zomertje hé!

Geweldig zo’n nazomertje, we genieten er ten volle van . Hoewel de randstad niet over heel grote natuurgebieden beschikt is er  vrijwel  van álles in het klein, Polders, bossen, parken en watergebieden,  ik geloof dat we alleen nergens mini heide velden hebben maar daar staat tegenover dat we wél strand en duingebied hebben.

Gisteren kozen we weer eens voor Meijendel bij Wassenaar omdat we daar een hele tijd niet geweest zijn en er is hier en daar wel iets veranderd sinds Dunea er de scepter zwaait.  Maar er is gelukkig   nog steeds heel veel “gewoon” duingebied.

wassenaar3
En denk nou niet dat het er kleurloos is, dat lijkt maar zo, als je je ogen de kost geeft kun je er kleur genoeg vinden.

kleurtjes
Eén van de leuke veranderingen (veranderen is ook dáár niet altijd verbeteren) is dat er nu een stukje bos is omgetoverd in een Monkeybos zoals het bord vermeldt….. ook hier helaas weer de modetrend van zwaar verroeste spullen om een bord neer te zetten, alsof het broodnodig aan vernieuwing toe is.

monkeybos1
Als er bij de ingang heel uitnodigend een aap staat vraagt Henk “of ik even op familiebezoek wil” …. het kreng! Ik pareer natuurlijk  met “mijn familie woont hier niet maar ik zie hier wél familie van jou,….. even een knuffel brengen” !

Monkeybos
We “hangen er even rond ” al moet je dat niet al te letterlijk nemen, ik ben al blij dat ik niks breek op de diverse houten speeltoestellen.

monkeybos2
Voor kinderen hélemaal  top natuurlijk want er liggen en staan ook een heleboel bomen waar in  en op geklommen mag  worden.
Ik zie  mogelijkheden, even mezelf in een liggende boom te draperen  …. in de fotobewerking alles even  rechtop zetten en het zal lijken alsof ik écht in een boom geklommen ben….maar ja, zelfs als de boom ligt is het nog lastig om in het hogere deel te komen zonder m’n nek te breken.

monkeybos3
Maar uiteindelijk vervolgen we onze wandeling en kiezen richting het  strand van Wassenaar  dat met z’n duinpannetjes óp het strand  zoveel mooier is dan het strand van Scheveningen ! Tijd op even uit te blazen van de klim………

wassenaar2

 

 

30 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Sep 22, 2014 @ 21:23:37

    Ja, het waren opeens een paar heerlijke zomerse dagen. Leuke, vrolijke foto’s zijn het weer!

    Rietepietz zegt;

    Als je van dit weer ook echt kunt genieten is er alle reden voor vrolijkheid;-)

    Beantwoorden

  2. Hartelijke Hot Hulk
    Sep 21, 2014 @ 22:07:45

    Wassenaar
    Daar woont een meisje met lang blond haar
    Da’s een liedje maar het klopt wel 😉
    Ik fiets er vaak heen als trainingsrit
    Bakkie koffie bij “de Klip” en dan door de duinen terug via Katwijk, Noordwijk en Zandvoort weer naar huis.

    Dat meisje woont niet in het deel van Wassenaar waar wij waren!
    Wij gaan luxe met de auto, het is me tegenwoordig te ver om te fietsen;-)

    Beantwoorden

  3. spontanity (@spontanity)
    Sep 21, 2014 @ 18:51:07

    Leuke tip, ga ik zeker eens heen. Tenminste, als je het goed vindt dat ik dit als een tip lees 🙂

    Rietepietz zegt;

    Whahahaha… zo blijven we leuk bezig ja, maar gezellig dat weer even langskomt en Meijendel is zeker de moeite waard.

    Beantwoorden

  4. Trees
    Sep 21, 2014 @ 16:30:11

    Lekker buiten zijn is altijd lekker! En wat een leuke foto’s! Jij staat tenminste nog eens op een foto, manlief houdt niet van fotograferen en dan moet ik altijd vragen of hij een foto van mij wil maken. Nou ja, eigenlijk vind ik het ook niet zo erg hoor ;-).

