gekwetst….

rietepiet1Misschien moet ik óók maar een rechtzaak aanspannen , ik ben n.l. gekwetst, diép gekwetst kan ik wel zeggen. Ik werd  een racist genoemd omdat ik me zolang ik leef heb ingespannen het Sinterklaasfeest  voor kinderen te laten slagen…en daarmee heb ik mensen gekwetst!
Maar al te vaak heb ik m’n gezicht nog zwarter gemaakt dan ziel van mevrouw Verene Shepherd  en nog een paar van die ziele-Pieten en Piet-lutten!

“We zijn erg verbaasd dat het Sinterklaasfeest door veel mensen niet als racistisch wordt ervaren.” zegt deze mevrouw.
Ze zegt ook:
Zwarte Piet wordt ondergeschikt gemaakt aan Sinterklaas.”
Betekend dit dat mevrouw Verene Shepherd vindt dat  “een  blanke baas ” géén ondergeschikten aan mag nemen van een gekleurd ras? Nederland is  te klein als er soms  een gekleurde  werknemer geweigerd wordt om z’n huidskleur en  als VN adviseur heeft ze dan pas écht reden “tot klagen”
Gaat mevrouw Verene Shepherd in haar eentje een nieuwe rassenstrijd ontketenen? en dat dan  vanwege een soort sprookjesfiguur die al sinds jaar en dag bij de Nederlandse folklore  hoort?

Niémand dwingt hier iémand  zich  verplicht zich aan dat feest te onderwerpen, ook de intocht bijwonen is voor niémand verplicht!
Waar bemoeit  deze  mevrouw zich in ’s hemelsnaam mee ….. en ik  ben óók verbaasd …. maar dan   dat  mevrouw Shepherd zich niét druk gaat maken in landen waar écht onrecht is, waar vrouwen onderdrukt worden en /of kindsoldaten geen keuze hebben dan” leren  moorden  of zélf vermoord worden”. Maar in dié landen durft zij waarschijnlijk haar mond niet open te doen, áls ze er al de kans voor zou krijgen.
Ter informatie van mevrouw Serene Schepherd……

Ik ben “de verzorgster” van de kleding van de Sint én  zwarte Piet en ik garandeer U dat die kleding iéder  jaar weer uit de zomerslaap gehaald wordt!
rietepiet2Ik garandeer U dat  de zwarte schmink  nog ruim voor handen is en , voor alle zekerheid , ook ruim aangevuld zal worden, zélfs  de kroespruik komt uit de doos!
U kunt er maar beter aan wennen …. óf U zelf gaan richten op écht onrecht . U hoeft zich geen zorgen te maken….
U zult geen cadeautjes krijgen en de roe,  die  U wél dik verdient, is al jaren verdwenen !
En nu wég wezen mevrouw Shepherd….en eh…. neem die rechter maar mee, U heeft vast wel nuttiger werk voor haar  als U écht onrecht tegen komt, doet ze óók eens iets nuttigs.

Advertenties

30 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Jul 09, 2014 @ 15:43:34

    Helaas voor haar is de dame niet afkomstig uit onverdachte hoek. Zij zit ook in een commissie (goed betaald zonder twijfel) die bezig is om namens landen als Suriname schadevergoedingen los te krijgen van de vroegere slavenstaten, zoals Nederland. Gaat om miljardenclaims. Zij krijgt hier steun uit een zeer kleine kring van gefrustreerde Surinamers die menen dat zelfs overmatige regenval te wijten valt aan een weergod die hun kleur ziet als minderwaardig. Terwijl juist de Surinaamse groep goed geintegreerd is geraakt, al was het maar omdat men de taal spreekt. Sinterklaas was ook in hun geboorteland vaak een te vieren feest, inclusief zwart geschminkte Pieten. Nooit een probleem geweest. Nu ineens wel. Lange tenen zijn een besmettelijke kwaal geworden. Vooral nieuwkomers lijden daar onder. Vervelend, omdat het kan betekenen dat we alles wat typisch Nederlands is dreigen kwijt te raken. Ook onze welvaart. Of onze cultuur. Want al die zeehelden? Kan echt niet meer, en de schilders die hen vastlegden moeten maar op een zwarte uh….grijze lijst. Nederland let op uw zaak, voor je het weet zijn we een provincie van Europa waar anderen dan de oer-bevolking de scepter zwaaien…

