niets uitsteken….

Vroeger  hingen er altijd bordjes bij de ramen in de trein en tram met de tekst, “niets uit de raampjes steken” , tegenwoordig kunnen alleen de bovenkanten nog open dus is het niet meer nodig. De overtollige bordjes zouden bést een plekje in de supermark kunnen vinden hoewel….. dan moet er toch iets in de tekst gewijzigd worden dus laat maar zitten.
Niets tussen de boodschappenmandje steken zou er dan op moeten staan en néé, dat is niet overdreven weet ik sinds zaterdag.

boodscchappenmandjesWe dachten niet héél veel nodig te hebben dus namen we bij AH geen wagentje maar zo’n sleepmandje. Natuurlijk werd het mandje tóch veel voller dan we gedacht hadden en was  best wel zwaar geworden.
Om  niet “tig”  keer te hoeven bukken wil ik dus het mandje in de stapel al leeggemaakte mandjes tillen,  die stapel is al bést hoog, wel ongeveer op zo’n 1.40 hoog wat het leegmaken wél makkelijker maakt maar het erin tillen nou net niet weer niet.
Het mandje is ook nog zwáárder dan ik dacht en met het tillen leun ik door dat  gewicht  tegen de mandjes aan eer ik het  hengsel loslaat en het mandje met een flinke klap in de andere mandjes valt .

Nou zou dat 30 jaar geleden, toen ik nog “vel over been was”,  geen probleem gegeven hebben. In die tijd waren voor- en achterkant alleen te onderscheiden doordat er aan de voorkant een gezicht zat en aan de achterkant een bos opgestoken haar. ….. een goed verstaander heeft maar een half woord nodig hoop ik  want ik wil hier géén raar volk over de vloer!
Op het moment  dat het mandje in de stapel klettert   voel ik een  mega scherpe pijn “aan de voorkant” ….. er is “een uitstekend deel” tussen de twee mandjes gekomen …..nee niét m’n vinger….!
pijlpuntOh…..,   je snapt niet wélk uitstekend deel…… zucht…. ik maak het wel even zichtbaar. Door m’n schrikreactie  moeten de mandjes wel loslaten al geeft m’n bloesje zóveel mee dat de mandjes  dát nog lang  “vasthouden”!
Het voelt aan als een heel ruw uitgevoerde mammografie  maar er wordt gelukkig géén foto gemaakt want heel vrolijk zal ik niet gekeken hebben.
Terwijl ik “m’n spullen” sta te bevrijden hoor ik Henk, als in de reclame van ( ja van wie ook alweer)  achter me mompelen …. “kusje d’r op”?  Blijf dán maar eens lelijk kijken!

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. ingridblogs
    Aug 20, 2014 @ 15:57:27

    Hahaaa..ik dacht eerst dat je neus ertussen zat…..

    Rietepietz zegt;

    dat was vroeger wél het meest uitstekende deel aan de voorkant;-)

    Beantwoorden

  2. gewoonanneke
    Aug 19, 2014 @ 22:44:58

    Ja dat zal wel zeer gedaan hebben. Wel lief zo’n man hoor 😉

    Rietepietz zegt;

    Lachen helpt altijd goed tegen de pijn en Henk zorgt dan wel dat ik moet lachen;-)

    Beantwoorden

  3. meninggever
    Aug 19, 2014 @ 20:42:16

    Er zijn mensen in de wereld die daar een halve moord voor doen. Pijn, dat vinden ze heerlijk, zeker deze. Maar dat zijn de uitzonderingen natuurlijk. De rest vraagt zich af of je nu behept bent met napijn en/of blauwe plekken? Vraag is ook waarom die stapel zo hoog was dan? Niemand die de moeite nam om het lager te doen eindigen? OPmerkelijk….

    Rietepietz zegt;

    Ik hoop inderdaad niet bij de mensen die “ervan genoten hebben’;-)
    Maar de schade valt mee, een bescheiden blauwe plek is alles.
    Waarschijnlijk was er nog geen personeel een stapel mandjes was komen halen omdat er nog genoeg bij de ingang stonden.

    Beantwoorden

  4. Christel
    Aug 18, 2014 @ 20:34:50

    Amme de potvolblommekes! Pijnlijke affaire!!! Die Henk toch. 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou zo iets schoot me wél door het hooft ja, dat van die potvolblommekes;-) Ja Henk weet altijd wel hoe hij “de druk van de ketel”kan halen;-)

    Beantwoorden

  5. marjak
    Aug 18, 2014 @ 17:06:32

    Auwa!!! Hoe krijg je het voor elkaar!

