een zonnetje

Wie is er nou niét blij met een zonnetje….. maar eh….. als daar het woord “award” achter staat zien  bloggers die al langer blogger  de bui meestal al hangen en gaan ,bij wijze van spreken op zoek naar een regenjas.
Nou ben ik niet héél bang uitgevallen  en las dus even door bij Beaunino blog toen ik dáár genomineerd bleek voor de Sunshineaward….. !
Wat ik in die gevallen héél belangrijk vind is dat ik niets “moet”…..maar ik “mag” , dat scheelt een slok op een borrel want ik geef nóóit stokjes of Awards dwingend door .

sunshineIk zóu een aantal blogs moeten linken als nieuwe genomineerden maar ik heb een héle linken pagina en die mogen zich allemaal genomineerd voelen …. bij nader inzien is het eigenlijk al een nominatie als je blog daartussen staat…. ja toch?
Ahum… enige zelfoverschatting is me niet vreemd gelukkig…… maar  anders wordt een mens ook geen zonnetje!
Enfin…. de award staat Narda, dát is dus geheel volgens de regels! Nu nog een aantal weetjes over mezelf die jullie nog niét weten…… lastig want als je al bijna 9 jaar blogt wéét iedereen alles wel, máár ik doe m’n best en zie wel hoever ik kom. Eigenlijk had ik natuurlijk een eerder logje moeten maken en iedereen vrágen wat ze  graag van me willen weten!

taart1. Weetje  1 is écht nieuw want dat wist ik een week geleden zélf nog niet……
Dat we weer een achterkleinkind krijgen was al bekend maar welk deel van deze taart  de waarheid verklapt is nog maar kort bekend. Levi  krijgt een zusje en dat vinden we allemaal fantástisch!

2. Als fanatiek tegenstander van stokjes doorgeven zou je dan weer niét zeggen dat ik het best een heel mooi compliment vind zoals Beauninootje  me heeft genomineerd, wie haar blog nog niet kent kan ik het aanraden, we mochten een heel intieme periode in haar leven meebeleven , ze schrijft práchtig en weet vaak te ontroeren.

3. Hier kan ik melden dat ik kort geleden een flinke fles geurige badschuim kreeg van onze kleindochter.

schuim4. En ja dat gebruik ik natuurlijk en dat plaatst me weer voor een dilemma .
Is de zedelijke volksgezondheid erbij gebaad dat ik daar een foto van maak terwijl ik me onder het schuim bevind!
Zelfs wanneer alleen m’n hoofd boven het water uitsteekt verschijnen er mogelijk tóch “enge beelden” op het netvlies   voor de lezer. Niet doen dus maar!

schuim25. Toch amuseren Henk en ik ons kostelijk met elkaar schuim toe blazen, de jaren vallen van ons af en we blijken  nog nét zoveel last te hebben van  prikkende zeep in de ogen als toen we kinderen waren.
Maar ook dat beeld zien jullie liever niet, dat had 50 jaar geleden natuurlijk anders gelegen!

6. We eten bloemkool vandaag, de muizen niet,  die eten nóg een portie blauwe tarwe zoals de “boerin zonder naam” het zo treffend noemde, de eerste lading is op, het smaakt ze.

7. Eh….. volgens mij weten jullie nu álles, hoewel……., soms héb ik wel eens de neiging om een logje te maken over meer serieuze dingen …, je hoeft de krant maar te pakken om aan een onderwerp te komen……… maar meestal weet ik die aanvechting te beheersen,  als “sunshine” blogger heb je nou eenmaal een naam hoog te houden!

24 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trees
    Sep 21, 2014 @ 17:18:34

    Ook ik lees nog niet zo lang bij je, maar wat ik lees vind ik altijd erg verhelderend en leuk! Dus die nominatie is goed geplaatst en die weetjes zijn heel handig ;-).

    Rietepietz zegt;

    Nee dat klopt, je hebt zelfs nog geen “linkje bij me” ga ik regelen als er weer wat meer tijd voor heb. Maar in het archief staan meer dan 1200 logjes dus áls je je verveeld kun je vooruit;-) Ik blader zelf ook regelmatig terug omdat ik nogal autobiografisch log en het dus eigenlijk een soort dagboek wordt. Bij het teruglezen kan ik meer “als buitenstaander”lezen en dat is ook leuk.

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Sep 13, 2014 @ 09:29:53

    Ik zie weinig in al die stokjes en prijzen of nominaties. Maar als iemand een prijs verdient dan jij hoor. Jij blijft het zonnetje zien in alles en iedereen en dat op zich is al een prijs waard….Niet te groot natuurlijk, je moet niet meteen naast de schoenen gaan lopen…. Trouwens, wat is er mis met een paar spannende schuimfoto’s???