    Rietepietz zegt;

    Vertel mij wat, en er zijn helaas toch altijd weer mensen die hun eigen cultuur makkelijk willen verkwanselen om maar geen “racist” te lijken, zónder verder na te denken of deze mevrouw wel weet waar ze het over heeft. Ik heb in ons “Haags” verleden genoeg gezien van wat het aan kan richten als mensen “Roomser dan de Paus” willen zijn. Het is onvoorstelbaar dat dit soort advocaten uitspraken doen die slechts gericht zijn op “de kool en de geit sparen” terwijl er gewoon een ferm “dit is onze cultuur en daar moet je afblijven” had moeten klinken.

    Beantwoorden

  2. Albert y Mara fotoblog
    Jul 07, 2014 @ 19:12:36

    Je krijgt het zo maar in de schoot geworden. De opnieuw losgebarsten discussie over Zwarte Piet. Kan jij er weer heerlijk een log aan besteden 😉 en de reacties stromen binnen. De rechters in Nederland oordelen soms op een manier die de gewone burger niet meer snapt.
    Salu2 Albert

    Rietepietz zegt;

    Soms ga ik aan m’n eigen verstand twijfelen…en dit is zo’n geval, ben ik nou gék of is er een flinke steek los die rechter én mevrouw Shepherd!
    Dan zijn al die reacties inderdaad een leuke blijk van “niet ik ben gek ,maar deze “dames?
    Als ik dan nog in het journaal hoor dat de VN steeds minder in gebieden komt waar nou juist zovéél onrecht is,omdat het gevaarlijk is, is het wel duidelijk!Zwarte Piet aanpakken in Nederland een veilig klusje voor ze!

    Beantwoorden

  3. cornma
    Jul 07, 2014 @ 14:04:08

    Nee zeg, de kerstman is lekker bezig met z’n vliegende rendieren en zijn lilliputters als hulpjes!
    Daar zouden we nou eens met z’n allen actie tegen moeten ondernemen.
    Sinterklaas is van ons en zijn ZWARTE Pieten ook! Afblijven dus!!

    Rietepietz zegt;

    Zo is t’maar net, laat mevrouw Shepherd maar kindbruidjes gaan redden, én kindslodaten…. en onderdrukte vrouwen!

    Beantwoorden

  4. Petr@
    Jul 07, 2014 @ 10:46:22

    Helemaal met je eens Riet, en ik denk de meeste mensen in ons land.
    Belachelijk.

    Rietepietz zegt;

    het ergste is dat we ons niet roeren het kinderfeest door de politiek correcte “hal”wel even verbouwd wordt!

    Beantwoorden

  5. Blog Zonder Naam
    Jul 07, 2014 @ 02:49:44

    Misschien heeft mevrouw Shepperd geen schoorsteen, en heeft ze nog nooit kadootjes gehad via de schoorsteen (wat wil zeggen dat de kerstman haar ook heel ondeugend vindt!) Anders zou ze weten dat je zwart wordt van het in en uit de schoorsteen kruipen.
    Dat de kerstman alles zelf doet in één nacht over de hele wereld, dat geloof ik niet.
    Maar dat Sinterklaas zoveel helpers heeft die in één nacht heel Nederland, België en andere Sinterklaasfeestvierende delen in de wereld van suprises kunnen voorzien, dááár geloof ik heilig in!!!
    En als je zoveel werk doet in één nacht, daar kun je niet schoon bij blijven, daar wordt je zwart van…….. (en de kerstman is altijd ‘schoon en blank’ dus daar geloof ik niet in, die is ‘fake’!!)

    Rietepietz zegt;

    Volgens mij heeft deze mevrouw álle realteit uit het oog verloren. Maar nóg erger is het dat deze rechter nog haar oren er naar laat hangen en óndaks dat ze racisme niet bewezen ácht tóch een negatief verhaal ophangt.
    Mevrouw Shepherd kan héél goed werk doen in derde wereld landen maar dáár durft ze blijbaar niets te zeggen.

