koppie ko(ff)(pp)ie….

n'bakkieEven van blogger tot blogger…… helemaal tóp natuurlijk als je zoveel bijval krijgt over bij  een bepaald onderwerp.
Nou ben ik niet zo kinderachtig dat ik geen kritiek kan hebben hoor, in tegendeel, een andere mening kan je soms aan het denken zetten en dat kan nooit verkeerd zijn.
Bovendien is niet alleen mijn mening zaligmakend,  maar bij zo’n logje als het vorige is al die instemming het bewijs dat ik  bij dát onderwerp  toch het standpunt van een héél  grote meerderheid heb verwoord en niet zélf aan hersenverweking of een aanverwante aandoening lijd.

Een ander leuk kantje van die reacties, toch een vorm van interactie , is het feit dat ik maar hoef te kikken als ik ergens  ff geen oplossing voor weet  en de oplossingen stromen binnen.
Zo zat ik een paar logje geleden nog “koppig te wezen” omdat ik geen koffiekopjes meer kan vinden die aan mijn strenge selectie eisen voldoen.  Een gewoon simpel koffiekopje , dat  desnoods met opgeheven pink  aan het oortje op kunt tillen omdat het lekker dun is!
De goede raad stroomde binnen waarbij de kringloopwinkel de makkelijkste was en wat denk je?
kopIk zocht zoiets als ik heb ….. dit, en ik vónd…… twee stuks exact dezelfde dus heb er nu weer vier!
En het kostte me niét de kop , precies € 1,–  samen!
Natuurlijk sloeg ik meteen op hol want ik zag nóg drie “oude bekenden”.
Waarschijnlijk heeft iedereen boven de 50  jaar  de kopjes die ik zag vroeger ook wel in huis gehad.
klokkopJe kon ze met een kleine bijbetaling kopen met een paar zegeltjes of bonnetjes die van  één of ander levensmiddel geknipt konden worden.
Ik meen bij de Nutricia koffiemelk maar het kán ook bij een koffiemerk geweest zijn, ach dat weten jullie vast nog wel…tóch? Als ik me goed herinner was er ook een serie met huisjes, maar ik heb er nu drie uit de klokkenserie….. de prijs….?
een inkoppertje …… óók  € 0,50 per stuk. een mooi bedrag om “in de toekomst”te investeren!
Drinken we nu even samen een bakkie hé, met alles er op en eraan dan maar ?

25 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. nlmetropaul
    Jul 09, 2014 @ 23:27:09

    Leuk dat je weer een setje compleet hebt. En inderdaad kan ik ook erg genieten van alle reacties op een stukje. Kritiek is ook welkom natuurlijk maar wel met respect.

    Rietepietz zegt;

    Ja dat is wel het láátse dat ik gedacht had, precies het zelfde vinden lukt haast nóóit.
    Een beetje tegengas geven vind ik helemaal niet erg maar wat je zegt, wel graag fatsoenlijk, ik gebruik zelf het woord respect vrijwel nooit, dat is zó beladen tegenwoordig en wordt zo vaak verkeert gebruikt!

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Jul 09, 2014 @ 15:37:41

    Zolang je niet uit plastic bekertjes hoeft te drinken is er nog geen Rietz overboord. Maar die KLW’s zijn idd soms een uitkomst. Zeker op huishoudelijk gebioed is er veel te halen waarmee je even vooruit kunt. Je ziet dan ook veel ouders daar rondhobbelen die samen met een op kamers gaand kind trachten voor weinig geld een klein huisje als een paleisje in te richten. Inclusief kopjes, al zijn dat dan vaak weer bekers of mokken…

    Rietepietz zegt;

    Voor kinderen die op kamers gaan wonen is het inderdaad een uitkomst.
    Onze kleinkinderen hebben bij de inrichting van hun huisjes toen ze begonnen de kringloopwinkels juist veel spullen gekost, d.w.z. uit de hele familie en vriendenkring kwamen allerlei spullen los die normaal gesproken naar bij kringloop te recht zouden komen maar nu rechtstreeks bij de kleinkinderen terecht kwamen.

