ná de troonrede…

…… zien wij ouderen de bui al hangen.
Inleveren, meer belasting betalen,  minder  zorgtoeslag ontvangen en méér aan   zorgverzekering betalen.
Dat komt bovenop het   koopkrachtverlies doordat  de  pensioenen  al jaren, op z’n minst, niet meer geïndexeerd worden maar vaak ook gekort.
Tja de troonrede hé!
Nou ja, zeuren heeft geen zin, ook een “ouwe meid” is op haar toekomst voorbereid zal ‘k maar zeggen……. gewoon zorgen dat je  de tekorten aan kunt vullen……… ik moet me bekwamen in werk zoeken dat méér opbrengt …..

En ik ben natuurlijk niét de enige,  ook Marion is zich aan het voorbereiden  om de gaten op te vullen,  maar zij heeft meer talenten dan ik!
Zij is muzikaal en heeft het keyboardspelen   weer opgepakt, ze heeft een sollicitatie lopen  in een bruine kroeg  en een dancing voor 50 plussers  , we moeten wát hé!

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: van koninklijk tot knettergek
  2. Rebelse Huisvrouw
    Sep 22, 2014 @ 20:09:05

    Jij blijft altijd jong en gek Rietepietz, heerlijk! Rutte en consorten… ach ja. Wat kun je daar nog over zeggen? Niets zinnigs in elk geval. Diep triest allemaal.

    Rietepietz zegt;

    O ja, gék blijft zeker lukken, jong alleen aan de binnenkant, van buiten rammelt er hier en toch wel wat;-)

    Beantwoorden

  3. minoesjka2
    Sep 18, 2014 @ 14:36:32

    Aan creativiteit geen gebrek gelukkig!! Hoorde vanmiddag dat Rutten vind dat de ouderen er alleen maar op vooruit waren gegaan en dat nu de andere aan de beurt waren ……. moet zeggen ik was geschokeerd!! Deze beste man komt echt van een andere planeet volgens mij.

    Rietepietz zegt;

    Inderdaad, hij móet wel van een andere planeet komen. Ik wil niet zeggen dat wij het slecht hebben hoor, maar ons zelf gespaarde pensioen, dat waardevast zou zijn, wordt ieder jaar minder doordat er geen indexatie meer is uitgekeerd na 2008, bovendien zijn er dan ook nog veel pensioenen gekort, ik zou wel eens willen weten hoe je er dan op vooruit kunt gaan als alles óók nog eens duurder wordt en de belasting ophoog is gegaan voor ouderen..

    Beantwoorden

  4. cornma
    Sep 18, 2014 @ 10:41:59

    Haha, goed bezig! Dat zijn twee ouderen minder om ons zorgen over te maken. Jullie redden het wel.:-)

    Rietepietz zegt;

    Als je zélf niets doet gebeurt er niets natuurlijk, dus wij zijn maar aan de slag gegaan;-)

    Beantwoorden

  5. Paul
    Sep 17, 2014 @ 15:38:27

    Gelukkig zie je de humor er nog van in. Neem van mij aan dat ook de iets jongere Nederlanders er ook niet op vooruit gaan.

    Rietepietz zegt;

    Ja hoor, gelukkig wél al ben ik wel pissig dat men al jaren lang ons zélf bij elkaar gespaarde pensioen afroomt. Maar alles bij elkaar hebben wij het nog steeds best wel goed al kunnen we iets minder weggeven dan we gewend waren. Maar hoe dat moet als we hulpbehoevend worden is toch wel zorgelijk, er wonen geen (klein)kinderen om de hoek helaas.

    Beantwoorden

  6. Wieneke
    Sep 17, 2014 @ 13:36:21

    Gelukkig zijn er altijd oplossingen te vinden door de creatieve senioor 🙂 En Majesteit droeg een mooie rooie jurk, dat scheelt ook.

    Rietepietz zegt;

    Laat die oudjes maar schuiven hé! En ach ja, die jurk, representatieve kosten natuurlijk, verder kan het mens er natuurlijk oók niets aan veranderen!

    Beantwoorden

  7. tja........
    Sep 17, 2014 @ 09:40:24

    knettergek van het vorige logje zou een passende titel zijn 🙂

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, beetje oud nieuws natuurlijk, maar wie wil er nou een “normale moeder”;-)

    Beantwoorden

  8. Leidse Glibber
    Sep 17, 2014 @ 00:14:57

    Gelukkig hebben jullie allebei een goede aanvulling op je pensioen kunnen vinden.