    Beantwoorden

  6. Leidse Glibber
    Jul 07, 2014 @ 00:13:21

    De wereld staat in brand en waar maakt men zich druk om , het afpakken van een mooie en eerlijke traditie. Ik kan hier zo kwaad om worden. We gaan als het moet gewoon weer naar het malieveld hoor Riet 🙂

    Rietepietz zegt;

    Zeker weten, áls er weer gedemonstreerd wordt ben ik van de partij, uiteraard met kroespruik! Hoorde jij ook in het nieuws van vanmorgen dat de VN steeds minder in “gevaarlijke landen” komt. dat verklaard véél, lekker hier gaan lopen muggenziften omdat ze het échte onrecht niet aan durven pakken…. té gevaarlijk!

    Beantwoorden

  7. beauninoblog
    Jul 06, 2014 @ 23:49:10

    Nou inderdaad. Er zijn zoveel belangrijker dingen Riet. Goed gezegd!

    Rietepietz zegt;

    Hoorde vanmorgen is het nieuws dat de VN steeds minder in gevaarlijke gebieden onderzoek gaat doen…. tijd zát dus om ons dwars te zitten, ze moeten wát hé!

    Beantwoorden

  8. RenéSmurf
    Jul 06, 2014 @ 23:18:58

    Het gaat ook maar door he, die zwarte pieten discussie, net zo lang tot dat piet blank is! We begrijpen het niet of willen het niet begrijpen, en met dat we bedoel ik iedereen die zich mengt in de discussie.

    Rietepietz zegt;

    het is wonderlijk dat er een rechter is die vindt dat een héél grote meerderheid zich maar aan moet passen aan een groepje mensen die procentsgewijs nauwelijks terug te vinden zijn, ik blijf het raar vinden!

    Beantwoorden

  9. spontanity2
    Jul 06, 2014 @ 17:35:17

    Ik mis alleen jouw stemgeluid hier in het stukje. Maar……dat kan ik er zelf nog wel bij denken. Ik ben het met je eens. Als het moet schmink ik mijzelf zwarter
    dan zwart als het nodig is voor Brammie 🙂

    Rietepietz zegt;

    Zó is dat, gekleurde Pieten staat nérgens op, zwart is zwart,básta! In het oude filmpje van vorig jaar is m’n stem natuurlijk nog wél te horen
    Ik kan óók bijna niet wáchten op de échte kennismakingen van Levi met zwarte Piet, vorig jaar was hij noch wat te klein.

    Beantwoorden

  10. roadlaura1969
    Jul 06, 2014 @ 15:04:33

    Ik maak me er niet druk om zwarte piet blijft zwarte piet en negerzoenen blijft negerzoenen en haagse hopjes blijven haagse hopjes en zeeuws meisje blijft zeeuws meisje en witte reus blijft witte reus en Zwolse bollen blijven Zwolse bollen ….Maar Nelie Smit Kroes kan toch echt niet en Mevr Sheperd de Herders moeten op de barricade …O jee en mijn moeders meisjes naam was Schaap uit Indonesië hahahaha

    Rietepietz zegt;

    Wij Nederlanders maken ons meestál niet druk en relativeren vaak van alles, maar wanneer ánderen dat blijkbaar niét doen moeten we op den duur toch wel héél veel van onzelf inleveren, de liefde kan nou eenmaal niet altijd van één kant komen!

    Beantwoorden

  11. Mrs. T.
    Jul 06, 2014 @ 14:25:17

    Volgens mij ageren we zo verschrikkelijk tegen dit hele gedoe omdat we al zo vaak en zo veel water bij de wijn moeten doen. Tenminste, dat voelen veel mensen zo en ik denk dat ze gelijk hebben. Multiculturele samenleving is natuurlijk prachtig, maar in de basis is Nederland natuurlijk wel ‘ons’ land. Maar het lijkt erop dat wij ons continu aan moeten passen aan anderen en dat we vinden dat we er weinig voor terug krijgen.
    Ik vind het vooral heel triest, dat een zo mooi feest, zo verschrikkelijk kapot gemaakt wordt.
    Ik kan best meegaan in wat modernisering (is dat een woord), maar kom niet aan de hele traditie.

