onvindbaar…..

Ja wat dóe je als je zo vér mogelijk van de voetbal uitzendingen wilt blijven…. precies, dan is de computer mijn beste maatje …..denk ik dan nog heel argeloos.
Op de PC boven met Windows 8.1 is nog genoeg te ontdekken al staat die er alweer een jaar.
O ja… één jaar, de Norton  beveiliging is op. Niet dat ik héél avontuurlijk surf dus ik denk dat ik makkelijk een gratis beveiliging kan downloaden  Avast ,  is ooit op m’n lappie gezet door de vriend van  een kleindochter  en voldoet goed. Hoe moeilijk kan het zijn, ik weet de naam, een paar keer klikken en de zaak is gepiept.

Pas de ándere dag blijkt dat  ik een reclamelawine over me heen krijg, óveral schieten venstertjes open en zelfs in de teksten staan ineens vette woorden die in een klein venstertje met reclame veranderen wanneer de cursor eroverheen glijdt…..Hééélp!
chilWaarschijnlijk (nou ja dat is wel zeker) niet goed opgelet wat er aan vinkjes  aan stond ! PPffftt…. dan maar via systeembeheer het hele systeem  terug zetten naar een eerder herstelpunt, dat was altijd een fluitje van een cent in XP….. dat is het nóg …. maar dan pas nádat je het systeemherstel hebt kunnen vinden  en dát heeft me aardig wat zweetdruppeltjes gekost!

Evengoed werkt een en ander natuurlijk prima als “anti-voetbalmiddel” maar ik word er toch óók niet helemaal vrolijk van. Toch maar weer snel een “doosje Norton” gekocht en na wat geknoei met WachtWoorden omdat ik ineens een “safe”blijk te hebben is het leed geleden.
Op naar de volgende valkuil dan maar?

De pc boven is d.m.v een draadloze router met m’n lappie beneden verbonden, een soort draadloos netwerkje dus,  en nou hád ik iets voorbij zien gaan over  een soort ” thuis netwerk” waarmee je dus “de spullen  én apparaten van de éne computer” met de “andere laptop kunt delen.
Zal ik…….? Nou ja even lezen kan geen kwaad, alles beter dan voetbal……. tot m’n verrassing lukt het me na wat geklungel om beneden inzage te krijgen in m’n afbeeldingen van boven, niet dat ik er ïets mee kan”maar dat mag de pret niet drukken”ik ben m’n eigen Robben en wordt overmoedig!
netw.

Een printer toevoegen, hoe leuk moet het niet zijn om beneden opdracht te geven bóven iets uit te printen…..de triomfen zijn groot….. en de teleurstellingen nóg groter wanneer na iedere kleine vooruitgang weer een vólgende horde opduikt waardoor de printer “niet gevonden wordt”.
Met kleine stapjes boek ik vooruitgang , krijg uiteindelijk de printer in het netwerk, maar printen hó maar, er is een driver zoek…. die heb ik op schijf….maar ook die  kan de printer,  die allang in het netwerk te zien is, niet vinden.Natuurlijk moeten zowel de PC boven als de printer aanstaan om beneden een opdracht te kunnen geven, maar omdat die allebei  een vorm van slaapziekte hebben kom ik geen beweging te kort ( toch eens uitzoeken hoe ik dat uit kan zetten)
netw.print

Na nog wat onbegrijpelijke adviezen adviezen over “wat ik nog meer kan doen” geef ik het op , ik kan uiteindelijk nét zo makkelijk gek worden van iets ánders waar ik geen verstand van heb t.w. voetbal!
Weer boven aangekomen zie ik in de printerlade vier bedrukte velletjes papier liggen…… de laatste opdrachten die ik op de laptop gaf maar waarbij ik  een melding kreeg dat de printer niet gevonden kon worden……Natuurlijk altijd nog beter dan de printer wél vinden maar niét printen!

