds had ik het helemaal opnieuw gemaakt,echt waar.

    Beantwoorden

  6. Petr@
    Sep 24, 2014 @ 10:27:13

    Wat goed Riet! En wat lief dat je dat allemaal gedaan hebt voor je kind!
    Wat zullen ze blij zijn!

    Liefs Petr@

    Rietepietz zegt;

    Ja ze werd er héél blij van en ik vond het eigenlijk ook wel leuk om er uit te halen wat er nog in zat.

    Beantwoorden

  7. Mrs. T.
    Sep 23, 2014 @ 21:04:54

    Wat goed zeg dat het je gelukt is!

    Rietepietz zegt;

    Ik ben er minstens nét zo blij mee als dochterlief;-)

    Beantwoorden

  8. Zus
    Sep 23, 2014 @ 20:50:38

    Riet, Wat ben je toch een schat dat je dat allemaal doet.
    Maar ja als je dat kunt doe je het he.Ik vind je een kanjer. XXX

    Rietepietz zegt;

    Natúúrlijk ga je aan de slag als je ziet hoe jammer ze het vindt. Gelukkig heb ik het PSP programma aardig onder de knie en al doende zag ik de mogelijkheden die ik kon benutten.
    Heel stiekem is dat gepruts nog wel leuk óók als het een beetje wil lukken.
    Dankjewel voor het compliment….XXX

    Beantwoorden

  9. ingridblogs
    Sep 23, 2014 @ 18:40:21

    Dat is je goed gelukt Rietepietz…wat zal je dochter blij zijn.

    Rietepietz zegt;

    Dat is ze zéker kan ik je verzekeren! Vandaag alles weer in elkaar gezet met folie voor en achterkant…ringbandje erdoor en het is gepiept!

    Beantwoorden

  10. Trees
    Sep 23, 2014 @ 18:17:18

    Je hebt vast heel veel eer van je werk! Wat fijn voor ze dat het weer in orde is!

    Rietepietz zegt;

    Zeker weten, dochterlief zou het vréselijk jammer gevonden hebben als het helemaal verloren gegaan had. En dat geknutsel ligt me wel;-)

    Beantwoorden

  11. kakel
    Sep 23, 2014 @ 17:28:38

    Hopelijk heb je geen peentjes zitten zweten boven het kraakverse boekje, want dát zou pas zonde geweest zijn 😉 Ik verwacht van niet, want je bent wel gek, maar niet dom! Dat blijkt maar weer… Een dikke tien met een griffel.
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Nee dat heb je wel goed gezien…. we hebben de peentjes in een bakje opgevangen en Henk heeft ze gekookt, lekker gebakken piepertje erbij en smikkelen maar.;-)
    Ik ben zó blij dat het gelukt is! Toch ook wel een beetje”beroepstrots” hé!

    Beantwoorden

  12. cornma
    Sep 23, 2014 @ 11:22:24

    Oh, dat was zeker schrikken, maar wat ontzettend knap, hoe je dat weer weet te herstellen. Daar zullen ze echt heel blij mee zijn.

    Rietepietz zegt;

    Ze heeft er al iets van gezien en was inderdaad héél blij met het resultaat!
    Ze gaat er nu éxtra voorzichtig mee zijn zei ze… , maar ik bewaar alle bestandjes toch nog maar even;-)

    Beantwoorden

  13. John
    Sep 23, 2014 @ 09:32:31

    Dat heb je goed gedaan Riet. Kun je dit ook zo goed met paspoorten en zo? 😀
    Dan kan je er nog een leuke cent mee verdienen 🙂
    Maar echt super wat je hier deed!

    Rietepietz zegt;

    Joh… je brengt me op een idéé. Ik hád een andere oplossing bedacht om het gekorte pensioen aan te vullen (drie logjes terug) óók niet helemaal volgens de wet maar zo’n vervalsing hoef ik dan de deur niet voor uit en levert misschien wel méér op dan brandkasten kraken want wie heeft er nou nog geld in huis;-)

    Beantwoorden

  14. Marion
    Sep 23, 2014 @ 09:20:25

    Dat is weer mooi geworden, ik bewonder jou want het is een hels karwei geweest.
    Wat zal Inge blij zijn.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Ik denk dat jij óók een heel eind gekomen zou zijn, je hebt dezelfde instelling…gewoon blijven proberen en verstand op nul zetten.XXX

    Beantwoorden

  15. Suskeblogt
    Sep 23, 2014 @ 07:08:59

    Dat heb je weer knap gedaan.

    Rietepietz zegt;

    Je blijft er wel iéts van zien maar véél minder dan ik aanvankelijk had gedacht, dán heb je eer van je werk!

    Beantwoorden

  16. beauninoblog
    Sep 23, 2014 @ 05:49:40

    Je hebt wel eer van je (monniken)werk.

    Rietepietz zegt;

    Heel stiekem vind ik het dan toch wel léuk om uit te vogelen wat de mogelijkheden zijn. Maar ja, als je dan bijna klaar bent en je verpest nét een vel papier te véél is dat ff niet leuk. Gelukkig heb ik wel een “adresje” waar ik hetzelfde papier weer kan halen….. dan maar ff naar Scheveningen vóór ik het af kan maken……!