    Beantwoorden

  3. ria
    Jul 09, 2014 @ 11:08:07

    Riet ik kom gezellig bij jou op de koffie breng advocaatje mee en slagroom,dan drinken we lekker koppie kippie en natuurlijk ontbreken de soesjes niet.
    tot zo, Ria

    Rietepietz zegt;

    Nou ik ben nét op tijd terug van boodschappen doen gelukkig, anders zou je in de regen voor een gesloten gestaan hebben, ziet er lekker uit die soesjes…. mjammie, dat wordt smullen!

    Beantwoorden

  4. Melody
    Jul 08, 2014 @ 15:08:59

    bei de (snel-)koffie-weg….natuurlijk ken ik die kopjes ook…..die zijn van ‘koffie…. !!-koffie’…. mijn vies-mama had er een kast vol van, inclusief roomstel, koffiepot etc…. uit drinken is 1….afwassen is 2 brrrr

    en zoals je weet, drink ik mijn koffie met melk

    Rietepietz zegt;

    Ja afwassen hoort er bij natuurlijk, maar hiér mag je gewoon je kopje vies laten staan, dat beloof ik je;-)

    Beantwoorden

  5. Melody
    Jul 08, 2014 @ 15:07:14

    Dat je me uitnodigt voor de koffie waardeer ik zeer…..
    Helaas kan ik in tegenstelling tot Elisabeth niet bij Hyacint Bucket over de heg..
    maar ehhh doe mij toch maar koffie in een beker voor alle zekerheid 😉

    Rietepietz zegt;

    gelukkig heb ik nog ergens 2 bekers in een hoekje, over de heg zou ik tóch al niet doen want die is nu drijfnat van de regen en dan heb je meteen een natte broek, dat’s ook geen “binnenkomer”:-)

    Beantwoorden

  6. VoorHetBlogGezet
    Jul 08, 2014 @ 13:28:10

    Msg ik 1 zoetje en een flinke scheut melk?

    Rietepietz zegt;

    Een flinke scheut melk nog wel, heb je dan niet liever “gewone” melk, gewoon even gekookt en een beetje opgeklopt! Doe ik voor je hoor, ik drink het zelf zwart maar wél met wat suiker!

    Beantwoorden

  7. ingridblogs
    Jul 08, 2014 @ 12:02:04

    Dat is een koopie Rietepietz! ik ben al lang geleden overgegaan op mokken…beter vast te houden met mijn dikke vingers 🙂

    Rietepietz zegt;

    Dan drink jij vást koffie/thee zonder suiker. Ik zit met een mok altijd te klungelen met dat lepeltje om te zorgen dat het me geen oog kost!

    Beantwoorden

  8. cornma
    Jul 08, 2014 @ 11:43:36

    Goed bezig! Voor die prijs kun je nog eens een kopje breken. Grappig, het lijkt wel of iedereen uit de zelfde kopjes zijn koffie dronk. Wij hadden ze ook, die klokkenkopjes.

    Rietepietz zegt;

    Volgens mij was dat ook zo, in die tijd was de “klant”nog niet zo gewend aan het cadeausysteem om de klant over te halen juist dát product aan te schaffen en had nog niet zo door dat je het uiteindelijk zelf betaald. Het was heel succesvol dat blijkt;-)

    Beantwoorden

  9. Blog Zonder Naam
    Jul 08, 2014 @ 11:16:47

    He ja…….een bakkie troost……

    Rietepietz zegt;

    Ik zou zeggen… neem er zelf maar twéé want volgens mij kan jij extra flinke bak troost gebruiken, sterkte!

    Beantwoorden

  10. powerpointgreetje
    Jul 08, 2014 @ 11:07:02

    ja leuk, die herken ik, als ik het goed herinner kon je die bij de Douwe Egberts sparen,
    fijne dinsdag toegewenst, Greetje

    Rietepietz zegt;

    Je hebt gelijk blijkt al bij andere reacties, er waren in die tijd twee fabrikanten met vergelijkbare cadeaukop en schotels. D.E. had deze kopjes en een koffiemelk merk had de kopjes met de grachtenpanden.