17 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Jul 15, 2014 @ 11:09:18

    @Rietz – dank voor de tips, ik blijf zoeken naar oorzaak en gevolg. Het vreemd is en blijft dat dat ik op andere WP-blogs geen enkel probleem ken met die plaatjes, alleen bij de nieuwe AMM is er iets wat dwars zit….toch dat betalen??? 🙂

    Rietepietz zegt;

    Raar allemaal en je zóu bijna gaan geloven dat betalen voor de site niét werkt! Ondertussen kan ik nog steeds niét via fire fox op jouw site komen, wél via Internet Explorer.
    Ik kan me voorstellen dat je er van baalt!

    Beantwoorden

  2. Zus
    Jul 14, 2014 @ 22:39:40

    Heerlijk mens ben je toch. Je geeft zooo het goede voorbeeld voor mij als oudje.
    Ik puzzel graag maar gebruiksaanwijzingen lezen ho maar.Mijn vriendje helpt me
    “graag” als ik het lief vraag. Ben dan ook een echte digibeet 😦 Nou ja die moeten er ook zijn. XXX

    Rietepietz zegt;

    Nou als ik eerlijk ben is gebruiksaanwijzingen lezen óók niet m’n sterkste kant, maar dat belet me dan weer niet “met een half oog” hier en daar iets op te pikken… waarna ik informatie te kort kom…. nóg eens ga lezen … en wéér iets oppik….zucht. Niet de snelste manier van werken maar al die info in één keer zou ik tóch niet onthouden en zo ga ik gewoon steeds op zoek naar wat ik nodig heb.
    Je moet er wél een beetje lol in hebben natuurlijk en voorál… géén hulp in de buurt want dan is het natuurlijk té verleidelijk om het te láten doen;-) XXX

    Beantwoorden

  3. terrebel
    Jul 14, 2014 @ 19:49:55

    De techniek gaat veel sneller vooruit dan wij eenvoudige mensen kunnen bijhouden. Dan ben ik blij dat ik een zoon van 18 in huis heb!

    Rietepietz zegt;

    Vertel mij wat, ik begon met een grote achterstand en die wordt door de vooruitgang alléén maar groter. Maar toch blijf ik zo af en toe kleine succesjes afdwingen,misschien wel omdat het me ergens tóch boeit.Maar zo’n wizzkid in huis in natuurlijk een zegen,aan de andere kant leer je méér als je het zelf uit moet zoeken.

    Beantwoorden

  4. ingridblogs
    Jul 14, 2014 @ 19:16:21

    Ik vind het knap…….

    Rietepietz zegt;

    Ik vind het stiekem óók wel een beetje leuk om zo te rommelen, ik mopper wel …maar ondertussen….!

    Beantwoorden

  5. Mrs. T.
    Jul 14, 2014 @ 18:44:58

    Ik vind het stoer dat je er aan begint. Dat doe ik nooit, heb een neef die alles weet van computers dus die komt ons vaak redden. Eigenlijk niet handig natuurlijk, want als de nood echt aan de man is …

    Rietepietz zegt;

    Zou ik óók niet doen als ik iemand in de buurt had die het voor me kon regelen, zuinig op zijn hoor! Maar als ik eerlijk ben geef ik ook niet graag dingen uit handen en wil ik zelf weten waar ik mee bezig ben!

    Beantwoorden

  6. hanscke
    Jul 14, 2014 @ 16:51:28

    Ik vind het best knap dat je op onderzoek uit gaat. Dit soort dingen boeien mij helemaal niet en ik laat dat graag over aan mijn eega. Getuigt wel van eniger luiheid wat dit betreft.

    Rietepietz zegt;

    Je moet er inderdaad wél een beetje lol in hebben en, al mopper ik altijd over het gedoe, uitéindelijk ben ik dan toch nieuwsgierig naar hoe dit soort dingen werken.Grote lol als het me lukt natuurlijk maar zover is het nog niet, het werkt nog niet zoals het hoort!

    Beantwoorden

  7. gewoonanneke
    Jul 14, 2014 @ 11:45:21

    Ja ik zou kiezen voor de voetbal haha maar wel goed van je, zou dat ook hebben om zo door te gaan tot het zou lukken. Alleen inderdaad van die gratis dingen downloaden doe ik zelden of nooit. Probeer mijn computer zo schoon mogelijk te houden wat dat betreft. Maar knap dat het allemaal gelukt is.

