tovertassen

Je gelóóft het niet maar er gáát wel eens iets fout bij Rietepietz….vooral met brillen……maar daar schreef in maart nog over!
trioPrecies, toen had ik nét weer een filiaaltje Anders voor de ondergang behoed o.a. door de bovenste bril van dit triootje aan te schaffen om beter veraf te kunnen zien. Die bril kwam goed van pas toen we Mei in Zwolle een theatervoorstelling bezochten , ik zag alles haarscherp vanaf het balkon.
Pas toen we ná het weekend thuis waren miste ik de bril en keerde alles dat mee geweest was naar Zwolle 3x om, de toilettas, de auto , de reistas,  en natuurlijk m’n tas met een héleboel vakken!
tovertas1Je kent het wel, zó zit je, en zó weet je wéér een plekje waar de bril zou kunnen zitten en gooi je wéér van alles overhoop…….
Dán bedenk ik me dat ik de bril misschien náást de tas gestoken heb  bij het applaudiseren en dus….. bel ik naar de schouwburg in Zwolle,  stuur een foto van de bril…. als blijkt dat er meerdere gevonden brillen liggen  maar helaas, niet de mijne….. kassa voor meneer Anders , ik neem m’n verlies en  bestel na een week  een “look a like”!

Twee weken geleden was ik met Marion op zoek naar een piepklein oventje,  ze heeft weinig ruimte en om de afmetingen te controleren,  neemt ze  haar rolmaat mee.  ja ik gá ook mee maar dat bedoel ik hier even niet.
We  vinden wat ze zoekt, ik meet de maten na,  trek een doos met oven uit het rek, een toegesnelde verkoper brengt de doos naar de kassa, waarna ik Marion even parkeer bij een gezellig “rommelbak”en de doos alvast naar de auto breng. Tijd voor een smakelijk lunch!
De andere morgen mist Marion haar rolmaat  nee héé , niet mij natuurlijk, die met die centmeters  . Ze belt me….. oeps…. misschien in mijn tas gestoken….. ?
tovertas3Niet dus….. óók niet in de tas van de rolstoel én niet in de handtas  met een heleboel vakken van Marion….. .Zou ik…., tja, de enige mogelijkheid die overblijft is dat ik de rolmaat “uit m’n handen gelegd heb” toen ik de doos uit het rek haalde ….. ben ik soms warrig genoeg voor !
De rolmaat was nog van haar overleden man en, eigenlijk tot haar verrassing, vindt Marion het heel vervelend dat ze  de rolmaat nu kwijt is maar……. ook zij neemt haar verlies en koopt een nieuwe rolmaat. snap dat nou ,ik mag gewoon haar rolmaatje blijven 

tovertasVorige week donderdag zocht ik iets  in het zijvak van  m’n tas en voelde een gat in voering aan de zijkant, oke… ik wist dat er een klein gaatje in zat….maar ondertussen was het zó groot dat m’n hele hand er door kon en…,  zélfs een  bril  met flop en ál.. zoals ik even later constateer als ik met de verloren gewaande bril in m’n hand sta… .!

Die middag tijdens onze wandeling in het Delftse hout zoekt Marion in háár tas  naar iets dat er, zeker weten, in moet zitten. Als het niet lukt gaat ze grondiger te werk en haalt álles leeg en wát heeft ze dan ineens in haar hand…..?
Goh…. hoe weet jij dat nou…. precies  haar verloren gewaande rolmaat …. wij hebben overduidelijk tovertassen , ik wéét geen andere (aanvaardbare) verklaring!

20 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. minoesjka2
    Aug 08, 2014 @ 15:49:57

    O, wat herkenbaar zeg!!! Ik ben wel eens sleutels kwijt geweest en de mensen met wie ik was, wisten wel dat dit helemaal niet bij mij paste. Ik raakte dan ook best in paniek, want hoe moest ik mijn huis binnen? Inderdaad, door in de voering van mijn tas te kijken.

    Rietepietz zegt;

    Dát kan ik me voorstellen, heel onbehaaglijk als je niet in je eigen huis kunt komen. De voering van tassen zou ook bést van wat steviger materiaal gemaakt mogen worden al zijn sleutels natuurlijk wél vaak de boosdoeners als de voering het begeeft.

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Aug 07, 2014 @ 11:17:45

    Hans Klok is zo zijn carriere begonnen…Maar ook de nodige zakkenrollers en winkeldieven….je verkeert dus in magisch gezelschap. Gelukkig weet ik dat je eerlijk bent, dus een illusionist zit er meer in….Hoepla, zo is er een bril en nu…..weg!!

