knettergek..

Een piepkleine minderheid van Nederland is knettergék geworden en legt z’n wil op aan een héél grote meerderheid!
In snel tempo geven mensen toe aan de dwingelandij van een klein groepje mensen die een vreemde kronkel in het hoofd heeft en een eeuwenoud kinderfeest om zeep willen helpen!
pepernotenHet ergste vind ik nog die meelopers die vooral óver correct willen zijn, zo heeft de firma Bolletje z’n Sinterklaas snoepgoed “Sint en Piet neutraal” verpakt, zowel Sint als Piet zijn niet meer op de verpakkingen afgebeeld,  het is om uit je vél te springen.  De aloude Sinterklaas liedjes zijn herschreven en worden op de basisscholen opgedrongen……….
90 % van de mensen wil dit niet maar evengoed wordt het er allemaal doorgedrukt.
Er zijn natuurlijk mensen die vinden dat de sop de kool niet waard is…. het zij zo, maar ik sta op ontploffen.
WIE HAALT DIT SOORT ONZIN IN Z’N HERSENS”
L. nogleukerZelfs mijn achterkleinzoon Levi is er ondersteboven van…… heeft hij zóveel mooie verhalen gehoord over Sinterklaas en zwarte Piet….. , wordt het feest even tot de grond toe afgebroken nu hij er zowat aan toe is!

Maar hem kan ik gedeeltelijk geruststellen,  bij zijn overgrootouders op zolder bewaart Sinterklaas één van zijn uitrustingen, compleet  met de kleding van Zwarte Piet en een flinke doos  ZWART.

L.leukerHij gaat dus zéker bezoek krijgen van de énige echte  Sinterklaas en zwarte Piet.
Bij zijn overgrootouders is er geen discussie mogelijk, van welke kant je het ook bekijkt….
zwarte Piet is zwart met kroeshaar, rode lippen en grote oorbellen!

25 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trees
    Sep 21, 2014 @ 17:03:35

    Eigenlijk vind ik dit de belachelijkste discussie die er rondwaart! Belachelijk om een eeuwenoude traditie op deze manier om zeep te helpen! Mensen die in ons land komen wonen horen zich aan te passen, maar ze krijgen steeds meer de vrije hand om hun eigen tradities etc te kunnen blijven volgen.
    Blijf maar lekker Zwarte Piet spelen hoor, voor mij zal hij nooit verdwijnen!

    Rietepietz zegt;

    Ik heb ook heel erg het gevoel dat we zonder tegengas steeds méér terrein verliezen. Ik heb lang geleden m’n woonomgeving zien veranderen in een multicultureel gebied waar naar iedere cultuur geleefd kon worden behálve de Nederlandse die volkomen ondergeschoven werd, niet leefbaar meer voor mij. Ik vrees dat het ons in het groot ook gaat overkomen.

    Beantwoorden

  2. hanscke
    Sep 20, 2014 @ 11:24:48

    Helemaal mee eens, men is knettergek om dat mooie feest om zeep te helpen. Vandaag ga ik er een blogje over maken. O zo!

    Rietepietz zegt;

    Het is écht treurig, Ik heb óveral al pernoten en kruidnoten gezien maar nog nérgens één afbeelding vanm Sint en Piet!. Het lijkt wel onze cultuur volkomen onbelangrijk is, zelfs al gaat het “maar”om een kinderfeest zou iederéén woedend moeten zijn i.p.v. zoals zovele zich dan maar aanpassen om niet in de problemen te komen.

    Beantwoorden

  3. ingridblogs
    Sep 17, 2014 @ 14:24:17

    Groot gelijk hoor Sinterklaas en zwarte Riet…uhhh Piet. 😉

    Rietepietz zegt;

    Niemand hóeft het te vieren toch? Ik zoek óók het suikerfeest niet op!

    Beantwoorden

  4. gewoonanneke
    Sep 16, 2014 @ 23:53:30

    Zodra de eerste pepernoot in de winkels ligt en dat is ieder jaar al net na de vakantie begint het gezeur weer over Sinterklaasfeest. Voor dat het naar het racisme getrokken werd had ik er nooit over nagedacht dat Piet een knecht was, gewoon een spel een toneelstuk. Maar sinds dat gezeur er over denk ik er juist wel veel over na. Ik vind het belachelijk dat ze dit feest willen veranderen, hoewel het voor de kinderen denk ik niets uit zal maken wat voor kleur Piet heeft.

