achterstallig onderhoud

Je hébt van die dagen dat je stééds tegen hetzelfde onderwerp aan lijkt te lopen, dan maak je een foto en denkt “die komt nog wel eens van pas voor een logje als ik eens een keer niét een indrukwekkend, diepgravend, analytisch log wil schrijven”. Uiteindelijk is het vakantietijd en dan staat het hoofd van mijn lezers niet naar  zware kost……. !
Zeker nu het de laatste weken héél aardig zomerweer gaat “de lezer er op uit”, soms wandelend maar ook wel op de fiets, moet je wél een goed onderhouden karretje hebben en dát blijkt niet  iedereen even serieus te nemen.   Deze fiets hoef je helemaal meer aan een  ketting vast te zetten, daar kom je tóch niet ver mee want je kunt  “geen tandje bij zetten” !

kreukfiets
Nog keurig in de lak daar niet van, maar zonder ketting kom je nérgens. Misschien is er nog een knap fietsje te maken van twee krakkemikken, nog geen 2 straten verder kom ik deze tegen…….
Ook geen pretje
kreukfiets2
Lastig… geen zadel op de fiets, maar je kunt  in ieder geval géén zadelpijn  krijgen. Je hoeft je ook geen bult te trappen op deze fiets, geen trapper te zien .De fietsen staan wél op slot en netje overeind .
Er zijn ook fietsen die een droeviger lot ondergaan…….

fieps
Of hij is er gewoon “ondersteboven van  dat hij zomaar gedumpt is….een béétje fiets kost toch een hoop geld en dat geld groeit ook hier niet aan de bomen. Of misschien toch een voorproefje van een TV aflevering van “fiets ‘m d’r in ?
De enige, redelijk complete, fiets die ik tegen kwam was tóch niet geschikt voor een fietstochtje…….oéps…. ook hier ontbreken de trappers zie ik nu pas, en dat zadel lijkt me geen pretje….. maar wél  héél geschikt om de bloemetjes buiten te zetten volgens mij !

fiepsje

18 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Paul
    Aug 12, 2014 @ 20:20:22

    De laatste is inderdaad prachtig.

    Rietepietz zegt;

    Wél jammer dat de mandjes niet volgeladen met planten waren, in een tuincentrum moet dát toch kunnen;-)

    Beantwoorden

  2. Rebelse Huisvrouw
    Aug 10, 2014 @ 20:16:26

    Die zijn leuk hè, die fietsen die als bloembak dienen! Ik zag ze op Kreta ook wel eens maar hier zie ik ze vrij zelden. Staat zo gezellig in de tuin vind ik.

    Rietepietz zegt;

    Vind ik ook ja, ze zijn te koop bij de intra tuin winkels,althans…. dáár zag ik deze!

    Beantwoorden

  3. hanscke
    Aug 09, 2014 @ 10:16:57

    Zo leer je wel oog te krijgen voor het verzinnen van een logonderwerp. Zelf ben ik ook al vak op deze manier bezig, foto’s verzamelen die misschien ooit van pas kunnen komen. Ik krijg er steeds meer plezier in.

    Rietepietz zegt;

    Leuk is dat hé, ik zie óveral dingen om me heen waarbij ik al meteen een logje zie groeien, de éne keer wat leuker dan de andere keer maar er valt áltijd wel iets uit zómaar gemaakte foto’s te maken. Ik zeg onderweg vaak tegen Henk”kijk, dáár staat m’n volgende logje” 😉

    Beantwoorden

  4. datzalwel
    Aug 08, 2014 @ 12:48:49

    De laatste fiets zag ik een paar jaar geleden op het rozen festival in Lottum staan, Blauw/wit geverfd en prachtig versierd met bloemen. Van studerende dochters zijn in totaal 6 fietsen weggehaald waarschijnlijk hebben die hetzelfde lot ondergaan als de rest van je selectie . Toch weer 4 kunstzinnige objecten 🙂

    Rietepietz zegt;

    Zou zeker wel kunnen dat dit óók ooit gestolen exemplaren zijn, ondanks álle “goede berichten”van overheid en politie wordt je fiets zelfs nog steeds gewoon uit je schuur gestolen,zélfs als de fiets ook dáár op slot staat. Maar ja, de pakkans is zó laag…. en over straf hebben we het dan helemáál maar niet,dus het is onuitroeibaar.