    Rietepietz zegt;

    Verhip…. zó had ik het nog niet bekeken, toch eens zien of er brood in zit alsnog te gaan optreden;-)

    Beantwoorden

  3. spontanity2
    Aug 06, 2014 @ 19:55:36

    Wonderen bestaan nog, als je er maar in gelooft. Vanaf vrijdag 4 weekjes off!! xxxvan mij , gedraag je netjes, doe ik ook niet.

    Rietepietz zegt;

    ja hoor, we blijven in wonderen geloven!Ik hoop dat je lekker met vakantie gaat maar misschien is het wel “knutseltijd” voor de stembandjes, in dat geval ga ik duimen voor een zo goed mogelijk resultaten anders natuurlijk een wéreld vakantie!

    Beantwoorden

  4. terrebel
    Aug 06, 2014 @ 12:20:18

    Ik denk dat de bril en het rolmaatje gewoon bij jullie wilden blijven.

    Rietepietz zegt;

    Dat móet haast wel, ze moeten geweten hebben hoé welkom ze zijn;-)

    Beantwoorden

  5. beauninoblog
    Aug 06, 2014 @ 11:14:30

    Haha Riet. Ja, wie weet. Mijn tas is ook zo’n bodemloze put achtig geval.
    Zo zocht ik een paar weken terug in de trein me het apezuur naar mijn leesbril.
    #had ik hem gewoon op#
    Was wel een teken dat het tijd werd om eens een echte bril aan te laten meten.

    Rietepietz zegt;

    Nou ik had wél m’n leesbril bij de hand maar dat heeft dus niets geholpen;-) Jammer dat klein tasje niet werken ,dat zou héél veel zoeken schelen!

    Beantwoorden

  6. Suskeblogt
    Aug 06, 2014 @ 08:46:48

    eens kijken of de tas van mijn vrouw ook een tovertas is. Daar verdwijnt van alles in vrees ik.

    Rietepietz zegt;

    Damestassen zijn en blijven voor mannen onbegrepen “attributen”, niets mis mee mannen hoeven niet álles te begrijpen;-)

    Beantwoorden

  7. Boerin Zonder Naam
    Aug 06, 2014 @ 04:48:24

    …. doet me denken aan de tas van Mary Poppins… Daar kwa ook alltijd iets toepasselijks uit…..

    Rietepietz zegt;

    Die film heb ik nooit gezien dus het zegt me niets,maar ik geloof je op je woord! Wat goed dat je toch even wat afleiding zoekt in wat logjes lezen!

    Beantwoorden

  8. Leidse Glibber
    Aug 05, 2014 @ 23:59:20

    Geweldig dat het jullie allebei overkomt

    Rietepietz zegt;

    Ja zó raar dat we allebei op dezelfde dag iets terug vinden dat we al wéken kwijt waren…..’t zal toch niet besmettelijk zijn hé! 😉

    Beantwoorden

  9. gewoonhanny
    Aug 05, 2014 @ 23:44:19

    Heerlijk als je zulke tovertassen hebt. Gelukkig is alles weer terecht. Zeker voor Marion.
    Ik ben ook wel eens wat kwijt geweest door een gat, maar dat was een gat in een jaszak. Geen tovertas dus, maar een toverjas.

    Rietepietz zegt;

    O ja, bij jassen komt dit ook wel voor maar meestal merk je het dan wel eerder als het zo groot is als een bril.In dig geval is het wonderlijk dat de bril niet kapot is want de tas is best wel zwaar en de bril zat dus ónder de brede vakken.

    Beantwoorden

  10. gewoonanneke
    Aug 05, 2014 @ 23:34:09

    Whaha mijn zus wordt altijd gek van mij, ben ook altijd alles kwijt. En geloof het ook niet, ik had ook zo’n tovertas. Wist zeker dat ik daar mijn sleutels ingestopt had en kwijt. Ja een groot gat ook onderin en daar lag nog meer wat ik tot dan toe nog niet gemist had.

    Rietepietz zegt;

    Vertel mij wat Henk wordt soms gek van me, het gekke is dat juist hij nooit iets kan vinden in mijn tas, Voor op het werk zit er altijd een mesje in m’n tas dat hij nóóit kan vinden en ik er altijd zó uit vis…… tassen blijven gewoon raadselachtig;-)

    Beantwoorden

  11. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Aug 05, 2014 @ 23:19:43

    Jullie waren gewoon allebei aan een aangename verrassing….en die hebben jullie dan ook gekregen…..