    Rietepietz zegt;

    We hebben te maken met mensen die het nut hebben ontdekt van héél hard roepen “ik wordt gediscrimineerd” daar is áltijd winst mee te behalen voor minderheden. Natuurlijk heeft het Sinterklaasfeest niets van doen met slavernij of racisme maar je ziet… de minderheid scoort weer. Zolang de grote zwijgende meerderheid niet in opstand komt zal men onze cultuur blijven afbreken. Stel je voor dat wij het suikerfeest zouden afkeuren ….dan was toch heel Nederland te klein?

    Beantwoorden

  5. yvonne
    Sep 16, 2014 @ 22:59:15

    Haal maar veel van die vreemde culturen in huis, dan krijg je van die toestanden.
    Wat gaat de toekomst ons nog brengen ?

    Rietepietz zegt;

    Ik weet niet eens zeker of ik wel wil weten wat het osn in de toekomst gaat brengen, men heeft véél te lang (bewust) oogkleppen opgehad.

    Beantwoorden

  6. meninggever
    Sep 16, 2014 @ 16:51:47

    De ellende is dat we langzamerhand gegijzeld worden door een kleine minderheid dit zeer goed in staat is de media te laten doen wat men wil en men daarbij steun krijgt uit de hoek van zgn. progressieven die menen dat alles wat maar riekt naar iets van rechtsongelijkheid van de minderheden als racistisch of nationalistisch moet worden omschreven. Men wil de plichten opleggen aan de meerderheid en de rechten slechts daar laten waar de minderheden ze kunnen consumeren. Helaas, laten we ons ook gijzelen en doen er niets aan. Bang als we toch zijn om als racisten door het leven te moeten….Omgekeerd is er weinig angst voor het hebben van een label als antisemitisch, homofoob of vrouwvijandig. Rond die kwalificaties hangt een zweem van niet over praten, dan ebt het wel eens weg…jaja….maar voordien zijn wij doodongelukkig…en dus ben ik van mening; ZWARTE PIET MOET BLIJVEN!

    Rietepietz zegt;

    Minderheden hebben hier geleerd dat jals je maar hard roept dat je “gediscrimineerd wordt” je altijd je zin krijgt om van het gezeur af te zijn. Zo stond er laatst weer in de krant dat blanke mistery gasten bij bepaalde “gekleurde” clubs werden geweigerd, dat is weer snel gesust en hoor je niets mee over. Uit eigen ervaring weet ik dat meer gebeurt en dat je als “blanke geen aangifte hoet te doen, daar gebeurt niéts mee, het overkwam onze kleinzoon met z’n vrienden. En iedereen vindt het normaal dat je je daar rustig bij neerlegt en geeft ook die raad….. draai het eens om en Nederland is te klein en haast zich te distancieren van het feit om niet voor racist door te gaan.
    https://rietepietz.wordpress.com/2008/10/10/we-zijn-er-nog-lang-niet/

    Beantwoorden

  7. cornma
    Sep 16, 2014 @ 11:44:45

    Langzamerhand wordt al onze eigen cultuur onderuit gehaald. Het duurt niet lang meer en dan lopen wij ook met een hoofddoek, een lange broek met een rok erover en vijf passen achter onze echtgenoten. Om nachtmerries van te krijgen!

    Rietepietz zegt;

    Gebrek aan daadkracht van achtereenvolgende regeringen die met gesloten ogen alles hebben laten gebeuren. Terechte klachten werden afgedaan met “dat we verdraagzaam moeten zijn” maar die boodschap gold altijd uitsluitend voor de autochtone inwoner.

    Beantwoorden

  8. Astrid
    Sep 15, 2014 @ 19:43:18

    Ik ben het volkomen met je eens Riet en als er weer gedemonstreerd gaat worden ga ik er weer heen. Met al die regeltjes waar de regering hun oren naar laten hangen wordt het steeds erger.
    Hoe lang zal het nog duren voordat het Wilhelmus ook wordt aangepast.
    Ik ben dan toevallig wel van Duitse bloed maar met de koning van Spanje heb ik echt niets.

