vakantie cursus

Zijn er nog mannen op zoek naar een nuttige cursus?  Als je tóch niet op vakantie gaat is dit misschien wel iets!
Niet meteen op “de p*k getrapt zijn” hoor, ik weet héus wel dat de meeste mannen ondertussen behoorlijk  geëmancipeerd zijn  en  “sommige” cursusonderdelen  alláng   achterhaald zijn.
Maar ik kwam dit “oudje ” tegen en vind ‘m nog steeds leuk.
Nog beledigd mannen? Ik weet het goed gemaakt, er moet ook  een vergelijkbare vrouwencursus  zijn  maar ik ben ‘m kwijt, stuur hem naar mij en ik zet  die  in een volgend logje ……erewoord !!!
En eh….dames…… . zijn er nog nuttige  cursusonderdelen bij voor jóuw partner?

mannencursus

Alleen toegankelijk voor mannen!

Let op: vanwege de complexiteit en moeilijkheidsgraad van de lessen, zal
elke cursus maximaal 8 cursisten accepteren. De cursus is verdeeld over 2 dagen en zal de volgende onderwerpen omvatten:

DAG 1

HOE GEEF IK DE PLANTEN WATER?
Stappenplan en diavoorstelling.

TOILETROLLEN- GROEIEN ZE ZELF WEER AAN?
Groepsdiscussie.

VERSCHILLEN TUSSEN DE WASMAND EN DE VLOER?
Oefenen met verschillende soorten wasmanden (visualisatietraining)

IS HET GENETISCH GEZIEN MOGELIJK STIL TE ZITTEN ALS ZIJ FILEPARKEERT?
Rijsimulator.

DE AFSTANDSBEDIENING?
De afstandsbediening loslaten: telefonische hulplijn en diverse praatgroepen.

HOE KAN JE DINGEN VINDEN?
Training in het zoeken op de
goede plek in plaats van schreeuwend het hele huis overhoop te halen. Open forum.

DAG 2

LEGE MELKPAKKEN: KOELKAST OF PRULLENBAK?
Groepsdiscussie en rollenspel.

BLOEMEN MEEBRENGEN VOOR HAAR IS NIET SCHADELIJK VOOR JE?
PowerPoint presentatie

ECHTE MANNEN VRAGEN DE WEG ALS ZE VERDWAALD ZIJN?
Waar gebeurd verhaal van de man die het eens probeerde.

DE VAAT/ SERVIESGOED: VLIEGEN ZE ZELF NAAR HET AANRECHT/ AFWASMACHINE?
Debat met enkele experts.

BASISVERSCHILLEN TUSSEN JE MOEDER EN JE PARTNER?
Praktijkles en rollenspel.

HET IDEALE WINKELMAATJE ZIJN?
Ontspanningsoefeningen, meditatie en ademhalingstechnieken.

BELANGRIJKE DATA ONTHOUDEN & BELLEN ALS JE LATER THUIS KOMT?
Neem agenda / PDA mee naar de cursus.

LOSLATEN: ERMEE LEREN LEVEN DAT JE TOCH NOOIT GELIJK HEBT?
Persoonlijke begeleiding mogelijk.

09afwas

17 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Paul
    Aug 02, 2014 @ 16:48:27

    Ik had ‘m nog niet eerder gelezen. Gaaf. Er zijn vast en zeker mannen die een dergelijke cursus nog kunnen gebruiken.

    Rietepietz zegt;

    Ach, iedere man heeft zo z’n “gebruiksaanwijzing” (iedere vrouw trouwens óók maar daar hebben we het nu ff niet over) en het pakt altijd grappig uit om even een berg vooroordelen op een hoop te vegen voor zo’n geintje.En bij de man/vrouw verhoudingen mag best wat goedmoedige spot gebruikt worden gelukkig, er zijn óók wel onderwerpen waar je niet (meer) ongestraft een geintje kunt maken…best wel jammer eigenlijk!

    Beantwoorden

  2. Leidse Glibber
    Jul 31, 2014 @ 21:16:38

    De eventuele examenvragen zijn toch wel multiple choice he 🙂

    Rietepietz zegt;

    Dat kan ik niét beloven helaas! Dat wordt dus blokken hé 😉

    Beantwoorden

  3. jokezelf
    Jul 31, 2014 @ 13:57:37

    Mijn man is een autodidact. Hij zou alleen een nascholingscursusje kunnen gebruiken op het gebied van bloemen meebrengen en naast me in de auto zitten als ik rijd, want ik rijd pas 42 jaar, dus… ja 😉

    Rietepietz zegt;

    Herkenbaar herkenbaar….. ik mag niet klagen maar inderdaad, Henk kan z’n gordel niet dicht doen wanneer aan het uitrijden ben, blijft midden in z’n sluitbeweging hangen zodra de motor draait en zoekt altijd rempedaal (dat er natuurlijk niet is) zodra we op een stoplicht afrijden, maar ja ik rijd óók pas 42 jaar dus dat is logisch 😉 apart volkje die mannen hé, maar wél lief!

    Beantwoorden

  4. Wieneke
    Jul 31, 2014 @ 11:08:19

    De vrouwencursus heb ik gedaan (krijgt hoestbui en rolt met ogen): klik effe op deze link

    Rietepietz zegt;

    Whahahaha, ja dié bedoelde ik, lachen hé! Ik haal de link hier even weg en plaats, zoals ik beloofd heb, in het volgende logje de cursus voor vrouwen…. een vrouw moet zich natuurlijk nét als een man aan haar woord houden. Heel erg bedankt dat je ‘m opgezocht hebt. Jij bent dus la de perfecte vrouw…. bofkont die Harry van jou;-)

    Beantwoorden

  5. Melody
    Jul 31, 2014 @ 10:23:54

    Ik las het hardop voor, (zoals ik bijna altijd doe bij jouw logs aan mijn vechtgenoot)
    en zijn reactie was:

    Ik heb wel een lijstje….. maar……. (en toen kwam die vette grijns) ik hou me rustig, ik wil niet dat die loggers weten hoe zo’n naar mens jij bent……..