    Rietepietz zegt;

    Dat zal zéker meetellen, we moeten al voor héél veel dingen begrip opbrengen en verwachten nu (naar mijn idee volkomen terecht) ook eens wat begrip terug. Het kruis van Sint’s mijter verdween geruisloos omdat er mensen waren die het stoort.
    Er wordt (te) veel gevraagd van “de Nederlander”op gebied van aanpassingen.
    Er zijn voorbeelden te over waarin de Nederlandse gewoonten of maaltijden ‘dan maar aangepast worden’ …zoals….niet de keus voor iedereen om alcohol te weigeren maar gewoon géén alcohol schenken.
    Niet de keus om een gerecht met varkensvlees te kiezen maar helemáál geen varkensvlees.
    Voor de cultuur van nieuwe Nederlanders is zó veel begrip dat onze eigen cultuur er aan onder gaat en bij het Sinterklaasfeest is dat misschien wat duidelijker te zien.

    Beantwoorden

  12. jokezelf
    Jul 06, 2014 @ 13:13:01

    Zoals je het nu zegt, zo is het! Alsof we niets anders te doen hebben. Wat moeten al die werkloze Zwarte Pieten bij het loket van de UWV melden? Dat ze ontslagen zijn vanwege hun huidskleur? Het moet niet gekker worden.

    Rietepietz zegt;

    Alsof er in de huidige wereld geen échte problemen zijn waar nódig eens iets aan gedaan moet worden! Het zou me éigenlijk moeten troosten maar helaas weet ik beter;-(

    Beantwoorden

  13. Wieneke
    Jul 06, 2014 @ 11:07:52

    Jij verdedigt een stukje Nederlandse folklore, dat veel mensen en kinderen plezier biedt. Sinterklaas met alles er op en eraan hoort al eeuwen bij onze cultuur, net als ijspret, snert eten, fietsen en verjaardagen vieren. Ik ben bang, dat we dit allemaal op den duur gaan verliezen. De tekenen zijn duidelijk, voor wie het zien wil. Alleen al het simpele feit, dat de autochtone blanke Nederlanders zich amper voortplanten (ouders met 2 kinderen schiet niet erg op) en de nieuwkomers wel (gezinnen met 6 is niet abnormaal), gaat ervoor zorgen dat we een minderheid zullen worden. Niet alleen hier, maar in heel West-Europa.

    Die rechter toetst alleen de wet. Een commissie van de VN gaat met betrekking tot Zwarte Piet vast gelijk krijgen, want die wetten liegen er niet om. Pietermanknecht zal vanaf volgend jaar in Amsterdam al wel blauw of roze worden. Het zal de kids een zorg zijn, denk ik 😉

    Maar er zit ook een goede kant aan: als dit soort in onze ogen onbelangrijke dingen al zó ernstig wordt genomen door de VN, dan is dat prima nieuws voor de echt serieuze ellende zoals vrouwenonderdrukking en folkloristische dierenmishandeling (stierenvechten) Daar kunnen ze dan hierna eens flink de tanden in gaan zetten. Ich bin gespannt!

    Rietepietz zegt;

    Die rechter kletst uit haar nék, je kunt natuurlijk in iédere omstandigheid wel een paar mensen vinden die zich ergens aan storen en een zó kleine minderheid zou niet naar de ogen gekeken moeten worden ten koste van een overweldigende meerderheid. Temeer daar het om “ónze volklore” gaat, ons thuisland!
    Mócht men zich hier al druk over willen maken dan toch wel graag pas nádat al die échte misstanden in de wereld aangepakt zijn, en graag vóórdat we hier zó aangepast zijn aan andere culturen dat we hier ook in kalifaat moeten leven!
    Ik vraag me trouwens ernstig af waaróm men zich blijkbaar niet aan al die andere uitwassen waagt, waarschijnlijk omdat ze voor “makkelijk”gaan, nét als onze overheid!

    Beantwoorden

  14. ingridblogs
    Jul 06, 2014 @ 10:34:41

    En zo is het Rietepietz…en niet anders!

    Rietepietz zegt;

    Begrip voor elkaar hebben wordt tegenwoordig in Nederland steeds vaker maar op één manier uitgelegd, wij moeten begrip hebben voor ándere culturen ten koste van de onze!