    Rietepietz zegt;

    Nou “gelukt” is nog niet helemáál van toepassing, hij blijft aangeven dat de printer n iet gevonden kan worden maar print sóms toch uit wat ik klaar zet, maar soms ook niet;-( gelukkig is het géén noodzaak dus ik speel er nog even mee!

    Beantwoorden

  8. Marja
    Jul 14, 2014 @ 09:36:05

    Ik vind het heel knap van je. Terwijl wij voor de buis hingen en niet veel vrolijker werden, heb jij toch weer een hoop voor elkaar gebokst. Nu ben ik voetbalmoe. Na 3 weken komt het mijn neus uit. Toch maar eens achter de pc kruipen?

    Rietepietz zegt;

    het kwam mij vanaf het begin al de neus uit en tja…. dan is mijn vlucht wel duidelijk hé! maar het is nog steeds niet helemáál gelukt ,nou ja, er komt nu weer tour de France,ook niet lollig.

    Beantwoorden

  9. meninggever
    Jul 14, 2014 @ 09:23:55

    IK doe niks met gratis software als het even kan. Maar heb wel het nodige te stellen met de nu betaalde versie van WordPress. Zo krijg ik de foto’s niet meer tussen de teksten zoals voorheen in XP op de gratis versie. Wat ik ook doe of probeer, het werkt niet. Akelig, dus op zoek naar een boek WordPress voor Dummies. Norton verleng ik gewoon elk jaar, dan worden automatisch alle aanpassingen gedaan en pikt hij automatisch ook mijn Smartphone mee in controles. Kortom, van software weet ik ook het e.e.a. Hardware? Praat me er niet van. Gisteren nog maar pikte de lapper ineens de externe schijf voor foto-opslag niet mee, wel een diskreader voor oude floppies. Ik snap er soms geen hout van…dus begrijp wat jij meemaakt hoor….::)

    Rietepietz zegt;

    Jij hebt ook áltijd pech met de sites waar je voor betaald. Bij mij kan het nog steeds wél hoor maar er is onlangs weer wél een kleine verandering gemaakt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het in een betaalde versie niét links of rechts gezet kan worden, moet de cursor natuurlijk wél op de juiste plek staan. ik zie dit (link aanklikken)

    Ik zet het plaatje meestal pas later in de tekst , dus cursor zetten waar ik het laatje wil ,dan rechts ( of links) aanklikken en formaat aanklikken (kun je later nog veranderen door plaatje in de tekst te selecteren en op “potloodje”te klikken) Maar ik kénb de frustraties…… vaak heel erg grrrrr…… .

    Beantwoorden

  10. Marion
    Jul 14, 2014 @ 09:10:24

    Het gaat je zeker helemaal lukken, petje af hoor.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Nou….. , het blijft een gevecht hoor, hou jij je petje nou maar op want je hebt zó een koutje gevat;-)

    Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Jul 14, 2014 @ 01:13:40

    Petje af hoor alleen je brengt mij wel op ideeën wat betreft de extra pc en netwerk op een rustige dag ook maar eens gaan uitzoeken.

    Rietepietz zegt;

    met meerdere gebruikers in huis is het eigenlijk wel nodig,anders moet je op elkaar wachten. Voor mij is het éigenlijk luxe dat ik zowel boven als beneden met internet kan werken.
    Het is trouwens allang zo ingewikkeld niet meer als toen ik m’n allereerste router in gebruik nam om te zorgen dat meerdere computers van je internetverbinding gebruik kunnen maken. en méér heb je eigenlijk niet nodig !

    Beantwoorden

  12. gewoonhanny
    Jul 14, 2014 @ 00:17:19

    Je bent door de jaren heen een echte computerdeskundige geworden. Waar je vroeger niet aan durfde te beginnen, doe je nu toch maar. OK, er gaat nog wel eens wat mis, maar een mens moet toch niet alleen aan hersengymnastiek doen, ook het lichaam moet getraind worden.
    Jammer dat je de free-versie van AVG niet op je computer hebt gezet. Had je veel geld gescheeld.

    Rietepietz zegt;

    Nou de Norton beveiliging is niethet blijft leuk om te zien tot hoever ik kom met dit soort geknoei meer zo duur als vroeger hoor, voor een tientje was ik klaar. Maar het blijft een uitdaging om er uit te komen bij dit soort dingen, dat gaat met kleine stapjes en soms lukt het, soms niet!

    Beantwoorden

  13. Melody
    Jul 14, 2014 @ 00:10:24

    Joehoeeeeeee ben trots op je !!!
    Ik wist wel dat je het kon maar nu heb je weer de bevestiging dus nu weet jij het ook!!!!

    Rietepietz zegt;

    Nou niet té vroeg juichen hoor, er gebeuren nog steeds héél vreemde dingen, de printer wordt niét gevonden maar print soms wél en soms niét vanaf beneden. Maar toch kan ik het niet laten om door te zoeken,gelukkig is het helemaal niet belangrijk óf het lukt want éigenlijk vraagt boven printen via de laptop beneden méér trappen lopen dan gewoon de te printen bullen naar boven mailen en dáár printen, ik ben gewoon een beetje dom;-)

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Jul 13, 2014 @ 23:58:36

    Dergelijke escapades zijn hier ook schering en inslag, gek word je er van, maar het houdt je wel van de straat. 😉

    Rietepietz zegt;

    Maar ik weet wel zéker dat het bij jou niet tijdens Vbal voorkomt;-)
    maar inderdaad , als ik al niet een beetje gek wás zou ik het zeker worden!

    Beantwoorden

  15. Suskeblogt
    Jul 13, 2014 @ 22:25:02

    je moet jezelf niet onderschatten hoor. Wat jij hier voor mekaar krijgt op de computer daar weten veel mensen niets over. Je zou velen onder ons nog kunnen les geven over draadloze netwerken enzo 🙂

    Rietepietz zegt;

    Nou als ik iéts over de computer heb geleerd is het wel dat ook mensen die véél weten vaak maar “over een bepaald onderdeel”van alles weten. Mijn handicap is dat ik niet het geduld heb om alles goed te lezen waardoor ik pas na veel geknoei bij stukjes en beetjes kom waar ik zijn wil.
    Het werkt nú nog niet goed maar ik heb er alweer zóveel van geleerd! Best wel leuk hoor!

    Beantwoorden

  16. Renesmurf
    Jul 13, 2014 @ 22:24:15

    Ik snap het nooit, en als het werkt is dat prima, en verder zit ik nergens aan.
    En de boel zo lang mogelijk lekker zo houden.

    Rietepietz zegt;

    Heel stiekem vind ik het toch wel leuk om er steeds iets bij te leren, het voordeel van dit soort dingen is dat je er érrug veel van leert, vooral “wat je wáár kunt vinden” en dat is toch mooi meegenomen omdat ik niemand in de buurt heb die me zou kunnen helpen.

    Beantwoorden

  17. Petr@
    Jul 13, 2014 @ 22:22:48

    Haha het lijkt wel een doolhof Riet.
    Bij ons was ooit de laptop draadloos verbonden met de printer. De ene dag werkte het nog en de volgende dag niet meer.
    Printer onvindbaar!
    Dus als we nu iets moeten printen gaan we met de laptop naar de printer, snoertje ertussen en printen maar.
    Zelfs mijn wizzkids kunnen dit niet oplossen.
    Ik heb bewondering voor je geduld, maar voor Riet is alles beter dan voetbal kijken 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou érgens vind ik het ook wel leuk om weer dingen uit te vogelen. het gaat stukje bij beetje omdat ik meestal te weinig geduld het om goed te lezen en dus veel over het hoofd zie!
    Het is me nóg niet helemaal gelukt maar ik zie toch steeds weer hoopvolle dingen gebeuren en ach, ik leer er veel van….al is het maar geduld hebben;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