    Rietepietz zegt;

    Ik ga er ook alleen in mee als geen “doorgeefverplichting”is, ik wil er niemand mee opzadelen. Voor mezelf is alleen belangrijk of ik er een leesbaar logje mee kan maken en dát kan eigenlijk altijd wel.Ik geef toe, mét schuimfoto’s hád het spannender geworden maar ja…. ik moet aan de geestelijke volksgezondheid denken;-)

    Beantwoorden

  3. Renesmurf
    Sep 12, 2014 @ 23:22:01

    En dan vertel je allemaal weetjes en de meeste mensen roepen alleen iets over de award, en zo was dat toen en zo zal het altijd wel blijven.

    Rietepietz zegt; strong>zegt;

    Nou ja , de award is natuurlijk óókmeen weetje en het is maar nét wat mensen op dat moment het meest aan spreekt.

    Beantwoorden

  4. marjak
    Sep 12, 2014 @ 17:27:54

    Nou, je hebt het wel verdiend hoor!! Ik lees met veel plezier bij je. Je bent wel één van de blogsters waar ik elek dag wel even kijk!
    En gefeliciteerd met de a.s. nieuwe ACHTERkleindochter…;-))

    Rietepietz zegt;

    Leuk om te horen, je logt zelf weinig en dan vergeet ik steeds te kijken of je iets nieuws hebt gezet;-) Dankjewel, we genieten er nú al van!

    Beantwoorden

  5. Blog Zonder Naam
    Sep 12, 2014 @ 09:41:42

    Bij deze een Sunshine award van mij…… (geen voorwaarden aan verbonden!)

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, je bent heel adrem, en het is natuurlijk wel muziek uit mijn jeugd. Ik kan me nog herinneren dat op de huishoudschool veel meisjes met een rieten tas rondliepen met daarop de naam van Doris Day geborduurd, dankjewel hoor!

    Beantwoorden

  6. Rebelse Huisvrouw
    Sep 12, 2014 @ 00:07:54

    Nou, dat is inderdaad een welverdiende award hoor Rietepietz! Jouw blog is een en al vrolijkheid en zonnigheid!

    Rietepietz zegt;

    Leuk toch, een zonnetje brengen kan nooit geen kwaad!

    Beantwoorden

  7. Zus
    Sep 11, 2014 @ 21:02:16

    Leuk Riet, een meisje ! En lekker dicht bij elkaar wat leeftijd betreft, Dan hebben ze de meeste kans om later een goeie band op te bouwen. Belangrijk ! Als ze net zulke krullen krijgt als haar moeder wordt ze vast knap.(ook belangrijk) Van mij, jij, en de verdere familie Van Harte Gefeliciteerd XXX.

    Rietepietz zegt;

    Levi is dan nét twee jaar en 2 maanden. Mijn eigen kinderen schelen ook zoiets en ook eerst een jongen dan een meisje.In die volgorde hebben ze het meest aan elkaar , zéker in de pubertijd omdat de vrienden van de zoon interessant zijn voor de dochter en omgekeerd. Ze hebben wat gefeest bij ons in huis in die tijd, samen school- (en dansschool) -vrienden en vriendinnen . Je hebt het niet voor het kiezen maar dus gewéldig leuk als je het zomaar krijgt! Dankjewel voor de felicitaties!

    Beantwoorden

  8. gewoonanneke
    Sep 11, 2014 @ 20:44:58

    Terecht hoor die nominatie, je schrijft altijd heel leuk en kom hier graag lezen al is het nog niet zo lang. Ben zelf ook niet van nominaties en lijstjes….. Niet zo mijn ding.

    Rietepietz zegt;

    Ach zo’n lijstje maken is het probleem niet, wat ik wél vervelend vind is de verplichting om ándere mensen te nomineren. Maar omdat het er bij Beauninoblog géén verplichting toe was gezet doe ik er iets mee. Dat nomineren eigenlijk het effect van soort kettingbrief, in héél korte tijd heb je iedere blogger gehad als iedereen werkelijk een aantal loggers nomineert.Maar toch duikt het van tijd tot tijd weer op;-)

    Beantwoorden

  9. hanscke
    Sep 11, 2014 @ 20:07:52

    Gefeliciteerd met beide, de nominatie en het achterkleinkind. Maar blijven jullie maar lekker spelen hoor, er zijn ooit zeepschuimparties geweest, maar die lijken mij niet veilig.