    Beantwoorden

  5. gewoonanneke
    Aug 08, 2014 @ 11:11:20

    Ja als je zo eens door de stad loopt, zag het pas in Rdam ook, dan zie je genoeg van die dingen. Leuk dat je er zo een blog van gemaakt heb 😉 Hier in het dorp zie je vaak oude fietsen in de tuin staan daar hangen ze dan melkbussen aan met bloemen. Ziet er ook wel grappig uit.

    Rietepietz zegt;

    Ik vraag me dan of waarom je een fiets zonder zadel niet repareert, een zadel is toch wel voor “weinig”te koop bij de kringloop of op een rommelmarkt. En idereen maar roepen dat er zoveel armoede is terwijl best bruikbare fietsen gewoon wékenlang zo blijven staan. En dit zijn écht niet de enige maar wat ik vanuit de auto zie kan ik natuurlijk niet op de foto zetten.
    Bijzondere plantendragers 😉 je ziet ook op veel fietsen tegenwoordig (nep)bloemen aan het stuur of aan het fietsmandje, wel grappig!

    Beantwoorden

  6. J@n.
    Aug 08, 2014 @ 11:04:51

    Ondanks, of misschien wel dankzij, het mooie zomerweer heb je weer een prachtig logje gemaakt rietefiets. 😉

    Rietepietz zegt;

    Ach ja, ik kom eigenelijk altijd wel dingen tegen waar ik “iets mee kan”, niet wereldschokkend natuurlijk (gelukkig niet, wat dát is er al genoeg) maar gewoon dingen waar m’n oog op valt.
    Dat oog raap ik natuurlijk metéén weer op want ik heb er óók maar twee natuurlijk;-)

    Beantwoorden

  7. Petr@
    Aug 08, 2014 @ 09:57:25

    Mijn moeder heeft een vreemde uitdrukking als iets uit lijkt te lopen op een ramp, zegt ze: dat wordt een fiets!
    Daar moest ik wel even aan denken bij deze foto’s haha.
    De laatste vind ik een plaatje! Ik ben in september jarig, lijkt me wel een leuk kado.
    Als ik hem in de voortuin zet zal hij wel aan de ketting moeten 😉

    Rietepietz zegt;

    Die uitsdrukking heb ik inderdaad nog nóóit gehoord, die zal z’n oorsprong dus wel in jullie familie vinden, moet je eens naar vragen.
    Ja leuk hé, staat vást schattig zo tegen een hekje aan van de voortuin, ik heb niet gekeken wat de fiets kost maar hij is te koop bij de vestigingen van Intratuin, ik vond ‘m zó leuk dat ik het niet laten er een foto van te maken!

    Beantwoorden

  8. Marion
    Aug 08, 2014 @ 09:38:13

    Wat een oud roest hé, mensen zijn tegenwoordig makkelijk, gooi maar weg is het motto.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Soms zijn het fietsen die ooit gestolen zijn, vaak niet eens om te verkopen maar alleen om makkelijk thuis te komen. Maar het is doodzonde want van de meeste is bést nog wat te maken!
    Wij waren vroeger, noodgedwongen, zuiniger op onze spullen dat is wel zeker! XXX

    Beantwoorden

  9. riet(je)
    Aug 08, 2014 @ 09:30:21

    ja, over fietsen kun je héél veel vertellen, leuke foto’s! genet van het mooie weer, heerlijk hé? liefs riet(je)

    Rietepietz zegt;

    Nederland is niet voor niets echt een fietsland dus inderdaad, dáár valt wel iets over te vertellen;-) We genieten natuurlijk regelmatig,afgewisseld mer werken maar dat is meestal óók genieten.

    Beantwoorden

  10. Suskeblogt
    Aug 08, 2014 @ 09:04:51

    dan kun je beseffen in welke staat ik zowat iedere dag fietsen aantref rond het station. Oud roest dat ooit veel geld gekost heeft.