    Rietepietz zegt;

    Was het maar waar, ik denk dat de opkomst nu véél groter zou zijn dan bij de vorige demonstratie, het is écht te gek voor woorden!

    Beantwoorden

  9. Wieneke
    Sep 15, 2014 @ 17:57:04

    Nou, die liedjes mochten zo hier en daar tekstgesproken wel eens een opfrisbeurtje hebben, maar natuurlijk niet onder dwang van een stel malloten, die eens gewoon aan het werk moeten gaan. Als je hard werkt heb je helemaal geen tijd voor die onzin. Bij mijn super liggen al eigen merk kruidnootjes in van die nikserige neutrale zakjes. Laf gedrag, hoor. We boycotten gewoon zakjes waar geen Sint en Zwarte Piet op staan. Massaal! En die intochten gaan gewoon door op de ouderwetse echt Nederlandse manier.

    Rietepietz zegt;

    Nou er zijn al genoeg nieuwe moderne Sinterklaasliedjes maar daarin speelt ook gewoon zwarte Piet een rol, nu wordt heel zwarte piet geschrapt, het inpakpapier zal ook veranderen.
    Het gebéurt gewoon allemaal en vaak nog door “zelfcensuur” omdat men niet in durft te grijpen.

    Beantwoorden

  10. Petr@
    Sep 15, 2014 @ 16:44:49

    Belachelijk!! Er komt hier geen witte/gele/groene of weet ik wat voor kleur in huis, alleen een zwarte!!!
    Gelukkig heb ik nog een voorraad inpakpapier met zwarte Piet, want wij doen hier niet aan mee.
    Fijn voor Levi dat hij zulke verstandige overgrootouders heeft!

    Rietepietz zegt;

    Néé… ook hier niet, en al moet ik zélf inpakpapier maken met zwarte Pietjes erop. Goed dat ik er aan denk, nog even flink wat zwarte Piet plaatjes inslaan van het internet want dat kon óók wel eens verdwijnen!

    Beantwoorden

  11. riet(je)
    Sep 15, 2014 @ 11:25:18

    schattige plaatjes………..fijne nieuwe week…………..

    Rietepietz zegt;

    Jij ook!!

    Beantwoorden

  12. Marion
    Sep 15, 2014 @ 09:16:13

    Ik hoop dat ze ( daar waar ze de sint aanpassen) massaal weg zullen blijven, het is van de gekke dat we ons maar steeds regeltjes op laten dringen, dus moeders, ga naar het Westland, daar laten ze alles nog bij het oude.

    Rietepietz zegt;

    Ik ga zéker geen dingen kopenbij mensen die aan die onzin meedoen, zwarte Piet is en blijft gewoon zwarte Piet wat mij betreft ,de laatste 25 jaar doen we al niet anders dan aanpassen, ik ben het dik zát!

    Beantwoorden

  13. kakel
    Sep 15, 2014 @ 06:50:46

    Die foto’s van Levi, geweldig 😀
    Het lijkt wel of elke cultuur in Nederland er mag zijn, behalve die van onszelf. We moeten maar voor iedereen begrip hebben en opkomen. Dat onze eigen gewoonten in onbruik raken, schijnt er allemaal bij te horen. Ik doe niet mee met die nieuwerwetse tekst! Wat een pietluttig gedoe allemaal. Voor mensen die zich niet kunnen vinden in onze Sint en Zwarte Piet heb ik een advies: duik onder of ga elders wonen. Wil je je toch ergens druk om maken of tegen afzetten? Kies een noodzakelijk onderwerp. Er zijn er legio!