    Rietepietz zegt;

    Klopt, we zijn dan ook slimme meiden;-)

    Beantwoorden

  9. gewoonhanny
    Sep 16, 2014 @ 23:23:07

    Weer prachtig gevonden. Als ze je snappen, krijg je gratis kost en inwoning. Wat wil een oudere nog meer. 😉
    Marion, die heeft het goed bekeken. Legaal bezig zijn en mensen vrolijk maken en laten dansen. Is toch iets beter dan kluizen kraken.

    Rietepietz zegt;

    TJa, dat kan Marion zich permitteren, zij woont al in een zorginstelling dus hoeft niet meer “voor haar oude dag “te zorgen;-) Al moet ook zij steeds meer gaan betalen voor dezelfde zorg. Maar gelukkig hoeft zij niet te verkassen zoals veel ouderen wél overkomt.

    Beantwoorden

  10. gewoonanneke
    Sep 16, 2014 @ 23:17:00

    Creatieve bijverdiensten zo hoor haha . Prachtig die stethoscoop waar haalde je die zo gauw vandaan. Ja we moeten wat hé.

    Rietepietz zegt;

    Zeker weten en ook nog met vooruitzichten op een goed verzorgde oude dag ná een mislukte kraak;-) Tja zo’n stethoscoop moet je in de speelgoedhoek zoeken, leuk voor Levi als hij iets ouder is;-)

    Beantwoorden

  11. RenéSmurf
    Sep 16, 2014 @ 22:58:38

    Ik vind schrikken van je eigen alarm aanzetten en dan toch in je rol blijven wel net zo knap als piano kunnen spelen! Hoewel de humor uiteindelijk toch altijd wint natuurlijk.

    Rietepietz zegt;

    Nou dát valt wel mee, ik vind pianospelen aanzienlijk moeilijker 😉 Maar ik bven dan ook totáál niet muzikaal!

    Beantwoorden

  12. kakel
    Sep 16, 2014 @ 21:20:09

    Mallotig mensch! Ik zat me al naarstig af te vragen wat voor “draai-apparaat” je daar toch gebruikte. Gelukkig herkende ik het geluid toen het alarm afging 😀
    Mijn zegen hebben jullie, hoor. Legale actie of niet. Ik zeg: prijs je rijk.
    Onbegrijpelijk dat de ouderen wéér gekort worden! Zou de regering denken dat die mensjes toch niet de moeite nemen om te gaan protesteren? Sterkte met jullie noeste arbeid!

    Rietepietz zegt;

    We hadden pas een nieuwe kookwekker , Henk klikte die op de radiator en toen zag ik metéén die brandkast zitten;-)
    Nou gelukkig gaan wij geen honger lijden hoor maar voor een écht arme sloeber zou het natuurlijk de káns zijn op een compleet verzorgde oude dag, gewoon een flinke kraak zetten en je op laten pakken;-)

    Beantwoorden

  13. Mrs. T.
    Sep 16, 2014 @ 20:56:27

    Hahaha! Gek mens!

    Rietepietz zegt;

    Maar wel slim toch? zodra ik huklp nodig heb laat ik me “pakken”en ben ik mooi onder de pannen, wat een luxe om in de bak te zitten met volledige verzorging , kom d’r is om in de zorg tegen die tijd;-)

    Beantwoorden

  14. Suskeblogt
    Sep 16, 2014 @ 20:31:39

    Ik denk dat mijn nonkel Juul je graag zou bij zijn team gehad hebben en Marion ook voor de muzikale noot !
    En een rumba dansen ? ik ? Ik heb twee linker voeten moet je weten !

    Rietepietz zegt;

    Tja…. ik dénk dat ik dan met een jaloerse Henk te maken krijg dus het lijkt me niet verstandig om met de Nonkel aan te pappen;-) Maar Marion speelt graag een moppie voor hem denk ik;-)

    Beantwoorden

  15. ♫ Mel☺dy ♫
    Sep 16, 2014 @ 18:24:35

    EHHHHHH….. hij heeft iemand gevonden die een leuk opstel voor hem schreef….
    verder veel fantasie en onuitvoerbare zaken….. jaarlijks gezemel om zogenaamd te bewijzen dat wij terecht zoveel belasting betalen

    Rietepietz zegt;

    Nou ja eerlijk is eerlijk, zijn voorlezen is met sprongen vooruitgegaan.
    Hij zal het inderdaad niet zelf bedacht hebben maar oke, daar is hij ook niet voor ingehuurd.
    In principe ben ik zelfs niet eens tegen belasting betalen maar dan moet men niet met geld gaan smijten naar onzin dingen, cultuur wordt weer dik gespekt en er gaat weer bákken geld naar ongecontroleerde verweggistannen !