    Rietepietz zegt;

    Best wel schandalig eigenlijk dat mensen zó met hun spullen omgaan. Hoewel het natuurlijk soms ook wel gestolen fietsen betreft en dan is niet de eigenaar de schuldige. Maat toch jammer dat die beschadigde fietsen blijven staan wegroesten, dan kunnen ze beter nog voor de onderdelen gebruikt worden.

    Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Aug 08, 2014 @ 01:06:19

    Is het vandaag en morgen internationale fietsdag of zo 🙂 Ik zag al twee berichten over fietsen en zelf heb ik er ook eentje klaar staan voor morgenavond. Ennuhh de groeten van een goede vriendin van ons uit Eindhoven die nu in Leiden is 🙂

    Rietepietz zegt;>

    Ja en dát terwijl logjes over “komkommers”veel méér voor de hand zouden liggen.
    Als jij bedoelt wie ik dénk dat je bedoelt had ik daar graar bij willen zijn;-) Maar doe de groeten vooral terug enne…. ik ben toch niét over de tong gegaan hé!

    Beantwoorden

  12. gewoonhanny
    Aug 07, 2014 @ 23:52:23

    Een nieuwe categorie: fietsen waar wat mee mis is.
    Leuk gevonden allemaal en leuk commentaar erbij. Op zijn Rietepietz’.

    Rietepietz zegt;>

    Nu iedereen zo klaagt over “armoede” zou je toch niet verwachten zoveel,relatief, goede fietsen wekenlang zó aan te treffen. Als de eigenaar al geen interesse meer heeft kan een ander er toch nog iets bruikbaars van maken dacht ik zo!

    Beantwoorden

  13. Renesmurf
    Aug 07, 2014 @ 23:42:51

    De laatste is dan ook meteen de leukste! Ik vind zelf mijn vouwfiets altijd wel interessant!

    Rietepietz zegt;>

    Dat ben ik met je eens, hartstikke leuk zo’n fiets voor je deur met volle bloembakken, zelfs als je géén voortuin hebt. Jouw vouwfiets maakt kilometers nu!

    Beantwoorden

  14. Melody
    Aug 07, 2014 @ 22:52:33

    sjongejonge niet alleen onder mensen heb je rare snuiters….

    even en achteloos ommetje en je raakt meer dan alleen maar van het padje af 😉

    Rietepietz zegt;>

    Nou zéker onder mensen ook, wie laat er nou een redelijk goede fiets achter omdat er iets mis mee is, dan haal je die toch later op en probeert de fiets te maken!Die fiets zonder zadel staat er al wéken!

    Beantwoorden

  15. beauninoblog
    Aug 07, 2014 @ 22:33:39

    Dus die laatste is het allerleukst!

    Rietepietz zegt;>

    Juweetje hé, die kwam ik bij een tuincentrun tegen, ik zie hem bij iemand voor de deur staan maar dán natuurlijk met volle bakken;-)

    Beantwoorden

  16. Marja
    Aug 07, 2014 @ 21:54:44

    Een prachtige verzameling. Jij hebt het oog van een cineast en hebt beslist je carrière misgelopen.

    Rietepietz zegt;>

    Mijn “logoog” ontwikkelt zich nog steeds;-) Henk weet er al álles van en kijkt nérgens meer van op als ik “een logfoto” zie onderweg

    Beantwoorden

  17. ria
    Aug 07, 2014 @ 21:47:38

    Wat een prachtfiets om in de tuin te hebben staan. Zo kom je op fietstochtjes van alles tegen .

    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;>

    Nou ik zie die bloemenfiets eigenlijk als opvrolijkertje staan voor de deur van een huis zonder voortuin. Daar zal zo’n grauwe buurt van op knappen

    Beantwoorden

  18. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Aug 07, 2014 @ 20:43:44

    Das 3. Foto ist gut. Da hatte jemand genug. Ha haaa. Wolfgang

    Rietepietz zegt;>

    Ik denk dat het nooit meer goed komt met die fiets

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