    Rietepietz zegt;

    Zo is het maar net, ik heb dat aan den lijve ondervonden toen we nog in ons vorige huis in Den Haag woonden. Iedereen van een andere cultuur mocht álles dat wij niet mochten, wij mochten alleen begrip hebben.
    Ik kwam vrijdag nog langs ons oude huis, waar vroeger naast ons de melkboer was is nu een moskee in een totaal ongeschikt pand. Voor “ons huis” stond een grote groep mannen in lange jurken luidkeels te praten, niet écht een typisch Nederlands plaatje. Ik ben zó dankbaar dat ik er niet meer hoef te wonen maar wat heb ik me weggejaagd gevoeld toen ik er weg ging.

    Beantwoorden

  14. gewoonhanny
    Sep 15, 2014 @ 00:35:55

    Als Nederlanders emigreren dan passen zij zich aan aan het nieuwe land. Leren de taal en leren de cultuur die er heerst te respecteren. Hier in Nederland is het wat dat betreft een soepzooitje. Het lijkt er haast op dat wij ons moeten aanpassen aan alle gewoonten van degenen die hier komen wonen. Daar pas ik voor. Laat men in zijn eigen land blijven, als men het niet eens is men de gewoonten hier.

    Rietepietz zegt;

    Het gaat niets eens altijd om immigranten, ook de hier geboren jongeren van een andere afkomst liggen in de grote steden vaak dwars bij Sinterklaas bezoek. Niemand dwingt ze naar die optocht te gaan kijken maar ze dóen het, alleen om rotzooi te trappen. Extra triest vind ik het dat een deel van de Nederlandrs “voor de lieve vrede” dan maar weer aan wil passen.

    Beantwoorden

  15. Mrs. T.
    Sep 14, 2014 @ 23:34:13

    Ik ben deze hele toestand zo verschrikkelijk zat. Word er gewoon verdrietig van.

    Rietepietz zegt;

    Dat begrijp ik hélemaal, ik ben er óók heel verdrietig om, dat men onze éigen cultuur van zó weinig waarde vindt dat die maar opgeofferd moet worden om een paar mensen tevreden te stellen. Het maakt me ook bang dat het zo makkelijk gaat en zie met angst en beven dat we steeds meer zullen moeten aanpassen zonder ooit aanpassing van anderen te hoeven verwachten. Ik zie mijn zoon in de USA nog niet voor elkaar krijgen dat hij daar een nationaal feest kan beïnvloeden, dat zou ook van de zotte zijn maar in Nederland moet het blijkbaar kunnen.

    Beantwoorden

  16. RenéSmurf
    Sep 14, 2014 @ 23:10:23

    ja, jammer dat ze dat niet een jaar later doen, dan had ik nog wat herinneringszakjes kunnen aanschaffen!

    Hoe je het ook wend of keert, zwarte piet heeft zijn langste tijd gehad.

    Rietepietz zegt;

    Niet als ik er iéts aan kan doen!

    Beantwoorden

  17. J@n.
    Sep 14, 2014 @ 23:09:23

    En ik ben het 100% eens met de boerin, en met jou!!!

    Rietepietz zegt;

    Onze Nederlandse identiteit wordt gewoon verkwanseld zodra er een paar mensen hard schreeuwen, dat is blijkbaar makkelijker dan de schreeuwers de mond snoeren.

    Beantwoorden

  18. Leidse Glibber
    Sep 14, 2014 @ 21:29:10

    We houden die traditie gewoon in stand. Ik zag een filmpje van tegenstanders, schrok me rot van hun uitlatingen leek wel of er oorlog was. Ennuhhh desnoods staan we eerdaags weer op het Malieveld hoor Riet of ehhh Piet 🙂

    Rietepietz zegt;

    Uiteraard, áls er gedemonstreed wordt ben ik van de partij. Helemaal in vol ornaat dat verzeker ik je!

    Beantwoorden

  19. ♫ Mel☺dy ♫
    Sep 14, 2014 @ 21:04:06

    ……..ik……tja…….jeweetwel ;-((

    Rietepietz zegt;

    Npu ja, hoe meer er over geschreven wordt hoe beter het is!

    Beantwoorden

  20. beauninoblog
    Sep 14, 2014 @ 20:00:28

    Uiteindelijk zal deze hele discussie over een paar jaar waarschijnlijk meer goeds opleveren dan kwaads.
    Want dit gaat zo ver, belachelijk.