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel!
    Ja we blijven wel spelen hoor, we houden met schuimspelen toch maar wat prive, liever geen party 😉 maar de achterkleinkinderen mogen meedoen als ze wat groter zijn;-)

    Beantwoorden

  10. ♫ Mel☺dy ♫
    Sep 11, 2014 @ 12:36:56

    Leuk leuk leuk!

    Maar ehhhh in je laatste regel mis ik een essentieel woord…… ‘Koninklijke’ Sunshine Blogger is pas echt van toepassing….. toch?

    Rietepietz zegt;

    Nou ja ik bén natuurlijk “afgetreden” als Koningin maar met Sunshine ben ik al heel tevreden hoor!

    Beantwoorden

  11. cornma
    Sep 11, 2014 @ 11:09:26

    Van harte gefeliciteerd met het te verwachten achterkleinkind, ook de ouders en grootouders natuurlijk.
    Het verbaast me niets dat jij een zonneaward hebt gekregen, tenslotte zorgen jouw logjes dagelijks voor een zonnig moment, zelfs zonder de echte zon.

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel voor de felicitaties, ach je bent zelf net oma geworden dus je wéét hoe hartveroverend dat kleine spul is!
    Wat een leuk compliment weer, hartstikke leuk om te horen!

    Beantwoorden

  12. Marion
    Sep 11, 2014 @ 09:31:08

    Leuk om jou eens in het zonnetje te zetten, wel verdiend.
    Enig idee, die taart, wat een bofkonten he, een meisje.
    Tot straks, XXX

    Rietepietz zegt;

    Nou de reacties zijn voor mij altijd beloning genoeg hoor maar ja, zo af en toe waart het award spook weer rond;-)
    Een joongen had natuurlijk even welkom geweest maar ja, zo’n “compleet setje”is toch het allerleukst!
    tot straksXXX

    Beantwoorden

  13. J@n.
    Sep 11, 2014 @ 00:13:01

    Leuk.

    Rietepietz zegt;

    Ik zou je er geen lol mee doen anders zou ik je zéker ook nomineren, jouw logjes zijn immers meestal goed voor een smakelijke lach!

    Beantwoorden

  14. datzalwel
    Sep 10, 2014 @ 23:49:22

    Een rijkeluiswens noemen ze dat hé, een jongen en een meisje leuk hoor. En de tweede proficiat voor de nominatie is toch op zijn plaats.

    Rietepietz zegt;

    Ja dat klopt, zo noemen ze dat , het is rijkdom maar dan rijkdom die niet met geld te koop is dus nóg mooier! Ik heb zélf ook zo genoten van zo’n koppeltje . Ze hebben voorál in de pubertijd zoveel aan elkaar, véél meer dan wanneer het meisje ouder is dan de jongen omdat een meisje veel eerder volwassen is dan een jongen.

    Beantwoorden

  15. Suskeblogt
    Sep 10, 2014 @ 22:25:31

    Gefeliciteerd mrt de award en het feit dat je weer eens overgrootmoeder hebt. Die kleintjes hebben het maar getroffen met zo’n leuke overgrootmoeder.

    Rietepietz zegt;

    Eigenlijk vind ik dat wij het getroffen hebben dat we dit mee mogen maken én dat we er ook in ruime mate van mogen meegenieten!

    Beantwoorden

  16. ria
    Sep 10, 2014 @ 21:58:17

    geef mij maar elke dag de zon , voor mij de mooste award. Gefeliciteerd met het aankomende zusje ,zonnetje in huis;-)

    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Daar ben ik óók voor, kom maar op met die zon;-)
    Maar zo’n nieuw kleintje gaat natuurlijk óók een zonnetje worden, ik kan niet wáchten!

    Beantwoorden

  17. powerpointgreetje
    Sep 10, 2014 @ 21:49:36

    Wat leuk dat je een award ontvangen hebt, mag je trots op zijn.
    Gefeliciteerd alvast dat je weer overgrootmoeder wordt…..

    Rietepietz zegt;

    Nou ik haal de waardering sowieso altijd uit de reacties, dit is meer een grapje om het een beetje sportief op te pakken. Wat niet weg neemt dat het een leuk compliment is!
    Wij verheugen ons weer héél erg op zo’n kleintje, dankjewel!

    Beantwoorden

  18. Leidse Glibber
    Sep 10, 2014 @ 21:33:37

    Goh leuk dat je deze award gekregen hebt en verdiend ook. Kan mij indenken dat je eerst wat schuchter was. Wij langere bloggers kennen inderdaad nog de tijd dat je tien stokjes, awards en vermeldingen per dag kreeg pfffff

    Rietepietz zegt;

    Nou als de opdracht uitvoerbaar is doe ik daar soms wel aan mee, maar doorgeven weiger ik pertinent. Maar je hebt gelijk, de aversie stamt inderdaad uit de begintijd en omdat er zoveel waren kon je beter niet meedoen om niet anderen voor het hoofd te stoten.