    Mannuh….zou je ze (af en toe) niet?

    Rietepietz zegt;

    Ik grijns mee…. en ach, we gunnen ze wel een lolletje wat we (hoe lastig ze soms ook kunnen zijn) we willen ze toch niét kwijt hé! Maar de vrouwencursus komt er aan, dan lacht Joop het best, sorry!

    Beantwoorden

  6. powerpointgreetje
    Jul 31, 2014 @ 10:05:34

    dit is echt heel leuk…….
    fijne zonnige dag toegewenst met lieve groetjes,
    Greetje

    Rietepietz zegt;

    Hoewel al oud , er zijn toch nog altijd wel wát herkenningspuntjes hé;-) !

    Beantwoorden

  7. meninggever
    Jul 31, 2014 @ 09:46:19

    Ik ben op de meeste punten totaal het tegenover gestelde. Mijn vrouwlief heeft dus weinig te klagen. Wat vreemd dat ze dit bij tijd en wijlen toch doet…..zo veel onrecht…zoveel vooroordeel….:)

    Rietepietz zegt;

    Agossie toch, je hebt het als man toch wel moeilijk he met die vrouwen, ik leef met je mee;-) Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij Henk weinig te klagen heb op wat “schoonheisfoutjes na” dus ja….. ik klaag dus sóms toch ook;-)

    Beantwoorden

  8. Marion
    Jul 31, 2014 @ 09:08:53

    Ik mag niet klagen, we hebben altijd alles samen gedaan, op koken en wassen na maar dat deed ik toch liever zelf.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Ik heb óók niet te klagen hoor, we hebben de boel goed in evenwicht en elkaars (on)hebbelijkheden ondertussen wel een plekje gegeven;-) tot straksXXX

    Beantwoorden

  9. gewoonanneke
    Jul 30, 2014 @ 23:59:26

    Hij is inderdaad leuk haha…….Ja zou soms geen kwaad kunnen inderdaad. Je man opruimen helpt ook en scheelt cursus geld 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou zóver had ik nog niet gedacht maar ach, uiteindelijk heb ik het niet zo slecht getroffen dus ik laat alles bij het oude;-)

    Beantwoorden

  10. J@n.
    Jul 30, 2014 @ 23:40:34

    Henk heeft het maar moeilijk denk ik. 😉

    Rietepietz zegt;

    Soms wel ja, maar als het leven té makkelijk is wordt het toch te saai;-)

    Beantwoorden

  11. Christel
    Jul 30, 2014 @ 22:15:58

    Dit is echt een golden oldie. 😉 Maar hij blijft gniffelen geblazen.

    Rietepietz zegt;

    Zeker weten, jammer dat ik de vrouwenversie niet kon vinden want die is óók leuk!

    Beantwoorden

  12. Marja
    Jul 30, 2014 @ 22:12:35

    Dat zoeken is nog een aandachtspuntje. Verder is hij prima getraind.

    Rietepietz zegt;

    Je bedoelt “hij doet de kastdeur open, kijkt naar binnen rn roept, dat ligt er niet? ”
    Komt me héél bekent voor 😉 Verder valt het hier ook wel mee gelukkig al beperkt het bloemetje zich tot m’n verjaardag.

    Beantwoorden

  13. gewoonhanny
    Jul 30, 2014 @ 20:40:49

    Klinkt misschien gek, maar het merendeel van wat opgesomd wordt, voert mijn man perfect uit.
    Alleen het bloemetje mis ik. Maar dat is toch niet erg omdat hij de rest zo goed doet.

    Rietepietz zegt;

    Nou ik heb óók niet echt te klagen hoor, na 53 jaar huwelijk zijn de scherpe kantjes er natuurlijk wel af;-)

    Beantwoorden

  14. Suskeblogt
    Jul 30, 2014 @ 20:38:18

    Dit is veel te zware kost voor mij ! Alleen al die wasmand kan ik absoluut niet vatten .

    Rietepietz zegt;

    Nou je bent behulpzaam genoeg lees ik altijd op je logjes dus zo’n wasmand kan toch niet onoverkomelijk zijn hé;-)

    Beantwoorden

  15. Petr@
    Jul 30, 2014 @ 19:59:43

    Riet is er nog een plekje vrij voor mijn man? Het zal wel stormlopen!!
    Hij kan wel wat bijscholing gebruiken!

    Rietepietz zegt;

    Vast wel hoor, het loopt nog niet storm, zal wel persoonlijke begeleiding nodig hebben neem ik aan;-) Ik zal hem aanmelden!

    Beantwoorden

  16. beauninoblog
    Jul 30, 2014 @ 18:48:34

    Haha. Kan nooit kwaad een beetje bijscholing in komkommertijd !
    Geweldig Riet!

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, 30 jaar geleden was het nog op heel wat mannen van toepassing en er blijven áltijd wel puntjes die voor verbetering vatbaar zijn.
    Henk zou het onderdeel”afstandbediening loslaten” wel kunnen gebruiken;-) maar ja, omdat het mij meestal niet uitmaakt wat er op staat, omdat ik tóch op lappie bezig ben, heeft hij dus altijd de afstandbediening onder z’n hoede.

    O ja, en ook leren zoeken voordat je roept dat je het niet kunt vinden;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