    Rietepietz zegt;

    Ik verlang zélden terug naar m’n dubbel A cupje…. maar het had nú wel even handig geweest;-)

    Beantwoorden

  6. Blog Zonder Naam
    Aug 18, 2014 @ 16:48:21

    Ik kan me iets bij voorstellen…. Ik zat pas met mijn ribbenkast klem tussen een koe en een muur en voelde mijn ribben overelkaar schuiven; gevolg was een gekneusde ribbenkast. En dan moet ik er ook niet aan denken dat er iemand poeslief gaat vragen “Kusje erop?” Nee….. Als manlief met z’n velletje tussen de rits vastzit vraag ik dat toch ook niet…..

    Rietepietz zegt;

    Oei… gekneusde ribben is een pijnlijke “grap”en daar heb je wekenlang heel veel last van en vooral in het begin wordt het alléén maar erger. Dan ben ik beter af, na die éne flinke pijnflits heb ik verder niet veel pijn gehad. Ik kan trouwens altijd wel lachen om Henk z’n reacties , dat heb ik liever dan dat hij bezorgd gaat staat doen. Ik maakte ooit een flinke schuiver waar m’n zus bij was,het wás wel wat pijnlijk maar ik moest er zélf vreselijk om lachen….. kijk ik omhoog… staat m’n zus te grienen….dáár werd ik echt niet blij van!

    Beantwoorden

  7. minoesjka2
    Aug 18, 2014 @ 15:56:49

    Oei …….. een mammografie is al geen pretje, maar functioneel, maar zo in de winkel ? Nee, daar word je dan echt niet vrolijk van ………

    Rietepietz zegt;

    Op dát moment ff niet nee, maar gelukkig kon ik er al gauw weer om lachen hoor!

    Beantwoorden

  8. Nietzomaarzo
    Aug 18, 2014 @ 15:02:00

    Nu heb ik thee op mijn scherm! 🙂

    Rietepietz zegt;

    Sorry, sorry sorry…. ik zal me matigen;-)

    p.s. oéps, de link naar je site werkt niet, kan ik dus geen tegenbezoekje afleggen.

    Beantwoorden

  9. Mrs. T.
    Aug 18, 2014 @ 14:29:20

    Hahaha, kusje d’rop. Geweldig!

    Rietepietz zegt;

    Huh… zou die wel willen midden in een drukke AH 😉

    Beantwoorden

  10. ♫ Mel☺dy ♫
    Aug 18, 2014 @ 11:01:20

    Oeffffff…. ik verontschuldig mij intens en oprecht gemeend maar je moet wel weten dat weer eens in bewezen dat ik niet voor niets, jouw logberichten (als enige) voorlees hier….
    de tranen stromen over onze wangen bijna…. al kan ik me ook heel goed voorstellen dat het zeer moet hebben gedaan…

    Die man van jou, hilarisch!!!! Ben heel bij dat ik er niet naast gestaan heb want dan had ik gelijk naar een kledingwinkel kunnen hollen met het schaamrood op mijn kaken 😉

    Rietepietz zegt;

    Verontschuldigingen zijn niet nodig hoor, als ik niet wil dat mensen er om lachen maak ik er natuurlijk gewoon een echt zielig verhaal van;-) De schade valt ook reuze mee ( al kon ik dát moment wel even m’n lachen in houden), een vage blauwe plek is alles.

    Ik beloof je dat ik nooit samen met jou ga winkelen, want je “benatten”wil ik je niet aandoen;-)

    P.S. Je moet héél goed kunnen voorlezen, want om het verhaal over te laten komen moet je je goed in kunnen leven;-)

    Beantwoorden

    • ♫ Mel☺dy ♫
      Aug 18, 2014 @ 23:14:07

      Troost je, ik zal jou nooit uitnodigen om met mij te gaan winkelen…. ik haat het onbeschrijflijk dus dat wil ik jou zeker niet aan doen om te ervaren hoe dat is 😉

      Ehhh dat kost me geen moeite, integendeel…. 😉 Levenservaring is ergens goed voor *grinnik*

      Rietepietz zegt;

      We zitten ook véél te ver bij elkaar vandaan, het probleem zal zich dus niet voordoen;-)
      Iemand die slecht voorleest is kan een verhaal verpesten, maar bij jou zit het wel snor begrijp ik.

      Beantwoorden

  11. Wieneke
    Aug 18, 2014 @ 10:31:07

    Voortaan toch maar die kar gaan halen. Uitstekende reactie van Henk. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Nou ik hoop dat de volgende keer Henk z’n arm beter is, hij heeft op die hoogte geen uitstekende delen dus dan mag hij het doen!
    Ja op Henk kun je rekenen hoor als er iets te troosten valt;-)

    Beantwoorden

  12. J@n.
    Aug 18, 2014 @ 00:29:40

    Top reactie van Henk, maar met bootschapjes heb ik verder geen ervaring gelukkig.