    Rietepietz zegt;

    Vooral met zo’n mooie nazomer is het heerlijk als je naar buiten kunt.
    Ik heb gewoon een simpel digitaal automaatje en dat wil Henk wel bedienen maar soms zet ik het toestel gewoon op de timer ,dan heb ik niemand nodig!Ik las nét bij Anneke dat jullie samen op stap waren , leuk!

    Beantwoorden

  5. John
    Sep 21, 2014 @ 10:29:54

    Ik zie dat je een foto hebt laten nemen waar je een standbeeld van mij tegen kwam. 😀
    Haha ja een heerlijke zomer is het wel. Alhoewel er genoeg gebeurde. Daarover lees je vast bij mij

    Rietepietz zegt;

    Als ik dát geweten had had ik natuurlijk een wat roalere knuffel uitgedeeld;-) Ik was al op jouw site en ben inderdaad al “bijgepraat”. Fijn dat je er weer bent, ik nam je wel aldoor mee in m’n rondje al zette ik niet altijd wat neer.

    Beantwoorden

  6. meninggever
    Sep 21, 2014 @ 10:03:17

    Jaja, tot gisterenmiddag laat was het echt heerlijk. Wandelen, bezoekjes in de omgeving, veel genieten en eten in de tuin. Nu is het even minder…maar dat komt wel weer…Trouwens, ik zou die man bij de vuilnis zetten als hij jou met een aap vergelijkt hoor….:)

    Rietepietz zegt;

    Ja Henk leeft graag gevaarlijk want hij wéét dat ik ‘m altijd terugpak!
    Maar gelukkig kunnen we allebei wel tegen een stootje en hebben er lol in elkaar af te troeven. Vandaag is het veel minder zomer, jammer natuurlijk maar het houdt érgens op!

    Beantwoorden

  7. hanscke
    Sep 20, 2014 @ 11:28:33

    JA het is nog steeds prachtig weer. En wat fijn om te lezen dat ik een medestander heb. Ik heb ook helemaal niets met het strand van Scheveningen. Daar “moet”ik nog wel eens heen omdat dochterlief daar op loopafstand woont, maar nee, dat kan mij nooit bekoren.

    Rietepietz zegt;

    Wij komen er evengoed toch regelmatig, de drukkerij waar we nog vaak werken ligt pal achter de boulevard en dan zijn we tóch. In voor en najaar is het wel te doen maar in de zomer zoeken wij ons heil op het Zuiderstrand van Scheveningen waar je ook nog de duinen kunt zien en er alleen bij de duinpaden strandpaviljoens staan. Het strandpad bij Meijendel is nog puur natuur, geen strandpaviljoen te bekennen, wat wel weer lastig is voor de sanitaire stop, want even terug lopen naar “de boerderij” (het restaurant) neemt een hal uur héén en een half uur terug. Maar voor een uurtje of 2 is het heerlijk daar en wij gaan tóch meestal niet langer!

    Beantwoorden

  8. gewoonhanny
    Sep 20, 2014 @ 00:30:15

    Meijendel is een prachtig gebied. We kwamen er vroeger regelmatig.
    Toen ik jou op de boom zag liggen, moest ik meteen aan een oude foto denken. Het was Pinksteren en bloedheet. Mijn opa en oma in klederdracht logeerden bij ons en met het hele gezin gingen we naar Meijendel. Bij zo’n soort boom poseerden we met z’n allen. Wij heel luchtig gekleed, maar opa en oma in hun warme klederdracht.

    Rietepietz zegt;

    Ik weet dat je familie uit Zeeland komt dus ik neem aan de Zeeuwse dracht….ik moet er niet aan dénken! Hoewel de Zeeuwse dracht erg mooi is, met die prachtige grote kappen, wil je daar op een warme dag niét mee in de duinen wandelen 😉

    Beantwoorden

    • gewoonhanny
      Sep 21, 2014 @ 00:07:58

      Mijn opa en oma woonden op Walcheren. En Walcherse vrouwen hadden geen grote kappen. De Zuid-Bevelandse dames wel.