    Beantwoorden

  15. Suskeblogt
    Jul 06, 2014 @ 10:17:47

    Roodkapje zou ik ook maar laten verbieden. Deze socialistische propaganda kan shokerend zijn voor de christelijke gemeente.
    Zo kunnen we nog lang verder gaan ! 🙂

    Rietepietz zegt;

    We zijn al véél te toegevend geweest, zo verdween in veel gemeenten al het kruis van Sint’s mijter omdat er mensen zijn die dat stoort.Het wordt tijd dat men inziet dat je het niet iederéén naar de zin kunt maken. Er moet nú gekozen worden voor “gewoon” onze eigen folklore. Wie zich daar aan stoort doet dat maar even “iets voor zichzelf! We moeten al zóveel rekening houden met hier “geïmporteerde” culturen dat het niet onredelijk is te vragen, nee zelfs te eisen, dat onze éigen cultuur er óók mag zijn!

    Beantwoorden

  16. liz
    Jul 06, 2014 @ 09:14:45

    Daarom geniet ik ook altijd zo van je blogjes. Jij schrijft zoals ik denk ;-). Denk niet dat het een goed plan is: Verene als Zwarte Piet. Ze zal wel flink chagerijnig kijken dan en dat wil ik de arme kindertjes niet aandoen. Die zien liever een vrolijke springende Piet; die gul rondstrooit met grappen i.p.v met een zuinig mondje “zuurpruimen” uitdeelt.

    Rietepietz zegt;

    Ja je hebt gelijk, het is slecht hazen vangen met onwillige honden zei m’n vader altijd;-) Maar inderdaad, m’n hersenkronkels willen vaak sneller dan m’n vingers kunnen.
    En vooral bij een onderwerp als dit, waar je makkelijk op gevoelige tenen kan trappen, verbouw ik nog wel eens een zin. Dan gebeurt het wel dat ik oude stukjes vergeet weg te halen. Meestal laat ik fouten dan maar staan, heeft iedereen tóch al gezien! Zolang de bedoeling maar goed overkomt is het geen ramp…mijn lezers zijn héél tolerant voor me;-)

    Beantwoorden

  17. liz
    Jul 06, 2014 @ 08:11:46

    doen….:-)

    Rietepietz zegt;

    Je pas geweldig bij mijn schrijfstijl;-)

    Beantwoorden

  18. liz
    Jul 06, 2014 @ 08:11:12

    Hoi Riet, als ervaren Zwarte Piet ( 5 jaar gedaan) ben ik het helemaal met je eens. Dat mens spoort niet. Als we haar nu het kaartspelletje: “Zwarte-Pieten” kado zoen,,,,zal ze dat snappen??/

    Rietepietz zegt;

    Ha Liz, we zijn dus eigenlijk een beetje collega’s! We weten dus uit eigen ervaring wat een leuke “baas” de Sint is. We kunnen van Verene misschien beter in December gewoon een zwarte Piet máken, verplicht en drie weken lang met de zak( en dan bedoel in natuurlijk niét de Sint, op stap sturen om kinderen blij te maken.

    Beantwoorden

  19. J@n.
    Jul 06, 2014 @ 01:44:30

    Naar mijn idee discrimineert deze mevrouw, en ook die rechter echt!
    Ze weten niet eens waarover ze het hebben.

    Rietepietz zegt;

    Deze mevrouw dénkt racistisch, niet wij …maar zij!! Dat is best gevaarlijk in dit land waar nogal wat mensen wonen die áltijd de kool én de geit willen sparen want er zijn nogal wat mensen die in zo’n geval “heiliger dan de paus” willen zijn.

    Beantwoorden

  20. gewoonhanny
    Jul 05, 2014 @ 21:36:03

    Hartgrondig ben ik het met je eens. Nooit en te nimmer heb ik bij het denken aan Zwarte Piet aan een slaaf gedacht en aan racisme. Het Sinterklaasfeest zal nu altijd en eeuwig besmet zijn en dat is doodzonde. We zullen er voor moeten waken dat het ‘gewoon’ ons kinderfeest blijft en dat we de Zwarte Pieten niet laten verdrijven door rendieren.

    Rietepietz zegt;

    het mens heeft een wel héél vreemde gedachtenkronkel, hoe kómt ze erbij ! natúúrlijk zien wij geen racistische kanten aan zwarte Piet, gewoon omdat die er niet zijn! Het is belachelijk om Pieten aan te gaan passen, het feest is gewoon zoals het is en daar moet je áfblijven!