    Rietepietz zegt;

    O ja, aan Henk heb je wat in zo’n situatie om te relativeren;-) Foei J@n, je gaat me toch niet vertellen dat jij nooit Joke vergezeld bij het boodschappen doen…. al is het maar voor de gezelligheid!!

    Beantwoorden

  13. gewoonhanny
    Aug 17, 2014 @ 23:31:53

    Au. Je beschrijft het zo plastisch dat ik het hier voel. De koude rillingen lopen over mijn lijf. Is het onbeleefd om te vragen of je de volgende dag een blauw lichaamsdeel had?

    Rietepietz zegt;

    Nee natúúrlijk is dat niet onbeleefd, dat is gewoon mee leven;-) Voor iemand die altijd al snel blauwe plekken heeft valt het reuze mee, een kleine vage blauwe plek is alles, ik doe het ervoor;-)

    Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    Aug 17, 2014 @ 22:15:01

    Ik zal maar niet zeggen dat ook ik moest lachen, dus zeg ( met tranen in mijn ogen) ohh wat vervelend Rietepietz

    Rietepietz zegt;

    Tranen van medeleven natuurlijk, ook mannen hebben zo hun pijnlijke plekjes dus ik begrijp wel dat de tranen je in de ogen sprongen;-)

    Beantwoorden

  15. Renesmurf
    Aug 17, 2014 @ 21:50:48

    Oké, volgende keer dus eerst maar een karretje pakken en dan één voor één de producten overhevelen en niet van die gekke stunts doen. Maar aan de andere kant, dit is veel smeuïger natuurlijk, compleet met kusje er op, dat kan er ook nog wel bij.

    Rietepietz zegt;

    Volgende keer laat ik Henk het mandje erin zetten, dit keer deed ik het om zijn arm te sparen wegens een ontsteking. Hij heeft op die hoogte géén uitstekende lichaamsdelen;-)

    Beantwoorden

  16. Zus
    Aug 17, 2014 @ 19:48:58

    Oh Rietepietz nog aan toe, Ik “voelde” met je mee. maar moest zo lachen dat ik me een beetje schaam om mijn leedvermaak. Hou je dat plekje wel in de gaten, dat het goed geneest. want een kusje erop is leuk maar het mag niet te lang zeer doen.

    Rietepietz zegt;

    Lachen is gezond hoor, en als ik er zelf om kan lachen mag jij het natuurlijk ook! Het valt gelukkig wel mee hoor, zélfs het bloesje is nog heel. Gelukkig ook niet blauw geworden, ik reageerde van de schrik natuurlijk metéén met terugtrekken en door de strakke BH kregen de mandjes er niet veel grip 😉

    Beantwoorden

  17. Marion
    Aug 17, 2014 @ 19:34:16

    Oeijoei, dat was pijnlijk, maar echt een stunt van jou, ben blij dat ik er niet bij was.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Hoe krijg ik het weer voor elkáár hé! Nou ja dat komt ervan als je een “flinke bos hout voor de deur hebt” XXX

    Beantwoorden

  18. Marja
    Aug 17, 2014 @ 18:26:50

    Hoe kríjg je het weer voor elkaar? Dat verdient wel twéé kusjes. Geweldig stel zijn jullie.

    Rietepietz zegt;

    Gee idéé, ik was er zelf ook behoorlijk door verrast dat zoiets kan!
    Die kusjes op de pijnlijke plek was toch geen goed plan midden in de supermarkt;-)

    Beantwoorden

  19. datzalwel
    Aug 17, 2014 @ 18:23:24

    Ja ondanks het pijnvolle verhaal schoot ik spontaan in de lach, al zal jij waarschijnlijk toch ietsje minder hard gelachen hebben. Toch heerlijk zo’n spontane reactie dan ben je toch voor de helft al genezen.:-))

    Rietepietz zegt;

    Tja, als je niet had mogen lachen had ik verhaal natuurlijk wel ánders opgeschreven, ik moest er al héél snel zelf ook om lachen, wie overkomt dat er nou zóiets, daar móet je wel Rietepietz voor heten;-)!

    Beantwoorden

  20. Suskeblogt
    Aug 17, 2014 @ 16:58:03

    Een pijnlijke situatie in ieder geval.

    Rietepietz zegt;

    En dan zelfs wel van meer kanten;-), nou ja, ik kan er nu wel weer om lachen!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