      De linker dame is van Zuid-Beveland, de rechter van Walcheren.

      Rietepietz zegt;

      De schoonfamilie van mijn zus kwm ook uit die omgeving, ik vind ze écht prachtig die kappen, maar ik kan me wel voorstellen dat het nog nauwelijks gedragen wordt. Prachtige foto.

      Beantwoorden

  9. RenéSmurf
    Sep 19, 2014 @ 22:05:26

    Wat een merkwaardige naam voor een bos, alhier op het Marktplein is een snackbar die heet Monkey!
    Spectaculaire foto`s weer!

    Rietepietz zegt;

    Het is eigenlijk een nieuw stukje speelplaats in het duingebied. omdat de kinderen er “mogen klimmen al apen”vind ik de naam wel aardig gekozen;-)

    Beantwoorden

  10. minoesjka2
    Sep 19, 2014 @ 19:50:53

    O, maar dat lijkt mij een heerlijk wandelgebied, op het Monkeybos na hahaha ….. dat vraagt aan mij te veel inspanning.

    Rietepietz zegt;

    Het is er práchtig, wél stevige schoenen aan want het is soms aardig klimmen. Ik had sandalen aan en dat was vooral in het Mokeybos (waar het erg zanderig was) toch niet heel slim!
    Het mokeybos is natuurlijk voor de kinderen een feestje, mogen ze éindelijk in bomen klimmen wat voordien nooit mocht!

    Beantwoorden

  11. Mrs. T.
    Sep 19, 2014 @ 19:23:51

    Ja, het is prachtig weer. Gelukkig, zeker voor dat grootste evenement hier! Leuk, dat monkey-bos.

    Rietepietz zegt;

    Ik hoop dat je ervan kunt genieten en helemaal opgeknapt bent!

    Beantwoorden

  12. ♫ Mel☺dy ♫
    Sep 19, 2014 @ 17:47:13

    Het is mij te warm….. maar….. ik hou me stil en mopper niet omdat ik weet dat jij er zo van geniet…. en met jou nog enkele anderen die ik ken 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou ja maar als je even wil mopperen mag dat bést hoor! Ik en die houden zich gewoon rustigken ook wel mensen die het nu te warm vinden. Eén daarvan kwamen we in meyendel tegen, zij had toen al met de hond gelopen (half 11) en ging naar huis, wij vonden het toen pas lekker worden;-)

    Beantwoorden

  13. cornma
    Sep 19, 2014 @ 11:01:20

    Wat is het toch fijn, hè, als je gewoon lekker op stap kunt gaan en rare streken uit kunt halen. In mijn hoofd kan ik ook de moeilijkste capriolen uithalen, zelfs naar boven klimmen in een boom, maar ook mijn lijf weigert (steeds vaker) enige medewerking te verlenen. Het is echt genieten om dan jouw stukjes te mogen lezen.

    Beantwoorden

  14. ingridblogs
    Sep 19, 2014 @ 09:48:52

    Wat ben je toch een lekker maf wijf hhaha

    Rietepietz zegt;

    Ja in het hoofd wil het gelukkig nog wel, een beetje de idioot uithangen maar de praktische uitvoering valt toch vaak een beetje tegen;-)Volgens mij blijf je alleen binnen in je hoofd jong maar verouderd de rést zonder dat je het in de gaten hebt!

    Beantwoorden

  15. Marion
    Sep 19, 2014 @ 09:34:04

    Dat was weer een avontuurlijk uitje, mooi die houten aap.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Ik vroge nog of hij met me mee naar huis wilde…. maar dat wilde hij niet!
    leent zich reuze voor apenstreken dat Mokeybos, leuk!XXX

    Beantwoorden

  16. Suskeblogt
    Sep 19, 2014 @ 05:58:00

    leuke foto’s, Hopelijk blijft het weer nog een tijdje zo.De winter duurt lang genoeg dus laten we maar wat genieten.

    Rietepietz zegt;

    Het fijne van gepensioneerd zijn is dat je al gauw ieder moment dat de zon zich laat zien mee kunt pakken. En omdat de camera standaard op zak is lukt het dan wel met foto’s maken.

    Beantwoorden

  17. Boerin Zonder Naam
    Sep 19, 2014 @ 04:46:07

    Zolang je jezelf jong genoeg vindt om te klimmen en te klauteren…. Prima hoor!
    Ik keek zo nog eens naar de laatste ‘blogkoppen’ onder elkaar: “Zomertje hé na de troonrede: Knettergek jacht op een zonnetje” Zonnetje is gevonden hoor; in Monkeytown! Beetje roestig….. tussen de oude rommel, maar toch………….!

    Rietepietz zegt;

    Nou het blijft in m’n hoofd jong genoeg om het te proberen maar het verbaast me steeds weer hoeveel moeite ik er dan voor moet doen, dat de knietjes gewoon niet willen gehoorzamen aan wat m’n hoofd “normaal” vindt;-)
    Grappig hé, het blijft wonderlijk dat ik zonder erbij na te denken de “koppen” vaak achter elkaar leesbaar maak!

    Beantwoorden

  18. Leidse Glibber
    Sep 19, 2014 @ 00:28:45

    Goh dat is al jaren geleden dat ik daar geweest ben, blijft een mooie omgeving.

    Rietepietz zegt;

    Het is er zoveel natuurlijker dan op de stukken waar je bijna de zee niet kunt zien door de strandpaviljoens.

    Beantwoorden

  19. J@n.
    Sep 18, 2014 @ 22:43:51

    Geweldig toch, als je om deze tijd van het jaar dat nog kan doen zonder jas. Normaal springt rond deze tijd bij ons de verwarming aan en nou staan de balkondeuren nog wagenwijd open.

    Rietepietz zegt;

    Het was zelfs warm, er waren nog mensen in badpak op het strand en dat kon ook mákkelijk! Het energiebedrijf zal wel weer de prijzen gaan verhogen want , na een wintern met laag verbruik, nú weer een zomerse herfst brent de winst omlaag en tja, dan moeten ze wát!

    Beantwoorden

  20. datzalwel
    Sep 18, 2014 @ 22:39:00

    Het is je van harte gegund maar hier regent het pijpestelen met donder en bliksem. 10 Km verderop was een hagelbui waar je niet doorheen kon kijken om een uur of 7.

    Rietepietz zegt;

    Dit keer zijn jullie dus de klos, meestal is het omgekeerd en ligt het Zuiden, qua weer, altijd nét iets beter dan hier het Westen. Maar zo te zien houden wij het vandaag ook niet droog, moet kunnen hoor, is voor de tuin héél welkom zo’n fikse bui! Wij gaan dan maar boodschappen doen, is ook nuttig!

    Beantwoorden

  21. Zus
    Sep 18, 2014 @ 22:36:49

    Riet,
    Geef die aap van mij ook een knuffel. Lijkt me zo heerlijk dat warme hout.Ja doe jij maar lekker gek op die boom.;-) Hier in Drente hebben we wél heide en vennetjes en zelfs duinen of wat er op lijkt, hebben we ook.Maar dan moet je wel kunnen fietsen en dat gaat nog even niet. Maar ik verveel me nooit, we kunnen met dit weer lekker buiten zitten. Wat hebben we daarmee geboft deze zomer. Liefs XXX

    Rietepietz zegt;

    Lekker ding hé die aap en zo staan er meerdere;-) Hier moet je ook meestal wel fietsen om in het mooiste gebied te komen, maar je kunt bijna overal wél met de auto komen om op loopafstand te komen en dan lekker wandelen. Heide is inderdaad het enige dat we hier niet in de natuur hebben, en hoe mooi ook, dat mis ik niet. Maar het strand en de duinen zou ik niet kunnen missen en gelukkig hoeft dat ook niet;-) Geniet lekker ver jullie XXX