    Beantwoorden

  21. terrebel
    Jul 05, 2014 @ 21:30:05

    Zou die mevrouw ook tegen Sneeuwwitje zijn? Door dat verhaal denkt iedereen dat iedereen die klein is (ik ben zelf 1.40m) lief, schattig en onhandig is. Maar ik bén helemaal niet lief en schattig! Bovendien moedigt het sprookje pedoseksualiteit aan: een volwassen prins wil een 13-jarig meisje (Sneeuwwitje is 113 in het oorspronkelijke sprookje!) zoenen. En misschien wel meer ook…De viezerik.

    Rietepietz zegt;

    Wat dacht je trouwens van die 7 dwergen van Sneeuwwitje…. die moesten álles voor haar doen, als dat geen slavernij is! Dat Disneyworld kan wel sluiten. Zodra zwarte Piet uit de weg geruimd is pakken ze de Sint aan, ook al zo’n “vieze bisschop” met die kindertjes op schoot. Ik weet dat jij 1.40 lang….eh kort bent en bewonder je om hoe “normaal”je daarmee omgaat. Gebruik makend van de mogelijkheden die het óók geeft maar zonder “zieligdoenerij” de nadelen meenemend, petje af!

    Beantwoorden

  22. Marja
    Jul 05, 2014 @ 20:10:13

    Ik ben het met je eens. Deze hele kwestie zou best wel eens averechts kunnen uitpakken. Door alle herrie hierover kan straks niemand nog ontspannen omgaan met de gekleurde medemens. Te zot voor woorden.

    Rietepietz zegt;

    En het mens heeft niet eens dóór dat ze onzin uitkraamt maar wél een lont in een kruitvat stopt.Mijn “verdraagzaamheid” staat nu even op een héél laag pitje!Ik mis mijn Antilliaanse donkerbruine buurvrouw die sinds kort terug naar haar geboorte eiland is om haar oude dag bij de kinderen door te brengen. Ze genoot altijd zo van de Sinterklaas intocht in Rijswijk.

    Beantwoorden

  23. Mirjam Kakelbont
    Jul 05, 2014 @ 19:55:35

    Het zou nobeler van de Amerikaanse zeurpiet zijn, als ze zich boos zou maken over kindbruidjes. Jonge meisjes die verplicht met oude mannen moeten trouwen. Dán zou ze tenminste nog goed bezig zijn. Er waren “maar” 1500 mensen die de rechtszaak hebben aangespannen. Wij kunnen er toch wel een paar miljoen op de been brengen die zich gekwetst voelen dat we ons eigen kinderfeest in ons eigen land niet meer mogen vieren? Het was volgens de zeurpiet het laatste feest dat nog zo gevierd wordt. Wat mij betreft DE reden om dit zo te houden!
    In de zak dat mens 😉

    Rietepietz zegt;

    Het zou zéker goed zijn als er eens een vuist gemaakt werd, maar volgens mij wordt”de kwestie”door veel mensen niet eens serieus genomen. Maar dat is het wél want als dit een succes gaat worden voor die kleine groep mensen is het eind zoek.Dan komen er méérdere groepjes die af willen dwingen dat er ingesleten cultuur overboord gezet wordt en nóg meer aanpassing gevraagd woorden door mensen die hun eigen folklore belangrijker vinden dan de onze !

    Beantwoorden

  24. Melody
    Jul 05, 2014 @ 19:34:56

    AMEN!!!

    Dat “…..-*-*-*…..” sport voor geen meter! Zo jammer dat we haar niet op de trein naar Verweggistan kunnen zetten.

    Enne Zwarte Piet en Negerzoen, woorden die ik zal blijven gebruiken ook al ga ik nu voor het eerst in mijn 51 jarig leven aan racisme denken bij die woorden…..de omgekeerde versie dus he, die naar ons toe.

    Rietepietz zegt;

    Ja precies…. dat vreemde mens heeft geen idéé wat ze overhoop haalt, en we zijn al vaak zo vreselijk politiek correct, té als je het mij vraagt!
    Ik was vorig jaar op het malieveld en zou het wéér doen als er weer gedemonstreerd werd!
    Dan neem ik lekker negerzoenen mee om uit te delen!