    Beantwoorden

  19. kakel
    Sep 10, 2014 @ 21:20:34

    Je houdt je blog al hoog, als daar ook nog je naam bijkomt, dat moet zwaar worden aan je armen 😀 Gefeliciteerd met je nominatie, toch zeker een compliment! (Waarbij ik direct mezelf een veer in mijn k*nt steek.)
    Van harte met de komst van een kleindochter. Er breken nog zonnerige tijden aan.
    Liefs en een knuffel,
    Kakel

    Rietepietz zegt;

    Há een mede genomineerde;-) Ja van tijd tot tijd duikt er altijd weer een nieuwe award op! Zal ik die veer even op z’n plek doen bij je, is zo lastig om zelf te doen.Ik ben het met narda eens, fijn dat je weer present bent in logland! Alleen al dáárom nomineer ik nooit want eigenlijk heeft iedere blogger weer andere leuke,mooie of bijzondere kantjes!
    Voordat ik de achterkleindochter in de armen mag nemen is het eind februari…., maar in zo’n geval is het fijn dat de tijd vliegt.

    Beantwoorden

  20. beauninoblog
    Sep 10, 2014 @ 20:15:31

    Gefeliciteerd Riet, wat leuk, een kleinkind op komst. Maakt je vast niet uit wat het wordt, als het maar gezond is. Hier ook heerlijk bloemkool gegeten hoor, met een kaassausje, lekker hoor.
    Vindt het heel erg leuk dat je mee hebt gedaan, dat had ik echt niet verwacht. Ja, dat van die intieme periode had ik ook niet van te voren bedacht. Misschien heeft het wel zo moeten zijn. Jou luchtige zonnige blogs hebben me zoveel goeds gedaan. Zo en nou hou ik op, anders ga je nog naast je schoenen lopen;-)

    Rietepietz zegt;

    Ja wél bij de les blijven hé, het wordt een áchterkleinkind, dus onze kleindochter is zwanger van haar tweede kindje. Een jongetje zou óók van harte welkom zijn hoor maar juist de combi éérst een jongetje en dan een meisje is zo leuk. Dat had ik zelf ook en de kinderen hebben dan zo veel aan elkaar in de pubertijd.
    Nou je ziet dat ik niet écht meedoe ,mensen aanwijzen doe ik niet maar een logje erover maken kan wél.
    Ik vond jouw logjes uit de heftige tijd die je meemaakte héél ontroerend en indrukwekkend. En fijn dat ik je af en toe die glimlach mee kon geven. Ik loop nu al heel ver naast m’n schoenen want die staan onder de kapstok;-)

    Beantwoorden

  21. Petr@
    Sep 10, 2014 @ 19:30:45

    Jij bent toch wel het zonnetje in huis Riet, dus die nominatie heb je zeker verdiend!
    Heerlijk he af en toe een lekker bad nemen, ik doe dat wel eens in de winter als ik het heel koud heb, daar knap je echt van op!
    Leuk een zusje voor Levi!

    Rietepietz zegt;

    Sssttt, niet verder vertellen maar ik neem dagelijks een bad, alleen nooit met schuim erin want daar droogt je huid vreselijk van uit!Meestal gebruik ik dus badolie. Ik zou niet zónder m’n dagelijkse bad kunnen.
    Ja leuk hé! Dan hebben we van alles wat;-)

    Beantwoorden

  22. Marja
    Sep 10, 2014 @ 19:27:05

    Een zussie, geweldig. Dat wordt vast ook een zonnetje.

    Rietepietz zegt;

    Met zo’n broer kán dat haast niet , we vinden het allemaal zó leuk dat er nu een meisje onderweg is!

    Beantwoorden

  23. terrebel
    Sep 10, 2014 @ 18:34:57

    Spelen is altijd goed, Riet! Op welke leeftijd dan ook.

    Rietepietz zegt;

    het kind in jezelf bewaren heeft z’n charme;-)

    Beantwoorden

  24. Wieneke
    Sep 10, 2014 @ 17:55:36

    Oh bah, blog-awards! Zoooooo 2000 !! *steekt tong zo ver mogelijk uit*

    Rietepietz zegt;

    Beetje beslagen die tong zie ik;-) ach, als er geen móeten bij staat doe ik er soms wel iets mee. En je weet nu toch maar weer mooi wat ik ga eten!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