    Rietepietz zegt;

    Denk je écht dat er iets goeds uit gaat komen? Of heb je het per ongeluk omgedraaid! Bij mezelf bespeur ik zóveel boosheid dat mijn tolerantie er flink onder lijdt. Waarom zou ik begrip moeten hebben voor andere culturen terwijl onze eigen cultuur blijkbaar de nek omgedraaid mag worden!

    Beantwoorden

  21. minoesjka2
    Sep 14, 2014 @ 19:43:25

    De gekleurde medemensen die ik persoonlijk ken, vinden het net zulke onzin als jij en ik. Maar ja, als men de rechter erbij haalt ……….. die 90% zal het moeten slikken, net als de pepernoten en ander sinterklaas snoep, wat naar mijn idee veeeeeel te vroeg in de winkels liggen.

    Rietepietz zegt;

    Die zijn er inderdaad veel meer hoor en er zijn nogal wat juist niét gekleurde medemensen die Roomser dan de Paus willen zijn, dat is heél erg! Te gék voor woorden dat zo’n grote meerderheid gewoon kan stikken. De zooi is ligt inderdaad veel te vroeg in de winkels, maar ik ga géén spullen kopen van Bolletje, dat kan ik in ieder geval wél voorspellen!

    Beantwoorden

  22. Suskeblogt
    Sep 14, 2014 @ 18:58:16

    als het zo verder gaat worden wij nog opgeslokt door de islamitische staat en zijn wij de zwarte piet, ook al mogen we ons niet meer zwart maken en met krullenpruik en oorbellen de straat op !

    Rietepietz zegt;

    Het kruis op de mijter van de Sint is al jaren geleden verdwenen omdat islamieten daar een probleem mee hadden dus dat zou zómaar kunnen.

    Beantwoorden

  23. powerpointgreetje
    Sep 14, 2014 @ 17:58:49

    Vind dit te gek voor woorden, schandalig dat dit allemaal in Nederland kan………

    Rietepietz zegt;

    Eigenlijk zouden we natuurlijk zélf massaal naar de rechter moeten stappen, dit is te gek voor woorden!

    Beantwoorden

  24. Marja
    Sep 14, 2014 @ 17:42:46

    Goed zo. Houd de traditie voor Levi in stand.

    Rietepietz zegt;

    Dat zal hier in de wijk wel lukken maar er zijn in Den Haag best veel wijken waar je als zwarte Piet (net als zomers geklede vrouwen) vrij wild bent en getreiterd en bespugd wordt.

    Beantwoorden

  25. Blog Zonder Naam
    Sep 14, 2014 @ 17:41:03

    Vragen wij autochtone Nederlanders aan andersdenkende, andersgelovende en anders getinte medelanders om hun cultuur af te zweren, zich tot het Christendom te bekeren en zich in Hollandse klederdracht te kleden?? Nee toch!! Vraag dan ook niet aan de rechtgeaarde Nederlander om het nederlandse cultuurgoed aan te passen aan een paar nieuwkomers die vinden dat ene Piet als slaaf gebruikt wordt. Piet is toevallig zwart omdat hij in schoorstenen klimt om kadootjes af te geven bij hele lieve mensen (groot en klein) en zich in Sinterklaastijd geen tijd heeft om zich te wassen daar hij het erg druk heeft. Piet heeft zich al zo aangepast door de eeuwen heen. Nee, laat dit kinderfeest, dit cultureel erfgoed der Nederlanders, door ons gekoesterd worden. Het feest op zich is al eeuwenoud en nu moet het opeend gemoderniseerd worden? In de zak naar Spanje met die mensen!!!

    Rietepietz zegt;

    De énige cultuur die in Nederland niét gerespecteerd hoeft te worden is onze eigen cultuur. Ik ben al 25 jaar geleden verhuisd omdat in de buurt waar we tóen woonden 10 tallen culturen kwamen wonen die er al gauw “de dienst uit maakten. Alles was multicultureel en de eigen cultuur was nergens meer te vinden, ik werd er doodongelukkig van dat onze “Hollandse normen en waarden” voor niemand meer bestonden. Je altijd maar weer aanpassen houdt érgens een keer op!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