    Beantwoorden

    • Melody
      Jul 08, 2014 @ 15:03:56

      haha ja …..zeg t maar als t zo ver is, kom ik je helpen met uitdelen van die negerzoenen, gelijk bij de toegang waar iedereen langs moet 😉

      hmmm zou alternatieve weblogmeeting kunnen zijn, meer uitdelende bloggers om een statement te maken 😉

      Rietepietz zegt;

      Het zou gewéldig zijn als dan het malieveld dan ook stampvól stond!

      Beantwoorden

  25. Astrid
    Jul 05, 2014 @ 19:25:58

    Jammer dat je het adres van Verene Schaapherder niet hebt anders had je het haar toe kunnen zenden. Het wordt toch hoe langer hoe gekker dat mensen uit andere landen hier in Nederland ons de wet willen voorschrijven. Laat haar schaapherder blijven in haar eigen land.

    Ik ben tegen racisme maar wel voor zwarte Piet.

    Rietepietz zegt;

    Het mens is gewoon verblind en dit zou natuurlijk helemaal niets uitmaken voor zo’n vooringenomen mens! Maar het inderdaad te gék voor woorden dat ze heel Nederland even als racistisch neerzet! Zwarte Piet heeft niéts met racisme te maken dus logischerwijs hoef je daar ook niet tegen te zijn;-)

    Beantwoorden

  26. Marion
    Jul 05, 2014 @ 19:25:16

    Riet, dat heb je mooi gezegd, weg met dat mens.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Ik word hier zó moedeloos van, het idee dat onze achterkleinkinderen geen echte zwarte Pieten meer zien door dit soort ónzin!
    En als we géén tegengas geven wordt het feest onder onze neus verkwanseld!
    XXX

    Beantwoorden

  27. ria
    Jul 05, 2014 @ 19:15:38

    Die ZEUR heeft haar zin, haar naam is nu bekend.Volgende onderwerp en dat komt van Suriname. Alles verjaart na een aantal jaren, maar een schuld van 150 jaren geleden schade door onze voor-voor-voor-voor-ouders daar komen ze nu mee.Ze zouten allemaal maar op.Mij mogen ze racist noemen maar noch zwarte piet noch de negerzoenen verdwijnen uit mijn vocabulaire 🙂
    groetjes ,Ria

    Rietepietz zegt;

    Klopt, dat is óók zo’n onderwerp waar mensen die er zélf niets in meegemaakt hebben nu nog even een slaatje uit willen slaan. Slavernij was verschrikkelijk maar nu er geen directe nabestaanden meer in leven zijn zou het afgesloten moeten zijn en al helemáál niet in de zwarte Pieten discussie thuishoren.
    het is zéker niet voor het eerst dat ik voor racist uitgemaakt wordt….komt ervan als je mensen gelijk wilt behandelen terwijl veel mensen vinden dat ze méér respect verdienen dan anderen om een huidskleur.

    Beantwoorden

  28. datzalwel
    Jul 05, 2014 @ 19:15:16

    Dik mee eens. Ik snap zo’n rechter niet. Trouwens in meer zaken snap ik de rechters niet. Opgegroeid in de anti autoriteit periode? Of te veel wijsheid uit boeken en zelf niet meer nadenken? Zo veel zwarte mensen in Nederland die dit feest mee vieren.Het heeft toch ook niets met welk ras dan ook te maken. En zo als je al aangaf dan zou er hier geen blanke Nederlander meer een donker iemand in dienst mogen nemen.

    Rietepietz zegt;

    Je hebt waarschijnlijk gelijk, de rechterlijke macht bestaat ondertussen voor een groot deel uit “softies” uit het alles moet kunnen tijdperk.
    “Wie niet wil werken maar zich stelend rijk wil maken zal daar vást een goede reden voor hebben….” en “over correct handelen ten opzichte van minderheden past kennelijk ook in dat straatje

    Beantwoorden

  29. gewoonanneke
    Jul 05, 2014 @ 19:01:20

    Amen. Ik had voordat gezeur begon nog nooit iets in de richting van racisme gedacht. Het roept gewoon tegenstellingen op in plaatst van dat we gezamenlijk dat feest vieren .

    Rietepietz zegt;

    Nee natúúrlijk niet, daar heeft het toch ook totáál niets mee te maken! Zelfs de slavernij wordt er bij gehaald, niét te geloven. En dat terwijl wij in Nederland al rekening moeten houden met zovéél culturen!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: