de zus van Hans?

Heb je wel eens hé, dat je ineens over een vaardigheid blijkt te beschikken  die je nóóit bij jezelf had verondersteld. Hij moet weliswaar nog wat ontwikkeld worden  maar in je onbenul blijk je toch een aardige pilot neergezet te hebben.
Het overkwam me van de week  toen ik (alweer) in de AH boodschappen deed.

Picture  it ;
Met Henk samen doe ik de boodschappen in een grote AH en  hij rolt het grote materieel , uiteindelijk heeft hij een groot rijbewijs terwijl ik maar een sukkelig BE tje heb.
Daardoor draag ik m’n boodschappentas én sleep het blauwe boodschappenmandje achter me aan waarbij ik de beiden handvatten in één hand heb om óók nog “overal áán te kunnen zitten”.

trucmand1

Wanneer ik iets uit de tas wil pakken klapt niét zoals ik verwacht het handvat van het mandje naar beneden …… maar  hé…. !!! .. het handvat van de tas zit met de beugel van het mandje verstrengelt op de manier   zoals een goochelaar twee  dichte, losse  ringen in elkaar  lijkt te kunnen flansen.
Ik voel me op slag “de zus van hans Klok” al ga  ik me in de drukke AH nou niet direct wagen aan een meisje doorzagen.
Dit nog afgezien van het feit of daar vrijwilligers voor zouden zijn en ach… mijn haren  zijn ook minder geschikt om in een stralenkrans in de wind te wapperen….

trucmand

De  “geblurde”  stelling is om jullie geen verkeerd beeld te geven van onze aankopen, ouderen hébben al zo’n slechte naam op het gebied van alcohol  waarbij gemakshalve maar even vergeten wordt dat we door deze regering zó afgeknepen worden  dat we  de eigen urine moeten drinken als we iets willen dat schuimt als bier.    25 keer om de eigen as moeten draaien om dronken te worden, maar dit terzijde!
De combinatie  Rietepietz en AH mandjes levert  vaak verrassende problemen op bleek al eerder  en Henk is  dan mijn trouwe steun en toeverlaat,  zo ook deze keer.
Hij prikt de illusie door en laat zien dat de beugel van het mandje kapot is…..de nog verse breuk viel totaal niet op en kon de lichte tas makkelijk houden ….!
We  wachten  nog éven op een applaus maar helaas, de voorstelling is aan het grote publiek voorbij  gegaan dus gaan we af langs de kassa…….

trucmand2

 

 

18 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Sep 06, 2014 @ 11:53:21

    Als ik zie wat de regering nu weer voor de ouderen onder ons voor ogen heeft aan ellende zou ik die AH maar snel vergeten en je orienteren bij Aldi of Lidl. Met handboeien om, want oudjes die in luxe boodschappen doen is een gruwel in de ogen van de liberale en asociale bestuurders in dit land…

    Rietepietz zegt;

    Ik wil me daar gewoon niet druk over maken, gelukkig hoeven we er hier niet krom voor te gaan liggen en AH heeft slechts een bepaald aantal producten die ik het liefst juist dáár koop.
    Uiteindelijk hebben wij zélf de huidige generatie zo verwend dat ze nu al héél gauw zielig zijn.

    Beantwoorden

  2. gewoonanneke
    Sep 04, 2014 @ 11:14:09

    Whahaha flauw hoor van Henk dat hij je magie doorbrak. Je hebt er wel een mooi verhaal aan overgehouden,gemaakt. 😉

    Rietepietz zegt;

    Hij gunt me gewoon niet een momentje van glorie, jammer toch van een meestal zo vriendelijke man;-)

    Beantwoorden

  3. kakel
    Sep 02, 2014 @ 20:55:32

    Ik heb weer zitten schuddebuiken, Rietepietz! En dan ook nog de drank achter je “camoufleren.” Waar je al niet aan denkt 🙂 Je bent echt bijzonder om zo’n truc met mandjes voor elkaar te krijgen. Heerlijk…
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    O jee, als de boel maar niet gaat gisten van het schudden;-)
    Ja als je wilt dat iets opvalt moet je het een beetje camoufleren!
    Waarschijnlijk heb ik toch iets van goochelbloed onder de leden, moet haast wel;-)

    Beantwoorden

  4. Christel
    Sep 02, 2014 @ 20:32:13

    Al goed dat het niet met je borst was. 😉 Zoals je eens gepresteerd hebt, ook bij de Apie toen hé. 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik zei het al ja, de AH mandjes en ik combineren niet écht goed!aar dit was in ieder geval pijnloos;-)

    Beantwoorden

  5. ingridblogs
    Sep 02, 2014 @ 11:49:49

    Haha….de urine,25 keer draaien en de tas natuurlijk.

    Rietepietz zegt;

    En dan was ik nog hélemaal nuchter, kun je nagaan wat er uit rolt na 5 pilsjes (hoewel ik dát gelukkig niet lekker vind!)

    Beantwoorden

  6. ♫ Mel☺dy ♫
    Sep 01, 2014 @ 23:44:48

    ahhhh gossieeeeeeee dacht jij even (weer) op koninklijke wijze boven het volk uit te stijgen….. bleek Henk je niet te kunnen missen en trok hij je met een rotgang weer terug om je met je voetjes op de grond te zetten 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik heb áltijd pech hé! 😉

    Beantwoorden

  7. Mrs. T.
    Sep 01, 2014 @ 19:58:17

    Geweldig gewoon. Ook heel goed dat je je verantwoordelijkheid neemt en de inhoud van bepaalde schappen ‘blurt’.