    Beantwoorden

  17. Veronique.
    Sep 23, 2014 @ 03:28:49

    Wow, ik moet nog héél véél leren zou ik zoiets als dit voor mekaar kunnen boksen, Inge boft met U! U mag terecht trots zijn op U zelf, fijn dat het gelukt is!

    Gr. Veronique.

    Rietepietz zegt;

    Het is bést te leren hoor, er zijn genoeg lesjes online te vinden voor het PSP programma, een prima manier om er mee om te leren gaan, het is reuze leuk om er dit soort dingen mee te doen.
    Ik zie dat je zelf géén site gelinkt hebt, jammer dan kan ik je geen tegen bezoekje brengen maar zoals je ziet beantwoord ik sowieso iedere reactie. En eh…. U komen we in logland zelden tegen, het mag natuurlijk maar eigenlijk zijn we altijd een beetje “leeftijdloos”onder kaar;-)

    Beantwoorden

  18. gewoonhanny
    Sep 22, 2014 @ 23:58:05

    Een heel werk. Maar wel heel dankbaar werk. En zo wat fröbelen is in wezen heel leuk, ook al is het zeer intensief.

    Rietepietz zegt;

    In ieder geval was ik zélf al blij verrast met het resultaat en dan is het natuurlijk extra dankbaar werk. Het zou schelen als ik wat minder impulsief was, éérst denke en dan dóen! Aan de andere kant opent juist dát soms nieuwe deuren!

    Beantwoorden

  19. datzalwel
    Sep 22, 2014 @ 23:31:29

    Iets dat zo,n emotionele waarde heeft daar doe je uiteraard je best voor, en het is je zo te zien goed gelukt. Petje af.

    Rietepietz zegt;

    Ik heb mezelf een beetje verbaasd, had aanvankelijk niet veel vertrouwen dat ik met die receptieblok pagina’s iets zou kunnen. Maar al doende vond ik steeds meer oplossingen ( en deed ik het gewoon nóg een keertje over…. en over…. 😉

    Beantwoorden

  20. Leidse Glibber
    Sep 22, 2014 @ 23:23:15

    Knap hoor dat je het helemaal terug hebt kunnen halen. hebebn ze je al gebeld van het Rijksmuseum voor een baan als restaurateur

    Rietepietz zegt;

    Nee, die hebben nog niet gebeld, kán nog komen natuurlijk als dit logje uitlekt;-) moet een leuke cent in te verdienen zijn!

    Beantwoorden

  21. J@n.
    Sep 22, 2014 @ 23:23:03

    En noemde jij je pas geleden nog digibeet?
    Heel erg knap hoor!

    Rietepietz zegt;

    En tóch heb je hier niet veel computerkennis voor nodig, je moet alleen een fotobewerkingsprogramma goed kunnen benutten en dát kan ik;-)

    Beantwoorden

  22. RenéSmurf
    Sep 22, 2014 @ 23:11:02

    Nou, ik vind het knap, wat je er ook mee voor elkaar hebt gekregen! Prima zo.

    Rietepietz zegt;

    Het PSP programma kan héél veel, maar dan moet je het natuurlijk goed onder de knie hebben en gelukkig héb ik dat.

    Beantwoorden

  23. gewoonanneke
    Sep 22, 2014 @ 23:07:22

    Nou daar heb je super hard je best op zitten doen zeg. Ziet er weer mooi uit. Kan me voorstellen dat het belangrijk is voor iemand. Knap gedaan hoor.

    Rietepietz zegt;

    De mogelijkheden van het PSP programma hebben me flink geholpen, maar het blijft een klus ja! Eigenlijk was ik zelf nog wel verbaasd over het resultaat;-)

    Beantwoorden

  24. Corja
    Sep 22, 2014 @ 22:52:35

    Wat fijn dat je zoveel moeite hebt gedaan voor dochter en schoonzoon. Het ziet er weer geweldig uit. Natuurlijk doe je dat als moeder, maar het moet natuurlijk ook nog wel lukken. Sowieso vind ik de start al geweldig; zó leuk bedacht, dit! En die trouwrede, is die door jou uitgesproken?
    Heel leuk blog!

    Rietepietz zegt;

    Dat is waar, je doet zoiets met zoveel liefde omdat je de emotionele aan voelt. Maar het wás een klus voor een “ongeduld” als ik ben. Het was best wel leuk geworden.
    De echtgenoot van onze oudste kleindochter was die dag ( de bijna nét echte) “ambtenaar van de burgerlijke stand” en heeft de trouwrede voorgelezen en gezorgd dat het “bijna net echt bruidspaar” de akte tekende en elkaar het “ja woord”gaf.

    Beantwoorden

  25. Marja
    Sep 22, 2014 @ 22:08:33

    Wat een hartverwarmende en liefdevolle actie van jou. Petje af.

    Rietepietz zegt;

    Ik ben zó blij dat het er weer een beetje uit ziet! Ik begrijp zo goed welke waarde het voor haar heeft, ze waren zó blij dat er door álle kinderen aan meegewerkt was.

    Beantwoorden

  26. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Sep 22, 2014 @ 22:00:16

    Kann ich nicht übersetzen—.Ist ein Foto – Bild. Nur geschriebenes. LG. Wolfgang

    Rietepietz zegt;

    Vertalen werk inderdaad alleen voor gangbare zinnetjes, dit is moeilijk uit te leggen!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