    Beantwoorden

  22. gewoonanneke
    Sep 18, 2014 @ 22:29:37

    Ik heb daar ooit een keer een wandeling gedaan met een vriendin van de NS, vond het echt heel mooi daar. Ja ik mis wel eens het strand ook hoor, hoewel zand niet zo mijn ding is. Geef mij maar gras. Maar een lekkere strandwandeling heerlijk.
    Ik geniet ook volop van de zomer. prachtig laat nog maar even een paar weekjes zo duren.

    Rietepietz zegt;

    Het strand is altijd geweldig, zowel in de zomer om lekker te liggen zonnen als in najaar en winter om te wandelen. En de duinen zijn natuurlijk altijd toppie om te wandelen. Maar voor is is er dus de kéus en dat is wel heel luxe.

    Beantwoorden

  23. kakel
    Sep 18, 2014 @ 21:25:32

    Mijn beste vriendin woont heel dicht bij zee. We hebben een paar keer in haar huisje vakantie mogen vieren en sindsdien ben ik verkocht. Ik zou daar ook best willen wonen! Maar ach…de polder is óók fijn. Weet je, vaak vergeet je hoe goed je het al hebt, en als ik dan weer eens met Roos door Rotterdam loop te struinen en daar slecht onderhouden huizen zie… Dan weten we weer hoe we ervoor staan 😉
    Liefs, ook aan Marion!

    Rietepietz zegt;

    dat is natuurlijk een fééstje om daar te logeren. Je hebt gelijk, maar ik realseer me nog bijna dagelijks hoe fijn het is dat ik nu in Rijswijk woon i.p.v. in een wijk in Den haag waar we vroeger woonden en waar ik nú depressief wordt als ik er soms langs kom. Rijswijk is zélf al een groenen gemeente en we zitten sicht bij veel andere groengebieden, héérlijk. Maar de polders is ook heerlijk, daar weet ik minder van al woont dochterlief aan het randje van zoetermeer daar waar nog wat poldergebied over is. Marion leest vast zelf mee ….als ze zich los kan rukken van het keyboard;-)

    Beantwoorden

  24. beauninoblog
    Sep 18, 2014 @ 21:10:52

    O Riet, wat zijn jullie toch heerlijke levensgenieters!

    Rietepietz zegt;

    Nou we kunnen heel goed “het moment benutten” we gooien ook weer nét zo makkelijk het hele “genieten “om zodra er een belletje van de drukkerij komt en of we kunnen werken.
    Op deze manier hebben we eigenlijk nooit last van “sleur”

    Beantwoorden

  25. Marja
    Sep 18, 2014 @ 21:00:37

    Heerlijke foto’s. Ik beweer altijd dat ik het strand en de duinen nooit heb gemist, maar nu ben ik toch heel eventjes jaloers op jullie. Ik schoot ineens terug naar de jaren 60.

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig heeft België óók strand en duinen, ik was ooit in de Haan, ánders dan in Wassenaar maar tóch strand en duinen. Ik zou écht niet zonder kunnen!

    Beantwoorden

    • Marja
      Sep 18, 2014 @ 21:28:33

      Het strand is een heel eind van ons vandaan. Jullie gaan ook niet zomaar even naar de Veluwe. Maar zelfs toen we er 10 km vandaan woonden, in Voorburg en Voorschoten, gingen we zelden of nooit naar de kust. Ik moet me dus niet aanstellen. 😉

      Rietepietz zegt;

      Ja dat klopt, voor jullie is waarschijnlijk de kust van Zeeland makkelijker te bereiken. Het was voor mij wel een voorwaarde bij de verhuizing destijds, het strand moet wél bereikbaar blijven zonder de snelweg op te moeten;-)

      Beantwoorden

  26. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Sep 18, 2014 @ 19:52:56

    Schöne Fotos. LG. Wolfgang

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel Wolfgang!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