    Beantwoorden

  11. Suskeblogt
    Jul 08, 2014 @ 10:07:28

    Via blogs en sociale netwerken kun je heel wat info vergaderen en soms is er iemand die heeft wat je zoekt. Zeg dus niet dat internet een asociale bedoening is.

    Rietepietz zegt;

    Zeker weten,het is ánders dan ik het “gewone sociale leven”maar een wél een prachtige aanvulling! Ik zou het niet graag meer willen missen.

    Beantwoorden

  12. Marion
    Jul 08, 2014 @ 08:54:28

    Leuk hoor, de klokken serie ken ik niet maar vind ze wel leuk.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Ik kende ze wél omdat mijn hele familie fervente D.E. koffiedrinkers zijn (ik ben een buitenbeetje met van Nelle koffie) ik kwam de kopjes dus overal wel tegen, zelf had ik de kopjes van de koffie melk met grachtenpandjes. XXX

    Beantwoorden

  13. gewoonanneke
    Jul 08, 2014 @ 00:15:39

    Ja grappig die herken ik ook, volgens mij kon je die bij de koffie sparen van Douwe Egberts maar weet het ook niet zeker. Leuk dat je bij de kringloop geslaagd ben, ga zelf ook vaak en vind daar soms leuke dingen voor een prikkie.

    Rietepietz zegt;

    het blijkt inderdaad van D.E. te zijn, ik ben eigenlijk benieuwd of D.E> ze nog steeds heeft en zo ja…. of ze dan ondertussen óók dikker gemaakt worden dan vroeger;-)
    Ik kom eigenlijk nooit in kringloopwinkels, heel soms om er juist spullen te brengen als ik er zelf geen “slachtoffer”voor kan vinden.

    Beantwoorden

  14. gewoonhanny
    Jul 07, 2014 @ 23:27:53

    Zo zie je maar weer waar de blogwereld al niet goed voor is.
    Het klokkenservies had ik ook bij elkaar gespaard met DE-punten. Maar alles is inmiddels of kapot, of weggegeven.

    Rietepietz zegt;

    Ik had geen D.E. koffie, dronk (en drink nog altijd) van Nelle koffie.
    Ik had de grachtenpandjes kopjes van de koffiemelk…deze http://www.grachtenservies.nl/php/home.php
    Van D.E. had je destijds érg veel punten nodig, nu nóg wel maar je kunt nu ook bij betalen als je het graag wilt hebben .

    Beantwoorden

  15. Leidse Glibber
    Jul 07, 2014 @ 23:21:42

    Off topic, Leidse Hout ligt tegenover het Diaconesse ziekenhuis

    Rietepietz zegt;

    FF jammer dat ik het diaconesse ziekenhuis óók niet weet te vinden, maar dat is vast wel aangegeven. Ik weet allen het Universiteitsziekenhuis te vinden maar ja, dat licht ook pal achter het station.

    Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Jul 07, 2014 @ 23:20:11

    kreeg laatst op een beurs een set gewone standaard koffiekopjes. Model klokkenkopjes maar dan met afbeeldingen van Leiden. Zaten er vier in een doosje, je snapt dat ik een dag later nog een keer foto’s ben gaan maken om daarmee een hele set van acht te hebben. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Snan ik helemaal ja, dat hoort natuurlijk zéker bij een Leidse Glibber op tafel te staan!Leuk dat je eraan kon komen.

    Beantwoorden

  17. J@n.
    Jul 07, 2014 @ 23:19:00

    Laat mij nou van die hele handel geen enkele sjoege hebben!

    Rietepietz zegt;

    Je bent vást niet de enige J@n, hoewel sommige mannen toch wel een favoriete kop of beker hebben.

    Beantwoorden

  18. datzalwel
    Jul 07, 2014 @ 22:48:23

    Leuk voor je dat je ze gevonden hebt. Ik zal de tips onthouden,maar voorlopig heb ik nog niets nodig:-). Je vorig log leeft inderdaad enorm getuige de reactie’s.

    Rietepietz zegt;

    Ik werd er op slag helemaal blij van toen ik ze zag staan;-)
    Best wel begrijpelijk dat het onderwerp leeft, we worden toch maar door iemand die de VN moet adviseren als racist op de kaart gezet , dat is nogal wat vind ik!Daar mag madam dan wel een héél goede reden voor hebben en die heeft ze heel duidelijk niét!Ik til daar best wel zwaar aan!

    Beantwoorden

  19. Albert y Mara fotoblog
    Jul 07, 2014 @ 22:42:19

    Wat een leuke blog Riet. Wij hebben ze nog steeds een heel servies met de klokkenkopjes en toebehoren van Douwe Egberts. Gespaard met DE punten. Op 12 november 2012 hebben wij er op onze blog een log aan besteed. Dit is de link:
    http://albertymara.blogspot.com.es/2012/11/het-bekende-klokkenservies-van-douwe.html
    Groetjes Mara

    Rietepietz zegt;

    Waarschijnlijk had ik dan toch de variant van de Friese vlag of Nutricia koffiemelk. Zij hadden iets vergelijkbaars maar dan met mooie huizenpandjes. Douwe Egbert koffie heb ik nooit gekocht, mijn koffie komt van “de Weduwe;-) De thee gebruik ik wél van D.E. maar dan kun je sparen tot je een ons weegt eer je iets bij elkaar hebt dus die geef ik altijd weg.
    Ik heb even gezocht, ik had inderdaad dit serviesgoed. http://www.grachtenservies.nl/php/home.php

    Beantwoorden

  20. Petr@
    Jul 07, 2014 @ 22:39:25

    Handig hoor zo’n kringloopwinkel. Laatst was mijn blikopener stuk en dan kan ik bij Blokker een nieuwe kopen voor 8 euro maar bij de kringloop zijn ze 50 cent dus ja…
    En een bakkie lust ik zeker, met melk en 2 zoetjes graag 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik kom eigenlijk nooit bij kringloopwinkels, aanvankelijk waren die bedoeld als, aan de ene kant werkgelegenheidsproject ,en aan de andere kant een mogelijkheid voor de echt héél lage inkomens om betaalbaal aan spullen te komen. Dat vind ik eigenlijk best mooi en daar wil dan eigenlijk niet “de krenten uit de pap halen” omdat ik best gewoon nieuw kan kopen. Maar in dit geval is wat ik zoek niet meer nieuw te koop, de kopjes zijn gewoon overál dikker geworden dan ik prettig vind.
    Laat je koffie niet koud worden hé, het staat op tafel klaar voor je;-)

    Beantwoorden

  21. Renesmurf
    Jul 07, 2014 @ 22:09:29

    Het zijn de herinneringen die er toe doen. Ik ben zelf niet zo prijsbewust en heb ook niet zoveel nodig.

    Rietepietz zegt;

    Eigenlijk was jouw huis toen je kocht óók een beetje kringloopwinkel, de verkoper liet heel wat bruikbare spullen achter begreep ik uit jouw logjes over de inrichting. Mooi meegenoemen natuurlijk want een heel huis inrichten gaat gruwelijk veel geld in zitten als je alles nieuw moet kopen!

    Beantwoorden

  22. Marja
    Jul 07, 2014 @ 20:56:30

    Ach, we benne op de wereld om mekaar te hellepe nietwaar?

    Rietepietz zegt;

    Ja zo is het wél natuurlijk! En we hébben NB ee3n kringloopwinkel op loopafstand!

    Beantwoorden

    • Marja
      Jul 07, 2014 @ 20:59:53


      Even voor de jongere generatie. :

      Rietepietz zegt;

      Nou het liedje ken ik natuurlijk wel maar de serie heb ik nooit gevolgd. Ik ben nooit zo’n TV kijker geweest;-)

      Beantwoorden

  23. beauninoblog
    Jul 07, 2014 @ 20:31:15

    Wat leuk Riet. Ja, ik ken ze wel. En lekkere dunne kopjes toch? Net wat je wilde. Mooie prijs bovendien.

    Rietepietz zegt;

    Grappig hé, ik wist niet wat ik zág toen ik ze zag staan, dezélfde kopjes is wel het láátste wat ik dacht aan te treffen!En die prijsjes zijn natuurlijk een lachertje!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