    Rietepietz zegt;

    Nou voor Marion ben ik inderdaad héél blij dat ze hem terug heeft, ze was er tot haar verbazing toch wat aangeslagen door. Ik gun haar die fijne verrassing dan ook van harte, het zal mij óók niet lekker dat juist ik hem misschien zoek gemaakt had! Het zóu gekund hebben dat ik ‘m even op de oventjes had neergelegd na het meten om de doos te pakken.

    Beantwoorden

  12. J@n.
    Aug 05, 2014 @ 23:14:50

    En nou nog fff mijn verloten fietssleuteltje!

    Rietepietz zegt;

    Jij hebt één groot voordeel…. je gebruikt geen handtas! Waarschijnlijk dus écht verloren óf het sleuteltje zit in een lang niet gedragen vest of jasje…. zie mijn verhaal bij Joke’s reactie;-)

    Beantwoorden

  13. datzalwel
    Aug 05, 2014 @ 22:40:44

    Tja, zo zijn wij al een hele tijd fietssleutels kwijt?????? Toch maar nog eens een tas binnenste buiten halen 🙂

    Rietepietz zegt;

    Henk was ooit de autosleutel kwijt, zo’n dure elektronische! Nérgens te vinden dus uitéindelijk na een maand toch een nieuwe besteld. Op de eerste een kille herfsdag trok Henk een vest aan dat hij voor het laatst op een kille voorjaarsdag aan had….. je begrijpt….

    Beantwoorden

  14. hanscke
    Aug 05, 2014 @ 22:31:22

    Ookik ben wel eens wat kwijt, sleutels bijvoorbeeld, dan haal ik de hele tas leeg, niets te vinden en een paar dagen later blijken ze er toch in te zitten. Ik heb soms moeite om niet een buitenaardswezen de schuld te geven want zoiets moet het toch zijn. Een of ander geheimzinnig wezen, die zoiets wegpakt, zich vervolgens dagen zit te bescheuren om mijn zoekacties om het dan toch uiteindelijk maar terug te leggen.

    Rietepietz zegt;

    Goh… ik kijk er van op dat zoveel mensen regelmatig dit soort dingen meemaakt;-) Ik dacht écht dat ik het enige warhoofd was!
    Misschien is het wel een stiekem ingebouwd verborgen vak in die tassen dat ons in de luren legt;-)

    Beantwoorden

  15. Hartelijke Hot Hulk
    Aug 05, 2014 @ 21:43:23

    Een schitterend en zeer herkenbaar vrouwenverhaal.

    Rietepietz zegt;

    Ach je weet het , kwetsbaar opstellen is mijn specialteit…;-)

    Beantwoorden

  16. Marja
    Aug 05, 2014 @ 21:36:59

    Ik sjouw jaar en dag met dezelfde handtas rond en heb dit soort magie ook mogen beleven. De buit: balpennen, een nagelvijl, twee aanstekers, haarspeldjes en heel veel kruimels.

    Rietepietz zegt;

    Veel kruimels…..? heb jij nog geen routeplanner;-) broodkruimels strooien is zó 1800 😉

    Beantwoorden

  17. Petr@
    Aug 05, 2014 @ 21:21:20

    En weer een extra bril erbij!
    Misschien kun je drugs gaan smokkelen dat vinden ze toch niet in die tovertas 😉

    Rietepietz zegt;

    Ach ik verlies er vast nog wel eens één;-)
    Verhip…. goed plan…. hoewel…. wel een handycap dat ik niet graag reis!

    Beantwoorden

  18. ingridblogs
    Aug 05, 2014 @ 20:08:18

    Ja,die rot tassen! Maar ik ben heel blij voor Marion dat de rolmaat weer terecht is…

    Rietepietz zegt;

    ja hoe méér vakken hoe meer zooi je mee zeult hé! Maar ja, wat doe je nou met zo’n klein “floptasje’ , dan heb je natuurlijk weer nét niet bij je wat je nodig hebt….. zucht….!

    Beantwoorden

  19. Marion
    Aug 05, 2014 @ 19:48:21

    Ik ben er nog steeds verbaasd over.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Anders ik wel, Ik heb ik wéét niet hoe vaak de boel overhoop gegooid, nou ja, heb ik weer een reserve veraf bril;-) We hebben gewoon “tovertassen”, zéker weten!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