    Rietepietz zegt;

    Als je goochelt drink je natuurlijk sowieso niet, dan kun je geen trillende handen hebben 😉

    Beantwoorden

  8. Trees
    Sep 01, 2014 @ 13:29:43

    Nieuwgierig geworden naar jou, naar aanleiding van je leuke reacties bij anderen kom ik je nu maar eens een bezoekje brengen. Meteen val ik in een hilarisch AH/HKlok verhaal ;-). Ik kom nog wel eens vaker langs hoor!
    Groetjes, Trees

    Rietepietz zegt;

    Leuk hoor en welkom! Het leuke van het loggen is de gevarieerdheid en zo kan ik in reacties bij anderen soms weer dingen kwijt waar ik zelf niet , of nog niet, over geschreven heb. Is dus óók leuk om te doen. Zelf wil ik inderdaad nog wel eens m’n onhandigheid uitbuiten in logje en dan krijg je dus soort verhalen;-)maar ik kán best serieus zijn hoor…. alleen dat komt minder vaak voor!

    Beantwoorden

  9. Hartelijke Hot Hulk
    Sep 01, 2014 @ 10:58:38

    Ha, ha, ha,
    Een super Rietz story!
    Geweldig.

    Rietepietz zegt;

    In het amusement zou men zeggen dat ik “de lach aan m’n kont het hangen” maar éigenlijk heb ik gewoon áltijd pech hé! 😉

    Beantwoorden

  10. Marion
    Sep 01, 2014 @ 09:00:16

    Wel knap van de tas om daar tussendoor te kruipen:-)
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Ja hé, Hans Klok moet er zélf nog iets aan doen, bij mij gebeurt het spontaan! XXX

    Beantwoorden

  11. Blog Zonder Naam
    Sep 01, 2014 @ 04:35:50

    We kunnen rustig spreken van een “aha-erlebnis”!!!

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, ja zeker weten, ik héb gewoon iets met die krengen van mandjes en áltijd bij AH hoewel ik daar niet eens heel vaak kom.

    Beantwoorden

  12. J@n.
    Sep 01, 2014 @ 00:16:51

    Voor mij is het hele verhaal abracadabra, ik heb er niks van begrepen, maar dat zal wel aan het late tijdstip liggen.

    Rietepietz zegt;

    Weet je toch J@n, goochelaars zijn niet te volgen. Je wéét dat je bedonderd wordt maar hóe is niet te zien;-)

    Beantwoorden

  13. gewoonhanny
    Aug 31, 2014 @ 23:33:19

    Waar zou Rietepietz zijn zonder haar volprezen Henk. Nergens vermoed ik. Hoewel, waarschijnlijk achter de geraniums. Want erop uit gaan durft ze dan niet meer, omdat ze niet weet hoe bepaalde zaken op te lossen.
    Het is weer een geweldig Rietepietz-verhaal!

    Rietepietz zegt;

    Ik zou compléét onthand zijn zonder Henk, misschien dan maar de boodschappen thuis laten bezorgen? 😉

    Beantwoorden

  14. beauninoblog
    Aug 31, 2014 @ 23:23:12

    Gezellig samen op boodschappenavontuur. Had jij weer natuurlijk!

    Rietepietz zegt;

    Ik trek dit soort ellende aan volgens mij, wie maakt dit soort dingen nou mee in de supermarkt….. nou ja misschein wél maar dan wordt er niet over geschreven;-)

    Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Aug 31, 2014 @ 22:32:40

    ja, op zich is dat wel handig zo! Elke keer deze combinatie maar gebruiken!

    Rietepietz zegt;

    Ik ga er van uit dat het mandje vervangen zal worden want kapotte spullen kan natuurlijk niet!

    Beantwoorden

  16. Suskeblogt
    Aug 31, 2014 @ 21:41:31

    dat mandje wilt de AH hier komen promoten op de unieke Rietepietzwijze. Dat zal nodig zijn want geruime tijd is hier ook een AH maar ik ben er nog nooit geweest;

    Rietepietz zegt;

    Niet verder vertellen hoor maar ik ben aangezocht om alle spullen uit te testen 😉

    Beantwoorden

  17. datzalwel
    Aug 31, 2014 @ 18:09:01

    Haha goed gezien Marja! Maar Rietepietz ik heb blijkbaar nog een scherpe blik want ik zag het streepje bij het handvat en vermoedde al zo iets. Kostelijk verhaal weer.

    Rietepietz zegt;

    Toen ik foto’s ging maken hadden we natuurlijk al ontdekt wat er mis was maar aanvankelijk was het niet te zien omdat wij er natuurlijk bovenop staan te kijken.Je staat écht even heel gek te kijken omdat je dát natuurlijk niet verwacht. Nou ja, winkelen is bij ons nóóit saai;-)
    p.s. Dat streepje op foto 1 is inderdaad het metalen deel van het handvat van de tas;-)

    Beantwoorden

  18. Marja
    Aug 31, 2014 @ 17:37:32

    Ik weet zeker dat zo’n mandje jou heeft uitgekozen. Kan niet missen. Er kan hier maar eentje koningin zijn van de unieke logjes. Het mandje wist gewoon dat hij blogmateriaal was.

    Rietepietz zegt;

    Het kán bijna niet anders of je hebt gelijk 😉 Ik stond zó raar te kijken, er was écht niets te zien maar de boel zat tóch in elkaar! En ja… dan komt natúúrlijk de camera uit de tas;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