    Beantwoorden

  16. Blog Zonder Naam
    Sep 16, 2014 @ 18:06:22

    Rietz….Over swingheupen gesproken: Paaldansen schijnt heel hip te zijn! Misschien hoge hoed naast een lantaarnpaal zetten en een paaldansshow geven op straat (streetdance mag!) Marion erbij voor de muziek! Uniek shownummer lijkt me!

    Rietepietz zegt;

    Nou met paaldansen zou ik toch réuze “voor paal staan”, al willen de heupjes best nog wel swingen de spieren zouden me toch behoorlijk in de steek laten! Zou anders wél heel gezellig zijn met Marion samen , dáár niet van;-)

    Beantwoorden

  17. meninggever
    Sep 16, 2014 @ 16:53:16

    Die oudjes hebben ook veel te veel geld bij elkaar gesprokkeld. Dat heeft maar AOW en pensioen. Heeft spaargeld, heeft een auto, gaat op vakantie. Dan kan er best nog wel iets af…ik snap de heisa niet. De regering heeft zoveel kostgangers te eten te geven, waarom dan zo egoistisch???

    Rietepietz zegt;

    En jij en ik redden het nog wel natuurlijk, maar voorál de héél oude generatie die nu hulp nodig heeft en daar dik voor moet gaan betalen ,is de generatie die de AOW heeft opgehoest voor de eerste 65 plussers die daar dus niét aan meebetaald hadden .een 48 urige werkweek mét 2 weken doorbetaalde vakantie was de eerste “luxe” die ze mee maakte….kom er eens om bij de huidige jeugd met een werkweek van 36 uur en 5 weken vakantie. Voor mezelf heb ik geen klagen hoor maar wie nooit een slag gewerkt heeft wordt nog steeds in de watten gelegd.

    Beantwoorden

  18. beauninoblog
    Sep 16, 2014 @ 16:32:44

    Jij kan dan toch best met de pet rond Riet! Of anders even een paar uur stil zitten tussen de duiven op de Dam met een kroontje en de troonrede. Weet zeker dat jullie binnen lopen.

    Rietepietz zegt;

    Maar ik kán nou eenmaal niet goed stilzitten;-) Nee ik ga voor brandkasten kraker, ook handig in verband met m’n verzorging als ik niet meer uit de voeten kan, laat ik me arresteren en heb ik meteen m’n natje en m’n droogje;-) We moeten vooruit kijken hé!

    Beantwoorden

  19. J@n.
    Sep 16, 2014 @ 15:59:03

    Oké, dat beroep is nog niet zo slecht, want als je gepakt wordt heb je gratis kost en inwoning. Ik doe mee Rietz!

    Rietepietz zegt;

    Oke, zullen we dan wél even de regio’s verdelen? Maar je hébt gelijk de pakkans is laag en mócht je te oud worden voor het werk láát je je pakken, kost en inwoning op een eigen kamer mét verzorging, waar kun je het als oudere nog krijgen!

    Beantwoorden

  20. datzalwel
    Sep 16, 2014 @ 15:02:13

    Ja ze moeten wat hé onze vvd regering. De rijke hebben hun geld hárd nodig stel je voor dat ze minderwaarige kaviaar moeten serveren op hun feestje.

    Rietepietz zegt;

    Ik zou het eerder begrepen hebben wanneer de AOW gekort wordt, je pensioen is je éigen gespaarde geld. Nou ja, als er gestolen mag worden mag ik het óók natuurlijk!

    Beantwoorden

  21. Marja
    Sep 16, 2014 @ 14:52:33

    Gelukkig neemt Marion een legáál bijbaantje. Foei Rietepietz, je gaat toch geen kluizen kraken?

    Rietepietz zegt;

    Túúrlijk wel, dat mag in Nederland als “zielig bent”! En wij zijn zielig want we moeten alwéér de kar trekken 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

